Ford rozšiřuje program testování užitkových vozů Transit PHEV do Valencie

redakce - 15 Květen 2018

Ford rozšiřuje program provozních zkoušek dodávek s plug-in hybridním pohonem. Ty mohou většinu jízd po městě absolvovat v čistě elektrickém režimu.Vozy Transit Custom již zkušebně jezdí v Londýně a jsou poháněny vyspělým elektrifikovaným agregátem, v němž zážehový motor 1.0 EcoBoost slouží k prodloužení dojezdu

Vozy Transit Custom již zkušebně jezdí v Londýně a jsou poháněny vyspělým elektrifikovaným agregátem, v němž zážehový motor 1.0 EcoBoost slouží k prodloužení dojezdu.
foto: Ford

Přeprava osob i zboží ve velkých městech s sebou nese specifické problémy. Ford již testuje, jak mohou užitkové vozy s plug-in hybridním pohonem (PHEV) pomoci v Londýně. Aktuálně oznámil, že připravuje rozšíření tohoto programu také do španělské Valencie.

Na programu spolupracuje Ford Smart Mobility s vedením města Valencie a s regionální vládou stejnojmenné provincie. Cílem programu je ověřit, nakolik mohou vozy Transit Custom PHEV přispět k lepší kvalitě ovzduší a zároveň zvýšit produktivitu rozvážkových služeb.

Nové partnerství je součástí investic ve výši 11 miliard USD (v přepočtu přibližně 238 mld. Kč), které Ford vyčlenil na elektrifikaci svého portfolia. Do roku 2022 chce po celém světě nabízet 40 elektrifikovaných modelů včetně 16 plnohodnotných elektromobilů.

Vyspělý „plug-in“ hybridní pohon (s možností dobíjení z rozvodné sítě) umožňuje vozům Transit Custom PHEV urazit v čistě elektrickém režimu vzdálenost nejméně 50 km. K prodloužení dojezdu v případě potřeby slouží spalovací motor, jímž je v tomto případě oceňovaný agregát Ford 1.0 EcoBoost.

Od roku 2019 plánuje Ford vyrábět Transit Custom PHEV sériově a nabízet ho běžným zákazníkům. Valencii považuje za jednu ze svých nejvýznamnějších výrobních základen v Evropě.

Od roku 2011 zde proinvestoval přibližně tři miliardy eur (77 mld. Kč) a v listopadu 2017 oznámil, že v souvislosti s výrobou nové generace modelu Kuga investuje do modernizace výrobního závodu dalších více než 750 milionů eur (19 mld. Kč).

Londýnský projekt ročních provozních zkoušek 20 vozů Transit Custom PHEV již běží, za podpory městské organizace Transport for London. Účastní se ho také několik vybraných společností a organizací včetně metropolitní policie.

Telematické systémy Fordu shromažďují provozní i ekologické ukazatele všech testovaných automobilů, aby bylo možné vyhodnotit jejich přínos co nejpřesněji. Oficiální homologační údaje o spotřebě paliva a emisích budou oznámeny před zahájením prodeje.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Josef

Přijde mi, že tady by se hodilo spíš použít dvoulitrový turbodiesel, protože ten ve městě vůbec nepojede a na dálnici je to jedno.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zajímalo by mně, o kolik lehčí je ten litrový turbomotor než 2.4 atmosféra v Outlanderu PHEV 2019. Obávám se, že litrový turbomotor na dálnice vůbec nebude úsporný, v takhle velkém autě.
Chápu, že to je primárně městské auto, ale i tak by mě zajímaly technické rozdíly turbo/bez turba.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Právě proto to potřebují testovat, tahle koncepce je ve skutečnosti na rozdíl od jiných a více odpouštějících osobáků opravdu velmi nejistá.

Obrázek uživatele ozana

Roční provozní zkoušky opravdu nestačí. Testovat to a shromažďovat informace musejí nejméně 50let!

---

Jezdím na proud, najeto 75 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.

Nekonečný greenwashing...

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlineKariéra EVC Group

Newsletter