Hyundai vede ve spotřebě, uvede hybrid Sonata

Podle americké Agentury pro ochranu životního prostředí (EPA) dosáhla automobilka Hyundai ve Spojených státech významného prvenství. Jde totiž o značku s nejlepší průměrnou spotřebou automobilů. Takže ani Toyota, ani Honda, ale vzmáhající se jihokorejský gigant. Podle výsledků EPA mají jeho auta průměrně 7,81 l/100 km.  

Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata

V žebříčku následuje Honda (7,9 l/100 km), Volkswagen (7,94 l/100 km), Toyota (8 l/100 km) a Kia (8,4 l/100 km). Spojené státy legislativně schválily, že do modelového roku 2016 musejí automobilky dosáhnout na průměrnou spotřebu svých vozů o hodnotě 6,6 l/100 km a tohle vypadá, že výrobci mají vykročeno správným směrem.

Konkrétně Hyundai toho chce dosáhnout za pomoci technologií jako je přímé vstřikování, přeplňování, hybridní pohon a lithium-polymerové baterie. Prvním hybridním automobilem Hyundai bude sedan Sonata, který na trh půjde příští rok.

Hyundai Motor America skrze svého šéfa Johna Krafcika aktuálně představil nový Hyundai Sonata na autosalonu v Los Angeles. Na trh přijde v lednu 2010 zprvu v jediné motorizaci, a to 2,4l čtyřválec s přímým vstřikováním o výkonu 198 koní. Později se pak přidá hybridní verze, která bude jako první produkční automobil na světě vybavena lithium-polymerovou baterií. Další podrobnosti bohužel zatím neznáme.

11 Comments on “Hyundai vede ve spotřebě, uvede hybrid Sonata”

  1. LPG v soucasnosti stoji
    LPG v soucasnosti stoji kolem 12 kc…jeste asi pred tydnem dvema jsem kupoval i za 10,80 kc.
    Neznam hybrida ktery by se seriove vyrabel a jezdil za 2,5 l a i kdyby jezdil,tak proste musis pripocitat cenu baterii!
    Bohuzel,zatim nejsou ty bateripacky nejlevnejsi a to se projmita zasadne do ceny kilometru.
    Treba Toyota Prius jezdi v realnem provozu kolem 4-5 litru….ale zase plus cena baterii!!O tom se bohuzel moc nemluvi.
    Sam jsem pro tyhle technologie,osobne bych nejradeji elektromobil kvuli jeho spolehlivosti a brutalnimu zatahu od nulovych otacek(Tesla je uplne uzasna),ale bohuzel zatim cena baterii je velkou nevyhodou….a to i hybridu,protoze je neco jinyho jit jednou za 4-5 let vymenit startovaci beterii ktera stoji podle typu auta asi 2000,- a nebo vymenit bateripack v radech 50-200 tisic korun.

    1. Jeste malickost…osobne
      Jeste malickost…osobne nejsem pro hybridy…nic to neresi…prilis mnoho soucastek.
      Nejlepsi reseni je elektromobil diky jeho jednoduchosti a tim i minimalnim servisnim nakladum.Bez duvodne se nerika ze nejcastejsi zavada na elektromobilu je defekt pneumatiky!
      A zatim je proste problem jen v cene baterii,protoze dojezd i rychlost nabijeni uz problem u novych typu baterii neni.
      Jen mam proste pocit ze to spis prave kvuli male poruchovosti a minimalni potrebe servisu(neni zapotrebi menit olej,filtry atd.) automobilky moc nechteji!

  2. Jde taky o to jaká auta
    Jde taky o to jaká auta vyrábí a jak je kdo využívá. Např.dodávka žere víc, ale když je vytížená tak to určitě vychází líp než když jede 1člověk v 5místném autě. Pokuď nic nevezu tak je nejúspornější fichtl se spotřebou pod 3l/100km :-). Nebo elektroskútr

            1. No to je ale blbost!Tady
              No to je ale blbost!Tady predemnou psali ze s dieselovimi auty maji spotrebu 5 litru nafty,kdyz vezmu cenu 27 kc dojdu k cene 1,35 kc na 1 km…a ted kdyz vezmu 16 litru plynu s cenou 12 kc tak dojdu k 1.92 na 1 km…..Krome plne elektrickych vozidel,kde se cena pohybuje pod korunou na kilometr,tak pri zapocteni baterii vychazi treba Tesla kolem 1,50 na kilometr.
              Vim to,protoze jsem se o Teslu zajimal a chtel ji koupit,ale pri cene 2,6 milionu a nakladech jsem uznal ze to zase tak vyhodny neni.A to jsem byl puvodne rozhodnutej jit do ni a i absolvoval ve Vidni predvadeci jizdu.Moc se mi libilo ze prime naklady na kilometr byli okolo 40-50 hal. na kilometr.Ale pak jsem spocital ze baterie stoji 10 tisic dolaru a pri tisici cyklech(tolik odhaduji) to znamena 200 tisic km(sice se da najet na jedno nabiti az 400km,ale ve zkutecnosti tak 250 a nikdo to nebude vyjizdet az do nuly,tak proto 200km na nabiti)
              Takze i s cenou za vymenu pocitam asi 200 tisic korun za bateripack ktery najede 200 tisic kilometru,jednoduchym vypoctem dojdu k tomu ze jsem nucen pripocitat korunu na kilometr!!A to uz pak to ekologicky auto tak krasne nevychazi!
              Ale zase muzu rict ze me nadchnuli jizdni vlastnosti Tesly a jelikoz vychazi z Lotusu Elise rozhodl jsem se koupit Lotuse za cenu kolem milionu,coz je min nez polovina ceny Tesly…myslim ze ten milion neprojezdim,protoze Lotus ma kombinovanou spotrebu nekde okolo 8 litru(vazi asi 700kg,tak se neni i na tak rychli auto co divit)
              Az budes zase byt chytry,tak se nejdriv o vec trosku zajimej at neplacas nejaky blbosti 😉
              A ted klidne do me…myslim ze si to co tvrdim umim obhajit

                1. Odpovedel jsem bohuzel
                  Odpovedel jsem bohuzel blbe,takze odpoved mas nahore….

Napsat komentář