Francie hlásí rekordní prodeje aut do zásuvky

V březnu 2017 se ve Francii prodalo rekordních 4336 aut do zásuvky, tedy elektromobilů a plug-in hybridů dohromady. Meziročně je to nárůst o 5,7 %.

Francie hlásí rekordní prodeje elektromobilů. Nedivíme se, nové Zoe je opravdová pastva pro oči.
foto: Renault

Narozdíl třeba od Nizozemska nebo Norska tvoří ve Francii naprostou většinu elektromobily. Z celkem 4336 aut do zásuvky jich bylo 2889 osobních a 599 lehkých užitkových. Plug-in hybridů bylo pouze 848.

Celkem se auta do zásuvky ve Francii podílely za březen na prodejích nových aut 3,04 %. Asi nebude žádným překvapením, že nejprodávanější je doma ve Francii elektromobil Renault Zoe, jehož nová 41kWh verze zvládá 300 km dojezdu.

Za březen Renault dodal 1980 kusů tohoto auta. Nissan Leaf si ve Francii za březen 2017 připsal 311 nových registrací, BMW i3 celkem 159 (vč. REX) a kupodivu se stále prodává také Peugeot iOn s 143 prodeji. Tesla Model S si ve Francii pořídilo 106 zákazníků a je pátým nejprodávanějším EV, Tesla Model X je sedmý s 60 kusy. Šestá je Kia Soul EV s 64.

O německé elektromobily Volkswagen e-Golf (1) a Volkswagen e-Up! (28) v březnu ve Francii příliš zájem nebyl. Ani Hyundai Ioniq Electric se neumístil dobře, prodalo se ho 25 kusů. Je to ale víc než Mitsubishi i-MiEV (9).


V oblasti užitkových elektromobilů jednoznačně vede Renault Kangoo ZE se 186, následuje Peugeot Partner se 128. Nejprodávanějším plug-in hybridem je Mercedes-Benz GLC (169), následně Mercedes-Benz třídy C 350 e (157) a Volvo XC90.

9 Comments on “Francie hlásí rekordní prodeje aut do zásuvky”

  1. Nevím, zda to půjde zjistit jinak, než dotazem na někoho z
    Nevím, zda to půjde zjistit jinak, než dotazem na někoho z těch 143 nových majitelů Peugeot Ion, ale má ta francouzská verze už konečně možnost vytápění /klimatizace v době, kdy je auto na zásuvce, jako to má automaticky originál Mitsubishi iMiev? Jinak ale vidím, že pokud někomu stačí autíčko s čistou elektromobilní koncepcí a dojezdem něco přes 100 km na 1 nabití tak prostě kupuje Iona.

  2. Dejte na trh velkobaterkáče a lidi budou kupovat ještě
    Dejte na trh velkobaterkáče a lidi budou kupovat ještě víc. To už by se prodeje mohli pohnout až k 10 % kdyby stíhali vyrábět. Ten Ioniq má nejspíš nízký prodeje asi protože továrna nestíhá dodávat než že by byl neoblíbenej.

    1. On kdyby nebyl Ioniq elektromobil, tak to není nijak
      On kdyby nebyl Ioniq elektromobil, tak to není nijak zvlášť výjimečné vozidlo… Co jsem slyšel, tak těžiště má úplně špatně, jízdní vlastnosti dost mizerné, trhač asfaltu to taky není… Z elektromobilní stránky je na špici, ale otázkou je, jestli to stačí.

Napsat komentář