Evropská unie dá 5,6 mld. Kč na nákup 36 elektrických vlaků pro jižní Moravu

Jan Horčík - 18 Prosinec 2019

Evropská komise schválila podporu 223 milionů eur (téměř 5,7 miliardy Kč) na nákup vlaků pro rychlostní železnici na jižní Moravě.lokomotiva Siemens Vectron

Modernizace české železniční sítě ani samotných vlaků by nebyla možná bez masivních dotací z Evropské unie.
foto: Siemens

Dotace z fondu soudržnosti v hodnotě 5,6 mld. Kč poputuje do Jihomoravského kraje, který za ni nakoupí celkem 36 elektrických souprav o celkové kapacitě přes 10 000 míst.

Dotace pokryje 85 % všech nákladů na pořízení nových vlakových souprav. Na kolejích je cestující potkají už během následujících tří let. Nahradí leckdy až půl století staré modely.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

VW ID3 ma obrovske software problemy. Manager Magazin pise o 10000 ID3 ktere jdou na parkoviste bez pouzitelneho SW. Pozdeji budou hordy servisaku nahravat z notebooku novy SW. A jeste pozdeji je planovane zavadet OTA updates. Je videt, ze vedeli proc se jim do emobility moc nechtelo. U prechodu z parni lokomotivy na moderni dieslove a elektricke lokomotivy neprezila ani jedna zavedena fabrika.

Všechny firmy dělající dopravní prostředky mají obrovské SW problémy, zejména s funkční bezpečnostní a schvalovacími procesy a získáním certifikace, to je dokonalý objev teplé vody

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Dejte odkazy. Staci 5 firem, kdyz pry kazda firma.

Boeing, Airbus, Tesla motors, Lithium Balance, VW Group
Obecně všichni co pracují dle norem funkční bezpečnosti

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

10.000 nefunkcnich a neprodejnych vyrobku ma jen VW. Vsichni ostatni mohly vyrobky uvest do provozu a casem se vylepsovaly.

Takže 737 Max létá....
Tesla svými pravidelnými updaty a zabugovaným SW splňuje ISO26262 - to je v pořádku
a nejsou to SW problémy... ale chápu kazí to růžovou pohádku... a slyšet problémy se nechce...

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Kazdy SW se updature. Ale ze by nejaky vyrobek byl nefunkcni, tak to jeste nebylo. VW je aspon v necem jednicka.

Víte, co je tam za problém? Ne... ale melete...
Boeing - zabil lidi SW chybama, o kterých věděl a zavinil je způsobem schvalování SW
Popíráte snad, že majít problémy se SW?
Teslu radši nekomentuju - to, co se SW provádí, je převod lidí na betatestery...trošku risk v tom množství, co mají na silnici.. jak už řada recenzentů trefně poznamenala - Tesla je výhradně pro lidi, co jsou ochotni akceptovat, že se stanou tak trochu pokusnými králíčky a jsou ochotni za to platit...

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Kdyz si nekdo zapne autopilota a sedne si na zadni sedacku, tak to je vina Tesly, kdyz se zabijou? Ja teda vim kde jsou hranice autopilota a podle toho ho pouzivam nebo nepouzivam. Nikdo me nenuti ho pouzivat. A jake zavazne SW problemy znate u Tesly ze by nemely jezdit po silnici? Pokud to bude zavazna vec, hned Teslu odstavim. Kolikrat jste jel Teslou a kolikrat vas SW zradil ze auto bylo nebezpecne? A nebo kde jste o tom cetl/slysel? Asi v hospode u piva s lidmi kteri jezdi Trabantem.

Ok pro Vás je to fajn, že si Tesla jen tak v noci změní sw, včetně dynamických parametrů a dojezdu...čímž klidně vznikne odchylka od shváleného typu... pro mě to fajn není..a jen tiše doufám, že si to chlapci vždycky napřed schvalují včetně národních homologací..a že stejnej hovězí nápad nezačnou mít všichni

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Tesla tezko sama od sebe spusti update. Dostanete upozorneni na mobil a na display v aute a pak je na vas zda budete instalovat nebo ne. A cas si take muzete urcit sam. At instalujete update nebo ne, v kazdem pripade mate legalni SW v aute. Nic pokoutneho a podvodneho jako VW tam Tesla neprogramuje. Radim vam pred psanim si vse overit, protoze blaboleni bez znalosti a ocividnych pitomosti jsou vysostnou znamkou trollu.

