Hamburský přístav obsluhují robotické elektrické transportéry kontejnerů

Jan Horčík - 14 Srpen 2018

Hamburský přístav se pilně věnuje automatizaci, která se týká i vykládání a přepravy kontejnerů z lodí. Kontejnery například odváží robotické elektromobily.auto Konecranes Gottwald AGV Automated Guided Vehicles

Konecranes Gottwald AGV neboli "Automated Guided Vehicles"
foto: Konecranes

Firma Hamburger Hafen und Logistik AG aktuálně obdržela 25 zbrusu nových přepravníků kontejnerů. Jde o plně automatizovaná a plně elektrická vozidla s označením Konecranes Gottwald AGV.

O jejich výrobu se postarala společnost Konecranes. V pilotním provozu slouží několik těchto jednotek v přístavu, společně s automatizovanou rychlonabíječkou, už od podzimu 2016.

Vozidla mají hmotnost 26,5 tuny. Průběžně jimi bude do roku 2022 nahrazena celá flotila 100 AGV, především tedy dieselových a následně elektrických, ale vybavených olověnými bateriemi. Proti dieselovým jsou nové AGV výrazně tišší.

Konecranes Gottwald AGV

Konecranes Gottwald AGV
foto: Konecranes

Nejnovější verze Konecranes Gottwald AGV je vybavena pochopitelně li-ion bateriemi. Ty je možné na robotické nabíječce nabít během jedné a půl hodiny na plnou kapacitu, asi čtyřikrát rychleji než olověné. Jejich hmotnost je navíc proti verzi s olověnými bateriemi asi třetinová a nevyžadují žádnou údržbu.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Z toho videa až mrazí, jak se tam pohybují ty desítky kolosů zcela samy, nikde ani živáčka. Ovšem je to přesně ta ukázka, jak stroje mohou automaticky perfektně a čistě pracovat. Výroba elektřiny pro ně větrnou elektrárnou (prostě u moře fučí pořád) je pak ta správná cesta. Když si člověk vezme ty samé desítky kamionů s řidiči a tisícovkami litrů propálené nafty, kterou tam dovezly coby ropu přes půl zeměkoule spalovací tankery, aby se tam přečerpala, skladovala, přepravila do rafinerie, upravila na naftu, uskladnila, přepravila zpátky do přístavu, uskladnila a pak přečerpala do kamionů, tak je asi jasné, co má budoucnost. Čistě tichou budoucnost.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To jsou skutečně důležité aplikace pro elektrifikaci dopravy, a né do toho furt nějak tlačit osobní vozy, které často najezdí třeba v Česku u městských rodin jen několik desítek kilometrů týdně.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

běž si stoupnout ráno v 5:30 na křižovatku v Ostravě u vodárny a zůstaň tam do 8:00. Změníš názor na důležitost. 90% lidí nenajede svým vozem do práce ani 10km, to samé z práce. Motor se nezahřeje (výjimkou jsou debilové, kteří dýzl nastartují před obytným domem a čekají pod otevřenými okny než se zahřeje) a má super emise. Skoro jako z laboratoře.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zácpy ale daleko spíš vyřeší mýto ve městech za každou jízdu, z kterého by byla placena MHD až třeba k ceně zdarma.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejde o zácpy, to je věcí těch co se do šóry postaví, ale o smrad ze kterého se zvedá kufr komukoli přítomnému.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Sono Sion a 6 500 zákazníků. Já chce recenzi !!! :))

fdrive.cz/clanky/silenost-nebo-budoucnost-solarni-sono-sion-ma-vice-jak-6-500-objednavek-2639

Čeho? Vždyť nemaj hotovej žádnej produkční kus :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když přišli poprvé s těma DHL dodávkama, taky tvrdili, že to bude do 500tis.kč. Ve skutečnosti to stojí trojnásobek. Jsem zvědav na tohle. 450 auto + 120 bateky. Nevěřím tomu, že to bude za tu cenu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Každý přece víme, že to mají špatně. Kalkulace je přece jasná - 850 tisíc, tedy pokud nechtějí, aby jim vyhořela firma :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hele autocz honí prachy :)))

auto.cz/v-janove-se-zritil-most-podle-zachranaru-jsou-desitky-mrtvych-123848

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jenom jeden zavřený, málo!! Šéf Audi zůstává ve vazbě. Jinak by prý mohl ovlivňovat svědky

tyden.cz/rubriky/auta/sef-audi-zustava-ve-vazbe-jinak-by-pry-mohl-ovlivnovat-svedky_492264.html

A bručí :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Já jsem překvapený, že sedí manažer. Čekal bych, že za to můžou inženýři. Přece nikdo nikomu podvádění nenařídil.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC Groupe-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilProdej pneu 100% onlineBUS2BUS

Newsletter