Evropská unie se dohodla na snížení emisí velkých nákladních aut a autobusů

Dne 18. února dospěli představitelé EU k rozhodnutí omezit emise CO2 produkované těžkými nákladními vozidly.

Zhruba čtvrtina všech emisí v dopravě pochází právě z nákladních aut. Jejich počet je přitom řádově nižší, než počet osobních aut.
foto: Schwoaze, licence Pixabay

Nové předpisy EU pro emise CO2 produkované těžkými nákladními vozidly se vztahují na vozidla vyráběná a registrovaná od roku 2019 dále. Průměrné emise je nezbytné od roku 2025 (včetně) snížit o 15 %, resp. od roku 2030 o 30 % (ve srovnání s hodnotami roku 2019).

Uváděné úrovně se vztahují na průměrné emise produkované nákladními vozidly vyráběnými příslušnými výrobci ve srovnání s průměrnou úrovní celého odvětví za rok 2019. Silniční provoz těžkých nákladních vozidel se na celkovém objemu skleníkových plynů produkovaných v EU podílí bezmála z 5 %.

Emisní limity nařízené v rámci EU určují výrobcům vozidel jasný časový harmonogram, avšak cíl – zlepšování spotřeby paliva a snižování klimatických dopadů – je již nějakou dobu nejvyšší prioritou celého odvětví, částečně i proto, že spotřeba paliva tvoří přibližně třetinu nákladů dopravních firem.

tisková zpráva

Napsat komentář