Ford a Hermes zkouší dodávky bez řidiče, vypadají jako by měly pavoučí oči

redakce - 17 Červen 2021

Ford oznamuje nový evropský program výzkumu autonomních vozidel ve spolupráci s firemními zákazníky.auto Ford dodávky robotické autonomní

Prvním partnerem, který při doručování „na poslední míli“ nasadí výzkumný prototyp značky Ford, bude rozvážková společnost Hermes
foto: Ford

Doručování zboží až domů je dnes ještě běžnější součástí našich životů než dříve – ale způsob, jakým se k nám zásilky dostávají, možná projde výraznou proměnou. Ford nyní oznámil nový evropský program výzkumu autonomních vozidel, jehož cílem je pomoci evropským firmám pochopit, jak by pro ně mohly být samořízené automobily přínosné.

Jedním z prvních partnerů Fordu v tomto projektu se stala přední britská rozvážková společnost Hermes. Za pomoci speciálně upraveného užitkového vozu Ford budou obě strany zjišťovat, jak ostatní účastníci silničního provozu reagují na zdánlivě autonomní vůz.

Ford Transit byl pro tento účel osazen senzory, které napodobují vzhled skutečného autonomního vozidla, a také speciálním sedadlem, z nějž může zkušený řidič vůz bezpečně ovládat, ale pro okolí to vypadá, jako by za volantem nikdo neseděl.

„Vzhledem k tomu, že plánujeme přivést na silnice autonomní vozy, je důležité, abychom mysleli nejen na samotnou technologii, ale i na firmy našich zákazníků,“ řekl Richard Balch, ředitel oddělení autonomních vozů a mobility ve Ford of Europe. „Není lepší způsob, jak poznat, co bude potřeba změnit, než vyzkoušet tyto procesy naživo.“

Ford věří, že propojením svých zkušeností s poznatky doručovacích firem se jí podaří identifikovat nové příležitosti a modely pro provozování autonomních vozidel. Nyní se jedná zejména o pochopení toho, jak mohou stávající procesy a mezilidské interakce fungovat ve spojení s automatizovanými vozy. Prostředí rozvážkových firem s mnoha interakcemi je k takovému testování ideální.

Povinnosti řidiče užitkového automobilu se mnohdy neomezují na samotné řízení vozu. V rozvážkových či logistických provozech může být řidič pověřen například tříděním či nakládáním zboží, ručním předáváním zásilek příjemcům apod.

V tomto výzkumu nicméně řidič zaujme zcela pasivní roli. Bude pouze řídit. Pěší kurýři, kteří jsou k danému vozu přiděleni, si ho mohou přivolat prostřednictvím mobilní aplikace a na dálku odemknout zadní dveře, jakmile vůz dorazí a zaparkuje na vhodném místě. Uvnitř pak kurýra navedou hlasové pokyny a digitální obrazovky k příslušné schránce obsahující zásilky, které má roznést.

Díky lepšímu pochopení interakce mezi člověkem a vozem bude možné navrhnout takové procesy, které umožní bezpečný a efektivní provoz i bez přítomnosti řidiče. Dvoutýdenní projekt se společností Hermes navazuje na úspěch jiného testovacího programu Fordu, který na doručení zásilek až k zákazníkovi využil právě pěší kurýry. V prostředí velkoměsta je takový způsob rychlý, ekologicky šetrný a efektivní.

Výzkumná vozidla umožní společnosti Hermes i dalším podnikům začít přemýšlet o tom, jak by jejich týmy mohly pracovat s vozy bez řidiče. V případě společnosti Hermes tento výzkum uživatelského designu zahrnoval vývoj aplikace, která umožní pěším kurýrům přístup k dodávce za účelem vyzvednutí zásilek – což je opět role, kterou by za normálních okolností plnil lidský řidič.

Výzkumníci Fordu se již zabývají otázkou, jak autonomní vozy hladce začlenit do našeho každodenního života. Vyvíjejí například světelný vizuální jazyk, který ostatním řidičům, chodcům a cyklistům sdělí, co mají autonomní vozidla v úmyslu udělat.

Ford testuje technologii autonomního řízení ve velkých městech po celých Spojených státech. Vrámci svých iniciativ Ford Mobility plánuje do roku 2025 investovat do autonomních vozidel přibližně sedm miliard dolarů (v přepočtu přibližně 146 mld. Kč), z toho pět miliard (104 mld. Kč) od roku 2021 dál.

Autonomní prototypy Ford, vyvíjené ve spolupráci se společností Argo AI, která je v této oblasti technologickým partnerem Fordu, denně jezdí v šesti amerických velkoměstech. V loňském roce umožnil propracovaný samořídicí systém Argo AI autonomní dodávky čerstvých potravin a školních potřeb v rámci charitativního pilotního projektu v Miami na Floridě.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Bílejch dodávek bez řidiče potkávám víc než dost :D

---

30 tis km elektricky od roku 2018

Pořád nemám jasno v tom užití senzorů/radarů vs. kamer. Tesla je dost progresivní firma na to, aby se jí dalo věřit, že to jde jen s kamerami. Je ale asi jasné, že kamery + senzory budou vždy lepší, než jen kamery. Dražší, těžší na zpracování, ale nakonec lepší.
Doufám, že Tesla nejde cestou prvenství ve vývoji bez ohledu na dotaženost. Takový Microsoft. Tomu by odpovídalo odstranění radaru, který do procesu vnáší další data, která je potřeba ladit, zpracovat a začlenit....a to vývoj 100% zdržuje. Elon je na to magor dost a v minulosti nejednou v USA zvítezil business nad lidskými životy.

Obrázek uživatele Kuk

Tesla radar odstranila z důvodu že poměr chybných a užitečných signálů byl nepřesvědčivý. Kdyby takový senzor perfektně vykrýval kritickou oblast kam jinej senzor nedosáhn bylo by to ideální, ale pokud tomu tak není je ten specilizovaný senzor spíš přítěž.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Vzhledem k tomu, ze jen na radar jezdi miliony aut s adaptivnim tempomatem, tak to s tou "nekvalitou" dat nejspis tak zle nebude.
Spis bych rekl, ze Musk (z pozice "boha" se kterym se nediskutuje) prohlasil, ze se mu radar proste nelibi a musi se odstranit.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Adaptivní tempomat nemusí mít jenom radar nebo lidar. Fungují i systémy se stereokamerou. Radar sice vidí v mlze ale moc nevidí měkké cíle (zvířata, lidi).

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp + VtE 1kW

Implikace, ne ekvivalence ;) Existence ACC s radarem neznamena neexistenci ACC bez radaru

Ja netvrdim, ze je perfektni. Ani nemyslim, ze by se nekdo mel pokouset o FSD jen s radarem.

Jen rikam, ze tenhle senzor evidentne poskytuje v praxi pomerne pouzitelna data. Kdyz ovsem nekdo v Tesle do programu nenapise, ze se maji ignorovat a auto pak o nakladak amputuje strechu i s hlavou.
Mimochodem, uplne stejna situace, jak kdyz Uber vypnul nouzove brzdeni pred prekazkou, protoze melo falesne poplachy, a pak auto prejelo babku s kolem.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

No tom píšu...je to těžké na zpracování, ale nechce se mi věřit, že to bude bez radaru lepší...i když kdo má radar na autě tak ví, že to taky nefunguje vždy..stačí prudký liják za kterého se dá celkem v pohodě (pomalu) jet ale radar nefunguje..sněžení atd atd

Obrázek uživatele ozana

Když dokáže řídit inteligence se 2 kamerami (člověk), tak proč by umělé inteligenci nemělo stačit 5-8 kamer

---

Путин — хуйло!

dlaždič taky

:-)))) tak například proto, že chceme spolehlivější řidiče, než jsme my sami? Nebo například proto, že stroje mají řídit i v těch 10% případů ve kterých nejsme schopní řídit my? Nebo proto, že byť výpočetní výkon tvé hlavy nebude mezi humanoidy žádný terno, stále je to několik tisíc počítačů Tesly?
Nebo jednodušeji...kdybys měl netopýří radar navíc(a uměl s ním pracovat), byl bys lepší nebo horší řidič, než jsi teď?

Obrázek uživatele ozana

bude to lepší řidič protože: počítač se neunaví, nebude porušovat předpisy a nebude riskovat jako já s netopýřím radarem

---

Путин — хуйло!

dlaždič taky

To, ze nebude porusovat predpisy, neni vubec jiste (pokud tam krome DNN nebude tvrda definice predpisu jednotlivych statu - a to ma zase jine nevyhody).
Napr. (at uz na zaklade vlastni kreativity nebo prikladu v trenovacich datech) muze dospet k nazoru, ze objet kolonu po chodniku je optimalni reseni co nejrychlejsiho prijezdu do cile.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Bravo, vyřešil jste 2 problémy z mnoha.

A nemůže se ožrat.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp + VtE 1kW

A bude dělat 24/7, a nebude stávkovat(no doufejme)

třetí z mnoha. To je právě to co si nejsem jistý. Nesnaží se Tesla vyřešit jen polovinu problémů na úkor bezpečnosti?

Dejte do jednoho rohlíku z milionu jehlu a vyhlašte to všem kupujícím. Kdo si koupí rohlík, je dobrodruh, kdo ho sní bez rozpitvání, je blázen.

Podle mě, pokud by si Musk nebyl jistý, tak by to nezkoušel v USA, ale v nějaké "rozvojové zemi"

To bude až ten poslední level - projet arabským tržištěm. Když to zvládne tak autopilot dostane certifikát dokonalosti.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp + VtE 1kW

Jo to bylo dobrý, ale já měl na mysli spíš ty právní aspekty.


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebe-stationAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů Circontrol