Daimler je přední evropskou automobilkou, která se zaměřila na vývoj palivových článků a aut na vodík. Spolu s Toyotou, Hondou, GM a Hyundai jde o světového lídra v této oblasti. Podle šéfa divize future mobility Daimleru Herberta Kohlera budou v roce 2015 stát auta na vodík stejně jako ta hybridní.
Japonská Toyota chce mít na trhu auta na vodík už před rokem 2015, a to za cenu pod 50 000 dolarů (v přepočtu něco pod 1 mil. Kč). Daimler cítí, že něco takového je možné – a dokonce nutné, pokud mají být auta na vodík dostupnou alternativou.
Mercedes-Benz volá po rozšíření vodíkové infrastruktury
V současné době svá auta na vodík Daimler intenzivně testuje, a to řadou Mercedes-Benz B F-Cell. Těch už jezdí po světě několik stovek, v USA si jej můžete pronajmout za cenu 849 dolarů na měsíc.
Mercedes-Benz třídy B F-Cell je první generace automobilů na vodík, která je zjevně velmi nákladná. Kohler slibuje, že už druhá generace těchto aut, kterou Daimler uvede v letech 2013-2014, bude mnohem méně finančně náročná.
Navíc si Mercedes údajně zahrává s myšlenkou vodíkových verzí třídy A, C a E. Mohly by se na trhu objevit už během následujících pěti let.
Pro rozvoj vodíkových aut je však klíčová infrastruktura. Tzn. vodíkové čerpací stanice, kterých je po světě stále velmi málo v porovnání s klasickými benzinkami. Ale časy se mění.
Jen před několika dny předal Mercedes prvních několik kusů Mercedes-Benz B F-Cell německému federálnímu ministerstvu dopravy.
Dr. Thomas Weber, člen správní rady Daimleru, k tomu poznamenal: „Elektrická auta s palivovými články mají potenciál znovu přinést revoluci v oblasti automobilů. Pohon palivovými články ve voze třídy B F-Cell je šetrný, čistý a vhodný pro každodenní použití. … Nabízí dojezd až 400 km a doplnění paliva během tří minut. Navíc se s ním opravdu skvěle jezdí.“
Německo dnes vedle Japonska, Jižní Koreje a částečně možná i Spojených států patří mezi vůdčí země v oblasti vývoje palivových článků a pohonu na vodík. Tamní ministr dopravy řekl, že je třeba využít tohoto náskoku a stavět na něm dál.
Mercedes-Benz třídy B verze F-Cell nabízí výkon 100 kW (136 koní). Elektrický motor má točivý moment 290 Nm, díky čemuž je auto velmi dynamické. Ekvivalentní spotřeba se pohybuje na hodnotě 3,3 l nafty na 100 km.
Nějak pořád nemůžu u
Nějak pořád nemůžu u těch vodíkových aut přenést přes srdce, že zase budu muset jezdit na nějakou čerpačku a živit výrobce vodíku, distributora vodíku, prodejce vodíku a samozřejmě nesmím zapomenout na prodejce baget za 45 kč/ks. Takže se ve finále vlastně vůbec nic nezmění.
Sny su krasna vec, snivajte
Sny su krasna vec, snivajte dalej. Fyzikalne zakony neobidete.
peace … miro novak
A jkyýpak fyzikální
A jkyýpak fyzikální zákon se zde porušuje?
Pokud si za 5-10 let budou
Pokud si za 5-10 let budou konkurovat elektromobily,auta na vodík a zárověn obě skupiny mezi sebou bude to ideální.