O schvalování SW viz níže...

jinak děkuji za popis uživatelské instalace SW - takže vylučujete a jste přesvědčen, že Tesla nemá žádnou možnost v případě nutnosti kritické záplaty ji poslat do auta bez vědomí majitele a nainstalovat ji na základě jasně informace, že auto zrovna neodjede... sice trochu magor způsob, ale pro vyysvětlenou viz u spalováku - mají nějaký problém v SW, dáte auto na garančku a oni vám nahrají jiný sw, aniž by vám o tom řekli?

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Jake moznosti si Tesla vytvorila pro nepredvidatelne udalosti pro zaplaty, to fakt nevim. Akorat muzu rict, ze pri update ktery spustim bezi 2 minutovy interval kdy to muzu odvolat. Po zahajeni update je auto na ca. 25 minut mimo provoz. Spustit lze jen v zaparkovanem rezimu. Jinak jeste jina funkce u EV je, ze pri zapojeni nabijeciho kabelu auto nejede. Nelze utrhnout kabel. U spalovaku muzete odjet i s tekouci hadici.

Kdyby vase bystrost byla dostatecna, tak byste pochytil z puvodniho prispevku ze v prubehu 2020 zacne VW s OTA update. A ostatni automobilky to uz take chystaji. Nebojte ze Tesla dela neco nezakonneho. V DE by to zajiste radi zazdili. Musite se s tim smirit, ze i Skoda bude mit OTA update a dokonce EV. Vse podle vzoru Tesly.

Děkuji za poklonu, když lidé jako vy nebo Franta Koudelka mě podobně oslovují, vím, že mé obavy a námitky jsou k věci.

Troll nakrmen - sorry že nebyl salát a kapr ;)

PS: dozvíme se, kteří výrobci lokomotiv zkrachovali?

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

V dobe kdy zkrachovaly vyrobci parnich lokomotiv nebyl internet a podobnych zprav se moc nedochovalo. Nicmene jsem videl v TV porad o zaniku techto vyrobcu.
Poznamka o bystrosti padla kvuli tomu, ze jsem videl, ze moje argumentace je zbytecna. Jiz prezetovane udaje jste vubec nezohlednil a vytahoval absurdni pripominky. Neni to muj styl, ale nekdy dojde trpelivost. Pretahovani o parnich lokomotivach posilam k ledu. Aby ste se necitil urazen, rikam sorry. O vasi bystrosti uz nebudu polemizovat.

Taky jsem viděl pořad o Bermudském trojúhelníku... hezké to bylo, hlavně ta pasáž o podmořské příšeře..

Mimochodem za první republiky bylo v ČSR několik desítek výrobců motocyklů...aby jste si to mohl přidat do své teorie o krachování..

Ano Vaše argumentace je zbytečná...V době internetu se dá dohledat o kdečem neuvěřitelné množství informací...dřív by nám tu snadnost přístupu k informaci bylo možno závidět...takže nemlžte ;)

PS: jako čtivo na Vánoce doporučuji ISO 26262 nebo EN50128, pak budeme moc třeba někdy i pokračovat v diskusi ;)

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Kde mam pak jistotu, kdyz vam dam odkaz na clanek o zaniklych lokomotivkach, ze nevytahnete clanek o ufonech nebo neco lepsiho.

Protože máme ty Vánoce, tak vám klidně jeden pošlu:
https://en.wikipedia.org/wiki/Baldwin_Locomotive_Works
Baldwin - dohnala je hospodářská krize - neměli prachy na další vývoj, tak jim ujel vlak...ale nepoložila je technika, položila je ekonomika a nebyli tak velcí, aby to ustáli....

parafrázovaně, ano i dneska hrozí spoustě automobilek řekněme ekonomická nestabilita a riziko problému konkurenceschopnosti, nápravné opatření je např fůze FCA a PSA

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Jste moc hodny, ale toto tema povazuji uz za vyhorele a nechci v tom pokracovat.

Obrázek uživatele ozana

Uživatelé kterého sw nejsou pokusnými králíky?

SW bez chyb neexistuje.

---

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Firmy jiz nakoupily 3,9% všech bitcoinů které kdy budou existovat. https://bitcointreasuries.org/

Snad nebude vadit, kdyz budu oponovat O:-)
SW, ktery prosel (formalni) verifikaci, je bez chyb (aspon co se tyce overeni vuci zadani). Uznavam, ze v dnesnim svete je toto uz neaplikovatelne (SW je prilis obsahly).

souhlas - dneska jsou dva úkoly - napsat SW (funkčně) a druhý a mnohem náročnější - a důvod proč se obávám updatů, doložit nezávislé schvalovací autoritě, že bylo vše dle požadovaných postupů, norem a správně vyřešeno... a musím konstatovat - že není zcela pravda, že je to neaplikovatelné - aplikovatelné to je, ale je to zatraceně drahé, časově a personálně náročné a nelze pak střílet update jako z kulometu - a je to přesně ten důvod, proč jsem psal, že s tím mají všichni problémy

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

No, pokud se nebudeme bavit o kalkulackach ale o velka SW reseni kritickych systemu, za kterymi si osobne predstavuji treba rizeni JE, letoveho rpovozu, nebo prave autopilot v letadle, tak minimalne v jednom (Vami zminenem) pripade k dane verifikaci nedoslo. Ona by totiz trvala roky. Takze se udela verifikace nejakych nejkritictejsich casti SW a zbytek se necha uz jen na testech. Mozna by s tim mohla v blizek budoucnosti pomoci AI (s dokazovanim vet).

Nedošlo, ale ne, že by to nešlo, nebo se nechtělo, chtělo se to rychle a ušetřit a to je jádro problému.
Dneska si takový SW vyžádá klidně 10 násobek nákladů než před deseti lety. A rozhodně nebude lépe. Skoro si troufám tvrdit, že většina letových situací je pro autopilota mnohem lépe predikovatelná, než auto vypuštěné do běžného provozu.
Samozřejmě je nutné vzít, co a jak testovat, proto jsou taky funkce na základě HARA děleny co je v jaké úrovni ASIL/SIL a dle toho je třeba řešit jejich bezpečnost. Svého času bylo docela téma řešeni řízení by wire, elektronický pedál plynu atd... dneska to umíme ošetřit.
U pokročilých bezpečnostních funkcí je potom problém, že není možno u systému řešit ani HW - prostě zatím nejsou certifikované součástky a řeší se to plnými redundancemi atd..

Nicméně vývoj legislativy říká jasně, že ano vývoje a validace budou trvat roky - např IEC norma pro schvalování energetických úložišť se nerozpakuje předepsat ověření kapacity článku po 6000 definovaných cyklech....to prostě za měsíc nikdo nesfoukne..

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Opravdu?https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_(podnik)

Za komousu bylo vse jine. To by fabrika nezkrachovala i kdyby vyrabela vyhradne spinavy vzduch. V konkurencnim prostredi neprezila zadna.

Elektrické lokomotivy vyrábí plzeňská firma Škoda od roku 1927, kdy brány továrny opustil první stroj s firemním označením Škoda 1ELo ,Ve 30. a 40. letech 20. století vyrobila Škoda dva typy motorových lokomotiv.

Samozrejme ze se stavajici vyrobci pustily do vyroby nove techniky. Nejakou dobu vzdorovaly, ale proti novym inovativnim firmam nemely dlouhodobe sanci. Dulezite poselstvi meho puvodniho komentu je, ze stare zkostnatele struktury jsou tak zahledene do svych vyrobku, ze jim nove trendy unikaji a to jim pozdeji zlomi vaz. I kdyby par fabrik prezilo, gros jich zkrachuje. Plati to u mnoho disruptivnich technologii. Viz treba Kodak, Nokia atd. Drive jednicky v oboru a prechod nezvladly.

Tak jasně,ale ty lokomotivy nebyly zrovna dobrej příklad, protože je specifický obor.

Ty lokomotivy pasuji docela jako varovny priklad pro ICE automobilky. Lokomotivy maji s automobily tematicky vic spolecneho nez treba analogova/chemicka fotografie.

který velký výrobce lokomotiv zkrachoval?

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Jsou tam hodně velké rozdíly, lokomotivy-kusová výroba,výroba na zákázku,model vydrží na trhu 10-20let atd. srovnávat to s automobily je mimo mísu.Prostě jste to vypálil od boku, ale byly to slepé naboje.

Tesla akcie dosahla nejvyssi historicke USD maximum. Short seller maji krusne vanoce. Doufam ze nemocnice maji dostatecne kapacity na prijem urgentnich pacientu kteri seshortovali.

kdys jsem nakoupil na letosnim "temer minimu" okolo $190 tak se me tu v diskuzi bezec tusim smal

No vida, to je bohaty Jezisek. Preji hezke Vanoce.

