Evropská unie má nový společný cíl: snížit emise aut o 35 %

Jan Horčík - 11 Říjen 2018

V roce 2021 musí všechna nově vyrobená auta v Evropské unii emitovat méně než 95 g/km emisí oxidu uhličitého. V roce 2030 to musí být ještě o 35 % méně.auto elektromobil Hyundai Ioniq Electric

Elektromobil Hyundai Ioniq Electric je v Evropě letos 16. nejprodávanějším autem na baterie. První je japonský Nissan Leaf.
foto: Hyundai

Evropská unie tímto krokem, na kterém se shodli ministři životního prostředí členských zemí, de-facto zavádí povinnou výrobu elektromobilů. Pojišťuje si tak, že především německé automobilky nezůstanou jen u slov a své sliby o desitkách miliard eur investovaných do elektromobility skutečně splní.

Čtyři země chtěly dokonce ještě vyšší snížení, a to o 40 %. Kompromis 35 % byl nakonec dohodnut v pozdních nočních hodinách při jednání v Lucemburku. Přibližně o třetinu nižší emise než v roce 2021 znamená maximálně asi 60 g/km. Pro zajímavost, emise 95 g/km odpovídají spotřebě 4,1 l/100 km benzínu nebo 3,6 l/100 km nafty.

Je tedy jisté, že pokud budou chtít v té době automobilky vyrábět v EU auta, budou to muset být především elektromobily (s nulovými emisemi) nebo plug-in hybridy. Evropa tímto krokem dotahuje na USA a především Čínu, která se stala středobodem světového automobilového trhu, ale která už od příštího roku zavádí povinné kvóty na výrobu elektromobilů.

Pokud Evropa nechce zaspat a přijít právě o lukrativní čínský trh, musí se přizpůsobit. O to víc, že hrozí obchodní válka s USA, ve které současný prezident Trump vyhrožuje zavedením cel právě na dovoz aut z Evropy.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Toto restriktivní nařízení s jasně daným termínem bez souvislostí nedává smysl. Pokud bychom donutili alespoň čtvrtinu obyvatel přejít na jakékoliv čisté elektromobily nebo plug-in hybridy v relativně krátkém čase, tak to způsobí nemalé investice do výroby elektřiny a rozvodné sítě. Z veřejných zdrojů mám zjistěno, že máme 5,5mil. registrovaných vozů v ČR, čtvrtina je z toho přibližně 1,4mil. Nabití baterie do běžného elektromobilu spotřebuje (i se ztrátami) do budoucna jistě alespoň 70kWh. Elektromobily si pořídí především ten, co bude vůz denně používat (zejména firmy) takže uvažujme o "tankování" 4x týdně. To je celkem spotřeba ročně 5,5M/4*70k*4*12=4,6GWh. Což je výkon tepelné elektrárny větší než Chvaletice a menší než Prunéřov, nebo více než třetina jaderného Temelína.
Všimněte si, že tu mluvím jen o elektrárnách a nikoliv rozvodné síti. Náklady na vybudování této infrastruktury je možné, ale investice se odrazí v dražší elektřině. Fosilní paliva, o které bude trvale menší zájem nakonec podraží také.
Otázka zní, jsme připraveni v celé Evropě v příštích 11 letech na rozvoj zdrojů elektřiny a zdrojů vzácných prvků pro výrobu akumulátorů (ty nakonec budou potřeba pro všechny automobily) ? Vzpomeňte si třeba na kauzy okolo těžby lithia a rozšiřování Temelína...

Obrázek uživatele Radovan

Vaše dotazy jsou již dávno zodpovězeny a samozřejmě není potřeba nic investovat. Elektromobilita je o úsporách, spalovací ekonomika o plýtvání. Proto s tím mají všichni problém. https://www.asep.cz/proc

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Do dohody se nekterym statum podarilo prosadit takvanou revizni klauzuli. Tedy, ze za par let se rekne, jestli se do dari nebo nedari. A kdyz se nedari, tak se to cele prehodnoti. Jinymi slovy tahle dohoda nema cenu ani toho papiru, na kterem je napsana. To jenom pan Horcik zase akorat nadsene nekriticky informuje. Ve finale muze akorat tak nadelat skodu, kdyz se treba nektere staty rozhodnout statni penize utracet na dotaci ehm ekologickych projektu typu solarni panely, elektomobilita a podobne. Tohle je proste falesna ekologie.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Proč? Může mi někdo vysvětlit k čemu bude snížit emise CO2 zrovna a právě u aut? Deset tankerů na nukleární pohon, technologie vyzkoušena desítky let u letadlových lodí, sníží celosvětové emise daleko více. A co ostatní země, co na to Čína?

A když už jsme u toho proč, proč zrovna tolik a proč zrovna do tehdy. Jaký výpočet byl použit?

Nebudou spalovaci auta, nebude potreba tolik tankeru prevazejicich ropu. Elektrina se tankerem nevozi. Navic je to lokalni vyroba ktera zvysi HDP danneho statu. Sejkove, rusaci a dalsi ropaci muzou klidne zdechnout, to me jen potesi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Řekl bych asi tak, že doma ať si každý dělá garážových testů kolik chce, ale pokud vyleze z bytu, tak se má chovat ohleduplně k okolí. To že jiný se ještě neumí chovat neznamená, že se budu také chovat jako nepřizpůsobivý. Už 2000 let platí že když mi někdo dá facku, tak mám nastavit druhou tvář. Podotýkám že se to občas zvrhne do podoby Hitlerů, ale s těmi se udělal pořádek a jede se dál. Čína má 250 000 elektrobusů. Kolik jich má Tvé rodné údolí? Nebýt Hranic a Třince, tak o žádných nevím. ano, máme tramvaje a trolejbusy. Takže nemaluj čerta na zeď zrovna s Čínou. Tolik je furt méně než všechno a do tehdy je pořád později než teď. Asi někdo kouknul na cykly obnovy a řekl, že prostě příští generace zařízení už nebude špinit jako ta dnešní. Proto aby ta kupa hnoje před Tvými dveřmi měla konce. A aby byla naděje na zvrat a zlepšení. Znovu - začni od sebe. Já již se snažím a jde to. Žiju.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hovoříme o CO2, kupa hnoje? Pán asi není zrovna nejbystřejší, ale po kádrové stránce je to ok.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, kupa hnoje je příměr k jakýmkoli Tvým odpadům. Tedy i CO2. Nikdo za Tebe Tvé CO2 tahat z atmosféry nebude soudruhu kádrováku. Takže opakuji ukliď si před svým prahem, nebo patříš do party vy.ebávačů s ostatními. Budeš žít jako boží hovádko a druzí - ti co přijdou po Tobě ať řeší Tvůj odpad? Sám jsi se umístil na stupnici lidské bezohlednosti. Není to tím, že by jsi nevěděl, že se po sobě uklízí, ale Ty na to programově kašleš.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vzdyt to rikam, proste vymatlanec. CO2 vznika i dychanim. A spotrebovava se ruzne, mimo jine fotosyntezou. Ale to je pro primitibni blbecky moc slozite.

Tak co myslíte, sníží se emise více tím, že do (arabských) ropných tankerů přidáme jaderný pohon. Nebo tím, že budeme k pohonu využívat lokální zdroje energie, a ten tanker ani nevyjede z přístavu?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale ta základní otázka je, proč snižovat emise, když ostatní na to s*rou. To znamená, že se dostáváme do role snaživého blbečka, kterému někdo nabulíkuje, že se to musí a neřekne proč. Jaká myšlenka za tím stojí, proč zrovna my a proč zrovna o tolik? Jaký výpočet byl použit?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Asi proto, že auto je luxus, nikoli základní životní potřeba. Tak proto nezačínáme od vybíjení krav které dojí mléko, ale od vozů. Co je na tom nepochopitelného. Mimochodem kdy jsi naposledy stavěl? Pokud zatím ne, tak se těš. Státní budovy již musí být energeticky téměř nulové a zbytek - tedy obytné a rodinné domy na to maj již jen 3 roky. A proč se zatepluje o zlom krk? Takže ne jen vozy a ne až za 10 let milej zlatej. Ty jen nevíš, nesleduješ a kladeš mimózní argumenty.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

raději budu snaživý blbeček a půjdu příkladem,
ale třeba po garážovém testu u Radovana změním názor a začnu vypouštět emise i v nákupním centru přímo ve frontě u pokladny :-))

Atomovy reaktor bych nedaval soukromym rejdarum. To muzete rovnou prodavat plutonium na eshopu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nikdo neříká, že ropu musí dopravovat jen soukromí rejdaři. Armáda také není soukromá. Holt některé činnosti může dělat jen stát. Tohle přibude na seznam.

Obrázek uživatele Radovan

Protože nás zajímá ten, co nás zabíjí dnes a denně průjezdem kolem našeho domu a nosu, ne hypotetický výrobce CO2 někde na širém moři. Že fetišisti z EU to měří přes nějaké gramy CO2 je nám vcelku ukradené, chceme čistou tichou budoucnost. Což znamená přestat vyrábět sračkomety a plynoprdy. Mimochodem jak dnes v Praze ukázal bývalý německý poslanec za Zelené, CNG ze Sibiře je zdaleka větším svinstvem než místní uhlí, protože na svou těžbu, dopravu a skladování spotřebuje moře elektřiny.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pak to ovšem nespadá do kompetence EU, ale jedná se typicky o otázku do referenda na lokální úrovní, protože mluvíte o lokálních emisích. Chcete snížit emise, cena za to je ... Rozhodněte se.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak si v rámci referenda rozhodni, že vaše ulice bude vyrábět sama pro sebe elektromobily aby jich bylo dost pro každého ze sedmi obyvatel u vás. Jsi opravdu tak blbý, nebo jsi jen bohapustý demagog? Prostě už to přerostlo tak daleko, že se holt budeš přizpůsobovat mlčící většině. Můžeš to okecávat ale to je asi tak vše co s tím naděláš. Není nás málo, kteří předvádíme a lidi čumí, že to jde a je to již běžné zboží. Ano najdou se alfa samci, kteří mají nutnost řvát jako king-kong a jsou samičky, které pro výběr toho správného alfa samce potřebují mít věkem prověřené poznávací znaky. Ale to se po prvním dítěti změní i u těch samiček, takže zbývají alfa samci se řvoucími motocykly. Ale již i soud se postavil na obranu většinové společnosti a osvobodil policistu který (čest té vyjimce) vyřešil problém i když mu hrozila oprátka. Klobouk dolů před tímto jednotlivcům. Jak policistovi, tak soudci.

Obrázek uživatele Radovan

Tož pěkné by bylo, kdybychom zase mohli rozhodovat o sobě. Ale bolševik na to nikdy nebyl. A ti dnes vedou EU. Třeba referenda se opakují tak dlouho, dokud nevyhraje názor akceptovatelný v Bruseli. Jak jsme už několikráte viděli. Proto je taky EU v pudeli.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

off

Vodíkový letadlo. To chceš :D
https://www.goodnewsnetwork.org/worlds-first-hydrogen-electric-passenger-plane-will-soon-take-to-the-skies-with-zero-pollution/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takže v roce 2030 prakticky jenom hybridy a elektromobily :)

"Evropská unie tímto krokem, na kterém se shodli ministři životního prostředí členských zemí, de-facto zavádí povinnou výrobu elektromobilů. Pojišťuje si tak, že především německé automobilky nezůstanou jen u slov a své sliby o desitkách miliard eur investovaných do elektromobility skutečně splní"
:D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A teď, kdo je v EU skutečně nejslabší v elektru:
Peugeot-Citroen-Opel, Daimler (Mercedes) a Fiat, takže většinově neněmci.

