Legendární motorkáři z Milwaukee teprve nedávno naskočili na trend elektromotorek s modelem LiveWire. Teď přidávají také elektrokola.
foto: Serial 1 Cycle Company
Protože Harley-Davidson nechce svou značku zbytečně ředit, založil si pro svá elektrokola speciální značku Serial 1 Cycle Company. Ta je vlastně poctou jejich úplně prvnímu motocyklu z roku 1903.
NEPŘEHLÉDNĚTE Harley-Davidson představuje nové modely a technologie 2020, včetně elektromotorky LiveWire
foto: Harley-Davidson
Tehdy nebyly motorky o moc víc než jízdní kola doplněná o malý spalovací motor. Elektrokola začala v rámci Harley-Davidson svůj život jako vedlejší projekt několika nadšených zaměstnanců.
Oficiálně se první modely elektrických kol značky Serial 1 dočkají představení v březnu 2021. Zatím značka prezentuje pouze první prototyp. Prý jde ale spíš o „stylové cvičení“ než o model určený pro výrobu.
Laurin a Klement začínali s motokoly, Harlej a Davidson u
Laurin a Klement začínali s motokoly, Harlej a Davidson u nich končej. 😀
Řemen misto řetězu je lepší ale nevidím „žádnou“
Řemen misto řetězu je lepší ale nevidím „žádnou“ převodovku
https://www.youtube.com/results?search_query=harley+davidson+e+bike+
U elektrokola neni prevodovka nutna. Elektromotor dava moment
U elektrokola neni prevodovka nutna. Elektromotor dava moment a slapani udava rychlost.
Stejný omyl jako jednoplacka u obyčejného
Stejný omyl jako jednoplacka u obyčejného kola
https://www.youtube.com/watch?v=sjK_-1-E_-k
Znam jen jeden e-bike u kterého to není potřeba řešit
https://www.youtube.com/results?search_query=erockit+bike+
omyl to je, ale trochu jiný, než ta jednoplacka – problém
omyl to je, ale trochu jiný, než ta jednoplacka – problém je, že si málokdo pro sebe tu jednoplacku přepočítá a pak se trápí s něčím co vzadu končí 46 zuby a vepředu 34, v lepším případě 32 zubů. Já si tu práci dal a překvapivě, na současném kole používám 12 převodů efektivně – občas něco jiného zařadí, protože „se to hodí“ vzhledem k situaci, abych nemrdlal sem a tam hazkou i přesmykačem vepředu. Nicméně po přepočtu převody, co používám dneska odpovídají přesně 11-51 dvanáctikolečku a 30 zubů předku při 29 kolech.
Další věc je, že si lidi kupují jednoplacku tam, kam myšlena není a snaží se jezdit s ní rychle po rovině a cyklostezkách. Její výhody jsou však v terénu a dlouhých výjezdech s tím, že převody do rychla používá člověk sporadicky
Kdo vi jak je pedal propojeny s prednim ozubenym kolem. Je
Kdo vi jak je pedal propojeny s prednim ozubenym kolem. Je mozne, ze slapani jde pres hridel do motoru, tam je nejaky prevod a az elektricky posileny moment toci ozubenym kolem a pres zubaty remen na zadni kolo. Verim, ze neobslehli jen bezne ekolo, ale vytvorili neco nezvykleho. Uvidime.
tak asi logicky tam bude nějaký převod, přece nebudeme
tak asi logicky tam bude nějaký převod, přece nebudeme počítat s tím, že to kolo pohání elektromoor, co točí 0-120 RPM (větší kadenci si na pedálu dlouhodoběji moc představit neumím)
Teoreticky je mozne, ze kadence slapani udava jen rychlost a
Teoreticky je mozne, ze kadence slapani udava jen rychlost a moment vytvari jen motor. A je tam treba 10ti stupnovy simulator ktery softwarove dela iluzi prehazovacky. Dlouhy prevod znamena pocet impulzu jde 1:1 do otacek motoru. Stredni prevod deli impulzy ze slapani 1:3 a kratky prevod deli 1:5. A aby byla iluze perfektni, je pedal elektromagneticky pribrzdovan odpovidajicim momentem a SW stupnem.
A můžete na tom sedět v obýváku s dokonalou iluzí jízdy
A můžete na tom sedět v obýváku s dokonalou iluzí jízdy po route66
V obyvaku chybi zpetna vazba z terenu. Do kopce je nutny vetsi
V obyvaku chybi zpetna vazba z terenu. Do kopce je nutny vetsi moment nez po rovine. Ani Route 66 neni 2D.
Samozřejmě, že převodovka je u ekola nutná, proto ji
Samozřejmě, že převodovka je u ekola nutná, proto ji také mají. Resp není nutná, ale je lepší ji mít, stejně jako u klasického kola. Ty se středovým motorem mají jenom zadní přehazovačku, logicky. Motor i ekola jenom pomáhá, šlapat se musí a proto ta převodovka.
Ne všechny e kola mají jenom zadní přehazovacku
Jsou i
Ne všechny e kola mají jenom zadní přehazovacku
Jsou i dvoutalíře Yamaha
Viděl jsem e-kolo s Holanska kde byla v zadu jak přehazovačka tak nabojová převodovka
Nebo automatická řízená nábojová převodovka NuVinci® e-Kolo si samo řadí nahoru / dolu podle potřeby
kde jsou moje blatníky :)))
kde jsou moje blatníky :)))