Ford Explorer Plug-in Hybrid: sedm míst, dojezd 48 km, pět hvězdiček Euro NCAP

redakce - 21 Listopad 2019

Nové sedmimístné SUV Ford Explorer Plug-in Hybrid obdrželo od nezávislé organizace Euro NCAP pětihvězdičkové hodnocení bezpečnostiFord přináší do světa elektrifikovaných automobilů pětihvězdičkovou bezpečnost. Nezávislá organizace Euro NCAP udělila modelu Explorer Plug-in Hybrid maximální hodnocení.

Ford přináší do světa elektrifikovaných automobilů pětihvězdičkovou bezpečnost. Nezávislá organizace Euro NCAP udělila modelu Explorer Plug-in Hybrid maximální hodnocení.
foto: Ford

Ford Explorer Plug-in Hybrid je poháněn kombinací zážehového motoru Ford 3.0 V6 EcoBoost a elektromotoru výkonu 336 kW. Na elektřinu ujede až 48 km. Jde o jeden z čtrnácti elektrifikovaných modelů, které značka uvede na trh do konce roku 2020

Ochranu posádky nového Fordu Explorer Plug-in Hybrid zajišťují mimo jiné díly z ultravysokopevnostní oceli, vyráběné patentovanou metodou, a soustavy senzorů umístěných na přední i zadní části vozu.

Explorer Plug-in Hybrid je první elektrifikovaný model značky Ford, který získal pět hvězdiček podle kritérií přísnější metodiky, zavedené v loňském roce. Euro NCAP udělila Exploreru Plug-in Hybrid vysoké skóre díky vynikajícím parametrům ochrany dospělých i dětí.

Inovativní výrobní proces prostorového tváření umožnil Fordu integrovat trubky z ultravysokopevnostní martenzitické oceli také do rámu čelního skla a střechy vozu.

Ocel vytvrzená do té úrovně, že technologické otvory se do ní musí řezat laserem, se vyválcuje do trubkového tvaru. Prostorovým tvářením se poté ohne do tvaru hokejky. Vznikne jednodílný sloupek a střešní nosník s pevností v tahu 1700 MPa. To svou výdrží překonává i nosná lana slavného mostu přes záliv Golden Gate v San Francisku.

Ultravysokopevné boční výztuhy, které zasahují až do podlahy, se ohýbají do výsledného tvaru speciálním patentovaným procesem. Výsledkem je lepší ochrana cestujících i vysokonapěťového akumulátoru s kapacitou 13,1 kWh.

Posádku i akumulátor chrání součásti, vyráběné s využitím inovativních patentovaných procesů. Euro NCAP vyzdvihla rovněž bezpečnostní technologie Exploreru.

Posádku i akumulátor chrání součásti, vyráběné s využitím inovativních patentovaných procesů. Euro NCAP vyzdvihla rovněž bezpečnostní technologie Exploreru.
foto: Ford

I díky tomuto technickému řešení získal Explorer Plug-in Hybrid na boční náraz do překážky maximální možný počet bodů. Na pětihvězdičkovém hodnocení bezpečnosti mají podíl rovněž vyspělé asistenční technologie jako předkolizní asistent s detekcí chodců a cyklistů, inteligentní omezovač rychlosti nebo systém udržování v jízdním pruhu.

„Sériově montovaný systém autonomního brzdění před překážkou (předkolizní asistent) si vedl dobře ve zkouškách funkčnosti při nízkých rychlostech, které jsou typické pro městský provoz a často při nich dochází k úrazům, například krční páteře. Ve všech testovaných scénářích došlo k odvrácení kolize nebo k jejímu zmírnění,“ uvádí zpráva Euro NCAP.

Evropskou premiéru slaví v novém Fordu Explorer Plug-in Hybrid brzdový asistent při couvání. Prostřednictvím radaru a ultrazvukových senzorů dokáže rozpoznat překážky, které jsou vyšší než 28 cm a širší než 7,5 cm, a v rozsahu rychlostí 1,5 až 12 km/h začne automaticky brzdit, pokud je to nutné k odvrácení srážky. Brzdový asistent poté podrží vůz na místě po dobu 1,5 s, aby měl řidič před pokračováním manévru dostatek času na vyhodnocení situace.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Pepa

7 míst? Kdyby děti nejezdili autobusem do školy,tak by se 7 lidí nesešlo ani v autobuse co jezdí do naší vesnice!
Navrhuji vytvořit něco jako v talentech, hvězdnou pěchotu a tam nechat zazářit tyhle monstra, které pak nebudou znehodnocovat skutečné elektromobily!

---

Pepa

Tato 2.5 tunova obluda má 2x menší spotřebu než stara fabie při cca 7x větším výkonu? To by musela vyuzivat i spalne teplo z benzínu i z uhlí v elektrárně pokud se elektrina vůbec do cyklu počítá... Baví mě stat za temihle výstřelky v čím dál castejsich zacpach. To si pak člověk připadá s jejich vlastníky na stejne podrezavane vetvi.

Obrázek uživatele runner42

Bohužel ten motor je výsměch. Tato auta potřebují odolné motory, ale ne malý foukaný mr***y, co se pod zátěží vysypou.
Elektro část nekomentuju, ta je tam pouze kvůli papíru.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Vyborne auto do mesta. Dnes pri dopravni spicce se takoveto male auto typu RAM snazilo dostat doleva mezi standardni auticka a protoze zbyvalo jenom 6m tak stal pulkou v te proluce a zadeckem v nasem pruhu. Pochopitelne se jej nedalo podjet a tak nas pruh stal i kdyz daleko vepredu byla zelena. Inu nekup to!

---

Elektronům Zdar!
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (už třikrát jsem nabil do plna) při rychlosti 25tis km za rok.


Nabíječky elektromobilů Circontrol10% sleva na produkty EVmotion