Honda zahájí Evropský demonstrační program elektroskútru EV-neo

společnost Honda zahájí evropský demonstrační program svého v Barceloně. Cílem spolupráce se zastupiteli hlavního města Katalánska a předním španělským automobilovým klubem RAAC, je provádět každodenní výzkumnou a monitorovací činnost využití EV-neo v druhém největším městě  

foto: Honda

V rámci programu se Honda zavázala zapůjčit městským zastupitelům na dobu jednoho roku 18 EV-neo. Honda si vybrala zcela záměrně, neboť celkovou barcelonskou městskou dopravu tvoří z 30% a skútry.

Elektrický skútr EV-neo má pro hustý městský provoz ideální vlohy. Pohon skútru zajišťuje 2,8kW , který napájí 0,9kWh od společnosti Corporation. Stabilnější výkon Toshiba (Super Charge ion Battery) při extrémně nízkých teplotách nebude ve španělském klimatu zapotřebí, avšak co nutné bude, je využití nově vyvinutého systému chlazení baterií vybaveného ventilátorem.

Maximální výkon motoru 2,8 kW, točivý moment 11 Nm a 34 km na jedno nabití, je podle výrobce také zcela dostačující pro účely, ke kterým byl EV-neo stvořen.

Pod sedadlem jednosedadlového skútru je ukryta nabíječka, které trvá nabití akumulátorů zhruba 3,5 hodiny. Při použití rychlonabíječky se však doba zkrátí na příjemnějších 30 minut a tak může být skútr brzy připraven pro další jízdu.

„Jsme velmi potěšeni, že můžeme v ukázat naší elektrickou mobilní technologii. Testování elektrického skútru v evropských podmínkách je důležitým krokem k rozvíjení našich aktivit v odvětví ,“ řekl předseda závodu Montesa Honda, Yukitoshi Fujisaka.

svůj elektroskútr EV-neo začala v dubnu pronajímat ve své domovině a očekává, že se v prvním roce objem prodeje přehoupne přes 1 000 ks. Cena jednoho exempláře je stanovena na cca 95 000 kč.

One Comment on “Honda zahájí Evropský demonstrační program elektroskútru EV-neo”

  1. Hondě fandim,je to asi po
    Hondě fandim,je to asi po USA nejperspektivnějši vyrobce.Široky vyrobni zaklad jistě dokaže eliminovat počatečni rozběh prodeje.U skutru a kol,je přece jen naděje na uchyceni se snaze na trhu u zakazniku než u elektromobilu.A Honda diky klasickym automobilum,motociklum lodnim motoru i zahradni technice ma k nastupu elektromobility opravdu nejbliže s minimalnim rizikem.

Napsat komentář