V pátek 2. října 2015 absolvoval jeden ze čtyř automaticky řízených vozů skupiny PSA Peugeot Citroën cestu po dálnici z Paříže do Bordeaux, aby se zde zúčastnil světového kongresu Intelligent Transport Systems (ITS), který proběhne od 5. do 9. října.
foto: PSA
TISKOVÁ ZPRÁVA
Vůz projel cestu dlouhou 580 km zcela v automatickém režimu, bez zásahu řidiče. Vůz sám upravoval svou rychlost a přejíždění z pruhu do pruhu, přičemž se přizpůsoboval ostatním vozidlům v provozu, povolené rychlosti a stavu infrastruktury.
Skupina PSA je prvním výrobcem automobilů, který v červenci 2015 získal příslušné povolení k provádění zkoušek v provozu pro čtyři prototypy, dalších patnáct prototypů bude moci vyjet na silnice v roce 2016.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
GM pracuje na robotickém Chevroletu Volt
Skupina PSA Peugeot Citroën, která se snaží reagovat na vývoj používání vozů a očekávání zákazníků v oblasti mobility, pracuje na vývoji technologických řešení, díky nimž budou budoucí auta inteligentnější a zvýší se uživatelský komfort.
Automatické funkce pomohou snížit počet nehod způsobených lidskou chybou a sníží únavu řidiče při jednotvárné jízdě. Tyto smělé plány se již brzy začnou využívat u sériových vozů, u nichž se bude postupně objevovat stále více funkcí, přičemž nebude nutný zásah řidiče.
Předseda představenstva PSA Peugeot Citroën Carlos Tavares tuto francouzskou premiéru okomentoval: „Cesta, kterou dnes náš prototyp absolvoval, ukazuje, že se s automatickými vozy již nepohybujeme jen v žánru sci-fi. Mobilita vstupuje do nové éry, která je podle mě opravdu vzrušující.“
Systémy „Car to Car“ nebo „Car to infrastructure“ nabízejí nový zdroj informací a umožňují lépe poznat okolní prostředí vozu při využití údajů vysílaných jinými vozidly a údajů týkajících se infrastruktury.
Záměrem je zlepšit díky předvídání určitých kritických situací bezpečnost účastníků silničního provozu a snížit tak počet nehod.
Mě dnes k témě
Mě dnes k témě robotických aut zaujalo taky o Rusech a Japoncích
cz.sputniknews.com/byznys/20151004/1296122.html
Těm rusům to moc
Těm rusům to moc nevěřím.
Tam určitě nebude řídit automat, ale pod kapotou schovaný ruský „skutr“.
No, je fakt, že pokud s
No, je fakt, že pokud s tím dokážou jezdit po Moskvě, navíc v době fotbalového mistrovství, tak už zvládnou úplně všechno. Kdo poznal silniční dopravu v Rusku, dá mi za pravdu.
Jinak Rusům bych v tomhle věřil, je to především věc software a důkladného testování. A opravdu dobrých programátorů jsou v Rusku spousty.