Evropu propojí vodíková potrubní síť o délce 40 000 km

redakce - 17 Květen 2021

Evropské země do roku 2040 propojí potrubní síť pro přepravu kapalného vodíku o celkové délce 39 700 km. Produktovod by měl procházet 21 státy

Produktovod by měl procházet 21 státy
foto: Toyota

Produktovod by měl procházet 21 státy. Výstavba nové sítě v rámci iniciativy European Hydrogen Backbone (EHB) by měla z téměř 70 % spočívat v modernizaci stávajících plynovodů a zbylých 30 % mají tvořit přípojky pro další odběratele. V dalším období se bude tato mezinárodní investice dále rozvíjet.

Rozpočet na modernizaci a výstavbu nových částí produktovodu se pohybuje mezi 40 a 80 miliardami eur. Podle zprávy Gas for Climate 2050 jsou náklady na jeden kilometr produktovodu nižší, než se předpokládalo v loňském roce.

Transport vodíku na vzdálenost více než 1000 km by stál průměrně 0,11-0,21 eur za kg vodíku, což představuje ziskovou formu přepravy vodíku na velké vzdálenosti.

Vodík podporuje i Bill Gates

Do iniciativy EHB se zapojilo více než dvě stě evropských plynárenských přepravních soustav. Řada firem, včetně RWE nebo Bosch, již představila plány počítající s významnými investicemi spojenými s výrobou a využitím vodíku. Vodíkové projekty podporují rovněž nejvlivnější podnikatelé světa, včetně Billa Gatese.

Vize vytvoření evropské vodíkové sítě se objevila v červenci 2020 v rámci plánů na dekarbonizaci Evropy. Délka produktovodu měla původně činit 23 000 km a tehdejší plány počítaly s tím, že bude instalace procházet územím deseti států.

Finální vizi plánovaného produktovodu zatím iniciativa EHB nepředstavila. Bude záležet na podmínkách na trhu se zemním plynem, rozvoji vodíkových projektů a zavedení regulačních rámců pro tento sektor.

Velkým hybatelem vodíku v dopravě i průmyslu je japonská Toyota. Ta již před šesti lety uvedla na trh první sériový automobil na palivové články Toyota Mirai. Ten je nyní na trhu již v druhé generaci a letos na jaře se začal prodávat i v Česku.

Automobilka se také podílí na vývoji nákladních vodíkových vozidel, vlaků či lodí. Aktivní je rovněž v oblasti vodíkové infrastruktury v Japonsku, kde spolupracuje na projektech pro levnou a bezpečnou výrobu a skladování vodíku.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Tak si ho kupte a buďte z něj nadšený. Přeji vám to.

Kdo si ma jako co koupit?

Obrázek uživatele Cipísek D

šlápli na krk a už žádná ropa jinak sarsX ;))))

https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/brusel-chce-dostat-lidi-z-nebe-na-koleje-nocni-expresy-maji-krizovat-evropou-1380560

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/nejvetsi-tunelovaci-zarizeni-zacalo-kopat-pobliz-londyna-podivejte-se-154958

https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/obr-s-neznym-jmenem-v-britanii-stavi-rychlodrahu-nejvetsi-razebni-stroj-na-svete-40360243

---

VOLTSWAGEN AMERYKA / TEZLATREJTRS BTC https://youtu.be/TUwdQycOqrg?t=86 MLASK compáni MSTR+PYPL+TSLA youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE, NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) QuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Bez technických paramertů je to jen výkřik do tmy. Jak to chtějí zajistit, jaké jsou podmínky, jaká jsou rizika, jak se to bude udržovat?

---

hariprasad

Kapalny vodik me tece doma z kohoutku. Je pravda ze je kontaminovany kyslikem, ale to me nevadi. Kdo psal tuto zpravu mel asi koks v nose. Kapalny vodik to urcite nebude. V USA maji 400 m dlouhou pipeline na kapalny vodik a muzou se tou delkou chlubit. Zrejme to budou experti na tunely nez experti na energii.

Vodík projde i 2cm silnou vrstvou oceli. V autě na vodík se nádrž musí měnit, protože stará nádrž na vodík by mohla vodík propouštět. A nyní chtějí stavět vodíkové produktovody? To vůbec nedává smysl. Navíc kde chtějí ten vodík brát? Pokud se bude vodík vyrábět pomocí elektřiny, tak je nejjednoduší ho vyrobit přímo v místě spotřeby a produktovody netřeba.

Pokud má být vodík použitelný v palivovém článku, tak by měl být elektrolytický, absolutně čistý. Ptám se zda se udrží čistý v produktovodu. Myslím, že spíše ne.

Vodík se bude přepravovat společně se zemním plynem, proto se využijí z většiny současné plynovody. V cíli se vodík separuje od plynu. Bude využita membránová technologie.

Uvidíme, jak to bude fungovat v reálu, a hlavně jaké budou náklady a ztráty na delší vzdálenosti.

Obrázek uživatele ozana

Jak chtějí udržet ten vodík v tekutém stavu?

---

Putin prokazatelně nechává zavraždit všechny své oponenty
https://youtu.be/pOhmDeih19g

Sprosté debily ignoruji.

Úplně jednoduše, podchlazený na -251° ve 40000km trubkách, ne? :-D

---

Elektromobilista teoretik, který v EV nikdy nejel, ale je velký fanda. Pasivní dům s přípravou na wallbox s vyhrazným 7-11kW.

Ví bůh, nebo výbuch?

Obrázek uživatele Cipísek D

co je todle zas za korupční volovinovou propagandu :)) voháňka Bill Gates?? ten přeci plcal sekretářku tak akorát krom pucování hajzlů fafrice a přepal uindows EU recyklejšn hurá ;)))

https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-svet/679528/rozvadejici-se-gates-mel-romanek-s-podrizenou-z-cela-firmy-odesel-uprostred-vysetrovani.html

---

VOLTSWAGEN AMERYKA / TEZLATREJTRS BTC https://youtu.be/TUwdQycOqrg?t=86 MLASK compáni MSTR+PYPL+TSLA youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE, NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) QuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Ani ty hajzly v Africe nedomyslel do důsledků.

Obrázek uživatele Anonym123

je too peniazoch a našich ľuďoch. to, ťe je minister skinhead sasanka sulík obdivovateľom svedčí o tuneli aký svet nevidel. pozeral som sa a certifikát na bezošvé rúry pre vodík má na sk jedna fabrika spoluvlastnená talianom.

Toyota dobře ví co dělá.

A ještě napište, že to dělá dobře a pak si jděte prohlédnout Mirai.

Bez obav. Tech sem uz videl.


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebe-stationVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol