Gazprom a Solbus uvádí autobusy na zemní plyn do Varšavy a Olsztyna

redakce - 08 Listopad 2013

Veřejná doprava v hlavním polském městě Varšavě bude ohleduplnější k životnímu prostředí. Varšavská městská dopravní společnost Miejskie Zakłady Autobusowe (MZA) rozhodla o doplnění své flotily o 35 kloubových autobusů poháněných zkapalněným zemním plynem (). auto Solbus Varšava autobusy

Nové autobusy značky Solbus ve Varšavě
foto: Solbus

Gazprom Germany (dceřiná spolčenost Gazprom Exportu) a polský výrobce autobusů Solbus v tomto případě spojují své zkušenosti a investují do zavádění zemního plynu do dopravy v Polsku. Již v říjnu tyto dvě společnosti uvedly do provozu prvních 11 LNG autobusů v polském městě Olsztyn.

Solbus, jeho distribuční partner Lider Trading a Gazprom Germania uspěly ve veřejném tendru vypsaným městem Varšava a přesvědčily městský dopravní podnik o environmentálních a nákladových výhodách zemního plynu jako motorového paliva.

Solbus dodá MZA moderní autobusy poháněné zkapalněným zemním plynem a Gazprom Germania se stane dodavatelem paliva a vybuduje nutnou plnící infrastrukturu.

„Autobusy na zemní plyn nabízí výhodné řešení pro ekologickou veřejnou dopravu ve Varšavě. Zemní plyn je jako palivo významně levnější a jeho využití snižuje naši závislost na ropě,“ uvedl mluvčí MZA Adam Stawicki.

„Zemní plyn nabývá jako palivo ve veřejné dopravě na významu, protože poskytuje ekonomické výhody a podstatně snižuje emise. Současně chceme společně s naším polským partnerem - firmou Solbus - přesvědčit více zákazníků o atraktivitě využití zemního plynu jako motorového paliva,“ řekl Timo Vehrs, ředitel rozvoje obchodu ve společnosti Gazprom Germania.

Zemní plyn může být využitý jako motorové palivo ve své zkapalněné formě (LNG) při teplotách -161 oC. Zkapalněný zemní plyn má stejné environmentální vlastnosti jako stlačený zemní plyn (), který se jako motorové palivo běžně používá v mnoha evropských zemích.

Zemní plyn je již dnes jedním z nejnadějnějších známých paliv, která by mohla nahradit čím dál dražší benzín a naftu. Motory na zemní plyn jsou významně tišší a omezují emise CO2 o čtvrtinu.

Projekt LNG autobusů v Polsku představuje část globálních aktivit Gazpromu na podporu evropské strategie přechodu k čisté, bezpečné a dosažitelné mobilitě.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebNabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobile-station