Ford zkoumá, jak využít technologii blockchain ke zvýšení kvality ovzduší ve městech

redakce - 17 Říjen 2019

V pilotním projektu nasazuje Ford k zajištění šetrného provozu v nízkoemisních zónách inovativní technologie: geofencing a blockchain.Ford Transit Custom nabízí plug-in hybridní technologii jako první model ve své třídě.

Na provozní zkoušky vozů Transit Custom Plug-in Hybrid v Londýně a Valencii navazuje obdobný projekt v Kolíně nad Rýnem
foto: Ford

Ford rozšiřuje svůj evropský program testování užitkových vozů s plug-in hybridním pohonem (PHEV) do Kolína nad Rýnem. Cílem studie, která probíhá rovněž v ulicích Londýna a Valencie, je ověřit, jaké přednosti má tento typ pohonu z hlediska kvality ovzduší i z pohledu provozovatelů.

Ve spolupráci s pěti městskými částmi i vedením města bude v reálném provozu nasazeno devět dodávek Ford Transit Custom Plug-in Hybrid a jeden velkoprostorový Ford Tourneo Custom Plug-in Hybrid. Ford se zaměří i na způsob, jakým mohou k přesnějšímu sledování vozů a zvýšení počtu „zelených kilometrů“ přispět moderní technologie blockchain a geofencing.

Blockchain je typem technologie zabezpečení dat. Vytváří trvalé záznamy s časovým razítkem. Databáze jsou uložené v mnoha počítačích a neustále se rozrůstají. Geofencing je termín pro vytvoření virtuálních hranic (geo = geografické, fencing = oplocení) na základě systému GPS.

Podobně jako jiná města v Evropě zavádí i Kolín nad Rýnem nízkoemisní zóny, jejichž cílem je zamezit vjezdu nejvíce znečisťujících vozidel, a zvýšit tak kvalitu ovzduší. Zóny znamenají však komplikace pro města, která je musí zřídit a spravovat, i pro řidiče, kteří ne vždy chápou, kdy a kde omezení platí. Právě zde mohou blockchain a geofencing pomoci.

Všech 10 PHEV vozů, zapojených do dvanáctiměsíčního testu, má zabudovaný modem FordPass Connect a přídavné zařízení, které zajišťuje fungování blockchainu a geofencingu.

Jakmile vůz vjede do regulované oblasti, aktivuje se elektrický pohon a začne se zaznamenávat vzdálenost ujetá s nulovými emisemi. Emisní režim a časy vjezdu do zóny i jejího opuštění se zapisují do zabezpečené distribuované elektronické knihy záznamů, kde k nim mají přístup zúčastněné strany – včetně městských úřadů a provozovatelů.

Geofencing může mít i dynamickou podobu, kdy se vozy přizpůsobují aktuálním hranicím nízkoemisních zón v reálném čase. Města by díky tomu v budoucnu mohla pružně měnit uspořádání zón, například na aktuálních rozptylových podmínkách v jednotlivých částech.

Zkoušky v Londýně již prokázaly, že vozy PHEV přinášejí ve městech s nízkoemisními zónami pro provozovatele smysluplnou volbu. Modely Ford Transit Custom a Tourneo Custom s plug-in hybridním pohonem ujedou v elektrickém režimu s nulovými emisemi až 56, resp. 53 kilometrů (dle cyklu NEDC).

Při delších cestách mezi městy se uplatní zážehový motor Ford 1.0 EcoBoost, jenž v případě potřeby dobíjí vysokonapěťový akumulátor, čímž prodlouží celkový dojezd až na 500 km (NEDC).

Díky projektu se Ford stal oficiálním partnerem kooperativní platformy SmartCity Cologne, založené kolínskou radnicí a regionální energetickou společností RheinEnergie AG. Cílem platformy je razit cestu technickým řešením a službám, přispívajícím k ochraně klimatu a přechodu na udržitelnou energetiku.

Ford Transit Custom nabídl možnost plug-in hybridního pohonu jako první model ve své třídě. Modul zajišťující funkci geofencingu bude k dispozici od jara 2020 a bude ho možné dodatečně zamontovat i do již prodaných vozů.

Ford je nejprodávanější značkou užitkových vozů v Evropě. Ve druhém čtvrtletí si modelová řada Transit připsala rekordních 68 800 prodaných vozů. Již před časem Ford oznámil, že v roce 2021 plánuje uvést do prodeje nový Transit s čistě elektrickým pohonem.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

Další greenwashing. Budem 100 let koumat ať vypadáme angažovaně.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Anonym123

v londýne som pred 30 rokmi videl (teda presnejšie počul) elektro rozvoycov mlieka a pečiva, vozidlo tiché, pomalé, hluk od kolies neznateľný, zatosklené fľaše v kovových prepravkách :-)
a to prosím na highatehill.

Obrázek uživatele runner42

Teď jen vymyslet, jak spojit blockchain, životní prostředí, záchody pro transky, integraci afrických migrantů a barevný umělý sliz. To jsou totiž hlavní hity pro pubísky.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele Kuk

Zníš jak ukřivděná stará homokláda vo kterou si už nikdo nechce ani vopřít kolo.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

To by mohli zavest i tady u nas; border of imaginary fencing by byly identicke s border cele cz :-)

---

Elektronům Zdar!
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (už jednou jsem nabil do plna) při rychlosti 30tis km za rok.
Měl jsem Leaf Acenta/real 19kWh/135km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil