Ford Ranger Plug-In Hybrid elektrifikuje nejprodávanější evropský pick-up s plnou tažnou silou, užitečným zatížením a terénními schopnostmi a vylepšeným systémem Pro Power Onboard pro práci i zábavu bez nutnosti napájení z elektrické sítě.
Ford Pro otevírá novou cestu pro plug-in hybridní pickupy s novým modelem Ranger PHEV, který má premiéru na přávě probíhajícím veletrhu IAA TRANSPORTATION. Nový model nabízí maximální tažnou sílu, užitečné zatížení a terénní výkony modelu Ranger s možností jízdy pouze na elektrický pohon. Rozšiřuje tak ucelenou řadu plně elektrických a plug-in hybridních modelů Ford Pro.
SOUVISEJÍCÍ: Elektrický pick-up truck Ram 1500 REV: vyprodáno!
Točivý moment až 690 Nm – nejvíce ze všech vyráběných modelů Ranger – a cílový dojezd na elektřinu přes 45 km a plné nabití za méně než 4 hodiny zvyšují atraktivitu nejnovějšího modelu Ranger. Ranger PHEV také zavádí do nabídky modelové řady Ranger technologii Pro Power Onboard, která zákazníkům umožňuje napájet nářadí o výkonu až 6,9 kW přímo z vestavěného akumulátoru a nepotřebuje k tomu generátor.
Kromě modelových řad Wildtrak a XLT uvádí Ford Pro nový model také jako exkluzivní startovací edici Stormtrak PHEV.
„Nový Ranger PHEV přináší výhody elektrifikace ruku v ruce s pracovní výkonností, díky níž si Ranger v Evropě získal věrné fanoušky. Náš první pick-up PHEV v Evropě jsme vyladili k dokonalosti tak, aby byl nesmírně schopným nástrojem pro práci a jízdu v terénu a zároveň prémiovým rodinným vozem s komfortem, konektivitou a schopností jízdy pouze na elektrický pohon,“ řekl Hans Schep, generální ředitel Ford Pro, Europe.
Ranger PHEV se bude vyrábět v jihoafrickém Silvertonu a první dodávky zákazníkům se očekávají od jara 2025. Nový model se v Evropě připojí ke stávající modelové řadě Ranger se vznětovým motorem, díky čemuž bude lépe vyhovovat různým potřebám zákazníků a místním emisním předpisům.
Síla plug-in hybrid v segment pick-upů
Zcela nová pohonná jednotka PHEV kombinuje 2,3litrovýbenzinový motor Ford EcoBoost a 10stupňovou automatickou převodovku s elektromotorem o výkonu 75 kW a akumulátorem s využitelnou kapacitou 11,8 kWh .
Výsledný točivý moment 690 Nm je nejvyšší ze všech vyráběných modelů Ranger vůbec a s výkonem 279 k má varianta PHEV vyšší výkon než 3,0litrový turbodiesel V6 modelu Ranger.
Nová modulární hybridní převodovka integruje elektromotor modelu Ranger PHEV do převodovky, aby se minimalizovala komplexita. Hybridní systém využívá elektromotor k poskytování dodatečného výkonu a točivého momentu při nižších otáčkách v porovnání se systémem využívajícím pouze spalovací motory.
Nabíjení akumulátoru pomocí jednofázové 16ampérové nabíječky trvá méně než čtyři hodiny a umožňuje dosáhnout cílového dojezdu více než 45 kmv režimu pouze elektrického pohonu.
Ranger PHEV nabízí stejné pracovní schopnosti, díky kterým si Ranger s naftovým a benzinovým motorem získal zástupy oddaných fanoušků po celém světě.
Provozovatelé Rangeru PHEV budou moci i nadále využít užitečné zatížení až jednu tunu, táhnout až 3 500 kg a využívat jistoty v terénu, kterou poskytuje nejnovější systém e-4WD, dvoustupňová rozvodovka a uzávěrka zadního diferenciálu Ranger. Trakční akumulátor je uložen mezi speciálně konstruovanými lištami rámu, aby byly zachovány optimální nájezdové, přejezdové a odjezdové úhly.
Elektromotor umožňuje Rangeru PHEV elektrickou jízdu a řidiči si mohou zvolit, kdy a jak budou využívat energii z baterie, a to v režimech Auto EV, EV Nyní, EV Později nebo EV Nabíjení.
Zákazníci mohou také využít rekuperačního brzdění elektromotoru a okamžitého točivého momentu při tažení, převozu těžších nákladů nebo zdolávání náročných terénních úseků, jako jsou skalní průlezy a prudká stoupání.
Inženýři společnosti Ford také upravili naladění odpružení pro optimální komfort a jistější výkony na silnici i v terénu s ohledem na jedinečné vlastnosti podvozku a rozložení hmotnosti modelu Ranger PHEV.
Tam, kde to bude možné, umožní systém Ford Pro Home Chargingmajitelům naplánovat nabíjení během levnějších nočních tarifů a Ford navíc očekává, že hybridní pohonné ústrojí přinese úsporu paliva ve srovnání s naftovým motorem V6 s vyšším zdvihovým objemem, který je pro Ranger nadále k dispozici.
Technologie Pro Power Onboard v modelu Ranger PHEV podporuje zákazníky, kteří tvrdě pracují a zároveň svůj vůz využívají k volnočasovým aktivitám, možností napájet nářadí na staveništi nebo ledničku a světla v kempu, aniž by potřebovali generátor.
Systém standardně nabízí výkon 2,3 kW, ale zákazníci si mohou objednat také variantu o výkonu 6,9 kW, která je vybavena dvěma 15 A zásuvkami v zavazadlovém prostoru, přičemž z každé zásuvky je k dispozici výkon 3,45 kW, který splňuje požadavky na náročnější vybavení.
Zaváděcí edice Stormtrak nabízí vysokou standardní výbavu, která zahrnuje:
- Jedinečné designové prvky Stormtrak s 18palcovými koly z lehké slitiny, maska chladiče se strukturou včelí plástve, průduchyna blatnících a sadou polepů.
- Matrix LED světlomety, posuvný aerodynamický ochranný rám za kabinou, asistent navádění přívěsu při couvání a 360stupňová kamera ve standardní výbavě pro maximální funkčnost 9
- Nová barva laku pouze pro Stormtrak – šedá Chill, k dispozici je také černý lak Agate
- Luxusní kabina se zvukovým systémem B&O s 10 reproduktory a jedinečnými materiály v interiéru
zdroj: tisková zpráva
Hádanka od klienta – proč nejde nabíjet elektromobil z jeho FVE v lokalitě, kde došlo k výpadku proudu (objekt není zatopen, distribuční síť je vypnutá)?
Rika se tomu studeny start. K tomu je potreba mit dva zdroje. Baterku a panely. Pokud ma jen jeden zdroj, je treba nastavit specialni rezim. Ale ty to pises zmatene. Vyrabi mu FVE, nebo nevyrabi? Pokud nevyrabi, nemuze rozjet ani lednicku. Pokud vyrabi, tak treba nema dostatek v baterce, nebo malo slunicka, nebo blbe nastaveny menic. Samozrejme musi mit vetsi vykon nez kolik sezere auto. To snad chapes. Asi by si mel pan precist manual. A nestaci jen cist, musi i rozumet.
Nevyrábí. Musí mít napětí na veřejné síti, aby mu to fungovalo??
Samozřejme na FVE svítí. Ale v síti nic nemá.
Asi nema baterku. Musi nastavit studeny start. Cold start. Zalezi na znacce menice. At koukne do manualu nebo na youtube. Treba i nejaka facebook skupina mu poradi. Ted je jeste otazka, zda ma obycejny menic nebo hybridni. Obycejny funguje jen kdyz je sit. Je to tak pozadovane od distributoru. Kdyz nejde sit, musi se menic okamzite vypnout. Rika se tomu anti islanding. Jsou to jednoduche menice ktere jsou permanentne pripojene k distribucni siti. Kdyby vyrabely i bez site, zabilo by to montery kteri lezou na sloupy. Tak at si nastuduje co ma vlastne nainstalovane. Aspon minimum znalosti by se dalo ocekavat.
Ok, díky
runner42 napsal 17. 9. 2024 (16:26)
Pokud má hybridní střídač a nastavený správný režím, tak pojede i bez sítě.
Zkoušel jsem doma i shodit hlavní jistič a několik dní jsem tak fungoval, bez problémů.
To záleží i na tom jak je to fyzicky zapojené. Při výpadku sítě se hybridní střídač odpojí (přes relé) a jede jen to co je fyzicky za měničem. To ale znamená natáhnout v domě dráty jinak, což ne každý udělá. Je to práce a peníze navíc a 99% času to funguje stejně. Navíc běžná 10kwh baterka stejně neutáhne celý dům zas tak dlouho, takže se někdy takto zapojí jen část okruhů. Např. prát můžete i o pár dnů později, zato mrazák by měl běžet pořád.