Daimler dělá Smartíky a Fiat 500e.
Takže pohony budou mít otestované. O ty bych se nebál.

Obrázek uživatele Josef

Daimler dělá Fiat 500e?

Ne. To je ta "krása psané češtiny" :-).
Čti "... Fiat pětistovku éčko" :-)

Obrázek uživatele Josef

Jo, nádhera ;) Už to vidím.

Obrázek uživatele Joe

Snaha byrokratů chvályhodná, leč asi se mine účinkem. Podle srovnání jaký mají jednotlivé druhy dopravy podíl na emisích CO2, (produkce CO2 na tonokilometr) jednoznačně nejhorší je nákladní letecká doprava . V dnešním globalizovaném světě se dováží přes půlku zeměkoule snad všechno . Ale jestli nařízení povede k rychlejšímu nasazení hybridů a EV (za účelem snížení průměru emisí celé flotily) tak opatrně palec nahoru. Jedno je isté - levné to nebude a zaplatí běžný človíček jako vždycky.

http://www.ics-shipping.org/shipping-facts/environmental-performance/comparison-of-co2-emissions-by-different-modes-of-transport

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jenže na osobní auta se nejsnáz sáhne a nejsnáz se tak sbírají politické body - co na tom, že ve výsledku je to jak při tuningu nahradit kapotu plechovou za kapotu hliníkovou - ano pomůže to zlehčit auto, ale není to hřebík na hlavičku.

Pokud cheme řešit oteplování, potom: nákladní doprava zpět na železnici (nutnost omezit kamiony), omezit zbytečný transfer zboží a komponent kolem světa, ale taky žádná fotovoltaika nepatří na pole (zrušit a povolit FVE jen na střechách budov), žádné nepromyšlené umísťování větrníků (ke každému hezky studii na okolí a kde je problém farmu klidně pokácet), zrušit meliorace toků a navrátit jim meandry (mokrá půda se hůř ohřívá), žádné orání po spádnici a přehnojování polí, žádné hektarové kargosklady na každém rohu, omezení hyper super marketů, omezit nadprodukci zboží, co nic nevydrží a je drahé ho vyrobit i zrecyklovat, zmenšit auta, televize a všechny ostatní blbosti, začít logicky používat tepelná čerpadla, ono základ není energii vyrobit (a to jakkoli) a následně přeměnit, ale především energii nepotřebovat a pokud energii už spotřebovat chceme, tak co nejefektivněji

Obrázek uživatele Radovan

Vidíte, a dneska jsme na konferenci obnovitelné zdroje viděli Italy a Číňany, co mají pole pokrytá FVE na sloupech, pod nimiž se krásně daří plodinám (půda tolik nevysychá a nemá tolik přímého slunce) a Asiati tím dokonce znovu zazeleňují poušť Gobi. Pod obouma projede traktor. Takže ty FVE na polích nesou užitek hned dvakrát. Svět není černobílý.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A pochlubili se taky jak to vypadá s procenty kolik ha je multifunkčních fve a kolik ha je zničeno jednoúčelovou fve a jaké jsou cenové poměry - já jsem se pro změnu dneska vrátil z jedné krásné chráněné krajinné oblasti čr (úmyslně nejmenuji, aby byla nadále zachována její relativní zastrčenost a nepřihnali se tam davy turistů) a viděl jsem dvě tragédie - ta horší je, že tam rychle a hodně spadla spodní voda, takže ani ve vrtech nemají obce vodu, ta méně hrozná, ale o člověku též vypovídající - i v chráněné krajinné oblasti je možné vytvořit FVE na půdě, která je pro člověka jinak a efektivněji využitelná - historicky byla využívána na chov masných plemen.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tragedie je čez a lidi co pořád hází špínu na FVE včetně tebe Peaku co máš evidentně vymytý mozek tím čezem, navíc osobně nechápu jak je možno zničit půdu jednoúčelovou FVE? to ta jednoúčelová FVE vypustila do té půdy ropu a jiné chemikálie? nebo ta FVE tu půdu zaasfaltovala? zabetonovala?

PS: i ta "jednoúčelová FVE" je pro tu drahocennou půdu mnohem větší požehnání než chov dobytka, nebo řepky, půda si může minimálně 20let odpočinout od chemických svinstev a udusávání těžkými zemědělskými stroji

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pro hlupáka každý hloupý - doporučuju si prostudovat termodynamiku pevných a kapalných látek a pak se můžeme začít bavit ;) do té doby chápu, že mám pro spoustu lidí vymytý mozek neb zaprvý nevíte o čem mluvím a zad druhé vás to uráží

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Peaku nějak jsi se zamotal do forestíka a jaksi jsi zapomněl odpovědět na jednoduchou otázku jak "jednoúčelová" FVE ničí půdu :-))))))))), ale ani nečekám nějakou smysluplnou odpověď, i když možná bys to mohl místnímu osazenstvu Hybrida osvětlit pomocí termodynamiky pevných a kapalných látek :-))) jo a co plyny? nejsou potřeba?
PS: osobně bych si tipnul, že ta "jednoúčelová" FVE ničí půdu hlavně vrháním stínu, a nebohá zničená půda má pak nedostatek vitamínu D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"Pro hlupáka každý hloupý" - tesat do kamene. Je to tady na webu celkem zajímavá skladba lidí. Někteří z diskutujících mají právo vrátit školné za fyziku, nezanechala na nich žádné následky.

FVE je přirozeně ve velkém rozsahu nerealizovatelná, jako doplňkový zdroj to může +- fungovat. Způsob jak byla podporována fotovoltaika v ČR je ostudný, nedemokratický a v zásadě kriminální. Základem toho celého je pak otázka, jak je možné, že pár zkorumpovaných lidí o tom mohlo vůbec rozhodnout a jak tomu do budoucna zabránit a viníky potrestat.

Obrázek uživatele Radovan

??? FVE je přirozeně ve velkém rozsahu nerealizovatelná, jako doplňkový zdroj to může +- fungovat. ???? To myslíte v roce 2018 vážně. Jen podle úředníků máme jen na ideálně stavěných střechách v ČR nevyužitý výkon 2 TWh. Když si k tomu vezmete úložiště a elektromobily, tak není co řešit. Využívám jen 1/6 střechy a už si vyrábím přes 2/3 naší celkové spotřeby elektřiny v domě.

Navíc se rádo zapomíná na fakt, kolik se uspoří elektřiny nepoužíváním ropných paliv. Jen výroba 1 L benzínu v rafinerii, což je jedna z mnoha součástí řetězce, spotřebuje 1,3 kWh elektřiny. Na tu elektromobil ujede 10 km rovnou. A co teprve další články řetězce.

Se solární zlodějnou souhlas. Tam pole vůbec neměly být.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

k čemu jsou vlastně ty žvásty úředníků o 2TWh? když ve skutečnosti jsou FVE tvrdě potlačované na všech frontách,
ukázaná platí a obávám se že se akorát bude stavět jen další JE a FVE dál bojkovat vládou i čezem

Obrázek uživatele Radovan

Aby dokázali, jak jsou potřební. I když ve skutečnosti nejenže nedělají nic, ale jen škodí.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ty ovečky s dobře postavenou FVE souzní. Znám nejednu takovou FVE. Fotovoltaikář nemusí žnout a ovečky jsou chráněny plotem FVE před vlky. A mezi ovcemi běhaj slepice, husy atd. Lépeřečeno maj tam zastřešený přesouvatelný výběh. V dnešní výhni ideální kombinace. Funkční sama od sebe. Nebuďme zaslepeni. Až bude málo jídla, tak FVE zmizí do týdne. Není tam žádný beton, vše jde odvézt do šrotu. Nevěřte lidem, kteří se bojí toho, že bychom mohli být soběstační a tak píší různé modré knihy a nevšimli si, že FVE nejsou zelené, nýbrž modré ;-) . Jinak to, že FVE maj být na každé střeše (a na JV, J a JZ stěnách paneláků) o tom absolutně nepochybuji a už aby to bylo.

Obrázek uživatele Radovan

Nemohli se pochlubit. Protože do té doby tam byla jen poušť nebo opakovaně do hněda vysychající louka. Ne všechny země se chovají jako zlodějská poslanecká lůza v ČR, jejímž výsledkem je solární tunel a FVE na polích, místo na střechách.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

s tou lůzou souhlas, FVE v čezku jsou fakt ukázkový příklad dementní politiky státu, obří FVE na polích s anonymními vlastníky kteří dostávají 15Kč/kWh a pidi FVE na střechách které dostávají pokuty za nedovolenou dodávku elektřiny do sítě a jako třešničku na dortu mají chytré elektroměry aby ani 1kWh nepřišla čezu nazmar respektive aby nedej bože točila elektroměrem obráceně při výrobě, osobně ale dávám přednost FVE na zemi než na střeše (požár, údržba) ale sluníčku je to zcela jedno kde je ta FVE
avšak s masivním rozvojem elektroaut a zrušením dementních cel na solární panely budou profitovat i FVE, vše je jen otázka času, a čez se klidně může stavět na zadní

Radovane, poraďte mi. Nejen Vaše argumenty často používám při debatách k obhajobě existence elektroaut. Často se dobereme až k energetickému mixu a čisté či nečisté výrobě elektřiny z FVE, z důvodu energetické ( a jiné ) náročnosti při výrobě a likvidaci panelů. Jako každý elektrotechnický výrobek i panely spadají pod kolektivní systém, takže v pořizovací ceně je zahrnuto i financování likvidace - recyklace. Ovšem s energetickou náročností výroby - likvidace a jejich "čistotou" si neumím poradit. Pro mnohé je to vyhánění čerta ďáblem. Nasměrujte mě, prosím.

Obrázek uživatele Radovan

Recyklace FV panelů je dávno zvládnutá věc, lidé jsou v tomto ohledu velmi hloupí. A už to trvá skoro celou dekádu. Ze serveru tzb by se dozvěděli co a jak už v roce 2011 https://oze.tzb-info.cz/fotovoltaika/7868-recyklace-fotovoltaickych-panelu-na-konci-zivotnosti. Od té doby se parametry dále vylepšují a panely stále déle slouží. Do určité doby se neplatil recyklační poplatek u FVE, takže většina starších FVE byla donucena vyděračským zákonem si likvidaci retroaktivně předplatit. Spočítáno to bylo samozřejmě tak, aby byli okradeni za bílého dne, což se i stalo. Takže místo toho, abych v dalekém budoucnu 30 a více let já - nebo spíše mé děti - FVE prodaly do sběru za patřičný obolus, protože obsahuje spoustu ceněných surovin, okradl mne na "předplacení ekologické likvidace" zkorumpovaný zlodějský politik již dnes o několik tisíc korun.

