Ford rozšiřuje program provozních zkoušek dodávek s plug-in hybridním pohonem. Ty mohou většinu jízd po městě absolvovat v čistě elektrickém režimu.
foto: Ford
Přeprava osob i zboží ve velkých městech s sebou nese specifické problémy. Ford již testuje, jak mohou užitkové vozy s plug-in hybridním pohonem (PHEV) pomoci v Londýně. Aktuálně oznámil, že připravuje rozšíření tohoto programu také do španělské Valencie.
NEPŘEHLÉDNĚTE Ford Transit Custom jako plug-in hybrid už v roce 2019
Na programu spolupracuje Ford Smart Mobility s vedením města Valencie a s regionální vládou stejnojmenné provincie. Cílem programu je ověřit, nakolik mohou vozy Transit Custom PHEV přispět k lepší kvalitě ovzduší a zároveň zvýšit produktivitu rozvážkových služeb.
Nové partnerství je součástí investic ve výši 11 miliard USD (v přepočtu přibližně 238 mld. Kč), které Ford vyčlenil na elektrifikaci svého portfolia. Do roku 2022 chce po celém světě nabízet 40 elektrifikovaných modelů včetně 16 plnohodnotných elektromobilů.
Vyspělý „plug-in“ hybridní pohon (s možností dobíjení z rozvodné sítě) umožňuje vozům Transit Custom PHEV urazit v čistě elektrickém režimu vzdálenost nejméně 50 km. K prodloužení dojezdu v případě potřeby slouží spalovací motor, jímž je v tomto případě oceňovaný agregát Ford 1.0 EcoBoost.
Od roku 2019 plánuje Ford vyrábět Transit Custom PHEV sériově a nabízet ho běžným zákazníkům. Valencii považuje za jednu ze svých nejvýznamnějších výrobních základen v Evropě.
Od roku 2011 zde proinvestoval přibližně tři miliardy eur (77 mld. Kč) a v listopadu 2017 oznámil, že v souvislosti s výrobou nové generace modelu Kuga investuje do modernizace výrobního závodu dalších více než 750 milionů eur (19 mld. Kč).
Londýnský projekt ročních provozních zkoušek 20 vozů Transit Custom PHEV již běží, za podpory městské organizace Transport for London. Účastní se ho také několik vybraných společností a organizací včetně metropolitní policie.
Telematické systémy Fordu shromažďují provozní i ekologické ukazatele všech testovaných automobilů, aby bylo možné vyhodnotit jejich přínos co nejpřesněji. Oficiální homologační údaje o spotřebě paliva a emisích budou oznámeny před zahájením prodeje.
Přijde mi, že tady by se hodilo spíš použít dvoulitrový
Přijde mi, že tady by se hodilo spíš použít dvoulitrový turbodiesel, protože ten ve městě vůbec nepojede a na dálnici je to jedno.
Zajímalo by mně, o kolik lehčí je ten litrový turbomotor
Zajímalo by mně, o kolik lehčí je ten litrový turbomotor než 2.4 atmosféra v Outlanderu PHEV 2019. Obávám se, že litrový turbomotor na dálnice vůbec nebude úsporný, v takhle velkém autě.
Chápu, že to je primárně městské auto, ale i tak by mě zajímaly technické rozdíly turbo/bez turba.
Právě proto to potřebují testovat, tahle koncepce je ve
Právě proto to potřebují testovat, tahle koncepce je ve skutečnosti na rozdíl od jiných a více odpouštějících osobáků opravdu velmi nejistá.
Roční provozní zkoušky opravdu nestačí. Testovat to a
Roční provozní zkoušky opravdu nestačí. Testovat to a shromažďovat informace musejí nejméně 50let!
Nekonečný greenwashing…
Nekonečný greenwashing…