Fastned rozšiřuje síť až 350kW nabíječek do Německa

Jan Horčík - 09 Květen 2017

Nizozemský provozovatel sítě rychlodobíjecích stanic Fastned plánuje vybudovat celoevropskou infrastrukturu. První expanze směřuje do Německa.auto Fastned síť dobíjecích stanic Nizozemsko Německo

Fastned nezapře holandský smysl pro humor
foto: Fastned

Doma v Nizozemsku provozuje Fastned zatím 63 rychlonabíjecích stanic, plánuje a připúravuje dalších 201. Můžete u nich platit s jakoukoliv platební kartou, případně s kartami NewMotion, EV-Box, Travelcard a dalšími specifickými kartami. 1 kWh vyjde už na €0,19.

V Nizozemsku dnes jezdí asi něco přes 12 000 elektromobilů. Fastned zatím ani zdaleka není v zisku, ale příjmy každé čtvrtletí výrazně stoupají.

Nejnovější plán počítá s vybudováním 14 nových rychlonabíječek v Německu. Na každé stanici bude k dispozici několik stojanů o výkonu 150 kW až 350 kW.

Půjde tak o nejrychlejší rychlonabíječky, které budou v Německu k dispozici. Fastned se snaží expandovat právě v době, kdy prakticky všechny automobilky připravují uvedení nových elektromobilů s dlouhým dojezdem, včetně Tesla Model 3, Opel Ampera-e či nových elektromobilů koncernu Volkswagen.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

Vždycky jsem si říkal jak moc praktický je to rozmístění těch FV panelů na tý střeše?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ty tam především slouží aby na stanici nepršelo. Dizajn a výroba elektřiny jsou jen vedlejší efekt ;)

Obrázek uživatele Kuk

To nejdou moc příkladem v efektivitě.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No, technicky vzato... není jedno jestli je střecha placatá a má největší výkon po malou část dne a zbytek zanedbatelnou nebo je kulatá (kopíruje trasu slunce) a každá část zabírá naplno v individuální část dne ?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak nejlepší je otáčecí střecha

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Spíš kyvná, to je konstrukčně jednodušší. Dva čepy v protilehlých rozích a servo/píst ve třetím rohu ji v průběhu dne naklání ke slunci. V rámci roku a odlišné dráhy slunce po obloze lze průběžně upravovat sklon celé sestavy úpravou výšek rotačních závěsů ručně. Pak může panel plnit po celý rok funkci střechy čtvercového nebo obdélníkového půdorysu

Obrázek uživatele Kuk

Třeba ne. Je to jen předpoklad, který je třeba dokázat praktickým měřením.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Tak jasně že efektivita ráno a večer bude asi jiná i při nejlepší kolmosti (bo atmosféra). Pak se dá uvažovat rovnoměrné zatížení nabíjení/přenosu do sítě a milion dalších možností kde může dojít k odchylkám od ideálu. Chtěl jsem napsat spíš teoreticky, než technicky :)
Teoreticky to jedno je, obzvlášť když řádově taková střecha nepodá dostatečný výkon na průběžné nabíjení jakéhokoliv EV. Na to by za budovou museli ukázat další "menší farmičku" :)

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Kuk

Navíc profil střechy není symetrický zatímco pohyb slunce symetrický je. Vlevo je míň strmá než vpravo.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Off

Další havárie ve starém americkém jaderném komplexu. Mňam mňam. Prej je to "v pohodě".
https://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/437325-v-jadernem-komplexu-v-usa-se-zritila-cast-tunelu-s-radioaktivnim-odpadem.html

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

https://www.youtube.com/watch?v=-Pg0PaUWoPo

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

paráda a nemuzu si jinak pomoct než se ještě podělit o tudle skvělou reklamu která byla ještě předtím ;))

youtube.com/watch?v=ZvOKvsonzO8

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Celoevropskou? To znamená u nás zase hovno.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

1* Ale to je milá zpráva :) Je dobré nabourat ego Germánům, vetřít se do jejich země a idelně když si u toho ti Wuřti sednou na pldel s konzervou v ruce ;)))))DDDDDDDDD

Dotaz-kdo umí vyrobit a v Česku nainstalovat stojan o výkonu až 350 kW??? Neumíte někdo poradit? Děkuji.

Obrázek uživatele Josef

Kdokoliv. Je to v podstatě jenom o tom, že na sebe naskládáte trafa. Škálovat lze libovolně.

Teoreticky ano, ale prkticky??? Kdo to umí dodat? Česká firma NIKOLA (www.nikola-ecv.com) má DC nabíječku a dva vývody, každý o výkonu max.100 kW, ale budoucí standard v EU má být 350 kW, tak se ptám, zda už někdo neumí dodat nabíječku s DC výkonem 350 kW.
Mám pocit, že už jsem někde viděl nabíječku s výkonem 200 kW, ale nevím, jestli to není celkový příkon nabíječky, nebo výkon každého konektoru.

