Ženevský autosalon: Audi Q7 V12 TDI půjde do výroby

Audi, luxusní značka koncernu Volkswagen, má na ženevský autosalon připravenu spoustu dieselových překvapení. Kromě Audi R8 TDI Le Mans je to i SUV Audi Q7 V12 TDI. Malé silniční monstrum nabídne 6.0 litrový dvanáctiválcový dieselový motor s výkonem 500 koní, což dává Audi Q7 V12 TDI zrychlení z 0 na 100 km/h pouhých 5,5 s. Pravda, spotřeba 11,87 l/100km není právě to pravé „ekologicky ořechové“. Ale pořád lepší, než vydávat za lepší řešení hybridní SUV. Zájemci o Audi Q7 V12 TDI můžou posílat předobjedávky do Audi už v druhé polovině letošního roku.

Audi Q7 V12 TDI

Audi Q7 V12 TDI

zdroj: autobloggreen

13 Comments on “Ženevský autosalon: Audi Q7 V12 TDI půjde do výroby”

  1. Většina lidí tady
    Většina lidí tady závidí, absolutně nechápu, proč se tím zabýváte. Vozy této kategorie je skoro nula nula nic proti tomu, co jezdí na silnici za zbytek autoparku. Zákazem těchto vozů žádný problém nevyřešíme. Tohle auto si koupí pár majetných, nikdy to nebude auto pro plebs. Význam pro ekologickou stopu? Skoro nic…
    Já vidím za těmi řečma jen závist, kterou lidé schovávají za závist, že na tohle nemají, protože kdyby měli, tak už jim to auto stojí v garáži…
    Zakazovat toto auto je stejný nesmyl, jako EU chce nařídit Ferrari snížit produkci CO2 pro své modely a Ferrari musí kriplit motory v budoucích motorech. Přitom kolik jich tady jezdí? To dřív umřu na rakovinu z přečipovaných oktávek co mi tady jezdí pod okny než za celý život spatřím tolik Ferrari jako mám prstou na rukách.

  2. mě to připadá jako
    mě to připadá jako závist. každý kdo tvrdí, že je tohle nesmysl, to těm druhým závidí, protože oni musí jezdit ve starých stodvacítkách a felicích a sere je, že jsou lidi kolem nich uspěšnější a mají na to. no jo, trochu víc se snažit, líp se učit a pak by třeba bylo víc peněz i na tohle. co se týče hluku, myslím že oproti kamiónům je to nic, stejně tak co se týče emisí, je zbytečné o nich mluvit, pokud budou fungovat tepelné elektrárny na uhlí, dokud budou jezdit staré avie, a taky již zmíněné stodvacítky a další staré šunty, které zasviní vzduch dvakrát tolik jak tahle audina, nebo si zde zmínění ubožáci budou pálit bordel na zahradě či v kamnech aby ušetřili za uhlí kterým jinak topí, a přitom nadávají na nějaké emise. a navíc až vám tu vaši felinu někdo napálí v nějakém SUV, piště si že vy budete nasračky, zatímco on si nechá jen trochu vyklepat plechy.

    1. Přesně tak, naprosto
      Přesně tak, naprosto souhlasím. Na to že tohle je šestilitr s vykonem jak nákladák, to jede skoro zadarmo a v dnešní době jsou dieselový motory na velmi vysoké úrovni a to hlavně co se emisí týče díky velmi dokonalému prohoření směsi a ruznym katalizatorum! A navíc těchto aut se opravdu moc neprodá. A navíc neni nad zvuk V12ky 😀

  3. Zdá se, že skrze tyto
    Zdá se, že skrze tyto obrovité „osobní“ vozy pýcha jejich majitelů dostoupila nad oblaka, a ostentativně se předvádí před veřejností. Mít takový dopravní prostředek stalo se velkou módou mezi lidmi, kteří mají touhu ukázat okolí (i když přitom jde většinou o spoluobčany, s kterými se nikdy osobně nesetkají, nespřátelí – neboť jde o druhé řidiče uzavřené ve svých vozech a chodce obcházející tyto transportéry na ulicích) názorným způsobem, že mají množství peněz nazbyt. Jistě, je to přirozená touha upozornit ostatní, že „JÁ jsem tak schopný, silný a obratný, že jsem víc než vy, a proto mám nárok na tuto movitost, která mě odliší od většiny“. Jedna nadějná skutečnost na takovém postoji však nemůže být opominuta. Těmto lidem v jisté smyslu o bližní přece jen jde. Stojí jim alespoň za to, aby se snažili zaujmout jejich pozornost. Kdyby jim na druhých vůbec nezáleželo, pramálo by je zajímalo, jak jejich vozidlo vypadá. To by ovšem byla ta nejtmavší a nejbeznadějnější pýcha.
    Přes určité povzbuzující momenty, které bychom mohli objevit, se domnívám, že na výrobě a vlastnictví produktů této kategorie automobilů je několik věcí amorálních. Především jejich rozměry, hmotnost a výkon v rámci kategorie osobních aut opouští úměrnou velikost a nabývá – patrně cíleně – velikosti nadbytečné. V použitém množství materiálu, v spotřebě nejen paliva ale i O2, v záboru prostoru se tedy jak automobilky tak zákazníci podílejí na suverénním plýtvání a zároveň dávají názorný příklad schvalování marnotratnosti. Dalším odpudivým prvkem se stává o mnoho větší možnost vyhnutí se zranění při kolizi ve srovnání s normálními automobily. Raději se však nevysloví, že se tak zřejmě stane na úkor druhých účastníků provozu. Nejhlubší amoralita ovšem spočívá v samotném faktu okázalé pýchy vlastníka. Anebo je důležitějším motivem pořízení vozu spíše vlastní strach z druhých lidí, a tento majetek jej má co nejrozhodněji upozadit, přikrýt? Buď jak buď, v obou případech taková volba / záměr mít to nejohromnější (to, co nejvíc ohromí ty závistivé neschopné), stává se velice smutným projevem lidského exhibicionismu těchto dnů. Oponent může třeba namítnout, že tito uživatelé prospívají společnosti více než uživatelé běžných automobilů, neboť odvádějí za ty své větší daně. Snad ano, i na bídě se dá najít něco prospěšného a užitečného.

    Benjamín Železník

    1. Myslím, že se při
      Myslím, že se při stavbě takovýchto monster naprosto vytrácí původní smysl automobilu tj. přepravit posádku, zavazadla, náklad z místa na místo v suchu, teple, bezpečně a spolehlivě a pokud možno co nejekonomičtěji… S rostoucím pokrokem by jednotlivé atributy měly být vylepšovány: snižování spotřeby, zvyšování spolehlivosti, bezpečnosti………… Namísto toho se při současném spotřebním západním způsobu života zaměřujeme jen na okázalost a pohodlí. Na takovýchto netvorech jsou vidět všechny negativní vlastnosti lidského pokolení a to na všech úrovních vnímání – egoismus, snobství, vlastní pohodlí, bezpečí, nadřazenost nad jinými lidmi, žití na jejich úkor. Stejně tak na úkor všech a všeho, včetně přírody samotné. Mc Preketa

    2. ba ba.
      jeden prim tomuhle

      ba ba.
      jeden prim tomuhle koncernovému prostředku ale patřit bude – vůz který dovede bezkonkurenčně znepřehlednit a zablokovat dopravu.
      prospěšné a užitečné to auto může být krom teroristů k transportu jaderný hlavice třeba pro toho, kdo za sebou pravidelně vleče velkou a těžkou jachtu…ten vůz má mnoho (smýšlejícímu tvoru) skrytých výhod které naznačí kdo budou jeho budoucí majitelé. Proč je ale tady a kdo má tedý být čtenářem tohohle webu. Proč v době pulsní elektrolýzy produkující palivový vodík dost flexibilně na bezpečné krmení jakéhokoli spalovacího motoru nebo pal.článku, v době kdy svět horečně staví a předělává jaderné reaktory na velkokapacitní termolýzu vody píše vůbec někdo o takových autech a proč zrovna v zemi kde značnou částí ekonomiky hýbe právě jejich výrobce a proč v roce, kdy se i američan nadobro loučí s podobnými velkoobjemovými monstry?

    1. nezlobím se 🙂 předně,
      nezlobím se 🙂 předně, jedná se o šestilitrové SUV s průměrnou spotřebou, která není v této kategorii obvyklá. za druhé, pokud Volkswagen představuje toto SUV a vedle něj další hybridní automobily v odlišných kategoriích, navíc do výzkumu hybridního pohonu velmi investuje, lze směle spekulovat o tom, že by například i tento model mohl jednoho dne dostat hybridní pohon – tak proč o něm nenapsat už v zárodku.

      1. Kategorie vozů pro
        Kategorie vozů pro mentálně slabší jedince, pro ty co si potrpí na nadmíru všeho – pohodlí, peněz, pozornosti… Takový člověk uzavřený ve své vile či pojízdném trezoru bude mít jen těžko vztah k drobným předmětům, k ceně surovin či vztahu k přírodě….
        Věřím, že jde o přechodnou módu, dinosaury před vyhynutím, která je pouze přechodnou úchylkou, a které se (doufám) za 10, 20 let jen usmějeme.
        V japonsku by majitel takového paskvilu musel za takové plýtvání materiály a palivy spáchat seppuku !!! :))) Danieru-san

Napsat komentář