HE3DA postaví továrnu na baterie u Ostravy

Jan Horčík - 04 Říjen 2017

V obci Horní Suchá proběhne 16.10.2017 lavnostní položení základního kamene výrobního závodu Magna Energy Storage na výrobu akumulátorů HE3DA. Výrobní kapacita má být 1,2 GWh.auto továrna HE3DA Horní Suchá u Ostravy Karvinsko

Továrna společnosti HE3DA vyroste v obci Horní Suchá na Karvinsku
foto: HE3DA

Výroba baterií HE3DA v nové továrně Magna Energy Storage má začít už příští rok, provoz zaměstná až 250 lidí. Celkem tam budou dvě výrobní linky pro roční výrobní kapacitu asi 1,2 GWh.

První linka má sloužit pro půltunové výrobu 50kWh baterií pro velká energetická úložiště pro rozvodné sítě a obnovitelné zdroje. Druhá linka bude vyrábět menší, 5kWh baterie zvané PowerBox sloužící jako záložní zdroje.

Ty firma HE3DA představila ne 20.9.2017 na světově známém veletrhu ForArch v Praze. Tento záložní zdroj je primárně určen jako úložiště elektrické energie pro domácnosti.

Po dokončení bude v lokalitě Horní Suchá stavba nové haly o velikosti 10 000 m2. “Na staveništi v současnosti pracuje vrtná souprava, která vrtá sondy pod piloty. Větší ruch na stavbě nastane v září, kdy se začnou provádět injektáže a rozběhnou se další stavební práce,” upřesnil nám včera v rozhovoru Radomír Prus, který je investorem ve společnosti HE3DA.

Nová investice společnosti HE3DA za 5,5 miliardy korun má být dokončena v roce 2018. Závod vzniká v průmyslovém areálu po bývalém černouhelném Dole František na Karvinsku. Po dokončení výstavby bude továrnu částečně pohánět solární energie, kterou budou vyrábět fotovoltaické panely na její střeše.

Po rozjezdu výroby má továrna generovat roční tržby ve výši 450 milionů dolarů (přes 11,5 miliardy korun). Současná energetika prochází zásadní proměnou, kterou způsobují zejména obnovitelné zdroje a baterie.

Poslední vývoj dokazuje, že Česko může hrát v této technologické revoluci významnou úlohu. Kvůli bohatým zásobám lithia, vzácného kovu nezbytného pro výrobu baterií, k nám míří i zahraniční investoři.

Pilotní výrobu nové generace baterii spustila HE3DA v prosinci 2016 v Praze Letňanech. V současnosti se zde vyrábí baterie na lince s kapacitou 10 MWh ročně. Slouží zejména pro testování a pro další vývoj baterií.

HE3DA
Zpět na HybridPřidat komentář

Tady je chystané místo stavby. Začátkem Listopadu se tam možná mrknu a udělám průzkum jak pokračují se stavbou. Já jim věřím.
https://mapy.cz/s/26sVn

---

Za souseda raději dieselprase než li ev pošuka co si myslí že když bude mít před barákem x EV a najezdí s nimi ročně x tisíc kilometrů tak tím zachraňuje svět.

Vraž jim taky pár milionů ať maj z čeho žít :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obrázek uživatele Radovan

"Za souseda raději dieselprase než li ev pošuka co si myslí že když bude mít před barákem x EV a najezdí s nimi ročně x tisíc kilometrů tak tím zachraňuje svět." - nespletl jste si server pane Rychlý, tohle není http://www.autorevue.cz/ :-)

P.S. A proč se Vám potom líbí stavba továrny na baterky? K čemu bude dieselpraseti?

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 54 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 15 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Fanouškem stavby jsem pro její ekonomický dopad. Nová pracovní místa atd. S autorevue jsem si to nespletl a můj popisek je vlastně inspirován tím vaším a taky vašimi komentáři které tady vypouštíte. Mám za to že označení dieselprase jsem poprvé četl právě ve vašem příspěvku.

---

Za souseda raději dieselprase než li ev pošuka co si myslí že když bude mít před barákem x EV a najezdí s nimi ročně x tisíc kilometrů tak tím zachraňuje svět.

Obrázek uživatele Radovan

Tak to Vás nepotěším. Nová pracovní místa náš region nepotřebuje. Je zde minimální nezaměstnanost a každá nová fabrika situaci pouze zhoršuje, šroubuje mzdy nahoru a přetahuje lidi odjinud. Nakonec končí s nelegálně dováženými Ukrajinci v horším, s legálně dovezenými Rumuny v lepším případě. Aby vůbec utáhla výrobu. Pokud obyčejný študák brigádník bral před 3 lety max. 70,- Kč / hod., dnes se většinou nezvedne ani při 110,- Kč.
Zvláštní je, že obyčejný faktický výčet věcí, které denně už od roku 1999 používám ve Vás vzbuzuje takovou podivnou reakci o zachraňování světa. Nu jestli ona to nebude takzvaná projekce.
Označení dieselprase není mým vynálezem. Zní to hezky, když se člověk projede po silnicích a vidí, co (zřejmě) korupčně prošlo STK v ČR, ale nevymyslel jsem ho. Stejně jako nejsem autorem výrazu spalovák, plynoprd, sračkomet, jen si je občas vypůjčím. Jsou přiléhavé.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 54 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 15 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Radovanovy to nevysvětlíš, on si koupil elektroauto a postupně se zněj stal "nadčlověk" co ví vše a hlavně jeho zkušenost lze aplikovat na všechny v ČR.
Asi jako když ve francii podobná "ynteligentka" řvala proč ti lidi nežerou koláče, tak radovan řve proč nekupujou elektromobili... Prostě se zněj stal fanatickej magor.

Obrázek uživatele Radovan

Lichotí mi, že mne tak velebíte. A ještě dvakrát více, protože už máme doma 2 elektromobily :-). Dvojnadčlověk, kam se hrabe soudruh Hitler neblahé paměti.
Zbytek nemá cenu komentovat, snad jen trochu si zopakovat mluvnici. I Anonym může psát spisovně.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 54 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 15 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když spočítám cenu Li-Ion konkurenčního českého výrobce EV Battery s.r.o., který nabízí 7 500,-/ kWh, tak je to 9 miliard při produkci 1,2 MWh. A heda má mít obrat 11,5 miliard. Takže pohádka o fantastické ceně je taky fuč, když už prodávané baterie jsou levnější.

A hele už slibujou i tržby, tím nalákej ještě víc kavek a naivních novinářů. No panečku to sem zvědav esli tedle tunelářskej cirgus co má jako hlavní atrakci střelbu z kalašnikova do krabiček trhne aspoň něco? :))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obrázek uživatele Michelin

Na Forarchu jsem se o nich bavil s firmou co dela FVE s domacim ulozistem a rizenim. Je to Ceska firma tak jim rikam "co heda? to by to byl kompletne Cesky vyrobek ne?" Chlapik se zacal jen smat. Pry s nimi tri roky vyjednavali a do dnes nedostali ani jedinou baterku na testovani. Nedavno pak pry prisel jejich reditel s tim, ze okamzite ukoncit veskera jednani s "hedou", protoze ma zakulisni informace, ze to bude pru.er.

---

To Tesla dává křídla. 38tis.km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Od prvního momentu, co jsem HE3DA zahlédl a všiml se jedné konkrétní osoby, jsem věděl, že jde o bublinu.
Kolegové mě oponovali, ale postupně jeden za druhým odpadali.
Jen doufám, že se neobjeví další "investor", který jim nasype - znamenalo by to jen větší zátěž pro stát, až bude hradit arbitráž.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Větší ruch na stavbě nastane v září... a článek vyšel v říjnu s odkazem na informaci ze včerejška. Sakra, něco tu nehraje.

Obrázek uživatele honza.t

Místo Dolu František továrna na moderní baterie. Česká firma slibuje revoluci v elektromobilech.
Při výrobě je potřeba vysoce filtrované ovzduší. Stejně jako při výrobě polovodičů . Ostravsko má větší množství polétavých prachových částic v ovzduší. Filtry na vstupu vzduchotechniky budou muset měnit častěji .
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/2259808-misto-dolu-frantisek-tovarna-na-moderni-baterie-ceska-firma-chce-diky-nim-zmenit
„Když v roce 2018–2019 ta technologie bude na trhu, i ti největší hráči nás budou muset brát vážně, protože budeme mít fabriku na pár metrech se stejnou kapacitou, jako má nyní startovací projekt gigafactory na akumulátory firmy Tesla. Tím bychom tu technologii dostali do světa, pak už bychom ji jenom licencovali.“

Radomír Prus
spolumajitel společnosti HE3DA

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak Prus je šikovný PODNIKATEL.
Umí VYDĚLAT PRACHY.
Na tomto projektu již vydělal přes sto milionů Kč.
Vždycky přeci ten vychcaný vyvaří zisk z toho hloupějšího.

Obrázek uživatele ozana

ROFL

---

Jezdím na proud, najeto prvních 61 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 66 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

já myslím že když zkrachuje fosilní nenapravitelná automobilka typu Škoda tak jedině dobře. Místo ní zaberou noví kteří vytvoří to co běžní lidé potřebují elektromobily jezdící levně nenáročně pohodlně.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To by mě zajímalo, kolik na to dostanou dotací či úlev na daních a kdo nakonec bude podveden a oškubán o peníze.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Škoda obří do budoucna klíčová poptávka začíná spíš po bateriích do aut.

Do energetiky, když není ostrovní, se to ještě minimálně 10 let nebude určitě vyplácet. V EU je výhodnější na to stavět plynové elektrárny.

Jedinou poptávku po tomhle bych viděl u nemocnic atd., kde by to mohlo nahrazovat dnešní naftové záložní zdroje na pár hodin při katastorickém výpadku.

Ale jestli bude neschopná opožděná EU zase šíleně krizově dotovat, jak se začíná proslýchat, tak nebude tak hrozné, když se ty potentěné dotace hodí mimo Švédska, Německa a Francie i na naše území, výrobu pár let co bývá oficiální dotační limit udrží určitě, a pak můžou budovu s velkým ziskem prodat Samsungu nebo Číňanům, a ti tam zavedou nejmodernější výrobu už pořádných baterií skutečně nové generace pro příští desetiletí, jejichž vývoj se dnes teprve dokončuje.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kecy jezka v kleci, bez na porady distributoru elektriny, kteri uz planuji ze vsechny nove FVE budou mit akumulaci az 40 procent...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a ony ji již mají. Ty nové. Ty staré ji postupně zavádějí.

Asi tak verohodna vec jako kdyz nekdo slibuje 25% urok.

Obrázek uživatele PaRi

Výborně, držím pěsti, ať to vyjde.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ono už to vyšlo:

byznys.ihned.cz/c1-65846330-investor-cdc-se-soudi-s-ceskou-firmou-he3da-vyvijejici-baterie-obvinuje-ji-z-podvodu-vyrobce-to-odmita

Zatím 130 mega Kč, možná budou další.
Tak drž pěsti, pak zacálujeme další proharné arbitráže.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Spor a možný podvod má být důkazem úspěchu??? PRozatím to vypadá, že v Horní Suché bude stát jedině to co tam už stojí, tedy těžní věž zavřené šachty.

Snáď ste si nemyslel že tu ide o batérie :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, i tohle je pro některé subjekty úspěch.
Firma získala prachy, plní tedy účel.
Ve finále vše zacáluje stát.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Počkat, ale to jsme přeci my..? Aha, soudruzi z vlády asi udělali někde chybu - prachy epřitečou do kapes jim, průůser...

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyŘízení stanic pro elektromobilyNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC GroupProdej pneu 100% online
185.66.36.26