Neni nutne tahat dalsi draty po baraku. Cely dum se jednoduse prepoji ze site na back-up. Je potreba specialni stykac. Ale pak je na uzivatelich, jak to vyuzijou. Treba co malokdo vi a porad to dela bordel, jsou obycejne feny na vlasy. Maji nekolikastupnovy vykon. A vyrobci to resi hroznym zpusobem. Kdyz chteji pulku vykonu, tak zapoji diodu, ktera pousti jen pulvlny. Tim je v efektivnim vykonu stejnosmerna slozka a ta likviduje menice.
Já jedu, mimo bojleru, celý barák trvale na backupu a žádný problém.
Další možnost je zapojit na backup jen „kritickou“ spotřebu, ale to už je drátování a musí proto být i vhodná elektroinstalace v domě.
Pokud je výpadek veřejné sítě, tak omezím zbytné spotřebiče a 10kWh AKU vydrží v pohodě celou noc a při troše štěstí druhý den nabiju z panelů.
No a pokud ne, tak tím získám čas na přípravu a spuštění elektrocentrály, případně další opatření.
Pro Leodendula … Přesně tak. Co to ten fanatik vymýšlí za blbosti?..
Mimochodem po dlouhém hledání jsem našel nabíječku FVE ➡️ EV, která ti dovolí nastavit prakticky vše co tě napadne. (např. umožňuje zakázat nabíjení z jiného zdroje -třeba ze sítě- než z FVE )…
Všechny zásadní problémy EV jsou už více či méně uspokojivě vyřešeny a vývoj EV dnes se svým tempem dost podobá vývoji letadel na přelomu 19./20.st.
Zdravím Drvoštěpa,
můžu se zeptat na nabíječku, pokud to není tajné?
Díky moc
Pro Zbysoft… Trochu jsem se bál, že se někdo zeptá – a je to tady.😃
Nepamatuji si firmu ani přesné jméno výrobku. Určitě z EU, pravděpodobně Španělsko. Našel jsem jen jedno video jejího zapojení (amatérské), vypadá to jako přesně to, co budu ČASEM potřebovat…Chápej – pro mě to byla jen super zpráva, že se konečně vyrábí nabíječka přesně pro moje potřeby. Ale protože jí nebude potřeba min. ještě dva tři roky, nic jsem neukládal…
Už je to pár týdnů, v historii to asi nenajdu.
Pokud potvrdíš vážný zájem, můžu to zkusit.😉
V tom amatérském videu na displeji ukazují, že nabíjejí jen z panelů a skoro až do nulového výkonu. Nevím, možná je auto tolerantnější k malým příkonům, když je to přes AC?
Viděl jsem teď čerstvě kampaň na FVE rozkládací na střešní zahrádce auta. Možná tam to mají vychytáno na DC, protože na videu strčej kabel přímo z panelů do konektorů a nevypadá, že by se tam vešel ještě mněnič.
Taky doufám, že to někdy půjde z panelů jen přes DC regulátor.
Pristup k baterce je umyslne hodne komplikovany. Stykac na propojeni nabijecich pinu s baterkou je chranen sofistikovanym komunikacnim protokolem. Duvod je, aby kutilove nenabijeli nezabezpecenym hardware. Bez dodrzeni nabijecich parametru pri ruznych SoC a teplotach by baterky horely jedna radost. Proto pochybuji, ze existuji nejaka levna reseni na nabijeni primo z FVE. Nabijeni mobilu je take zabezpecene specialnim cipem. Akorat ten cip v mobilu ridi vsechno sam, je u EV DC nabijecky regulace rozdelena mezi EV a nabijeckou. Auto si vyzada u nabijecky urcity proud a nabijecka pusti do kabelu vyzadany proud. BMS auta bude jiste nabijeci proud kontrolovat a pripadne muze stykac odpojit.
Tak to šlo rychle.😃
Jedná se o V2C Trydan… Výrobce Španělsko/Valencie
Diky za info. Koukal jsem na to a pokud jsem dobre rozumel, jedna se o Wallbox, ktery lze regulovat podle prebytku z FVE. Ale to je uz dnes skoro standard u vsech lepsich wallboxu. Porad je jeste nutne transformovat DC z panelu v menici na AC a pres Wallbox poslat do auta. Me by se libila nabijecka, ktera posila DC z panelu primo do auta. Bez konverze na AC. Ale toho se asi nedoziju. Moje panely davaji skoro stejne napeti jako ma baterka v EV,
To zni dobre. Napis prosim znacku, model, parametry.
Tak už jsi druhej, asi se pustím do hledání😃