Výroba panelů energeticky náročná je, stejně jako každého jiného skla, kdy musíte roztavit písek. Lze se pak dotyčných zeptat, zda mají doma v oknech zvířecí blánu, tenký papír nebo nic a závěs. Dále se na panely nanáší křemík a propojuje se. To také sežere hodně energie. Nicméně obecně se uvádí energetická návratnost FV panelu v rozmezí 2-3 let, kdy vyrobí tolik energie, co stála jeho vlastní výroba. (např. http://www.solarninovinky.cz/?home/2011080301/jaka-je-energeticka-navratnost-solarni-elektrarny nebo https://oze.tzb-info.cz/fotovoltaika/5470-historie-a-perspektivy-oze-fotovoltaika-technologie-krystalickeho-kremiku nebo https://sites.google.com/site/elektrarnydreamsun/fotovoltaika atd.).

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Radovane, stejně jako panu Veselému, dékuju i Vám.
Původně jsem otázku cílil na Vás, tak nějak jsem doufal, že bude prča. A zvířecí blána v okně to jen potvrdila !

Obrázek uživatele Jan Veselý

Jako bonus přidávám obrázek ilustrující kolik FVE je potřeba na veškeré energetické potřeby světa.

Obrázek uživatele Jan Veselý

Stačím já? Fotovoltaický panel má v podmínkách střední Evropy energetickou návratnost 1 rok, celá FVE 2 roky. Ve slunných oblastech to může klidně být 2-3x rychlejší.
FV panel je sklo, plast, měď nebo hliník, a FV článek, obvykle (více než 90% podíl na trhu) z křemíku. To jsou všechno bez problémů recyklovatelné látky a i při vyhození na skládku (což je ekonomická blbost) to je chemicky stabilní.
Skutečné "ekologické" problémy s fotovoltaickou jsou dva.
1) Malá část panelů používá na FV články telurid kadmia nebo arsenid galia. Obě látky jsou sice chemicky velmi stabilní, ale existuje možnost, že by se mohly v přírodě vlivem chemických reakcí transformovat na jedovaté věci. Ale za normálního provozního stavu jsou hermeticky uzavřeny sklem a problém by mohl nastat jen při rozbití panelů (třeba při hurikánu nebo cizí zlou vůlí nebo po vyhození "jen tak někam").
2) Při produkci polysilikonu vznikají nebezpečné odpady (chlorid křemičitý, fluorovodík). Velké halo bylo ohledně Číny, kde je vypouštěli do řeky. V normálních civilizovaných zemích se to nesmí a nedělá, velká produkce polysilikonu je v Norsku, Německu, USA a Jižní Koreji, kde se ten odpad likviduje přímo v továrně a do životního prostředí se vůbec nedostane. A díky tomu, že se tak recyklují důležité chemikálie, je tento postup i levnější, ovšem i komplikovanější. Proto se na to v Číně kašlalo, jelo se na objem a vše ostatní vzal čert. Dnes už mají vypuštění bordelu zakázáno i v Číně.
Pro srovnání gram křemíku ve fotovoltaickém článku je za jeho životnost zdrojem více elektrické energie než gram obohaceného uranu v jaderné elektrárně. A těžba uranu nám zanechala v ČR pěkných pár "ekologických zátěží", třeba sanace těžby uranu v Ralsku stojí ročně obrovské prachy a konec je v nedohlednu.
A pro srovnání, standardní 250W FV panel váží cca 20kg a za rok vyrobí v podmínkách ČR ~250 kWh elektřiny. Na výrobu stejného množství elektřiny spálí typická česká hnědouhelná elektrárna 250kg uhlí, tj. pokud má FV panel životnost 20 let, nahradí svou výrobou až 5 tun!!! uhlí, které se nemusí vytěžit a spálit. Jaká je ovšem životnost panelů jako taková se vlastně zatím nevím, ale bude to spíše 30-40 let. A netřeba říkat, že po spálení uhlí získáte k energii jako bonus i popel, popílek, odprašky - vše nebezpečný odpad, a SO2, NOx, PMx v ovzduší. CO2 nechávám bokem jako bonus. Stačí?

Již po 1005 DÍÍÍKY! :)))
To budu zase chytrej jak rádio :)

Btw je v Ralsku třeba zvýšenej výskyt rakoviny nebo jiné problémy?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

No tak určitě! Vzhledem k tomu, jak poctivě jste přistoupil k odpovědi, tak to stačí i od Vás. Děkuju za věnovaný čas, informace budu šířit dál.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Díky za super informace.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak si rikam, kolik vyzkumniku se bude zabyvat tim, aby jejich auto sidilo na STK.ME a kdy tu pak bude hybridgate.
No zivot je pestry...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Proč šidit ME a TK? To je zbytečný, tenhle způsob měření je jenom buzerační a nic neprokazuje - stejný efekt by přinesla kontrola, zda je vozidlo ok a všechny systémy v něm fungují + dobré seřízení (to by mělo pro řidiče i přidanou hodnotu, většina aut jezdí neskutečně rozštělovaná, byť funkční a při kontrolách to v poho prochází, pač to nevadí, to se nekontroluje), ale to by se muselo myslet a pracovat a nejen kontrolovat a v dnešní době, chce většina lidí hlavně něco kontrolovat, někoho úkolovat a nemít zodpovědnost.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Presne tak hlavne to v zaveru. A to je duvod proc se zase vymysli jak veci odrbat obejit a to zase plidi dalsi kontroling a furt dokola. Ach jo.
Chvala babimu letu.

Hele ty si zaspal a nesledujš cvrkot. Hybridgate už tu je a vyhrál ho kdo jinej než koncern a jeho Audi, který má šéfa v lapáku!!! :D

https://www.novinky.cz/auto/484794-audi-udajne-podvadelo-s-emisemi-pri-homologaci-hybridnich-aut.html

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Teď se k tomu ještě možná přidá podvádění na crashtestech... :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To se týká jen osobnich automobilu nebo je ten prumer spolu s kombajny, autozeriavy, bagry, kamiony, sekackami na trávu atp.?

Obrázek uživatele Jan Horčík

Jen osobbních vozů.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Mělo by to být 35 % u osobních a 30 % u dodávek.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejméně emisí dosáhneme, pokud lidem zakážeme přepravu, vlastně ideální je nasadit mírotvůrce, vytvořit Politikol a jen tak pro zábavu zavést nejdokonalejší reality show zavést Hunger Games

Myslím, že vyrábět mohou leccos, ale na trhu EU to neprodají. Ale taková rostoucí Indie a Afrika by je mohla spasit. No planetu už tak ne ...

Obrázek uživatele Jan Veselý

Jó to je ta věc, která má zničit evropskou ekonomiku :-) Aspoň to tvrdil ten lobbista (čti lhář) za automobilky, bývalý centrální bankéř, který tomu nerozumí, a novinář-zapřisáhlý petrolhead.
video.

To bych řekl, že ten Petzl místy mluvil ještě jakž takž rozumně, za to ten pisálek byl dost mimo - hrozně mě irituje, když někdo veřejně tvrdí, že ty elektromobily nikdo nechce!
Niedermayer tam zmínil důležitou věc, pod kterou bych se podepsal: Že pokud evropští výrobci budou dále jen skučet, jak jim EU hází klacky pod nohy, budou lobovat za odsun EV do budoucna a budou k nim přistupovat s despektem, na místo toho, aby udržovali krok se světovou konkurencí (nebo lépe byli před ní), tak můžou v budoucnu "hrát druhou ligu".
Bohužel to nechápe ani naše ministryně průmyslu, na místo podpory a posouvání výrobců k budoucím technologiím, pomoci při získáván know-how, bude blekotat, že my tady jsme výrobci těch spalovacích motorů. Nechápu tu krátkozrakost, jak tohle Škodovce může pomoct... stále jen montovna... čínských baterek a korejské elektroniky.

Vnímám to i reálně, byl jsem do nedávna celkem patriot - Škodovkář. Korejskou produkcí jsem opovrhoval. To se ale změnilo, když jsem vyzkoušel Ioniqa, který je už dva roky na trhu. Za rok má Škoda ohromit svět se Citigo... přijde mi to smutné.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale on ma pravdu ze EM nikdo nechce. Nikam to nedojede a pomer cena vykon je mizerny. Jedinne rozumne EM auto je Tesla a zadne jine neexistuje. Neni zadny EM, ktery by uspokojil prumerneho zakaznika stredni tridy. Jestli si tady nekdo mysli, ze si prumerny cech, koupi jeden EM na jezdeni po meste, ktery mimochodem na sidlisti nema kde nabit a druhy na vetsi vzdalenost, tak je na omylu. EM se sami od sebe nerozsiri jen diky tomu, ze budou minimalne cenove srovnatelne, coz ani nejsou, protoze maji spoustu nevyhod (ale i vyhod). Takze je potreba klasickym autum delat co nejvetsi problemy. Tak pod to ja se fakt podepsat nemuzu.

Mohu vědět odkud čerpáte? Myslím hlavně to, že TO nikdo nechce?
Já teda asi žiju v jiné bublině, ale nedávno jsem někde četl, že více jak 50% čechů zvažuje, že jejich příští auto bude elektromobil:
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/pro-jizdu-do-prace-by-cechum-elektromobil-vyhovoval-poridit/r~d9ce05a6290711e8aca5ac1f6b220ee8/?redirected=1539370452

Dále například když hovořím s náhodnými uživateli EV třeba na nabíječkách, tak jejich příběh se velmi často shoduje takto: "Koupil jsem to jako druhé auto do rodiny (často pro manželku), ale nějak už se nemůžu do spalováku vrátit, teď řeším něco většího..."
Ještě jsem osobně nepotkal člověka v EV, který by mi říkal, že TO stojí zaprd a chce zpátky spalovák. Tím neříkám, že takový člověk nemůže existovat.

Z výše uvedeného pro Vás platí ponaučení, že až si budete vybírat svoje první EV, tak to nedělejte na zkoušku, ale jděte rovnou do alespoň rozměrově pro Vás vhodného modelu.

A nakonec si velmi důrazně myslím, že na místo kvákání o tom, jak se to nebude dát nikde nabíjet, protože nejsou nabíječky, nebude to mít kdo opravovat, protože to nikdo neumí, nebude dostatek baterek, protože je málo baterkáren.... Tak by se nabíječky měli začít rychle budovat, učit někoho to opravovat a stavět baterkárny.
Těch keců bylo už fakt dost, ale to nás vůbec nikam neposune.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ja tedy neznam nikoho :(. Sam jsem zkousel pred 2. lety vsechno co je na trhu a rozhodl jsem se pro diesel a pro hybrida, kupoval jsem 2 auta. Ze by nekdo z mych znamych uvazoval stylem jako ja jedno auto do mesta a druhe na vetsi vzdalenosti je od reality dosti vzdalene. Jo a to ze "by se meli stavet nabijeci stanice" to je dost utopie viz obrazek z Norska: forum.autoforum.cz/tmp/magazin/sr/Smutne_konce_norske_elektricke_pohadky_2018_rijen_Perex_503_0.jpg

Kam to pak vede vidime jasne ze ....

