Ford oznámil prioritní oblasti plánu Ford+. Jeho cílem úzký vztah se zákazníky a přední postavení v elektromobilech a online službách.
foto: Ford
Na nejmodernější elektrické architektuře a konstrukci baterií postaví Ford atraktivní služby i produkty. Inovace v těchto i dalších oblastech navíc Ford nyní využil k založení společnosti Ford Pro. Stává se tak prvním výrobcem automobilů, který vyčlenil prodej užitkových vozů a veškeré související služby do samostatné organizace.
Jim Farley, generální ředitel Ford Motor Company, na setkání s akcionáři vysvětlil, že Ford upouští od transakčního obchodního modelu, který byl pro automobilový průmysl charakteristický po dlouhá desetiletí. Ford+ sází na budování blízkého a dlouhodobého vztahu se zákazníkem.
Jedním ze základních stavebních kamenů nové strategie je „Blue Oval Intelligence“, cloudová platforma nové generace, která integruje elektrické, nabíjecí, výpočetní a softwarové soustavy vozů Ford a Lincoln vybavených palubním online připojením.
Investice do technologie baterií a opatření směřujících k tomu, aby Ford mohl navrhovat, konstruovat i vyrábět baterie ve vlastní režii. Součástí toho plánu je i následující:
Založení Ford Ion Park, globálního bateriového střediska s více než 150 odborníky na chemické složení baterií, testování, výrobu a řízení dodavatelského řetězce, kteří zvýší dojezd baterií a sníží náklady zákazníkům i samotnému Fordu-.
Vertikální integrace bateriové technologie se širokou výrobní řadou – lithium-iontové baterie IonBoost, lithium-železo-fosfátové baterie IonBoost Pro pro užitková vozidla a cenově dostupné polovodičové baterie s dlouhým dojezdem, založené na vlastním vývoji Fordu a know-how společnosti Ford Solid Power, v níž má Ford majetkový podíl
Vytvoření společného podniku BlueOvalSK se společností SK Innovation, který bude ve dvou závodech v USA vyrábět bateriové články a sestavy pro budoucí vozy Ford a Lincoln.
V plánu je také kontakt se zákazníky prostřednictvím online služeb. Do konce roku bude mít Ford v provozu více než milion vozů schopných přijímat softwarové aktualizace na dálku, k červenci 2022 plánuje v tomto ohledu překonat objem Tesly a v roce 2028 by měl počet dálkově aktualizovatelných vozů Ford a Lincoln dosáhnout 33 milionů-
Připravuje také upevnění vztahů se zákazníky prostřednictvím digitálních nástrojů jako Ford Pass a Lincoln Way, online objednávek, zjednodušeného financování, vyzvedávání a přistavování vozidel při servisu a mobilních oprav přímo v terénu.
Podpora digitálního životního stylu plnou integrací nejlepších technologií v oboru, např. od společností Apple, Amazon, Google a Baidu. Rychlejší rozpoznávání i řešení kvalitativních problémů pomocí online dat – pomáhá zvýšit spokojenost zákazníků a snížit náklady na záruky.
Zavádění specifických funkcí zaměřených na zlepšení uživatelské zkušenosti, od asistenčního systému BlueCruise přes nové funkce a softwarové aktualizace až po zdokonalování nabíjení – to vše s cílem těžit z rozvoje trhu se službami tohoto typu, který by měl podle odhadů do roku 2030 dosáhnout 20 miliard dolarů.
Hlavně bude potřeba ty elektromobily zlevnit. Třeba cena
Hlavně bude potřeba ty elektromobily zlevnit. Třeba cena Enyaq iV začíná na něco málo přes milion korun (viz. https://www.evcars.cz/katalog-automobilu/skoda-enyaq-iv ), což je docela dost.
Trochu klesne cena elektromobilů sériovostí, výrazně
Trochu klesne cena elektromobilů sériovostí, výrazně budou zdraženy spalováky a vysoká cena elektromobilu bude ospravedlněna. Cíl je, aby si lidi zvykli, že slušně vybavená Octavia = 1 mil Kč
Jo to se ale bude nejdřív muset postavit strašně moc
Jo to se ale bude nejdřív muset postavit strašně moc baterkáren. Už začaly? :)))