Hybrid.cz - elektromobily, elektrokola, elektrické skútry, auta na plyn LPG CNG, elektromotorky, šetrná doprava

elektromobily, elektrokola, CNG, LPG, alternativní pohony v dopravě

   HLEDAT:

elektrický skútr ZQTD690 Akumoto 600 a HANSCRAFT CityExpert

Volná diskuse o všem, co se týká tématu serveru Hybrid.cz.

Re: elektrický skútr ZQTD690 Akumoto 600 a HANSCRAFT CityExp

Příspěvekod alf159 » čtv 24. říj 2013 16:00:47

Opět zahořela BMS?
alf159
 
Příspěvky: 155
Registrován: pát 27. kvě 2011 20:35:59
Bydliště: Zlín

Re: elektrický skútr ZQTD690 Akumoto 600 a HANSCRAFT CityExp

Příspěvekod zqtd-690 » čtv 24. říj 2013 18:46:02

Je sice ticho po pěšině, ale opět zahořela BMS.

Poprvé jsem však viděl, jak se na požáru podílely i servisní vodiče od jednotlivých článků.
Naštěstí se vodiče do a z BMS při zkratu upálily. K jejich upálení u BMS (kde se nejvíc ohřály díky blízkosti zkratu) se z baterie spotřeboval náboj asi 7Ah (z 30Ah celkových). K následnému hoření BMS, izolace vodičů a roztavení jednoho ze servisních konektorů přispěla část článků (6 ks), připojených servisními vodiči k tomuto konektoru dalším spotřebovaným nábojem o velikosti 8Ah.
A jeden článek (č.11) byl vybitý totálně – po dodání do Brna měl napětí 0,12V. Ještě šel sice nabít, ale jeho napětí po nabití stále klesá a samozřejmě klesá i jeho náboj – již žije svým životem – následovat bude jeho nafouknutí a rychlá smrt.
Ostatní články byly postupně dobity na max. náboj a jsou pravidelně měřeny. Baterie byla celá rozbalena, servisní vodiče odstraněny, BMS rozpárána a čeká na odstranění zalévací hmoty - aby se dalo přesně zjistit, kde ke zkratu v BMS došlo, a co zkrat vlastně způsobilo.

Trochu mě zamrazilo když jsem zjistil, že baterie byla od majitele k prodejci zaslána balíkovou poštou. Teprve u prodejce byla baterie otevřena a vodiče přecvikány a zaizolovány. Při manipulaci s baterií při její dopravě se mohl zkrat jednoduše obnovit.
Doufám, že je každému jasné, jak nebezpečné v případě zkratu ve skútru baterie jsou. Také proto jsou z letecké přepravy vyloučeny všechny baterie s nábojem vyšším než, tuším, cca 5Ah .
Naposledy upravil zqtd-690 dne ned 01. lis 2015 11:35:14, celkově upraveno 3
zqtd-690
 
Příspěvky: 614
Registrován: stř 01. zář 2010 7:55:48

Re: elektrický skútr ZQTD690 Akumoto 600 a HANSCRAFT CityExp

Příspěvekod alf159 » čtv 24. říj 2013 20:30:37

Takže zase zfušovaná BMS - obvod, který má chránit (mimo jiné) zahoření baterie způsobí zahoření - číňan skutečně nedokáže rozpoznat, že tady už se šetřit nesmí.

No, pokud bych se tedy vůbec kdy rozhoupal do lithia (cena), pak bez BMS.
Podbití článků by se dalo ohlídat tímto:
http://dx.com/p/rc-model-bvm-8s-1-8-cell-battery-voltage-meter-tester-alarm-124478

A případné rozhození článků ke konci nabíjení by na tom bylo také vidět - signál pro manuální vybalancování.
alf159
 
Příspěvky: 155
Registrován: pát 27. kvě 2011 20:35:59
Bydliště: Zlín

nepojizdnost

Příspěvekod katerina.simkova » úte 17. pro 2013 18:49:40

Zdravím všechny! Mám dotaz ohledně skútru Akumoto 600 (doufám, že se mi podaří problém správně popsat): nedávno se mi stalo, že po otočení klíčku po zapnuté polohy a otočení rukojeti, se skútr nerozjede. Světla se rozsvítí, ale kola se netočí... Bohužel mám skútr v zahraničí, a tak jsem psala do servisu Akumoto o radu. Chtěli po mě vědět, zda když skútr stojí na hlavním stojanu se zadní kolo točí stejně při vypnutém a zapnutém/otočeném klíčku nebo zda je v tom rozdíl. Výsledek je, že kola se točí v obou případech stejně. Vás co máte skútr doma chci moc poprosit o odpověď, zda je toto chování normální nebo jestli mám cítit nějaký rozdíl, když klíčkem otočím? Tak nějak podle selskýho rozumu bych řekla, že tam rozdíl má být, ale je to jen moje domněnka... Mockrát děkuju za odpovědi!
katerina.simkova
 
