EVTraxer – dokonalý základ pro váš vlastní elektromobil

Univerzity, firmy i jednotlivci po celém světě dnes investují do čas a peníze. Zkoušejí vyvíjet vlastní řešení, experimentují. Pokud i vy chcete zkusit postavit svůj vlastní , může pro vás být zajímavé řešení jménem EVTraxer. Jde o kompletní, dostupné, homologované řešení pro stavbu vlastního elektrického auta.

Na podvozek EVTraxer je možné dodat kapotáž podle vlastních představ

EVTraxer je kompletně vybavený, svářený a ohýbaný ocelový podvozek s rozvorem 2,1 metru a maximálním zatížením 750 kg. Pohon zadních kol zajišťuje stejnosměrný elektromotor o výkonu 4,2 kW/48 V při 3600 ot./min.

Max. rychlost je 40 km/h při max. dojezdu 60 km s pouze 4 kWh lithium-železo-fosfátových baterií v základní výbavě. Železo-fosfátové baterie lze dobíjet jak klasickým způsobem, tak rychlodobíjením. Výhodou je, že EVTraxer můžete přizpůsobit obrazu svému takřka v jakémkoliv ohledu.

EVTraxer není žádný koncept, studie nebo výzkumný projekt. Jde o hotový výrobek, který je možné koupit už dnes, a to za cenu 5490 euro bez DPH v případě verze s bateriemi (48 V, 60 Ah) a dobíječkou, nebo 3990 euro bez DPH bez baterií a dobíječky.

auto elektromobil EVTraxer

Dostanete úzký, flexibilní podvozek s dvěma sedadly, světly, brzdami (vpředu kotoučové, vzadu bubnové), klasickou 12V olověnou baterií, rychloměrem, prostě vším nezbytným, abyste mohli navrhnout vlastní kapotáž, případně další úpravy, a vyjeli s elektromobilem na silnice.

Zároveň můžete klidně i zvýšit výkon tím, že vyměníte motor za výkonnější. Navíc je možné upravovat i samotný rám podvozku, a tak například ušetřit část hmotnost využitím zpevněných hliníkových profilů.

auto elektromobil EVTraxer

Základní rozměry podvozku jsou 3360 mm délka, 1380 mm šířka a 1340 mm výška. Hmotnost je 398 kg. Podrobnější specifikace najdete na webu www.extraxer.eu.

EVTraxer je k dispozici k okamžitému dodání ve skladech společnosti i4wifi a.s. v . Jde o celoevropsky homologované zařízení, výrobky na něm postavené byly dosud úspěšně registrovány v několika zemích Evropy.

26 Comments on “EVTraxer – dokonalý základ pro váš vlastní elektromobil”

  1. Autá tohto druhu možno do
    Autá tohto druhu možno do rekreačných oblastí, ale rozhodne nie na cesty. Max. rýchlosť 50km/hod je málo a do kopca sa ešte scvrkne. Takéto vozidlo vzhľadom na svoje výkony bude brzdiť premávku a aj pre posádku bude v prípade havárie dosť nebezpečné.
    Nápad to nie je zlý, ale neverím, že toto niekto odsúhlasí na cesty v našej republike.
    Čo sa týka prerábky vozidiel na elektromotor, je tam minimálne jedno plus a tým je homologovaná karoséria, elektroinštalácia a podvozok – čo iste nie je lacná záležitosť.
    Samozrejme, ale záleží aj na type vozidla, ktorý sa na prestavbu vyberie – niečo sa hodí viac- niečo menej.

  2. Celkem dost to připomíná
    Celkem dost to připomíná vozítko GWL Cabby, viz auto88.cz

    Schválení dostaveného vozidla pro provoz nebude asi o nic složitější než schválení tunigu běžných aut.

    Spíš by mě zajímalo, jak je to s tím max zatížením? Je to ve článku uvedeno dobře, nebo to má 750 kg jen max hmotnost?

        1. Srovnání je s octavií je
          Srovnání je s octavií je možná nevhodné, nicméně pokud má samotný podvozek necelých 400 kg nelze předpokládat, že ho lze zatížit 750kg. Navíc 750 kg je maximální hmotnost pro homologaci vozidla v kategorii L (motocykly a čtyřkolky), kde jsou postatně menší nároky na techniocké parametry – posilovač brzd, ABS a podobné vychytávky, které ve vozidlech kategorie M být musí. V automobilové terminologii se používají výrazy Pohotovostní hmotnost vozidla -Mass of vehicle in running order a maximální technicky přípustná hmotnost vozidla – technically permissible maximum laden mass a právě tak je na stránkách výrobce definována hmotnost 750kg. Možná by bylo fajn kdyby redakce zjistila informace u výrobce a trochu nám to osvětlila nebo lépe překládala texty z angličtiny.

    1. Jak se schvaluje takový
      Jak se schvaluje takový tuning?? Obecně všechny součásti jakéhokoliv vozidla musí být homologovány nebo individuálně schváleny pro provoz. To zajišťuje zkušebna v Klíčanech ceník naleznete zde dekra-automobil.cz/doc/tuning/stltuning-cenik.pdf levné to rozhodně není.

  3. Ještě doplnění – 750kg
    Ještě doplnění – 750kg není zatížení ale celková povolená hmotnost vozidla, k ceně je třeba připočíst cenu 590EUR (bez DPH) za homologaci.

    Pokud si někdo postaví karoserii, mám pocit, že i ta podléhá homologaci, takže lze počítat, že cena karoserie i s potřebnými zkouškami převýší cenu vozidla(možná i několikanásobně)

    K dojezdu – se skútrem o hmotnosti 195kg s výkonem 4kW a bateriemi 48V/60Ah ujedu 70km. Nejde mi do hlavy jak několikanásobně těžší vozidlo s vyšším odporem může ujet stejnou vzdálenost…

      1. To máte ověřeno praxí??
        To máte ověřeno praxí?? Jak velký proud jde do motoru při rozjezdu? Na rozpohybování 750 kg je logicky potřeba více energie než na 195 kg. Kolik energie se při rekuperaci dostane zpět do baterie? Ani dobrá rekuperace a pneu podle mě nesrovnají hmotnostní rozdíl a rozdíl v odporu vzduchu, který klade auto proti skútru. Bez těchto údajů těžko soudit adělat „odborné“ závěry.

    1. Problémom bude aj limit
      Problémom bude aj limit otáčok motora. Batéria má napätie len 48V, čo je hodnota typická pre elektroskútre, nie elektrické autá. Ak by tam bol použitý poriadny akumulátor s napätím aspoň 120V, tak by to rozhodne dosahovalo rýchlosti aj okolo 100 km/h. Ale na druhú stranu treba počítať s tým, že bude treba osadiť elektromobil lepšou riadiacou jednotkou.

    2. 80km/h ??? s tímto???
      80km/h ??? s tímto??? 40km/h bude podle mě limit daný zkušebnou, protože konstrukce a brzdy by vyšší rychlost nesnesly… Je to dobrý nápad, ale spíše pro školy a fandy. Pokud si na to udělám jakoukoliv karoserii podoma, vydržím jezdit do 1. policejní kontroly, pak mi vezmou papíry od „auta“ a pár bodů (tuším že 5)za řízení vozidla, které je technicky nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích….

Napsat komentář