Ford v roce 2030: až 40 % prodaných aut budou elektromobily

Ford oznámil prioritní oblasti plánu Ford+. Jeho cílem úzký vztah se zákazníky a přední postavení v elektromobilech a online službách.

K roku 2025 navýší Ford investice do elektrifikace na více než 30 miliard dolarů (v přepočtu přibližně 626 mld. Kč). Součástí tohoto balíku bude mj. vývoj baterií IonBoost.
foto: Ford

Na nejmodernější elektrické architektuře a konstrukci baterií postaví Ford atraktivní služby i produkty. Inovace v těchto i dalších oblastech navíc Ford nyní využil k založení společnosti Ford Pro. Stává se tak prvním výrobcem automobilů, který vyčlenil prodej užitkových vozů a veškeré související služby do samostatné organizace.

Jim Farley, generální ředitel Ford Motor Company, na setkání s akcionáři vysvětlil, že Ford upouští od transakčního obchodního modelu, který byl pro automobilový průmysl charakteristický po dlouhá desetiletí. Ford+ sází na budování blízkého a dlouhodobého vztahu se zákazníkem.

Jedním ze základních stavebních kamenů nové strategie je „Blue Oval Intelligence“, cloudová platforma nové generace, která integruje elektrické, nabíjecí, výpočetní a softwarové soustavy vozů Ford a Lincoln vybavených palubním online připojením.

Investice do technologie baterií a opatření směřujících k tomu, aby Ford mohl navrhovat, konstruovat i vyrábět baterie ve vlastní režii. Součástí toho plánu je i následující:

Založení Ford Ion Park, globálního bateriového střediska s více než 150 odborníky na chemické složení baterií, testování, výrobu a řízení dodavatelského řetězce, kteří zvýší dojezd baterií a sníží náklady zákazníkům i samotnému Fordu-.

Vertikální integrace bateriové technologie se širokou výrobní řadou – lithium-iontové baterie IonBoost, lithium-železo-fosfátové baterie IonBoost Pro pro užitková vozidla a cenově dostupné polovodičové baterie s dlouhým dojezdem, založené na vlastním vývoji Fordu a know-how společnosti Ford Solid Power, v níž má Ford majetkový podíl

Vytvoření společného podniku BlueOvalSK se společností SK Innovation, který bude ve dvou závodech v USA vyrábět bateriové články a sestavy pro budoucí vozy Ford a Lincoln.

V plánu je také kontakt se zákazníky prostřednictvím online služeb. Do konce roku bude mít Ford v provozu více než milion vozů schopných přijímat softwarové aktualizace na dálku, k červenci 2022 plánuje v tomto ohledu překonat objem Tesly a v roce 2028 by měl počet dálkově aktualizovatelných vozů Ford a Lincoln dosáhnout 33 milionů-

Připravuje také upevnění vztahů se zákazníky prostřednictvím digitálních nástrojů jako Ford Pass a Lincoln Way, online objednávek, zjednodušeného financování, vyzvedávání a přistavování vozidel při servisu a mobilních oprav přímo v terénu.

Podpora digitálního životního stylu plnou integrací nejlepších technologií v oboru, např. od společností Apple, Amazon, Google a Baidu. Rychlejší rozpoznávání i řešení kvalitativních problémů pomocí online dat – pomáhá zvýšit spokojenost zákazníků a snížit náklady na záruky.

Zavádění specifických funkcí zaměřených na zlepšení uživatelské zkušenosti, od asistenčního systému BlueCruise přes nové funkce a softwarové aktualizace až po zdokonalování nabíjení – to vše s cílem těžit z rozvoje trhu se službami tohoto typu, který by měl podle odhadů do roku 2030 dosáhnout 20 miliard dolarů.

tisková zpráva

3 Comments on “Ford v roce 2030: až 40 % prodaných aut budou elektromobily”

Napsat komentář