Hit jménem elektrický pohon: vyplatí se jízda elektromobilem?

Podle statistik ze srpna 2021 jezdí po českých silnicích více než 8500 elektromobilů. Jestliže byste se také chtěli stát hrdým vlastníkem elektrického vozu, určitě se ptáte: vyplatí se mi to? Seznamte se s hlavními výhodami, které používání elektromobilu přináší.

Elektromobily se staly trendem posledních let. Velkou měrou se o to zasadila inovativní kalifornská společnost Tesla pod záštitou Elona Muska, do své nabídky ovšem zařazují vozy na elektrický pohon i další automobilky, jako BMW, Audi nebo Škoda Auto. Proč zájem o elektromobily stoupá? Svým majitelům totiž nabízí některé nezanedbatelné výhody.

Elektromobil jako investice do budoucna?

Ačkoli nákupní ceny za elektromobily jsou oproti vozidlům na konvenční pohon řádově vyšší, v dlouhodobém horizontu se vám investice vrátí. Pokud ročně strávíte za volantem stovky hodin a najezdíte tisíce kilometrů, mohou se vám počáteční náklady vrátit během několika let

Srovnávací testy odhalily, že investice do elektromobilu se vlastníkům vrátí po 100–200 tisících najetých kilometrech (rozpětí je dáno testováním různých modelů vozů: jen málokterá automobilka nabízí shodné modely elektromobilu a vozu na běžné pohonné hmoty ve stejné úpravě a výbavě).

Úspora doma i na cestách

Následně ovšem ušetříte za každý najetý kilometr, a to zejména díky nižším provozním nákladům elektromobilů. Levnější je také povinné ručení, uspoříte i při pravidelné technické kontrole, kde nemusíte na měření emisí. 

Nehledě na skutečnost, že jen během července 2021 vzrostly ceny za benzin nejvíce za posledních 7 let. Pokud si nechcete platbami za nákladné palivo vybílit svůj bankovní účet, elektromobil je ideálním řešením.

Vůz na elektrický pohon nabijete výhodně i v domácích podmínkách. Doložíte-li u svého distributora elektřiny, že jste vlastníky elektromobilu, můžete získat výhodnější tarif za elektřinu

Za zmínku stojí také bezplatné využívání dálničních komunikací: oproti tradičním vozidlům mají elektromobily a některé plug-in hybridy výjimku ze zákona – nepotřebujete tedy elektronickou dálniční známku.

Podpora ekologického smýšlení

Důvodem, proč současná legislativa v některých případech zvýhodňuje elektromobily před vozidly se spalovacími motory, je především snaha o snížení emisí v ovzduší.

Energeticky náročnější je výroba elektromobilů, jakmile ovšem vozy vyrazí na cesty, další emise neprodukují.  Nutno také dodat, že na rozdíl od automobilů na konvenční pohon jsou konstrukční části elektromobilů v poslední fázi životnosti mnohem snáze recyklovatelné. Pokud vám tedy není lhostejná environmentální problematika a rádi při jízdě ušetříte, elektromobily nabízí jedinečnou příležitost, jak přispět k ochraně životního prostředí na naší planetě.

63 Comments on “Hit jménem elektrický pohon: vyplatí se jízda elektromobilem?”

  1. Koupil jsem nedávno mírně jetou i3s (s 20tis.km) v plné výbavě za 720tis s DPH. Průměrnou spotřebu mám 12,5kWh/100km v létě s klimatizací. V zimě to bude předpokládám horší, odhaduji 18kWh/100km. Celoroční průměr tedy může být třeba 15kWh/100km. Nabíjím cca. 70% doma, 30% na free nabíječkách u Lidlu, když jdu nakoupit. Ale to nemusí být zdarma vždycky, tak klidně budu počítat, že vše doma. 1kWh mně stojí v noci necelé 2kč, to tedy dělá průměr 30kč/100km. Průměrný nájezd mám mezi 25-30tis/rok. Pokud si to auto nechám 8-10let, což je u mně asi běžný (auta prostě vyjezdim), tak mně palivo bude stát nějakých 75tis, oproti 500tis co by mně stála nafta na stejný nájezd. To je rozdíl 425tis jen na palivu a nepočítám skoro nulový nutný servis, žádný oleje, turba, brzdy, rozvody apod. Elektřina za tuto cenu asi pořád nebude (očekávám výrazné zdražení za 2 roky co mi vyprší smlouva s ČEZ), ale to nafta taky ne. Parkování po celé Praze zdarma a dálniční známka zdarma je příjemný bonus, ale za těch 10 let to hodí dalších 15tis za dálniční známku, 12tis za parkovací kartu a nepočítaje na ušetření za pokutách za parkování. I3 je specifická a nevím úplně s jakým autem to porovnat, ale mně to tedy smysl dává.

