Toyota chce budovat rodinu Prius, začíná osmibitem FT-CH

Hybridní automobil Toyota Prius se v Japonsku stal s více než 200 000 prodanými kusy nejprodávanějším autem minulého roku. Úspěch, který hodlá Toyota zúročit tím nejlepším možným způsobem. U příležitosti autosalonu v Detroitu ohlašuje, že rodina Prius bude růst.  

Strategií automobilky má být širší nabídka konvenčních hybridních aut s tím, že v „modelovém“ roce 2012 (tedy zřejmě už za rok) začne s výrobou plug-in hybridů (Prius) a elektromobilů (iQ nebo FT-EV II?). V roce 2015 pak chce uvést na světové trhy první svá auta na vodík.

„Nejen, že během následujících 10 až 20 let dosáhneme ropného zlomu, ale navíc nastane doba, kdy poptávka po všech tekutých fosilních palivech bude převyšovat nabídku,“ komentoval novou strategii Jim Lentz, prezident Toyota Motor Sales.

Na severoamerickém autosalonu automobilka odhalila také koncept hybridu Toyota FT-CH, jakéhosi mladšího, více sportovně naladěného a levnějšího brášky Priusu. O jeho návrh se postaralo evropské designové oddělení v Nice ve Francii.

Údajně má zaujmout především „osmibitovou“ generaci, což je odkaz na slavnou éru 80. let a osmibitových počítačů a herních konzolí. Právě v této době se 8bit retrostyl znovu dostává do módy, čehož chce Toyota využít.

Model FT-CH je lehčí než Prius, přitom se chlubí i nižší spotřebou i cenou. Další modely rodiny Prius už jsou údajně na cestě, nicméně bude to ještě pár let trvat. Během prvních let druhé dekády 21. století hodlá Toyota prodávat až 1 milion hybridů ročně.

Během následujících let se údajně můžeme těšit na osm zcela nových hybridních modelů. Srdcem jejich hybridního pohonného systému bude baterie, které japonská automobilka vyvíjí už nějakou tu dobu společně s firmou Panasonic.

Je zajímavé, že Toyota se ve své tiskové zprávě odkazuje také k aktuálně zejména ve Spojených státech velmi populárnímu programu ZipCar. Upozorňuje, že už v 90. letech testovala malé městské elektromobily zvané e-com, které fungovaly podobně jako půjčování/sdílení aut ZipCar.

Toyota proto slibuje, že malý elektromobil získávající energii z lithium-iontových baterií bude na trh už v letech 2011/2012. Dřívější e-com program nebyl úspěšný proto, že trh ani spotřebitelé se prostě o nějaké úspory, šetrnou dopravu nebo ekonomiku svých aut nezajímali. Jenže to se změnilo.

Toyota

Napsat komentář