.

Stát ukradne peníze lidem. Část přerozdělí na režie, část dá EU, aby s nimi hospodařila, ta je dále přerozdělí na režie, část dá zpět státům k dispozici na takové projekty, které chce ona. - Tohle je tak absurdní ekonomický nesmysl, že to musí vidět snad i malé dítě.
Nikdo přece neví lépe než jednotliví lidé k čemu se mají použít zdroje. Žádná nadpřirozená bytost, která ví lépe co se zdroji, než ten komu tyto zdroje patří neexistuje.

Nedavno jsem byl v nemocnici ktera byla rekonstruovana diky dotacim z EU. Nadhera, takovych nemocnic bychom potrebovali vic. Ty dotace byste take zrusil?

Všechny dotace bych zrušil.

Nikde netvrdím, že za kradené peníze nejdou kupovat věci, které se někomu mohou líbit.

Když vám s kamarády ukradnu peníze a koupíme si za to něco co se nám bude líbit, nebude to ani morální ani ekonomické nebo ano?

Koukam ze dotace do vaseho vzdelani byly uplne zbytecne vyhozene prachy.

Mit jiny nazor neznamen, ze cloveku skola nic nedala. Muzete byt konkretnejsi, co je spatne na jeho teorii?

Muzu napovedet? Treba dotace do MHD. Pokud by hromadna doprava nebyla dotovana, pak by se nikomu nevyplatila, vsichni by jezdili auty, coz by ale prineslo omezeni vlatsnickych prav kazdeho cloveka kvuli vypusteni spalin, takze by kazdy pzoadoval, aby se prestly vypoustet spaliny. To by prineslo zruseni pohybu lidi a zbozi, co zby vedlo k navraceni se k zemedelske spolecnosti, chudobe, nebo na druhou stranu ke konfliktum, zda je vetsi pravo silnejsiho na pohyb a znecisteni ci slabsiho na vlastnictvi (cisteho vzduchu), coz by vedlo k chudobe. No a toto zrizeni stavi na tom, ze obecne bude spolecnost bohatsi, ale vedla by k chudobe a tim padem jejim rozpadu zase na "silny stat".

Vzdy jsem byl v matice v dukazech strasne slaby (trjku jsme zvladla jen kvuli prumeru za vypocetni a teoretickou cast), tak doufam, ze se toho chytne nekdo vzdelanejsi (treba Vy!!) a dukaz nezivotaschopnosti anarchokapitalismu dotahne do zdarneho konce. Neni to lepsi cesta, nez jen poukazovat ne spatne investovane penize do vzdelani oponenta? Stydte se. :-)

Pokud nekdo pozaduje zruseni dotaci, tak musi vedet, ze vsechny sluzby poskytovane statem jsou az na vyjimky dotovane. Skolky, skoly, vzdelavani vseobecne, chodniky, parky, MHD, obecni byty, zdravotnictvi a uz nebudu tapetovat. Jak by asi mohli lide spolu vychazet, kdyby stat nic nevybudoval a vse bylo soukrome. Tomu bylo za kralu a bude navzdy. Stat vybere dane a vystavi potrebnou infrastrukturu. Dalnice vede i v mistech kde nikdo nebydli. Nebo chcete princip "Chodnik je muj na delce 50m tak mi zaplat za pouziti"? Dotace funguji vsude ve svete, u komunistu, kapitalistu, dokonce i IS poskytoval dotace. Kdo to chce zrusit, musi nabidnout celkove reseni a ne jen vykrikovat "zrusime dotace".

On ale pise (mozna ne v prispevku, na ktery jste reagoval), jak by to resil jinak. Dokonce i poslal odkaz na nekolik hodin prednasek (jen informuji, jak pisu jinde, neztotozuji se s tim zrizenim), kde se kazda kapitola probira. V tech prednaskach zjistite, jak to bude s tim chodnikem. Obecne receno: misto aby se donucene davalo do eraru a ten rozhodoval, jak penize prerozdeli, tak si sam urcite, za co budete platit. Prave treba za vystavbu a udrzbu chodniku (nbeo date penize do spolecneho podniku, ktery vybudeje a bude udrzovat ve Vasem okoli chodniky).

Pokud byste misto narazky na malo odnesenych informaci ze skoly vecne diskutoval, pak by Vam jiste Lubos sdelil nejaka reseni. Uvedomte si, ze jste se navzel do cloveka, ktery diskutuje naprosto slusne bez jakychkoliv narazek ci urazek. Takove nebudeme preci urazet za jiny nazor, nebo se pletu?

Zminka o ukradenych penezich v souvislosti s dotaci na slusnou nemocnici beru spise jako utok na dobre mravy. Je mozne, ze prispevatel jindy vystupuje rozume, ale zde se to moc neprojevilo. Na rozumny prispevek odpovim samozrejme jinak nez na ten zmineny.
K tematu hlasovani o prideleni penez jsem presvedcen, ze to nemuze fungovat. Chodim casto na zasedani zastupitelstva a co tam vznika za navrhy, no hruza. A nekdy se odhlasuje 3,14covina a pak vsichni krici. Vzdy se najde nejaky vykuk, ktery lidem nabulikuje hory s horakama a hlupaci hykaji blahem. Ale jen do doby, nez zjisti, ze vse je jinak.

Obecne s Vami souhlasim az na posledni odstavec. Ten by platil za predpokladu, ze vsichni lide maji stejne znalosti, jsou stejne inteligentni a maji stejne moralni hodnoty.
Nekdo si za posledni peniz eporidi krabic ivina, jiny nastroj na vydelani penez a treti bydleni. Jeden hazi odpadky kudy chodi (klidne i na chodnik), jiny do kose, dalsi tridi a nekdo dokonce recykluje. Takze si nemyslim, ze je orpavdu vhodne dat lidem absolutni volnost, ne vsichni jsou ohleduplni. Nebo byste striktne prosazoval, ze svoboda jednoho konci tam, kde zacina svoboda druheho? Zrusili bychom verejne statky (ci by bylo zivotni prostredi, suroviny)? Pokud ne, musi holt nejake prerozdelovani existovat, takze ja bych se zameril na jejich transparentnost a efektivitu (proc nepouzit AI?)

Předpoklad stejných lidí nedává žádný smysl. Ani jednovaječná dvojčata nejsou stejná. Je to fyzicky nemožné. Není to argument pro nic.

I za předpokladu, že si někdo pořídí krabici s vínem raději než než nástroj na vydělávání peněz, tak tyto peníze použije lépe(zvýší se mu užitek) než když mu někdo vnutí třeba vzdělání. To, že konkrétně vám některá z možností připadá lepší, jsou vaše hodnoty a vaše potřeby, ne ty jeho. Tím, že si pořídí tu krabici, demonstruje, že je to pro něho ta nejlepší možnost.

Když někdo kolem sebe hází odpadky, tak porušuje vlastnická práva.

Řešit problematiku životního prostředí jinak než pomocí vlastnických práv je aktuálně zcela mimo. Nikdo nezná lepší způsob jak nakládat se zdroji lépe než pomocí volného trhu.

Ta mocná ruka volného trhu se tak akorát stará o nějaké životní prostředí. Ha ha!

Vas posledni dostavec je krasne videt na nasem zemedelstvi. Vetsina zemedelcu ma pole pronajate, nestara se o meze s nimi sousedici, pole neorou, davaji do nich chemii na maximalizovani vynosu a je jim jedno, ze za 20 let z poli bude poust.
Stejne je to videt na ruznych cernych skladkach v "kravinech", ktere se pak resi jejich zapalenim. Zname i pripady sudu s chemikaliemi ve sklepech. Takze souhlasim, ze kazdy vi, co je pro nej nejlepsi, jenze (nereknu jak velka) cast lidi to resi jen z financniho uzitku pro sebe samotneho, po nem potopa ci poust nevadi.

"Vetsina zemedelcu ma pole pronajate, nestara se o meze s nimi sousedici, pole neorou, davaji do nich chemii na maximalizovani vynosu a je jim jedno, ze za 20 let z poli bude poust."
Co je na tom špatně?

"Stejne je to videt na ruznych cernych skladkach v "kravinech", ktere se pak resi jejich zapalenim."
Znečištění ovzduší je porušením vlastnických práv. Stejně tak podzemní vody atd.

"...po nem potopa ci poust nevadi."
Tohle opět řeší vlastnická práva.

A jak vlastnická práva řeší toto: Jeden chytrák koupí za hubičku zkrachovalé JZD a aby z toho něco hned měl, promajme jej druhému chytrákovi ( aniž by se obtěžoval zjišťovat co ten tam dělá). Ten do něj naveze třeba odpad z DE. Až se na to přijde, oba se vypaří a obec z našich peněz bude likvidovat černou skládku. Celkem dost rozšířené “podnikání” z nedávné doby.

Cokoli co reálně ohrožuje můj majetek je útokem.
Když uvidím, že si někdo dělá ze sousedního pozemku skládku a mám důvodné podezření, že bude ta skládka v budoucnu ohrožovat můj majetek, mám právo se proti němu bránit.

Jsem proti existenci státu i obcí.

Jak s eubranite, kdyz dotycny zmizi?

Tohle neřeším. Jen říkám, že se budeme mít lépe když na nás stát nebude útočit.

Bacha na to, v detailech je ukryty dabel. Diky detailum muze dojit k opaku. Toto je totiz klasika u nas. Bily kun (bezdomovec) provede nejakou cinnost, na te vydela nepoctivy clovek a bily kun se opet stane bezdomovcem, na kterem se nezahojite a budete muset zit se skladkou za plotem.

A to ze se budeme mit lepe... si mi tak nejde jen o nas lidi. Osobne bych sel cestou optimalizace dnesniho systemu.

Priznam se, ze jste me dostal. Otazka co je spatne na niceni nazeho zivotniho prostredi? Takze se Vam zda naprosto zodpovedne treba 50 % nasi (nahradte za CR, Evropu, Zemi) zeme promenit v poust? Mate nazor zodpovedny ke svym detem?

Takze kdyz vedle Vas koupim pozemek, vyskaldam na ne plastove sudy s jedovatymi a nebezpecnymi chemikaliemi, pozemek oplotim a odtahnu pryc (to same delat s jinymi pozemky), tak Vam to nebude vadit? Po 10ti letech umru bez potomku a pak se to cele rozpadne a znecisti prosredi. Skoda za miliony, cena pozemku tisice. Ale i kdyz bych neumrel, tak vykazu majetek v tisicich a skodu uhradim timto majetkem.

Znecisteni ovzdusi je poruseni vlastnickych prav? Jak vyclenite Vase ozvdusi a ovzdusi souseda? Neni to nahodou uz ten verejny statek? Vemte si, ze jste chudy a znecistovatel je nejaka korporace, kterou to znecisteni slusne zivi. Vy si za posledni penize zaplatite expertizu, ze on znecistuje "Vas vzduch". On si jich zaplati 100, ktere budou tvrdit neco jineho (nektere poprou Vasi zpravu, jine reknou, ze znecistujete Vy, dalsi ze je znecisteni neskodne), neprijde prece o svuj business. Jak byste takovy spor chtel resit?

Proč a jakým právem by měl někdo nařizovat někomu druhému jestli má mít na svém pozemku poušť, polopoušť, deštný prales nebo cokoli chce?

Moji zodpovědnost vůči lidstvu a jeho potomkům(altruismus) řeším v prvé řadě vzděláním sebe a ostatních. Bez vzdělání nelze pochopit co by mělo být uděláno. Proto se také s vámi bavím.

Když si někdo na sousedním pozemku naskládá sudy s nebezpečným materiálem a já budu mít důvodné podezření na to, že je tam nechá a potom mi to zničí můj majetek, jde o útok a porušení vlastnických práv.

Pokud někdo znečistí vzduch, který já dýchám na mém pozemku, tak jde samozřejmě o porušení základních vlastnických práv.
Nemusím vyčleňovat vzduch. Stačí si vymezit vlastní pozemek a respektovat sousedův.

Váš příklad se zlou velkou společností je porušením vlastnických práv. Já jsem pro jejich dodržování.

Více v tomto seriálu přednášek:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLmwDL0lIJTxCc0yL4i9M2aNQ4a5wRzjb7

Dobre, tak jeste jinak :-) Jakym pravem si privlastnujete neco, co tu bylo davno pred lidstvem a bude tu jeste dlouho po lidstvu? Jakym pravem rozhodjete o byti zivych organismu (fauna, flora), kterym je nejake vlastnicke pravo ukradene? :-) To "vlastnicke pravo", ktere mi dava libovuli nakladat s necim, co jsem nevytvoril a libovolne to zvelebovat (pro to jsem) a nicit (to kategoricky odmitam) je dle me dost ujety konstrukt. Proto se mi vic libi vlastnictvi pozemku, jak to ma udelane CR a ne USA. V CR nam patri vrchnich 40 cm (pripadne me nekdo opravte, uz jsou to desitky let, co jsem maturoval z prava), takze mame nad svou zlovuli dohled elity (budu doufat, ze kladne). Princip, ze Spanele pritahnou k Indii (budouci Americe) a prohlasi zem, kde ziji Indiani za majetek koruny. Logicky bychom s emeli chovat jako spravnii hospodari. A z mnoha prikladu z okoli je jasne, ze tak necinime, proto mame urcite zakony a dohled).

Je od Vas velice chvalyhodne, ze jste vychovan a vzdelan k zodpovednosti a vstepujete to tak i dal. Bohuzel se takto nechovaji vsichni, proto to pravo, na ktere se ptate.

Sudy na pozemku: 1) muze tvrdit, ze neznecisti a nenecha, pak jen cekate, zda svemu slovu dostoji nebo se naplni Vase nocni mura. 2) muze zmizet, kdo pak za jake penize tyto sudy zlikviduje? Vy za sve? Co kdyz to bude stat vic, nez mate?

Znecisteny vzduch se docela slusne misi, tezko jej nekdo primeje, at se vyhne nejakemu (hermeticky neuzavrenemu) pozemku. Pokud bychom dnes zavedli anarchokapitalismus, tak se nase spolecnost zhrouti. Bez znecisteni vzduchu se jeste par desitek let neobejdeme. Tudiz s timto zrizenim musite jeste chvili pockat, nebo se smirit, ze se hrube propadneme. Pisu tak nerad, jelikoz jsem odpurce spalovani cehokoliv, ale snad mam jeste v sobe kousek realisty (ne toho, kdo si tu chvili tak prezdival :-) ).

Muj priklad se zlou velkou spolecnosti je priklad neidealniho prostredi, ktere dle me logiky (ze znalosti lidi, stadoviteho chovani, ovlivnovani, lenosti dostatecne velke casti) musi nastat i v anarchokapitalismu. Staci nedostatecne vzdelanou, snadneji ovlivnitelnou spolecnost, ktere nejaky novy mesias (rikejme mu treba Sibab :-) ) slibi par donut a uz najdete nedostatecne silnou bezpecnostni agenturu, ktera nedokaze hajit zajmy vuci jine. Neajdete soudce, ktery by soudil dle Vaseho nazoru a ke kteremu byste korporaci primel jit se soudit, naopak ona by Vas dokazal primet jit pro rozsouzeni k vlastni spriznene dusi.

Snad jsem predchozimi zminkami ukazal, ze ta videa znam. Urcite se mi libi snaha minimalizovat vyznam statu, na druhou stranu se obavam, ze priblizeni k temto ideim chce jeste hodne vzdelani a empatie ve spolecnosti. Obavam se prave, ze to tema vymahani prava nebude tak snadno realizovatelne, jak si Urza mysli. A co se tyce zivotniho prostredi, tam uz vubec ne. U dnesnich mladych je lehce pozorovatelna snaha vydelat co nejvice za co nejmene (idealne zadnou) namahy a snahy. Tam vidim ve spojeni s Anarchokapitalismem. Takze za urcitych okolnosti by to usoradani mohlo fungovat a dobre fungovat ale ne "dnes" V CR.

Podle mě věci ani zvířata nemají žádná práva už proto, protože je nemohou uplatňovat - neumí se se mnou ani mezi sebou soudit.
Pokud má někdo rád zvířata nebo třeba deštné pralesy, tak by mu nikdo neměl bránit jich pěstovat a chovat kolik chce.

Asi každý má názor na to jak by měl svět vypadat. Problém je, že každý má jinou představu.
Takže znovu, proč a jakým právem chcete vnucovat lidem svoji představu o světě? Proč nesmím mít na svém pozemku poušť?

Sudy na pozemku:Ať je to jak chce žádné porušení vlastnických práv situaci nepomůže. Jedině jejich dodržování.

Znecisteny vzduch: Ano vzduch se mísí. Když soused vypustí emise, tak pokud budou dost silné, tak se dostanou na můj pozemek a naruší tím můj majetek.

Ano ankap je potřeba zavést postupně.

Pokud někde někdy bude málo vzdělaná a snadno ovlivnitelná společnost porušování vlastnických práv jí nepomůže.
Pokud nebude lidem záležet na jejich svobodně, nebudou ji mít, protože bude vždy existovat někdo, kdo jim ji bude chtít vzít.

K prosazení ankapu je potřeba, aby to ti lidé chtěli.

Nemusíme mít hned ankap. Prozatím stačí když se bude co nejvíce lidí snažit co nejvíce dodržovat vlastnická práva i dnes ve státě.

Ankap, podle mě, stejně nakonec bude dominantní společenské uspořádání ve světě, protože je jednoduše výhodný. Lidem se vyplatí společnost s méně násilím. Vydělají v ní více peněz a budou se mít lépe.

Chau Vas, vystupujete stejne jako Urza. Jen proste nechapu, jak udelat urcite veci v kontextu toho, jak se dnes lide chovaji a to nejen v CR.

A co se tyce zvirat, tak nektera divoka zvirata si znackuji teritorium (neco jak katastralni urd) a vyhani ze sveho teritoria vetrelce. Uplatnuji to z pozice sily (takz ejejich pravo). V cem je nase pravo lepsi nez to jejich? Oba druhy se dorozumi mezi svymi, mezidruhove ne. Kazdy druh ma sva pravidla, ktere dodrzuji. Presne jak v pripadu objeveni Ameriky. Zda se Vam ta doba (ziskavani vlastnisctvi Spanelu) v poradku?

Emise ze susedova auta se jednou na Vas pozemek dostanou. Pak uz je na expertizach, ktere reknou, zda jsou ci nejsou skodlive pripadne za jak dlouho.

Mne proste ANKAP prijde jako slusny nastroj na potlacovani mene schopnych, mene movitych a bezbranych (viz zvirata, expertizy). Jinak se shodnem v tom, ze stat se ma oklestovat, jenze jak to udelat? Byrokracie je tu vetsinou prave kvuli nepoctivosti a vycuranosti lidi.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

právem přežití na planetě Zemi :))

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Cekam na komentare typu:A vyfuk maji v elektrarne. Dieslove lokomotivy jsou ekologictejsi atd.

Off. Dočkal ses Vendulko, rád Ti posloužím stejně jako včera. Jeden plně funkční smraďoch, diselprase, naftopopelnice, dinosaurovagen a kdoví jaké přívlastky jste schopni ve svém svatém zápalu ještě zplodit? Tak jeden takový plně funkční ať již právě dieslový nebo benzínový třeba kombík na dvorku je ekologičtější než tři EV mrd.ky, které stojí na dvorku Tobě a stále zcela neplní Tvé nároky na mobilitu. Já vím, nechceš to slyšet, nechceš aby se to tady rozmazávalo, že jsi takové neekologické hova.do. Čus, Dlaždič.

Koukam, ze vitezne tazeni EV tusi uz i Dlazdic a uvolnuje veskere zasoby adrenalinu.

Jo, to už tu dlouho nebylo - vítězné tažení. Co si tak ještě Vendulko zopakovat Vítězný únor? A znárodnit všem jejich spalováky a ponechat jezdit jen vyvolené aparátčíky v EV mrd.kách? O můj adrenalin neměj fakt péči, ten se ještě nehnul, naopak se mi vyplavují do krve endorfíny a všechny ty fajnovosti spojené s tím, že se člověk královsky baví nad vašim EV hovadismem. Čus, Dlaždič.

Obrázek uživatele M.Krupka

Proč znárodňování spalováků?? Stačilo by zavést výfukové potrubí do kabiny vozu. Co jsi si znečistil to si dýchej. Tvoje volba, tvoje zdraví. Neznám jediný důvod, proč by to měl dýchat někdo druhý za tím spalovacím vozem. A je úplně jedno, zda ten druhý stojí u silnice, nebo jede na kole.

Adrenalin v norme, prostata jako jinoch, cukrovka odesla a ekologie je proti lidu. Asi jste ze stejneho houwna jako hradni zm()rd.

Obrázek uživatele Kuk

Mindráčky? :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Mozna. A nebo taky obycejnej trol kterej se pak chechta nad reakcema na ty jeho nesmysly. Nejlepsi na tyhle ma..ry je jejich absolutni ignorace.

183mKč za soupravu, tedy cca 45mKč za vagón se čtvrtkou ceny pohonu a řízeni? To by mne zajímalo, kolik by takový vagónek stál, kdyby si jej někdo koupil za své. Že by míň???

ono je nekde v CR rychlostni zeleznice? takze odedneska je 160km/h jako rychlostni zeleznice?...... :D

to zas bude nejaky podvod na Brusel s dotacema, pac pokud je me znamo rychlostni zeleznice jsou od 200+km/h a vyskorychlostni pak od 300+km/h


Nabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Sleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto Livee-station