    1. 1kW i v noci 2 Kč nestojí ani omylem pokud byste neměl minimálně 5 let starý neobnovany tarif. V takovém případě by nás to zajímalo úplně všechny. Ještě loni jsem slysel o lidech co dokázali silovku sehnat za1. 30 a i to s pripocitanou distribuci je dost přes 2. Takže spíše blíže vysvětlit….

        1. K tomu ale ještě musíte připočítat 59,895 haléřů za podporu OZE, to v tom celkovém součtu není. Jsem zvědav jestli ČEZ ty fixované ceny dodrží. Ostatní dodavatelé to už vzdávají. Dnes mi BE ukončili smlouvu garantovanou do konce roku 22. Nejde s tím nic jiného dělat než odejít bez výpovědní lhůty.

                1. No já to říkal taky ale má to nějaké řešení? Jedině rozpojit dráty na hranicích a pořádně zahulit. Ale co s povolenkami? To ani ČEZ nebude chtít, ten je určitě rád, že teď dostává od Němců víc.

    2. Jste ukázkový příklad idealisty, který v ekonomické rozvaze naprosto ignoruje základní otázky, představující riziko. Namátkou:
      – jak ovlivní průdký růst cen emisních povolenek cenu elektřiny pro spotřebitele v následujících měsících a letech?
      – jaká bude reálná životnost vozidla, pro které nejsou komparativní data? Opravdu najede 300 tisíc km?
      – bude nulový servis opravdu nulový? Když si BMW účtuje za předplacený balíček BMW Ultimate Care+4 pravidelného servisu (tedy nikoliv opravy) na 7 let a 200 tisíc km nájezdu celých 100 tisíc Kč?
      – dálniční známka zdarma bude opravdu 10 let? Neskončí třeba v lednu 2022 v rámci ekonomického balíčku vlády?

      atd atd.

      1. Vy jste zase ukázkový příklad demagoga.
        – jak ovlivní růst cen emisních povolenek cenu nafty a benzínu v následujících měsících a letech? Opravdu si myslíte, že zelená evropa bude vesele zdražovat elektřinu a klasická paliva nechá být?
        – jaká bude reálná životnost vozidla, pro které nejsou komparativní data? Opravdu najede 300 tisíc km?
        Vzhledem k tomu, že je skoro celé z karbonu, věřím že nezrezne 🙂 Záruka na baterii je pokud vím 8 let. Dojezd v roce 2030 už asi nebudu mít po Praze 300km jako teď, ale třeba 200km, tedy stejně jako by měla nová 94Ah verze. Vzhledem k tomu, že po Praze a okolí najedu denně max. 150km, to asi přežiju 🙂
        – bude nulový servis opravdu nulový?
        To ještě uvidíme, ale předpokládám, že při srovnání s čímkoliv spalovacím bude téměř nulový.
        -dálniční známka zdarma bude opravdu 10 let? Neskončí třeba v lednu 2022 v rámci ekonomického balíčku vlády?
        To opravdu netuším, věšteckou kouli nemám. Osobně by mně spíš mrzelo neomezené parkování, dálniční známka mně fakt netrápí. Než ale značná část runnerů42 přesedlá na elektro a magistrát kvůli tomu parkování zdarma zruší, to si myslím, že se budu blížit EOL vozu 🙂

        1. Samozřejmě, že komoušká EU bude zdražovat i fosilní paliva. Jenomže uvědomte si základní fakt – zatímco u elektřiny tvoří daně 17% z ceny, u benzínu tvoří daně 60% z ceny. Pokud EU zavede daně na benzín ve výši 200%, zásadně tím ovlivní svojí konkurenceschopnost a nedokáže soutěžit se zeměmi, které takto drakonicky paliva nedaní. V ČR není prostor pro zvedání cen PHM. Už dříve při výkyvu cen ropy musel stát snížit výběr spotřební daně, aby odlehčil spotřebitelům.

          Jste připraven na dvojnásobné zdražení elektřiny do konce roku? Počítal jste s tím ve své ekonomické rozvaze?

          „To ještě uvidíme, ale předpokládám, že při srovnání s čímkoliv spalovacím bude téměř nulový.“ Předpokládáte na základě čeho? Jaké údaje jste vzal do úvahy?

          1. Jste připraven na dvojnásobné zdražení elektřiny do konce roku? Počítal jste s tím ve své ekonomické rozvaze?

            Následující 2 roky mám fix u ČEZu na výše uvedenou cenu, takže se mně dvojnásobné zvýšení netýká, ale klidně pojďme předpokládat, že ano. Cena za nájezd 250tis km při ceně 4,-Kč/kWh v nízkém tarifu by se zvýšila na 150tis. Kč. U předchozího mého auta – Passatu (ano, vím je to mnohem větší a univerzálnější auto) jsem měl po Praze a okolí dlouhodobý průměr 6,3l/100km. Před pořízením BEV jsem tankoval naftu v průměru za 30Kč/l, aktuálně by to bylo 33,-Kč/l. To by dělalo 520tis na nájezd 250tis km při aktuální ceně nafty po 10let (čemu snad nevěříte ani vy). Asi jste zaregistroval, že Německo se chystá na zdražení o 18,-Kč/l a jelikož jsme před volbami, samozřejmě, že oficiálně o tom nikdo u nás neuvažuje 🙂 My jsme ale v podstatě další německá spolková země, takže nás to čeká taky, na to si klidně vsaďte. V rámci daňového balíčku pro 2022-23 na to bude ideální příležitost.

            Průšvih je samozřejmě s tím autem bourat, to je jasné – karbon, hliník, BEV + BMW = asi nejdražší kombinace dílů z běžných aut. Pojistku příští rok asi zruším, protože stojí 2x tolik co mně stála na Passata.

            Ohledně nákladů na servis tu již nějaká data jsou, auto se vyrábí už skoro 8let. Většina dražších úkonů se týká verze s REX. BEV trpí na ložiska a prachovky tlumičů, sem tam někomu odešlo čerpadlo u klimy. V průměru by to mělo vycházet na nějaké 3000,-Kč/rok. U Passatu jsem měl průměr za 270tis km 15000,-Kč/rok (a to jsem nejezdil do autorizáku).

            Zajímavé, že tvrdíte, že ignoruji rizika provozu BEV, ale u spalováku je z nějakého důvodu nevidíte.

    3. Zkušenost s i3 – po 5. letech a 40k km – degradace baterie kolem 12%. A nějaké ty servisy také byly. Jinak pokud budete jezdit s elektromobilem jen kolem komína, je to levné. Ale cesty na dovolenou, kde nabíjíte za 0,7-1 EUR za kWh zrovna moc levné nejsou. Letos odzkoušeno cestou do Itálie.

      1. Dobrý den,
        mám Nissan Leaf II a ohledně nákladů na provoz je to fantasie.
        Kromě kupní ceny jsem nemusel investovat už žádné finance, včetně servisních prohlídek i energií, mimo přihlášení a povinného ručení.
        Asi mám štěstí, že sice bydlím v paneláku, ale v lokalitě, kde si mohu z nabíječek zdarma vybírat. Jsem si vědom, že tomu tak nebude napořád, ale zatím vynikající.
        Mám natočeno za 3,5 roku 60000 Km a palubní počítač zatím ukazuje baterii 100%.
        Třeba při speciálním měřením by tam nějaké procento bylo, ale zatím to nemusím řešit a ani nebudu.
        Koupil jsem Kia EV6 GT Line dvoukolku v plné palbě s dodáním v 10-11/2021, tak se těším, že budu moci připojit karavan a bude li to jako s Nissanem, přinese to jen radost z nových zážitků.
        Ohledně té Itálie, byl jsem tam 3x a za 0 kaček. Poprvé stačí cestu naplánovat a pak už jen se vozit

        1. No jistěěééééééé, Lifáček, na dovolenou jedu proto, abych naplánoval cestu po levných nabíječkách místo abych se pohyboval trasou kolem kulturních či přírodních památek, že? No jistěěéééééé, Lifáček, jedéééééém. Boha jeho eOca.si. A přiber s sebou Tesláčka, elektroDedáčka a všechny další eBl.bečky

  2. Opat sa tu v diskusii porovnavaju rozne typy a kategorie aut.

    Skusime porovnat dve identicke verzie/kategorie aut, len jeden na naftu a druhy na elektrinu? Nissan nv200 (nafta) vs e-nv200 (EV).

    Uspora nakladov a navratnost investicie je jedna vec (a nie nezanedbatelna), podstatne vyssi komfort jazdy a dalsie benefity druha. Jedina zasadna nevyhoda je u e-nv200 vyrazne nizsi dojazd na plne nabitie, nez dojazd naftoveho nv200 po natankovani plnej, ale tato nevyhoda pri vacsinovom vyuzivani auta v meste a blizkom okoli v podstate pada. A v pripade jazdy na dlhsie vzdialenosti ani to nemusi byt taka tragedia, zalezi na rozvrhu a naplanovani trasy, dostupnosti rychlonabijaciek atd. Majitelia BEV riesia planovanie ciest uplne inak uz zo zakladu.

    Takze len zhruba – mierne ojazdene nv200 je za cca 10tis eur, e-nv200 za 20tis.
    V nv200 potrebujem na 100km asi 10l nafty (tabulkovy udaj 7l/100km je nerealny) E-nv200 potrebuje na 100km asi 20kWh, v lete menej, v zime trochu viac. Ale priemerne to tak vychadza.
    10litrov nafty stoji asi 13-14 Eur, 20kWh na rychlonabijacke (50kW) stoji asi 6 eur. Ak nabijam na pomalej, tak su to asi 4 eura, ak nabijam doma z nocneho prudu, tak ledva 2 eura. A nehovoriac o tom, ze tu v okoli mam casto nabijacky zdarma (Lidl, u predajcu Nissanu je 50kW stojan zadarmo, miestna samosprava dala namontovat zopar 6kW nabijaciek do stlpov poulicneho osvetlenia, ich vyuzivanie je tiez zdarma). Mnohe nabijacie stojany su na miestach, kde je parkovanie spoplatnene. To sa ale nevztahuje na auta pri nabijani.
    K nakladom za naftu treba este pocitat naklady pri pravidelnych vymenach oleja, filtrov, prehliadky a rozne drobne poruchy (u elektrickeho nic take neexistuje) atd.
    Na krizovatkach pri rozjazde som prakticky vzdy rychlejsi a dynamickejsi, vdaka tomu vyrazne usetrim cas pri zapchach, predbiehanie, vyhybanie sa pomalym „slimakom“ a dalsie drobnosti robia jazdu s BEV neporovnatelnu. A to mam minivan, nie Teslu s akceleraciou 3s na 100km!

    Takze suma-sumarum, pri porovnani tychto dvoch porovnatelnych ekvivalentov verzii aut je toto elektricke vyrazne vyhodnejsie vo vacsine aspektov a aj napriek vyssej nakupnej cene to ma zmysel – vyssia nakupna cena sa pomerne rychlo vrati.

  3. Pořizovací cena elektromobil Peugeot Ion nový v dubnu 2014 za 439 tis. Kč (s DPH) s rozšířenou 5letou zárukou na všechno. Včetně baterie, že její kapacita neklesne pod 80%. Neklesla.
    Kdybychom 96 tisíc km, co má Ion najeto, ujeli naším bývalým benzínovým Citroenem Berlingo s průměrnou spotřebou 8 L/100 km, tak při ceně 1 litru +-30,- Kč by jen palivo stálo 230.400,- Kč! My jsme ale zaplatili jen +-10.000,- Kč, 23x méně……
    V květnu 2016 jsme si proto koupili další Peugeot Ion. Manželce. 3 roky jetý, 14 tis. km za 280 tis. Kč (včetně sady zimních pneu a nezávislého topení Webasto). V červnu 2021 má najeto dalších 47 tis. km (61 tis. km celkem). Úspora jen na palivu je 112.800,- Kč. Celkem za obě auta úspora 343.200,- Kč jen na palivu. Už jezdíme pouze elektricky…..

    1. no spis to vypovida o tom, ze Berlingo pro vas bylo zbytecne velike a stacilo by vam neco velikosti jako je ion, a ted otazka jak by dopadla kalkulace s tim jinym autem byt treba s ICE motorizaci

      reknete remeslnikovi co k zakaznikum vozi v Berlingu treba rozlozeny nabitek po cele Ceske republice at si poridi Peugeot iOn na srtejnou praci….asi se vam vysmeje, protoze s plne nalozenym Berlingem to odjezdi za den napohodu treba po 3 klientech i s tim nakladem, coz v iOnu by nezvladl a neodvezl by pravdepodobne ani jednu z tech zakazek, takze cisilka pisete krasna, ale tak nejak jsou uplne k nicemu a takto nikoho na elektromobil opravdu nepresvedcite, ac jsem fanda elektromobility, tak od tohohle co pisete bych utikal tak rychle jak jen by me nohy stacili

      PS: 2 partovou postel s vysuvnou dalsi posteli, tedy spani pro 4 lidi, spodni hlavni ma 160, horni 90 a spodni dalsich 90, nam pan privezl coby postel na miru ze vzdalenosti cca 250km Peugeotem Partner, tedy vesmes berlingem, pritom do iOnu by pocitam nedal ani samotne matrace pro tu postel

      1. Nebylo. Bylo to univerzální rodinné/firemní auto, jen jezdilo převážnou dobu po městě.
        Mohu to porovnat i s malým manželčiným Seatem Ibiza, ten ovšem po městě žral také 8 L.
        Do Iona se toho rovněž vejde hodně. Je to také MPV, jen nižší a kratší.
        Potřebu rozváže nábytek nemám. Pokud by si řemeslník pořídil moderní variantu Berlinga, pak ani tyto dojezdy by mu už vzhledem k rychlonabíjení neměly děla potíž. A každý den ráno ho má plné z domácí/firemní zásuvky nočním proudem.

        1. no takze jsem napsal jak to bylo, berlingo pro vas bylo naprosto zbytecne velke auto a nahradili jste ho malym mestskym vajickem s dojezdem cca 100km, porovnavejte to s puvodnim modelem Mitsubishi i ze ktereho peugeot iOn vznikl prestavbou, a ze to Mitsubishi i melo sedmistovku motor a dle udaju z Japonska s nim lidi po meste vpohode jezdi na spotrebe okolo 5 litru benzinu na 100km, a ted, mel by kazdy tak jako vy moznost jezdit za vasich 10 haleru na kilometr….. ne nemel, protoze kazdej nema vlastni nabijeci misto s takovou cenou elektriny aby mohl za takovou cenu jezdit, ona ta vase cena 10 tisic korun na 96 tisic km vesmes nedava smysl, i pri spotrebe 10kWh na 100km coz by byla jooo super usporna jizda by to vychazelo na cenu cca 1 koruna za 1kW, coz je cena z rise snu a vesmes na ni dosahne jen nekdo kdo ma vlastni fotovoltaiku, tedy opet pro masy totalne nedosazitelny jednorozec

          timhle lidi od elektromobility jen odrazujete

          1. Nebylo, změnili se potřeby a priority. I pokud by to auto jezdilo za 5 litrů, oproti 8 bychom ušetřili 2/3 popisované částky za palivo. O servisu nemluvě.
            Moje nízká cena e dána tím, že bonusem k elektromobilu byl noční proud, tedy 1/3 dne mám elektřinu za 1/2 ceny. Proto platíme za elektřinu stejně nebo méně, než když jsme elektromobily neměli. nabíjíme tak fakticky zdarma.
            A hledat veřejné nabíjení zdarma není nic složitého. Prostě Vám stačí zásuvka kdekoliv.
            Masy mne nezajímají, voják se stará, voják má. Jak si kdo ustele, tak si lehne. Lidi neodrazuji, naopak jim otevírám okna do jimi netušených světů.