Obrázek uživatele ozana

To není fotografie reality, je to fotografie pro kampaň chceme více nabíjecích míst.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Další pacient z autofora....

Mám v Norsku švagra, žije v Trondheimu, a tam se žádný boj o zásuvky opravdu nekoná. Je to jen blud z autofora. A ani 60% podíl nabíjecích aut na prodejích v Norsku tomu moc dle mého názoru nenasvědčuje.

+1
Dobře shrnuto.

Škodovka není, žádnej nositel progresivní technologie. Je to jen dojná kráva, který ždíme koncern vemeno co to dá. Maximální dovolenej progres je škrabka a řeči vo tom že jsou smárt. Nový techneologie tam přicházej teprv v 2. a 3. vlně po prémiovějších značkách z koncernu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele ozana

A nejhorší byl ten moderátor, který kladl otázky tak, jak předpokládal, že by měli hosté odpovědět.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Ten novinář je strašný jelito co si hraje na odborníka přes energetiku a ekonomiku a když má říct něco kloudnýho před kamerou, tak jen upoceně žmoulá tužku, aby to vypadalo, že je akční a sečtělý. Nesjpíš to vodkoukal u nohsledů Kim Čon Una :)))
Zde jedno z jeho suveréních veleděl :D
https://auto.idnes.cz/elektromobily-komentar-0s6-/automoto.aspx?c=A160301_005657_automoto_fdv

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele Joe

Teda to je šílený co ten chlap Franta Dvořáků dokáže vyblejt za článek. A takovejch odborníků maj na i-VČERA na skladě hafo napříč všema rubrikama.

Podíval jsem se na jeho profil:
https://vice.idnes.cz/novinari.aspx?idnov=773&jmeno=frantisek-dvorak

Citát co blábolí o svých zájmech:

" O autech píšu na iDNES.cz od roku 2002, rubriku jsem dostal na starost v roce 2004. Redakčně přispívám i do autorubriky MF DNES a do magazínu CityLife. Baví mě všechno kolem aut. Kdybych o nich nepsal. chtěl bych je malovat. Souhlasím s těmi, kdo říkají, že ta nejlepší auta už se asi vyráběla. A na rozdíl od mnohých mám rád auta z osmdesátých let....."

*** konec citace.

Minul se povoláním. Měl začít malovat. Ale ne auta, radši pokoje...

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

DÍZLPOPELNICE EURO 4 bez DPF RAKOVINOMET NEpatří do města ;)

kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/

DÍZLPRASE je každý čech co ušetří korunu na naftě aby otrávil více spoluobčanu protože nemá na benzín ;)

kcc-hho.webnode.cz/ropa/rakovina/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ze te to bavi

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"V roce 2021 musí všechna nově vyrobená auta v Evropské unii emitovat méně než 95 g/km emisí oxidu uhličitého."

Platí to opravdu tak, jak je napsáno? Že tedy opravdu každé vyrobené auto musí splnit tento limit? A nebo je to tak, že modelová flotila musí splnit tento limit? To by znamenalo, že výrobce může dělat i auta se spotřebou 6-7 litrů a emisemi výrazně nad 100, ale k tomu musí vyrábět i EV, aby se to zprůměrovalo.

Pokud platí ten průměr, tak je někde dáno jestli to je klasický průměr z modelové řady, nebo vážený průměr, kde se bere v úvahu počet prodaných kusů od jednotlivých modelů? Protože pokud to je normální průměr, stačí vyrobit EV "jakože", prodat pár kusů a je to :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Článek je hóóódně nepřesný.

Platí to samozřejmě pro průměr prodaných automobilů, a není to 95 g/km, ale po přepočítání na WLTP spíš kolem 105 g/km.
A čistá elektroauta i plug-in hybriky pod 50 g/km budou mít bonusy na příznivější započítávání.
A o žádné dohánění USA samozřejmě vůbec nejde, to se vydalo opačnou cestou. Čína jde podobným směrem, ale také jinou cestou, tam se rozvinou daleko rychleji hlavně plně elektrické menší vozy, na rozdíl od EU těžkých hybridů.

Obrázek uživatele Josef

Ten výpočet je velmi složitý a metodiku najdete v plném znění té směrnice. Má asi 1000 stran.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobře tomu tak. Můj 1.6 TDI Volkswagen Golf z r. 2014 má údajně emise právě Vámi uváděných 95 g/km CO2. A dlouhodobou spotřebu má 4,2 l/100 km nafty. To jenom pro porovnání.

60 g/km už podle mě z dieselu bez elektrické přípomoci nedostanou ani náhodou. Tzn. v roce 2030 by už asi nemělo být možné vyrábět jakýkoliv spalovák bez elektromotoru. Už aby to bylo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tipnul bych si, že není povědomí o tom jak se snižují emise. Prostě na 1 vůz co žere i trávu u cesty vyrobí automobilka druhý elektro a hned maj emise poloviční. Není to o tom, že by snad nedejbože mělo splňovat nějaké parametry. Takže je to jen o tom, že celý PR tlak je na to, že elektro není použitelné a zkryplíme jej tak, že se ho prodá jen tak tak akorát aby emise vyšly. A proč vlastně by se měly emise snižovat když lidí je jako sr.ček. Inu a celý ropný soustrojí na výrobu zlaťáků pro strýčka Skrblíka může fungovat neustále dále. To že do toho Tesla hodila vidle bude dost problém pro zbrojní průmysl. Ale ony nás ty letouny možná se spotřebou nezdaněného paliva zachrání a tak se dále budou ozbrojovat bojůvky z toho, že palivo teče proudem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

vyrobca teda udava 95g/km CO2, to odpoveda 3,6 l/100 km nafty.
Ale vy mate priemernu spotrebu 4.2

Vyrobca je optimista. Ohladne spotreby aj emisii.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Presne. Jeste nikdo nerekl, ze to ma byt realna spotreba a ne laboratorni. ;o) se start/stop systemem a nesmyslnym cyklem. ;o) Dalsi vec je, ze pan jiste kouka na palubni pocitac, kde mu sviti dlouhodoby prumer 4,2 ;o) Coz je podle mne dalsi podvod. Realita neni 4,2 Zkuste si to prepocitat na tankovani a ujete km, nehlede na to, ze ten "dlouhodoby" prumer je vetsinou u VW pocitany od minulehe servisu, vynulova, .... a nevim od ceho jeste. Urcite ne od te doby, co auto jezdi. Vetsinou se nekde v palubnim pocitaci da docist i za kolik km to je. tj. Auto ma najeto 85000km, ale dlouhodoby prumer je 4,2 za poslednich 4535km napr. O kratodobem nemluvim. To je od jizdy ci startu auta a proc mi vzdycky tento kratkodoby ukazuje o XY litru vice, nez je ten dlouhodoby? Nikdy nemam na kratodobem mene. ;o) Tak kde se mi tak snizi? ;o) Realita je proste uplne nekde jinde. Jen je to opticky klam na zakaznika. A jeste k tomu cyklu a start/stop systemu. Kdyz jdu rano pesky do prace, tak se musim kazdy den smat, jak vsichni na semaforech pri rozjezdu startujou auto. Asi jim nikdo nerekl, ze je to ciste a jen kvuli splneni limitu v ramci cyklu mereni. Ze to nici starter, a kdo vi co jeste, jim nikdo nerekne. Pri mrazech, auto studene, cestou do prace 15km se ani neohreje a behem cesty 30x nastartuje. ;o) to je vyhra.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

na evidenci doplňování paliv (benzín a CNG) používám aplikaci do smartphonu (Fuelio)
za ~46 tis.tkm dlouhodobá průměrná spotřeba, v rámci mezí (+-0.2), odpovídá údaji v autě, teda alespoň co se týká CNG, u benzínu je to nepočitatelné (spotřebováno 268 litrů za celou ujetou vzdálenost)
VW Passat 2010 Ecofuel/CNG

s tím StopStart/Mildhybrid systémem, že se motor nestihne ohřát, s Vámi souhlasím, bohužel automatické vypínání motoru nelze vypnout trvale a musí se vypínat při každé jízdě znovu

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nebo mit auto bez tohodle nesmyslu. ;o) Vtipne je, ze mam Tourana predposledni model, 2,0TDI a jelikoz mam veskerou vybavu vcetne adaptivniho podvozku, tak monterum nejak nezbylo misto na tlacitko start/stop ;o) Tak je proste v manualu napsano, ze nektere modely auta muzou byt i bez systemu start stop. ;o) Nebo u yetiho 1,4tsi jsem vyndal to chytre tlacitko, napajel spinaci rele, ktere pri otoceni klicku za me stiskne tlacitko.

S tou spotrebou mi akorat unika, kde se mi ta spotreba snizuje k tomu dlouhodobemu nizkemu prumeru, kdyz pokazde kdyz se po jizde podivam na kratkodobou za jizdu je na pocitadle vyssi cislo. ;o) Nehlede na to, ze moje TDI ma predehrivani motoru webasto, ktere mi zere naftu a nikam to nezapocitava. ;o)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

možná je to jak u radarů,
statickej radar - nízká přesnost,
úsekový radar - přesnost se zlepšuje s delší měřenou vzdáleností

takže měření při delší měřené vzdáleností/dlouhodobý průměr bude pravděpodobně přesnější

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přesně tak, cílem je tvoji zasr dízlpopelnici konzervu golf 2014 sotva €jro 5 s DPF dokud ho nevykuchají co nejdříve dostat do šrotu ;) Už aby to bylo

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Však už se poohlížím po nějakém dostupném elektromobilu, abych se toho svého rakovinometu zbavil. Zajímavé, jak hodně diesely za poslední rok dva klesly na ceně. Bohužel tak teď tu svoji konzervu už za moc neprodám.

4 roky a konzerva? Mám Passat z 2008. A pořád mu ještě konzerva neříkám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takže mu říkáte šrot nebo popelnice? :)

Já tomu nijak neříkám. Je to věc co bohužel potřebuji k cestování do práce.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ále to joo kola to má a valí to ale ...
1) je z koncernu a proto je to konzerva :)
2) má to dízlmotor co produkuje prach/popel a proto je to dízlpopelnice :))
3) a pokud to nemá DPF tak je to rakovinomet

konzerva dízlpopelnice rakovinomet ;))

Jinak popelnice to s BEV budou pořád. Ještě nelétáme na vzduchových polštářích. A ten materiál z pneumatik se někde objevit musí.

DPFko mám a je mi divný, že o něm ani nevím. Ale tak nedělám kraviny a jezdím výhradně na Vervu od Benziny.

Obrázek uživatele Josef

Ono ty hlášky o DPFkách jsou nadsazený. Ve skutečnosti je to docela bezporuchový systém, pověst si to zkazilo jen na některých autech, kde to bylo špatně udělaný.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

výborně mám jenom "konzervu" :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Konečně tady vidím i vysvětlení názvosloví. Tak už mi to je jasné, mám jenom dízlpopelnici :-)

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineBUS2BUSNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC GroupAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil