Harley-Davidson představuje stylové nové elektrokolo

Legendární motorkáři z Milwaukee teprve nedávno naskočili na trend elektromotorek s modelem LiveWire. Teď přidávají také elektrokola.

První elektrokolo z dílny Harley-Davidson
foto: Serial 1 Cycle Company

Protože Harley-Davidson nechce svou značku zbytečně ředit, založil si pro svá elektrokola speciální značku Serial 1 Cycle Company. Ta je vlastně poctou jejich úplně prvnímu motocyklu z roku 1903.

Tohle elektrokolo Harley-Davidson se nejspíš výroby nedočká, jde více o designové cvičení.

Tohle elektrokolo Harley-Davidson se nejspíš výroby nedočká, jde více o designové cvičení.
foto: Harley-Davidson

Tehdy nebyly motorky o moc víc než jízdní kola doplněná o malý spalovací motor. Elektrokola začala v rámci Harley-Davidson svůj život jako vedlejší projekt několika nadšených zaměstnanců.

Elektrokolo Harley-Davidson

foto: Serial 1 Cycle Company

Oficiálně se první modely elektrických kol značky Serial 1 dočkají představení v březnu 2021. Zatím značka prezentuje pouze první prototyp. Prý jde ale spíš o „stylové cvičení“ než o model určený pro výrobu.

Harley-Davidson

13 Comments on “Harley-Davidson představuje stylové nové elektrokolo”

        1. omyl to je, ale trochu jiný, než ta jednoplacka – problém
          omyl to je, ale trochu jiný, než ta jednoplacka – problém je, že si málokdo pro sebe tu jednoplacku přepočítá a pak se trápí s něčím co vzadu končí 46 zuby a vepředu 34, v lepším případě 32 zubů. Já si tu práci dal a překvapivě, na současném kole používám 12 převodů efektivně – občas něco jiného zařadí, protože „se to hodí“ vzhledem k situaci, abych nemrdlal sem a tam hazkou i přesmykačem vepředu. Nicméně po přepočtu převody, co používám dneska odpovídají přesně 11-51 dvanáctikolečku a 30 zubů předku při 29 kolech.
          Další věc je, že si lidi kupují jednoplacku tam, kam myšlena není a snaží se jezdit s ní rychle po rovině a cyklostezkách. Její výhody jsou však v terénu a dlouhých výjezdech s tím, že převody do rychla používá člověk sporadicky

        2. Kdo vi jak je pedal propojeny s prednim ozubenym kolem. Je
          Kdo vi jak je pedal propojeny s prednim ozubenym kolem. Je mozne, ze slapani jde pres hridel do motoru, tam je nejaky prevod a az elektricky posileny moment toci ozubenym kolem a pres zubaty remen na zadni kolo. Verim, ze neobslehli jen bezne ekolo, ale vytvorili neco nezvykleho. Uvidime.

            1. Teoreticky je mozne, ze kadence slapani udava jen rychlost a
              Teoreticky je mozne, ze kadence slapani udava jen rychlost a moment vytvari jen motor. A je tam treba 10ti stupnovy simulator ktery softwarove dela iluzi prehazovacky. Dlouhy prevod znamena pocet impulzu jde 1:1 do otacek motoru. Stredni prevod deli impulzy ze slapani 1:3 a kratky prevod deli 1:5. A aby byla iluze perfektni, je pedal elektromagneticky pribrzdovan odpovidajicim momentem a SW stupnem.

                1. V obyvaku chybi zpetna vazba z terenu. Do kopce je nutny vetsi
                  V obyvaku chybi zpetna vazba z terenu. Do kopce je nutny vetsi moment nez po rovine. Ani Route 66 neni 2D.

      1. Samozřejmě, že převodovka je u ekola nutná, proto ji
        Samozřejmě, že převodovka je u ekola nutná, proto ji také mají. Resp není nutná, ale je lepší ji mít, stejně jako u klasického kola. Ty se středovým motorem mají jenom zadní přehazovačku, logicky. Motor i ekola jenom pomáhá, šlapat se musí a proto ta převodovka.

        1. Ne všechny e kola mají jenom zadní přehazovacku
          Jsou i

          Ne všechny e kola mají jenom zadní přehazovacku
          Jsou i dvoutalíře Yamaha
          Viděl jsem e-kolo s Holanska kde byla v zadu jak přehazovačka tak nabojová převodovka
          Nebo automatická řízená nábojová převodovka NuVinci® e-Kolo si samo řadí nahoru / dolu podle potřeby

Napsat komentář