Hybrid Honda Insight vyřazen ze závodu, je příliš rychlý

OakTec je britská společnost, která už šest let pracuje na vylepšování . Od roku 2008 se může pochlubit jednou z nejrychlejších verzí první generace . Aktuálně se s ním účastnila Formule 1000. Kvůli příliš dobrým výsledkům bylo ale vyřazeno.   

foto: OakTec

Hlavní technologií na které společnost OakTec už několik let pracuje je pohonný systém PULSAR. První prototyp se objevil už v roce 1999. OakTek jsou zároveň velmi aktivní v oblasti , kde mohou svou technologii předvést v praxi.

To se děje už od května 2008, kdy se jejich umístila druhá ve své třídě v britské rally Jima Clarka. Od té doby sbíraly upravené vozy Civic Hybrid a Insight přední místa na mnoha závodních událostech.

Problém nastal na letošním ročníku závodů Formule 1000. Právě pro tento závod OakTec svou Hondu Insight optimalizují. Díky tomu dokážou při závodech dosáhnout až 2,8 l/100 km při lehčí noze, 3,4 l/100 km když na to řidič skutečně dupe.

Závody Formule 1000 jsou výjimečné tím, že kladou důraz jak na rychlost, tak i spotřebu. A protože Honda Insight od OakTecu začala jednoznačně dominovat v obou kategoriích, rozhodli se jí pořadatelé pro rok 2011 zakázat start.

Šéf OakTecu Paul Andrews to komentoval následovně: „Je smutné, že se to muselo stát uprostřed sezóny, ale myslím, že je to riziko kterému musíte čelit když zkoušíte jít proti proudu a jste radikální. Když to selže, nikdo si toho nevšimne; když ale uspějete, máte najednou nefér výhodu.“

„Byl to pro nás trochu šok – po šesti letech jsme konečně měli na dosah tu trochu slávy, a oni mi zavolají, že nás vyřazují. Ale zase plně chápu pohled organizátorů a jejich přání nezkazit ten sport ostatním řidičům,“ přiznal Andrews.

Dodl, že Formule 1000 je skvělý šampionát, který je vždy intenzivně podporoval ve snaze závodit s hybridními technologiemi. A oni prý navíc vždycky souhlasili s tím, že když budou mít jasnou výhodu, odstoupí.

„Myslím, že náš projekt přiměl lidi si uvědomit, že pro šetrné technologie je tu skvělá budoucnost v oblasti autozávodů i dalších oblastech,“ dodal Andrews pro magazín Inhabitat.com.

Napsat komentář