Příspěvky: 1
Registrován: úte 17. pro 2013 18:02:18

Re: elektrický skútr ZQTD690 Akumoto 600 a HANSCRAFT CityExp

Příspěvekod zqtd-690 » úte 17. pro 2013 21:45:03

Pokud je ZQTD skútr na hlavním stojanu a boční stojan je sklopen dozadu (jako za jízdy), pak se zadním kolem musí dát volně rukou otáčet úplně stejně při zapnutém i vypnutém klíčku (a zapnutém jističi). Na tomto vůbec nezáleží, pokud je ŘJ a motor v pořádku. Při sklopení bočního stojanu se při zapnutém klíčku zaktivuje motorová brzda (stejně jako při sepnutí kterékoliv brzdové páčky – odzkoušejte pravou brzdovou páčkou předního kola) a se zadním kolem se dá rukou otáčet podstatně hůř. V tomto případě je vinutí motoru i funkce ŘJ pravděpodobně v pořádku.

Pokud zadním kolem na hlavním stojanu lze jen těžce rukou otáčet i při vypnutém jističi a klíčku, pak jsou některé spínací tranzistory v ŘJ ve zkratu a ŘJ musí na opravu (pozor, může být způsobeno i zkratem mezi napájecími fázovými vodiči z ŘJ do motoru nebo v motoru).

Pokud se dá zadním kolem skútru na hlavním stojanu volně rukou otáčet při vypnutém i zapnutém klíčku a motor na plyn nereaguje, pak bude potřeba zjistit, zda-li není rozpojen nebo špatně spojen některý z konektorů u ŘJ (ke kterým se dostanete po demontáži sedadla – 2 šrouby pod sedadlem vpředu a 2 matice vzadu). Pokud nepomůže, pak se již na skútr musí s měřicím přístrojem (voltmetrem) na zjištění přesné závady.
zqtd-690
 
Příspěvky: 614
Registrován: stř 01. zář 2010 7:55:48

Re: elektrický skútr ZQTD690 Akumoto 600 a HANSCRAFT CityExp

Příspěvekod xlisto » stř 05. bře 2014 20:10:28

Netěsnost simeringu na předním teleskopu. Řešil jste už někdo?
xlisto
 
Příspěvky: 8
Registrován: pát 22. črc 2011 22:52:47

Re: elektrický skútr ZQTD690 Akumoto 600 a HANSCRAFT CityExp

Příspěvekod Zabak » pát 14. bře 2014 8:20:07

To je nějaká část tlumiče? Přední tlumiče mi zatím drží, ale začínám vážně uvažovat, že přejdu na benzin 125 dokať to má ještě nějakou hodnotu, takže kdyby jste někdo chtěl koupit A600/L85 s úpravami tak mi dejte vedět soukromou zprávou a třeba se dohodneme, cenu bych vyděl tak polovinu pořizovací. Mám kompletní tabulky s měření baterek, pouze jednou zatím bylo třeba je balancovat, jinak baterky drží a chovají se slušně, skutr je provozován celoročně a v současnosti má najeto cca 9,9tis.
Zabak
 
Příspěvky: 210
Registrován: stř 01. pro 2010 16:02:12
Bydliště: Brno

Re: elektrický skútr ZQTD690 Akumoto 600 a HANSCRAFT CityExp

Příspěvekod zqtd-690 » stř 19. bře 2014 16:47:03

Podle mě je poloviční cena z ceny nákupní příliš velká (ve Tvém případě by to bylo cca 28 tis. Kč).

Protože je Tvoje baterie L85 ještě v dobrém stavu, tak bych viděl prodejní cenu Tvého celého skútru pod cenou nové baterie (nová L85=48V/30Ah za cca 25tis.Kč) - tedy kolem 20 tis. Kč (a níže).
(Upravený skútr A600/L120=48V/44Ah s 13.700 km, který jsem měl na bazaru, byl prodán pod cenu nové baterie - celkem za 31 tis. včetně nového přídavku s nabíječkou.)

Podívej se na bazary, jak těchto elektroskútrů v nabídkách přibývá. Vzhledem k padajícím baterkám a všeobecně k jejich špatnému stavu po cca 2-3 letech provozu budou nakonec tato přibližovadla prodejná za stále nižší cenu, a v případně vadné baterie budou prodávány i za 1 Kč (nadšencům), nebo půjdou do šrotu (pokud nebudou chtít jejich majitelé opět investovat tisíce Kč do nových čínských baterií).
zqtd-690
 
Příspěvky: 614
Registrován: stř 01. zář 2010 7:55:48

Re: elektrický skútr ZQTD690 Akumoto 600 a HANSCRAFT CityExp

Příspěvekod Zabak » čtv 20. bře 2014 13:33:28

Určitě máš pravdu, že s postupujícím časem bude skútrů po bazarech přibývat a cena půjde ještě níž. Zatím spíš pátrám jestli by vůbec někdo chtěl řešit cenu. Baterka zatím drží a jezdí se na tom pěkně, ale pomalu, tak uvidíme jestli se někdo ozve na smlouvání o ceně. Zatím nemám prostředky na to abych přesedlal na kvalitní benzínák a tak budu jezdit na elektrice a časem uvidíme.
Zabak
 
Příspěvky: 210
Registrován: stř 01. pro 2010 16:02:12
Bydliště: Brno

Re: elektrický skútr ZQTD690 Akumoto 600 a HANSCRAFT CityExp

Příspěvekod tryskac3354 » čtv 20. bře 2014 18:21:51

ahojte, tak sa hlasim po dlhsej dobe.
Rozumiem ze 20AH je pre 3kw motor (1500w) je prilis slaba zalezitost. Skuter som ale kupoval na inzerat, aj ked fungel novy - dotycny ho vyhral v jednej sutazi jednej energetickej firmy u nas na SK. Nemal som teda moznost vyberu konfiguracie, a cena bola celkom fajn, tak som ho zobral... Snazim sa ho nezatazovat na plny vykon a tak nejako "prezit"...
Pokusim sa aj ja dat zopar rad. Najazdenych mam 4000km. Istu dobu som maximalny dojazd netestoval, nakolko som vzdy potreboval ist nejakych 20-30km a vzdy som dobijal, ked som po nejakej dobe dojazd testoval, zistil som, ze je katastrofalne nizky - cca tych 30 km. A tento sa este postupne znizil, dostal sa "az" na nejakych 22 km! Skuter vtedy vypinal uz pri ukazovateli baterie mierne nad polovicou! To uz bolo aj na mna moc - chovalo sa to ako tu zqtd popisuje - vo variante, kedy je skuter vypnuty pomocou BMS, nie pomocou riadiacej jednotky - a teda vypina cely. Problem bol teda v rozbalancovani baterie. Aj som sa pokusal ju dat niektorym "znackovym predajcom" vybalancovat, ako to dopadlo tu radsej popisovat ani nebudem. A tak som sa do balancovania pustil sam. Rozobral som bateriu, kazdu bateriu zmeral pri nabitom stave a naprazdno. Na moje udivenie napatie na bateriach bolo uplne rovnake - rozdiel mozno 0.01V. To ma mierne znepokojilo, lebo by to znamenalo, ze clanky rozbalancovanie NIESU, a tym padom je problem niekde inde. Rozhodol som sa ale vyskusat este "bottom ballancing", kde sa automatickou nabijackou vybil kazdy clanok na 2,9V pri zatazi 1A. Cuduj sa svete - naboj, ktory bol potrebny pri jednotlivych clankoch na dosiahnutie tejto napatovej hranice bol pri niektorych 1500MAh, pri inych 2500MAh, dokonca pri jednej 4500MAh, a pri jednej z nich iba 179MAh. Rozdiely teda boli velke, a bateria naozaj rozbalancovana bola. Po naslednom nabiti sa celkova "tvrdost" baterie zvysila, skuter dokaze fungovat aj pri ukazovateli silne pod polovicu, dokonca aj v cervenom poli bez toho, aby predcasne vypol. A co je najdolezitejsie - zvysil sa dojazd. Takze takyto amatersky balancing mozem povedat, ze pomohol - odporucam. Nie som si isty, ako skoro sa teraz bateria rozbalancuje naspat - je mozne, ze ak je kapacita jednotlivych clankov prilis rozdielna, problem je spat velmi rychlo, uvidime.
Dalej, Zistil som, ze moja bateria - napriek tomu ze ma oznacanie LIFEPO HARD ma iba 15 clankov, nie 16. Moja riadiaca jednotka ale vypina uz pri napati 42,9V, co je priemerne 2,86V na clanok, a to pri zatazi. Niekde som cital, ze LIFEPO je mozne pouzivat az do 2,5V na clanok, 2,86 sa mi teda zda zbytocne vela. Je vlastne nejaky rozdiel v nastaveni RJ v zavislosti od toho, ci je pouzita 15, alebo 16 clankova bateria?? Je mozne to niekde nastavit?
tryskac3354
 
Příspěvky: 3
Registrován: čtv 30. kvě 2013 23:03:11

PředchozíDalší

Zpět na Všeobecná diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron