V březnu 2017 se ve Francii prodalo rekordních 4336 aut do zásuvky, tedy elektromobilů a plug-in hybridů dohromady. Meziročně je to nárůst o 5,7 %.
foto: Renault
Narozdíl třeba od Nizozemska nebo Norska tvoří ve Francii naprostou většinu elektromobily. Z celkem 4336 aut do zásuvky jich bylo 2889 osobních a 599 lehkých užitkových. Plug-in hybridů bylo pouze 848.
Celkem se auta do zásuvky ve Francii podílely za březen na prodejích nových aut 3,04 %. Asi nebude žádným překvapením, že nejprodávanější je doma ve Francii elektromobil Renault Zoe, jehož nová 41kWh verze zvládá 300 km dojezdu.
Za březen Renault dodal 1980 kusů tohoto auta. Nissan Leaf si ve Francii za březen 2017 připsal 311 nových registrací, BMW i3 celkem 159 (vč. REX) a kupodivu se stále prodává také Peugeot iOn s 143 prodeji. Tesla Model S si ve Francii pořídilo 106 zákazníků a je pátým nejprodávanějším EV, Tesla Model X je sedmý s 60 kusy. Šestá je Kia Soul EV s 64.
O německé elektromobily Volkswagen e-Golf (1) a Volkswagen e-Up! (28) v březnu ve Francii příliš zájem nebyl. Ani Hyundai Ioniq Electric se neumístil dobře, prodalo se ho 25 kusů. Je to ale víc než Mitsubishi i-MiEV (9).
V oblasti užitkových elektromobilů jednoznačně vede Renault Kangoo ZE se 186, následuje Peugeot Partner se 128. Nejprodávanějším plug-in hybridem je Mercedes-Benz GLC (169), následně Mercedes-Benz třídy C 350 e (157) a Volvo XC90.
Nevím, zda to půjde zjistit jinak, než dotazem na někoho z
Nevím, zda to půjde zjistit jinak, než dotazem na někoho z těch 143 nových majitelů Peugeot Ion, ale má ta francouzská verze už konečně možnost vytápění /klimatizace v době, kdy je auto na zásuvce, jako to má automaticky originál Mitsubishi iMiev? Jinak ale vidím, že pokud někomu stačí autíčko s čistou elektromobilní koncepcí a dojezdem něco přes 100 km na 1 nabití tak prostě kupuje Iona.
v článku chýba zopakovanie info o dotáciách pre paríž.
v článku chýba zopakovanie info o dotáciách pre paríž.
z textu …“nové Zoe je opravdová pastva pro oči.“ Ani jsem
z textu …“nové Zoe je opravdová pastva pro oči.“ Ani jsem si nevsimnul, ze by se vzhledove neco zmenilo.
Asi jim vytřeli zrak 😀
Asi jim vytřeli zrak 😀
Dejte na trh velkobaterkáče a lidi budou kupovat ještě
Dejte na trh velkobaterkáče a lidi budou kupovat ještě víc. To už by se prodeje mohli pohnout až k 10 % kdyby stíhali vyrábět. Ten Ioniq má nejspíš nízký prodeje asi protože továrna nestíhá dodávat než že by byl neoblíbenej.
Značka Hyundai není ve Francii příliš etablovaná. Dá se
Značka Hyundai není ve Francii příliš etablovaná. Dá se tedy pochopit, že ani jejich elektrický model tam nebude vybočovat z řady průměru prodejů automobilky.
a to vysvetluje i jejich vysokou cenu. proc to prodavat
a to vysvetluje i jejich vysokou cenu. proc to prodavat levneji, kdyz i za tuhle cenu je poptavka takova, ze nemame kapacity. bohuzel tahle situace se v nejblizsich par letech moc nezmeni.
On kdyby nebyl Ioniq elektromobil, tak to není nijak
On kdyby nebyl Ioniq elektromobil, tak to není nijak zvlášť výjimečné vozidlo… Co jsem slyšel, tak těžiště má úplně špatně, jízdní vlastnosti dost mizerné, trhač asfaltu to taky není… Z elektromobilní stránky je na špici, ale otázkou je, jestli to stačí.
Vůbec neočekávám jeho horentní prodeje, jen jsem
Vůbec neočekávám jeho horentní prodeje, jen jsem naznačil že tak skutečná čisla můžou bejt ovlivněná nedostatečnou kapacitou výroby.