Hybrid.cz - elektromobily, elektrokola, elektrické skútry, auta na plyn LPG CNG, elektromotorky, šetrná doprava

elektromobily, elektrokola, CNG, LPG, alternativní pohony v dopravě

   HLEDAT:

elektrický skútr ZQTD690 Akumoto 600 a HANSCRAFT CityExpert

Volná diskuse o všem, co se týká tématu serveru Hybrid.cz.

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

Příspěvekod Zabak » pon 13. úno 2012 23:28:01

Ty fotky jsou dost dobry je videt ze na cinu moc nesetri :-). Diky malemu napeti to ma dostetecnou ele. pevnost, ale jakmile se nejakej ten prvek slusne tak to schori cely a dokud se neodpoji baterka tak bude peknej ohnostroj. Je jen zazrak, ze se to zahoreni stalo pri servisu, stat se to pri provozu tak nez clovek zastavi sesedne odevre kufr a bude se pokouset vyhodit baterku tak nema sanci. Prvni co se utavi bude ta rucka, bms je nahore v baterce. No a kdyz bude mit velkou smulu tak chytne lithium v baterce a to hori pri teplotach kdy uz se hasi jen piskem. Doufam, ze se zadneho pripadu zahoreni v praxi nedockame. Asi zacnu resit jak dovnit na ten tlustej drat propasovat pojistku. :-)
Zabak
 
Příspěvky: 210
Registrován: stř 01. pro 2010 16:02:12
Bydliště: Brno

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

Příspěvekod zqtd-690 » úte 14. úno 2012 9:09:57

Více informací k zahoření BMS:

K zahoření došlo při vyjmuté baterii ze skútru ZQTD a nebyl jsem účastníkem. Baterie nebyla připojena k žádnému elektrickému obvodu. Jednotku jsem obdržel s popisem vzniku zahoření a s žádostí o zjištění příčiny zahoření.
Po rozebrání jednotky BMS a odstranění zalévací hmoty byla pořízena fotodokumentace a zjištěna výrobní vada jednotky, důsledkem které došlo ke zkratu nekvalitně připájených připojovacích vodičů, které jsou provedeny z nevhodného materiálu, a které byly nedokonale pájeny přímo na plochy plošného spoje bez použití jakýchkoliv připojovacích pájecích konektorů a bez proudové ochrany. Roztřepené konce připojovacích vodičů (+48V napájecí vodič pro BMS z baterie a -48V výstupní napájecí vodič z BMS) způsobily zkrat na desce plošného spoje výkonových spínačů. Deska plošného spoje a zalévací hmota byly zkratem vzniklým plamenem vypáleny a výkonové spínače (paralelní MOSFET tranzistory typu AOT400) zničeny. Při zkratu na desce výkonových spínačů došlo zároveň ke zničení obvodů hlídání napětí jednotlivých LFP článků baterie a k zahoření servisních vodičů od LFP článků baterie.
Uvedená jednotka BMS je po zahoření nefunkční a neopravitelná.
Protože zjištěné nedostatky jsou závažné, upozorňuji všechny majitele těchto jednotek v LFP bateriích na možné důsledky.
zqtd-690
 
Příspěvky: 614
Registrován: stř 01. zář 2010 7:55:48

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

Příspěvekod zqtd-690 » ned 04. bře 2012 8:39:37

Na http://uloz.to/hledej/?q=zqtd po stažení souboru ZQTD_389_690_provozní náklady_032012.pdf (pro LiFePO4 baterie) a souboru zqtd-389-690-provozni-naklady-agm-baterie-pdf (pro Pb AGM baterie - u někoho nazývané jako "křemíkové") se dozvíte, jak to vlastně s výhodností a lácí ježdění na elektrických skútrech ZQTD doopravdy je. Deklarovaná životnost LiFePO4 článků 2000 cyklů a 7 let platí pouze pro jeden LFP článek. V případě seriového a serio-paralelního zapojení těchto článků do baterií klesá jejich životnost až na polovinu (cca 4 roky a 1000 cyklů).
Tím pádem mají ZQTD skútry podstatně vyšší náklady na 1 ujetý km než skútry benzinové (po započítání cen předražených LiFePO4 baterií). Všechna dlouhodobá dosavadní měření na stávajících bateriích (L45=48V/15Ah(15 čl.), L65=48V/22Ah(15čl.), L85=48V/30Ah(2x15čl.), L120=48V/44Ah(2x16čl.) tomu nasvědčují. Měření na těchto bateriích a jejich článcích je protokolárně prováděno pravidelně asi 2roky. Sledovanými údaji jsou: typ článků v baterii, datum výroby baterie, datum uvedení baterie do provozu zákazníkem, měření kapacity vybraných článků, počet nabíjecích cyklů, napětí článků při jejich nabíjení a max. kapacitě, napětí článků v různých fázích vybití baterie, počet najetých km na baterii v ZQTD skútru (389 nebo 690). Baterie jsou zásadně dobíjeny pouze dovozci skútrů dodanými nabíječkami.
Naměřené hodnoty a stavy baterií po necelém 2-letém provozu jsou více než neuspokojivé, a vše nasvědčuje tomu, že prodejci deklarovaná životnost LFP článků je poloviční (1000 cyklů, 4 roky) a možná ještě nižší.
Náklady provozu skútrů na Pb baterie jsou ještě vyšší a ve srovnání s benzinovými skútry až dvojnásobné. Také proto možná na vašich dovolených v jižních zemích neuvidíte v provozu a v půjčovnách žádné elektrické skútry, ale uvidíte statisíce skútrů benzinových. Proč asi?
Naposledy upravil zqtd-690 dne pát 06. dub 2012 7:39:42, celkově upraveno 1
zqtd-690
 
Příspěvky: 614
Registrován: stř 01. zář 2010 7:55:48

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

Příspěvekod ctirad » ned 04. bře 2012 13:57:47

A co ta nová řada Lifepo4 hard? Ví o ní něco alespoň výrobce? ;)
ctirad
 
Příspěvky: 570
Registrován: pon 30. lis 2009 13:15:38

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

Příspěvekod zqtd-690 » ned 04. bře 2012 14:53:57

Zde je přehled čínským výrobcem produkovaných Li článků , které jsou použity také v bateriích ZQTD skútrů:
http://energysources.manufacturer.globa ... attery.htm
Do baterií ZQTD skútrů (někdy označené také TD nebo TY nebo PD + příslušné číslo 689, 389, 388) prozatím byly osazovány LFP články ZQPT 11140165 (3,2V/15Ah), ZQPT 11170195 (3,2V/22Ah) a jejich paralelní dvojice. O údajných nových článcích Hard mi není nic známo a myslím si, že o nich ještě neví ani jejich výrobce, protože nedávno své www stránky aktualizoval. Ale nechejme se překvapit dovozci těchto ZQPT článků do ČR – jak někdo začne tvrdit, že je dodává, tak bude jednoduché ověřit a hlavně změřit jejich charakteristiky.
Mnou dříve uvedené LFP články ZQPT řady 95 (viz fota), které jsou osazeny v bateriích ZQTD skútrů Hanscraft mám samozřejmě změřeny a prozatím se ničím se neodlišují (kapacita, napětí, nabíjení, vybíjení) od dřívějších článků ZQPT řady 111.
zqtd-690
 
Příspěvky: 614
Registrován: stř 01. zář 2010 7:55:48

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

Příspěvekod tydyt » pon 05. bře 2012 19:15:20

Zdravím,
já si myslím, že tzv. nová řada Lifepo4 hard do skutrů Akumoto budou jen staré články v pevnější bedně (obalu).
Bohužel to myslím vážně a je to jen moje spekulace... Nic převratného se zatím nevymyslelo. Ale moc rád bych se pletl.
Na Motosalonu v Brně třeba prozradí víc.
Co se týče předpokládané životnosti (1000cyklů, 4 roky) - tak toho jsem se obával. Zvláště ty 4 roky mě mrzí.
Protože já bych skutr používal jen při teplém počasí a cyklovou životnost bych teda nestačil vyčerpat.
Já myslel, že výrobce deklaruje alespoň 2000 cyklů.
Jak dlouho už jezdí skutry v ČR s LiFePO4?
tydyt
 
Příspěvky: 56
Registrován: stř 18. kvě 2011 8:10:36

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

Příspěvekod Zabak » pon 05. bře 2012 21:51:10

Ja mam skutr od srpna 2010 mam najeto 4 tis zatim se to chova pekne ale sam jsem zvedav jak se to bude vyvijet, jen dofam, ze se ZQTD mili, ale on se vetsinou moc nemili, ale vse se ukaze casem sam jsem zvedav.
Zabak
 
Příspěvky: 210
Registrován: stř 01. pro 2010 16:02:12
Bydliště: Brno

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

Příspěvekod tvkuba » úte 06. bře 2012 1:23:40

Sice nemám ZQTD jako vy, chlapi, ale s LiFePO4 akumulátory TS jezdím od července 2010 skoro pořád a zatím jsem na nich najel asi 6100km. A když nepočítám ty dva články, co jsem si zničil vlastním přičiněním, tak spokojenost. :)
tvkuba
 
Příspěvky: 308
Registrován: pon 04. říj 2010 18:44:41
Bydliště: Praha 10

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

Příspěvekod zqtd-690 » úte 06. bře 2012 8:13:33

Já měl několik LFP baterek v rukou. A samozřejmě ty, u kterých byl nějaký problém. Jen si znovu pročtěte fórum, kde již před rokem bylo poukazováno na problémy s baterkami a malými dojezdy skútrů. Naprosto nezvládnutá technologie nabíjení a vyrovnávání článků - to je můj závěr. Místo všelijakých doblblých pochybných rekordů se na tuto oblast měl dovozce zaměřit. Špatné výsledky vidíme a bude jich přibývat. Někteří bývalí přispívatelé do fóra již raději nepíší - mohli by sami popsat, jaké měli s baterkami problémy, kolik BMS již v jejich baterkách bylo vyměněno, kolik LFP článků bylo měněno, kolik nabíječek shořelo, kolik řídících jednotek vlivem nedostatečného chlazení šlo do kytek (mimochodem ŘJ i s delším tělem hoří - nestačí uchladit). A dovozce (vydávající se za výrobce) mlčí a raději odmítá na své adrese přebírat poštu.
zqtd-690
 
Příspěvky: 614
Registrován: stř 01. zář 2010 7:55:48

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

Příspěvekod zqtd-690 » úte 06. bře 2012 8:35:31

Úřední adresa dovozce čínských ZQTD skútrů značky Akumoto a šicích strojů české značky Veronica je :
ERSICO, spol. s r.o.
Ing. Pavel Štrobl - jednatel společnosti
Havlíčkovo náměstí 9
675 31 Jemnice (okres Třebíč)

Identifikátor datové schránky : b7h4ie2
Naposledy upravil zqtd-690 dne stř 07. bře 2012 17:04:08, celkově upraveno 1
zqtd-690
 
Příspěvky: 614
Registrován: stř 01. zář 2010 7:55:48

PředchozíDalší

Zpět na Všeobecná diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 1 návštěvník

cron