Ono je to s těmi 350kW trochu složitější. Technologický problém je v tom, že pro pohyblivé připojení je i pro vodou chlazený kabel limit cca 400A. Pro větší proud začíná být už kabel nepohodlně těžký a toporný. Ono je možné stávajícím kabelem hnát i vyšší proudy, jenže se tím překročí limity na povolené oteplení kabelu. Kde nejde ani tak o životnost kabelu jako hlavně o možnost popálení se při manipulaci.

Pokud si vezmeme dnešní standardní napěťovou hladinu 400V plně nabité baterie. Tak těch cca 400A odpovídá té 150kW nabíječce. Ty už se dají dnes poptat u téměř všech větších výrobců. Pro těch 350kW se ale už historicky počítalo s přechodem na úroveň 800V při zachování stávajícího proudu.

No a pak už lze logicky dovodit, že dnes žádný osobní elektromobil nemá 800V výzbroj. Do roku 2025 se tak podle mého názoru objeví je jen pár specialit jako právě to zmiňované Porsche, ale mainstream zůstane na 400V a tedy 150kW.

Tudíž i když narazíte na 350kW stanici tak si tam s běžným vozem stejně nenabujete víc jak 150kW.

Obrázek uživatele Jolinar

vodou chlazeny a jen 400A?
A jak to dela ted Tesla, ze tam tlaci 370A aniz by to chladila vodou?

Jasne, netlaci to tam celou dobu, ale taky nijak nelimituje kolik aut se tam muze vystridat ze? Navic u 100D uz to tam tlaci i celkem dlouho nez ten vykon zacne padat.

No Tesla také ten SC kabel nemá tak krátký pro nic za nic. Jestli se nepletu tak SC kabel má průřez ekvivalentu 95mm2?
Kdyby měl být dlouhý jako u CCS/CHAdeMO tak by manipulace s ním už také nebyla taková pohoda (ty dnes používají 50mm2/125A a 70mm2/200A, který už váží i s konektorem cca 12kg v délce 5m). Tzn. pro 400A to chce min 95mm2 (při 400A trvale má vodič teplotu ca 70°C) lépe však 120mm2 aby vyhověl tepelnému komfortu a to se dostáváme už hodně nad 15kg.

Obrázek uživatele Jolinar

nj, Tesla to vyresila hned na zacatku hezky. Osobne, vic nez na Model 3 jsem zvedavy na nove SuperChargery v3...

Obrázek uživatele ozana

A kdo dodá vozidlo, které využije 200+ kW?

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud někdo chce instalovat dobíjecí stanici, naprosto rozumím tomu, že tuto investici směřuje na delší období, než 2-3 roky. No a za 2-3 roky tady budou zcela běžně jezdit elektromobily, které budou považovat výkon dobíjecí stanice 100 kW za naprosto nedostatečný. Takže dobře, že někdo uvažuje v delším časovém horizontu.

Obrázek uživatele ozana

Psal jsem přes 200 kW.

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

OK, rozumím, ale v EU se dohodlo (pokud se nemýlím), že standard bude v budoucnu 350 kW. Tak si myslím, že k tomuto výkonu to v budoucnu bude směrovat (i když se přiznám, že ani já si zatím neumím představit baterku, která se nepřehřeje, když to do ní někdo bude prát výkonem 350 kW.....) Ale co kdo víme, co bude za 5 let...

Obrázek uživatele Jolinar

tak ja si tu baterku predstavit umim... IONIQ ma 28kWh realne kapacity (tedy odhadem tak 33kWh celkem) a umi se nabijet 80kW. Coz je cca 2,4C (hruby odhad). Pri stejnem C a 90kWh realne kapacity (106kWh celkem) by to slo nabijet skoro 260kW.

S ohledem na to, ze tech 350kW je marketingovy plk, tak to v realu vyjde treba na tech 250kW max (700V*350A).

Obrázek uživatele Kuk

Porsche?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Josef

Osobně si myslím, že vám to dodá libovolný výrobce zabývající se výkonovou elektronikou. Samozřejmě za odpovídající peníze.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Za peníze v cajzlove barák...Třeba ABB nebo kdejakej garazista co má stánek na BVV.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Milý Fastned, prid prosim ta do Čiech a na Slovensko a postav nám tu nabíjačky s cenou 0,19€/kWh. Lebo naše firmy sú neschopné a nenažrané...dakujem.

Obrázek uživatele Michelin

Az zjisti jak snadno se u nas stavi a jak jsou nenazrani majitele nemovitosti/pozemku kam to chcete dat tak to taky tak levne delat nebudou.

---

Více než 150tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Obrázek uživatele Jolinar

kolik musite na Fastnedu platit pausal, abyste se dostali s cenou na 0,19€ ?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ser na nás a hod to někam ke Grazu a Mariboru.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil