Ford do milionů svých aut nainstaluje Google Android, hlasové ovládání a další služby

redakce - 02 Únor 2021

Ford a Google uzavřely unikátní partnerství s cílem vytvořit nové služby a přinést nové možnosti zákazníkům značek Ford a Lincoln.Ford označil Google Cloud za svého přednostního poskytovatele cloudových řešení, což mu umožňuje využít skvělých znalostí Googlu v oblasti dat, umělé inteligence (AI) a strojového učení (ML)

Ford označil Google Cloud za svého přednostního poskytovatele cloudových řešení, což mu umožňuje využít skvělých znalostí Googlu v oblasti dat, umělé inteligence (AI) a strojového učení (ML)
foto: Ford, Google

Společnosti Ford a Google dnes oznámily jedinečné strategické partnerství s cílem urychlit transformaci společnosti Ford a přinést nový zážitek z připojených vozidel. Ford také označil Google Cloud za svého preferovaného poskytovatele cloudových řešení, což mu umožňuje využít jedinečných znalostí Googlu v oblasti dat, umělé inteligence (AI) a strojového učení (ML).

Díky tomuto šestiletému partnerství – počínaje rokem 2023 - budou miliony nových vozidel Ford a Lincoln ve všech cenových kategoriích vybaveny systémem Android s integrovanými aplikacemi a službami Google.

Ford a Google v zájmu podpory těchto inovací zakládají novou skupinu pro spolupráci, nazvanou Team Upshift. Díky využití talentů, jejich nápadů a potenciálu obou společností posune Team Upshift hranice transformace Fordu, zpřístupní velmi osobní uživatelskou zkušenost zákazníkům a přinese nové příležitosti pro využití práce s daty.

To může zahrnovat projekty od vývoje nových tzv, zákaznických zkušeností při koupi vozidla až po vytváření nových nabídek, spojených s vlastnictvím vozu na základě práce s daty atd.

„Vzhledem k tomu, že společnost Ford pokračuje v největší transformaci v její historii, spojené s elektrifikací, konektivitou a autonomním řízením, vytvářejí Google a Ford společně inovační centrum, které dokáže poskytovat opravdu vynikající zákaznickou zkušenost a modernizovat naše podnikání,“ zdůraznil Jim Farley, prezident a generální ředitel společnosti Ford.

„Od první montážní linky až po nejnovější asistenční technologie pro řidiče udává Ford tempo inovací pro automobilový průmysl už téměř 120 let,“ řekl Sundar Pichai, generální ředitel společností Google a Alphabet.

„Jsme hrdí na partnerství, ve kterém využijeme to nejlepší z umělé inteligence, datové analytiky a výpočetní a cloudové platformy společnosti Google, abychom pomohli transformovat podnikání společnosti Ford a vyvíjeli automobilové technologie, které lidem na jejich cestách zajistí bezpečí a spojení.“

Google jako přednostní poskytovatel cloudových řešení počínaje koncem tohoto roku pomůže společnosti Ford využívat technologie umělé inteligence, strojového učení a datové analytiky k urychlení digitální transformace automobilky, k modernizaci obchodních operací a jako zdroj technologií propojených vozidel s důvěryhodným, zabezpečeným a spolehlivým cloudovým řešením společnosti Google. Službu Google Cloud plánuje značka Ford využít v zájmu:

- Dalšího zlepšení zkušeností zákazníků díky různým technologiím a personalizovaným službám;

- Urychlení modernizace vývoje produktů, výroby a řízení dodavatelského řetězce, včetně zkoumání možností využití perspektiv umělé inteligence pro školení zaměstnanců ve výrobě a ještě spolehlivějšího výkonu zařízení výrobních závodů;

- Urychlení implementace obchodních modelů založených na datech, což povede k tomu, že zákazníci dostanou v reálném čase odpovědi například na,žádosti o provedení údržby nebo budou upozorněni na aktuální obchodní nabídky.

Společnosti Ford a Google mají společnou vizi: přinést přívětivé, bezpečnější a efektivnější zážitky z připojeného vozidla, vytvořené v takové podobě, která minimalizuje rozptýlení řidiče a zajistí zákazníkům to nejlepší z využívaných a dostupných technologií díky bezdrátovým aktualizacím.

Počínaje rokem 2023 začnou zákazníci značek Ford a Lincoln po celém světě těžit z jedinečných digitálních zážitků, postavených na operačním systému Android a na integrovaných aplikacích a službách Google, které zahrnují špičkovou mapovou a hlasovou technologii:

Díky službě Google Assistant se mohou řidiči plně věnovat řízení a vše potřebné budou ovládat jen svým hlasem. Díky Google Maps jako primárnímu nástroji pro navigaci vozidel mohou řidiči rychleji dosáhnout cíle pomocí zcela aktuálních informací o provozu, využijí automatického přesměrování, navádění do jízdního pruhu a dalších možností.

Díky Google Play získají řidiči ještě jednodušší přístup ke svým oblíbeným aplikacím pro poslech hudby, podcastů, audioknih a dalších. Tyto aplikace jsou optimalizovány a integrovány pro použití ve vozidle.

Operační system Android umožňuje Fordu a vývojářům třetích stran vytvářet aplikace, které zaručují průběžně se zlepšující a stále více přizpůsobené zkušenosti s využitím vozu.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Bezva, aspoň si bude člověk moct přivolat pomoc až se tomu vysype motor

---

To muzete uz dnes. Rika se tomu mobilni telefon a ma ho snad uz kazdy. Fajn vec, kupte si ho take.

No konečně bude v nějakém autě použitelné hlasové ovládání. Nechápu, že se automobilky snaží o vlastní vývoj různých aplikací, které nejsou kompatibilní s ničím, jsou uživatelsky nepřátelské, dementní strojový hlas, od VW po mercedes.

---

Elektromobilista teoretik, který v EV nikdy nejel, ale je velký fanda. Pasivní dům s přípravou na wallbox s vyhrazným 7-11kW.

Renaulty mají hlasové ovládání Google. Rozumí česky a mluví přirozeně.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp + VtE 1kW

Pokud za dva roky koupím ročního Megana EV za 500-600k, tak to ovládání ocením. :)

---

Elektromobilista teoretik, který v EV nikdy nejel, ale je velký fanda. Pasivní dům s přípravou na wallbox s vyhrazným 7-11kW.

Automobilky jsou vždy 100 let za vopicema. V době když už každej mobil uměl MP3, se v autech jako velká sláva začala objevovat podpora MP3 na CD.
Stačí se podívat v jakém roce se v autech začal objevovat USB port. Výhodu mají levné paštiky, které nemají autorádio integrované v palubce. Stačí vyhodit a nahradit čímkoliv jiným co podporuje nové funkce.

---

30 tis km elektricky od roku 2018

Android je ideální řešení, dělat si vlastní kompletní systém je k prdu, stejně jako operační systémy televizí, Tizen, WebOS a podobné blbosti. Dělají to jen kvůli tomu, aby na nich byl člověk závislý a vyvýjel jen pro ně, ale pak to dopadne tak, že na ty televize jsou desítky neužitečných aplikací. Mám teď android tv a běží mi na ní jak appka tmobile tv, tak i kodi, případně GeForce Now.

---

Elektromobilista teoretik, který v EV nikdy nejel, ale je velký fanda. Pasivní dům s přípravou na wallbox s vyhrazným 7-11kW.

Na druhou stranu to muze byt dost nebezpecne odevzdat se do rukou giganta Google. Google dovede svuj monopol hezky zneuzit. Od urciteho stupne ovladani trhu se vyvoj muze skoro zastavit. Ne vse je tak jednoduche, jak to vypada.

Naprostý souhlas, ony něco vyvinou a pak čekají, až se jim to za 5-10 let vrátí, pak začnou znovu. Děs. Jsem zvědavej, jestli se to bude zlepšovat po vzoru tesly, jak všichni tvrdí, zvlášť Diess.

---

Elektromobilista teoretik, který v EV nikdy nejel, ale je velký fanda. Pasivní dům s přípravou na wallbox s vyhrazným 7-11kW.

Když začínala Tesla, tak prý měla více SW vývojářů než lidí na vývoj aut. Zato VW prý neměl až do roku 2019 žádného SW vývojáře na plný úvazek a veškerý vývoj si outsourcovali.

Proto ma Tesla naskok pred dinosaury. Ohybani plechu cvici dinosauri pres 100 let. To by jim uz slo. SW je pro ne ale uplne neznama disciplina.

Pokud auto není opatřené dalšíma obrazovkama pro pasažéry, tak mi nějak uniká co v autě tak nutně potřebuju aby to muselo mít operační systém.
Auto má umět telefonovat, přehrávat muziku a navigovat do nějakého místa.
Cokoliv navíc akorát bude svádět lidi si s tím hrát za jízdy, hlavně když auto bude opatřeno nějakým systémem, které je schopný sám jet v pruzích.
Jako by nestačilo, že si každej pátej za jízdy hraje s mobilem.

---

30 tis km elektricky od roku 2018

Telefonování, přehrávání muziky a navigování nepotřebuje operační systém?

---

Citigoe se nedočkal, taxem koupil ZOE.

Obrázek uživatele PaRi

Takže Fordu již prozřel a nakoupí IT služby u odborníků. A co ostatní? Stále mají představu, že doženou Teslu s týmy třetího nálevu, outsourcovanými v Rusku?

---

www.xpari.cz
Škoda CitigoE iV (13000 km)

Obrázek uživatele PaRi

-

---

www.xpari.cz
Škoda CitigoE iV (13000 km)


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebe-stationNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.