            1. bonusem je jen to, ze jsete iOn poridil za cenu vyprodejovou kdy ty auta nikdo nechtel a dealerum to lezelo roky ladem na showroomech, i tak byl ale porad o minimalne 15 tisic drazsi nez o 1 az 2 tridy vetsi auta se spalovacim motorem

              pro drtivou vetsinu lidi se tolik nahod dohromady jako vam nesejde, takze psat o tom porad dokola jako o prikladu je vesmes nesmyl, jste proste unikat a seslo se vam mnoho a mnoho nahod dohromady ze se vam vyplatilo poridit auto na ktere i se spalovacim motorem by drtiva vetsina Cechu koukala jako na nejake divne zjeveni ktere si urcite nekoupej

          1. to je masochismus,takhle si lidi predstavovali dovolenou mozna za komancu kdy se skodovkou nabalenou po strechu jeli k baltu nebo do Jugosky a byli radi ze jsou radi, takhle ja a predpokladam i vetsina normalnich lidi si teda cestovani ktere bych si uzil nepredstavuju, nemam potrebu se tyrat ve 4 lidech v necem jako je Peugeot iOn na dovolene a jeste k tomu 14 denni, kdybych na to dal nase 4 jizdni kola, nejakou tu vybavu, tak to bude pocitam vic nez 2x pretizene a s dojezdem mozna tak 50km za idelanich podminek

            1. Byla to naprostá pohoda, přečtěte si článek. Pro dojetí na místo s 2 rychlonabíjeními plus popjíždění po okolí s nočním nabíjením z obyčejné zásuvky auto bohatě stačilo. A pokud byste v něm seděl, tak na šířku je sice užší, ale na délku má rozvor stejný jako tehdejší Škoda Octavia, ty novější jsou o 11 cm delší.
              Kdybychom brali kola, tak si prostě půjčíme větší elektromobil s větším dojezdem, třeba Nissan Leaf. Ten byl v té době k mání, moc na výběr nebylo. Takže v jedničkovém jsme jeli s rodinkou a dětským kolem na prodej v kufru Ostrava-Brno pohodlně 135 km/h s klimou po dálnici s jednou zastávkou v Olomouci na rychlonabití, toaletu a kávičku. V cíli cesty se nabil během pár hodin z obyčejné zásuvky u známých před garáží.

                1. Jenže ten Colt bylt spalovací. Vibrace, hluk, smrad a jedy.

      2. Ja by som skor povedal, ze to vypoveda o tom, ze nechapes (alebo nechces pochopit) uplne jednoduchu matematiku.
        Radovan porovnava pouzivanie dvoch roznych typov pohonov v JEHO situacii. Nikde nie je zakazane mat alebo pouzivat Berlingo na sukromne ucely.
        Aj keby to porovnanie bolo Peugeot Ion vs Peugeot 208 (zhruba porovnatelne vozy velkostou a funkcnostou), aj tak by ta uspora bola vyrazna.

        Osobne mam Nissan e-nv200, pouzivam jak na firemne, tak na sukromne veci a mozem len potvrdit, ze by som mal priepastne vyssie naklady, ak by som vlastnil naftove nv200 (priamy ekvivalent elektrickeho e-nv200). Rocny najazd som mal okolo 30tis km, usporu na elektrickom e-nv200 oproti naftovemu nv200 som zhruba vypocital na 3-4 tisic eur. V tom je nafta, oleje, filtre, udrzba, cestna dan (je vyssia u naftaku ako u elektrickeho) atd. Mierne ojazdene naftove nv200 stoji okolo 10tis, ja som kupoval tiez mierne ojazdene (6tis km) e-nv200 za necelych 20tis. Takze uz po 3-4 rokoch sa investicia vrati a to nepocitam ine benefity. Ze s e-nv200 na jeden zatah nespravim 500 km, ako by som spravil s naftovym nv200, ma vobec netrapi, lebo take dlhe trasy jednoducho nerobim, vacsinou sa tocim iba v meste. A v mestskej doprave, kde kazdu chvilu brzdim alebo stojim na krizovatke, je prave elektricky pohon obrovska vyhoda. A ked som aj niekam siel na vacsiu vzdialenost, zastavit asi 4x na nabijacke vzdy na 20-30 min bolo len na uzitok.

    2. OK, takže jste za dvě malé ojeté nákupní tašky (ano, auto velikosti ion homologované pro 4 lidi je nákupní taška) dal celkem 720 tisíc.Hm, panečku, to je úspora 🙂 Když byste koupil 2x Mercedes A automat za cca. 300 tisíc (za oba dva dokopy), tak ušetříte ještě více. Ano, projezdíte na benzinu více než na elektrice, ale ten rozdíl se vám nevrátí.A to nemluvím o tom, že těch ušetřených cca. přes 400 tisíc vám za pár let mohlo vydělat tak, že by z toho bylo půl mega, například. Dobrou investicí.

      Já fandím elektromobilitě, vím, že má pro mnoho lidí smysl, ale to co píšete (většinou) vy, jsou jenom fanatické a propagandistické věci. Tím elektromobilitě nepomůžete, jen se ztrapníte svým fanatismem.

      Co jsem se bavil s rozumnými majiteli EV, tak důvod přechodu nebylo primárně ušetřit náklady a většinou to ani nejde vzhledem k nákupní ceně EV. Důvodem byly vlastnosti EV jako takového, plynulost zrychlení, jednoduchost ovládání, méně náročné na servis, atd. Pokud byste to napsal takto, tak to beru. Ale to, co jste napsal, nezlobte se…

      1. Jenže já nechtěl spalovací ojetinu, žrouta peněz a zdraví. Já chtěl nový elektromobil. Těch 720 byla podobná částka, jako jsme před lety předtím dali do nákupu spalováků Citroen Berlingo a Seat Ibiza. No a zatímco to Berlinko spolykalo za 8 let dalších 500 tisíc, elektriky ušetřily jen na palivu 343 tisíc, které jsme mohli utratit jinde.
        Ty vlastnosti elektormobilu se mi líbí taky, ale beru auto jako přibližovadlo, ne jako koníčka a fetiš. Takže mne nadchne jednoduchost, skoro nulový servis, pohoda a plynulost, ale mám to za 8 let tak pod kůží, že už to beru jako standard. Nezmiňuji primárně.
        Dobré investice a hromadění peněz mne nebaví. Baví mne dávat peníze do věcí, co mají dlouhodobý smysl. Proto třeba dům, zahrada, FVE, solární ohřev, elektomobilita, přírodní jedlá zahrada, dešťová a šedá voda…. http://www.zivotnazeleno.cz

    3. No bezva, akorát toho prvního jste na striktně užitné přepravní hodnotě přeplatil o nějakých 250 tis Kč proti soudobé nákupní tašce na benzín.
      Když započtu, že jste to mohli investovat na pět procent ročně – tak jste dneska někde kolem 350 tis Kč – samozřejmě skutečná hodnota mínus inflace, nicméně i tak jste provařil příležitost k zisku ca 80 tis Kč. – takže výhodnost, co jste uvedl je jen o úhlu pohledu.
      PS: pokud chcete vytáhnout ekologii, tak jste měl jezdit na kole za svý, přepravovat se pěškobusem, nebo MHD.

