Hybridní Toyota C-HR slouží městským strážníkům ve Františkových Lázních

Zatímco většina příslušníků městské policie v Česku jezdí v postarších škodovkách, v perle českého lázeňství – Františkových Lázních – zvolili zajímavější model. Strážníkům tu na operativní leasing pořídli hybridní vůz Toyota C-HR.

Hybridní Toyota C-HR zaujme svými netradičními tvary
foto: Toyota

Hybridní automobil je zatím v provozu měsíc a ve městě prý budí poměrně značný ohlas. „Lidem se líbí. Produkuje méně emisí, je tichý a navíc také hezký. Turisté se s ním dokonce fotí,“ pochvaluje si starosta města Jan Kuchař.

Strážníci zatím vůz využívají ke kontrole ulic města, parků i kolonád a samozřejmě k řešení dopravních přestupků. Jelikož jde o zvýšený vůz, tzv. crossover, projedou strážníci i vycházkové cesty v parcích. Zejména zde oceňují jeho tichý a ekologický provoz, který neobtěžuje lidi ani přírodu.

Spotřeba na třetině

Strážníkům dělá radost především pohodlná a bezpečná jízda, starosta už má ovšem také spočítáno, na kolik vyjde provoz auta obecní kasu. „Po prvním měsíci provozu vidíme, že spotřeba oproti původnímu dieselovému automobilu klesla zhruba na třetinu. Každým rokem najezdíme zhruba 30 tisíc kilometrů, to znamená úsporu asi 85 000 korun,“ říká starosta.

Hybridní vozy si české radnice obvykle nepořizují. Starosta Kuchař ale tvrdí, že právě státní správa by měla jít v ekologických pohonech příkladem. „Františkovy Lázně jsou na životním prostředí bezprostředně závislé. Je naší povinností o něj pečovat,“ tvrdí starosta Kuchař.

Hybrid se sám dobíjí při brzdění

Hybridní pohon představuje kombinaci elektromotoru s benzínem. Hybridy se samy dobíjejí při brzdění, při kterém se vytváří energie. Hlavními výhodami hybridních vozů jsou především nízká spotřeba paliva a nízké provozní náklady, příznivá pořizovací cena nebo vysoká zůstatková hodnota. Hybrid je šetrnější k životnímu prostředí.

tisková zpráva

11 Comments on “Hybridní Toyota C-HR slouží městským strážníkům ve Františkových Lázních”

  1. Ujedou denně v průměru 82km. Na to jim stačil Leaf a
    Ujedou denně v průměru 82km. Na to jim stačil Leaf a provozní náklady by měl úplně jinde. Pořizovací cena +- stejná.
    Kdyby si k tomu udělala městská policie veřejnou nabíjecí stanici, tak bych jim i zatleskal. Tady na západě by si pár turistů z Německa určitě rádo našlo veřejnou nabíjecí stanici. No není a hned asi nebude. Chyba starosto.

        1. Takových idiotů, kteří nechávají nastartované stojící
          Takových idiotů, kteří nechávají nastartované stojící auto když žerou koblihy, pijou kafe nebo vykecávají s roštěnkou před barákem jsou mraky. Není to výsada strážníků. Nejčastější vzorek – řidič osobního „traktoru“, který by zřejmě ten jeho chrchel už nenastartoval, kdyby jej na chvíli vypnul. Odtahovka stojí peníze. 😉

Napsat komentář