      1. Nemohu souhlasit. Porovnání s tehdy nabízeným P208 v plné palbě s automatem a výkonem, který se Ionu nevyrovnal, ukázalo P208 o 50 tisíc dražší. A to ještě některé věci iona prostě neměl, protože Evropan versus Japonec, je to ve skutečnosti lehce očesané Mitsubishi iMiev. Proto do něj taky šla připlatit jen metalíza a prodloužená záruka. Neprodávají holobyty.
        Chtěl jsem nový elektromobil do půl milionu. Zjistěte si, co bylo ve 2013/2014 na výběr. K baráku s FVE, co jsem měl od 2009.
        Syslit prachy je hezké, ale to lidi většinou neuspokojuje. Mně baví elektormobilita, slouží mi, šetřím zdraví své i okolí, a ještě mi úspory na palivu už jedno auto zaplatily. Jsem spokojen. Nyní Vám píši a auto se zdarma nabíjí ze sluníčka.

        1. Souhlasit nemusíte – jednoduše jste uspokojil svůj faktor chci to a udělal jste si radost, byla to vaše volba a volba vašeho spíš srdce než rozumu – to vše je v pořádku, ale jednoduše jste absolutně neušetřil ani korunu – to už je jen mylný pocit – aby jste ušetřil mohl jste s penězi naložit jinak a efektivněji než je utratit za něco tak mrzké hodnoty jakým je auto – to už tak trochu překrucujete fakta k obrazu svému. Ale co čekat na kokot foru že 😉

    4. mimochodem za tech vasich 280 tisic mame novou i30 kombi (prostorove uvnitr asi tak 2x vetsi auto nez iOn, ano s iOnem jsem mel moznost se svest hned nekolikrat) a taktez s 5 letou zarukou, ta nam konci letos v prosinci, a urcite nepobezim kupovat nesmysl v podobe maleho mestskeho auticka jen proto ze jezdi na elektrinu

      cenikova cena te i30 byla v dobe porizovani 459900,-, ale jaksi nam dali slevu diky tomu ze se dane auto vyrabelo posledni dva mesice, no takze az me nejaka automobilka nabidne treba za 400-500 tisic elektricky kombik segmentu C s baterii 60+ kWh, rad si ho poridim, do te doby pro me ale nema elektromobyl smysl, protoze by mel mnohem vice negativ nez pozitiv, a to ze rocne dam za provoz toho ICE o 10 tisic vic neni nijak zasadni, nejsem Skrblik abych musel pocitat kazdou korunu a jen proto ze BEV jezdi levneji si ho kvuli tomu porizoval

      takhle lidi k elektromobilite nikdy nikdo nepremluvi, spise je tim odradi

      1. Jinými slovy jste pořídil spalovací auto za polovic oproti ceníku a teď srovnáváte. Podivné.
        Na C segment s baterkou 60+ kWh za 400-500 tisíc si chvíli počkáte, ale dočkáte se. Nějak rychle jste všichni zapomněli na to, že před cenovou ofenzivou Opelu Corsa tady i takhle malá auta stála přes půl milionu v holobytu. Pak už to bylo jen lepší, tady je rok 2014, před 7 lety https://auto.pravda.sk/novinky/clanok/337142-opel-zverejnil-ceny-novej-corsy-najlacnejsia-stoji-7990-eur/

  4. Včera jsem byl nucen absolvovat jízdu taxíkem Model S, rv 2020. Bohužel, stále stejná Tesla bída. Z pohledu cestujícího na zadním sedadle je to pořád utrpení, jako když ho poprvé začali prodávat. Debilní neergonomické kliky komplikující nastupování i vystupování, málo místa po stranách hlavy, vrzající loketní opěrka ve dvěřích, úroveň hluku od zadní nápravy jak ve Fábii.

    Nechápu, že se tady najdou lidi, co Teslu z hlediska provedení chválí. Je to pořád naprosto otřesný, proberte se.

  5. Hrdým vlastníkem…..? To jste placeni úměrně tomu, jakou salvu smíchu resp. posměchu vyvolají tyhle hemzy u čitatelů? Jednou jedinkrát od té doby, co čtu jen úvodní věty těchhle masírek jsem pozoroval jen jeden jediný zkratovůz (id3) u nabíječky v Chorvatsku. Nenabil ani za pětník a výraz v ksichtu řidiče a spolujezdkyně byly všechno jiné jen ne hrdý.

Napsat komentář