Evropská energetika v roce 2016: obnovitelné zdroje s 86% podílem

Jan Horčík - 02 Březen 2017

V Evropské unii vyrostlo v roce 2016 celkem 24,5 GW nových zdrojů elektřiny. Z toho 86 %, tedy 21,1 GW, byly zdroje obnovitelné. Je jasné, že čas fosilních paliv je u konce.větrné elektrárny

Zdaleka největší podíl na obnovitelných zdrojích v Evropě měly minulý rok větrné elektrárny společně se solárními
foto: EER Report

Zdaleka největší podíl na přírůstku nových zdrojů za rok 2016 měly větrné elektrárny, právě 51 % (12,5 GW). Šlo o 10 924 MW pozemních větrných elektráren a 1567 MW příbřežních větrných turbín. Hlavním tahounem větrné energetiky bylo Německo s podílem 44 % (5443 MW).

Teprve za ním se umístili Francie (1561 MW), Nizozemsko (887 MW), Británie (736 MW), Polsko (682 MW) Finsko (570 MW) a Švédsko (493 MW). Jen Německo už se ale může pochlubit větrnými elektrárnami . Španělsko má 23,1 GW, Británie 14,5 GW a Francie 12,1 GW.

Větrná energetika sama o sobě v Evropské unii zaměstnává 330 000 lidí. Jen v minulém roce do ní proudily investice v rekordní hodnotě €27,5 mld. Celkově má Evropa už 153,7 GW "ve větru", což je ale stále jen zlomek z celkového elektrického výkonu 918,8 GW.

Co se týká solárních elektráren, v roce 2016 bylo v Evropě instalováno asi 6,9 GW nových. To je pokles o 20 % proti roku 2015, kdy to bylo 8,6 GW. Globální trh přitom v roce 2016 vyrostl o 49 % na 76,1 GW. Největším světovým trhem byla Čína, která přidala 34,2 GW, o 125 % víc než v roce 2015.

Druhé byly Spojené státy se 14 GW (v roce 2015 to bylo 7,3 GW). Japonsko se umístilo třetí s 8,6 GW, Indie si připsala 4,5 GW. Evropa tak měla minulý rok pouze 9 % podíl na světových solárních instalacích.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To, že ČR nestaví obnovitelné zdroje energie, je za současných podmínek jedině dobře. Obnovitelné zdroje se musí vždy vykoupit. Pokud hodně fouká, tak německý daňový poplatník platí za každou vyrobenou KWh i tu, kterou německo skoro zdarma pošle do ostatních států. Dnes se vyplatí stavět jen přečerpávačky. Dukovany jsou také v současné době ekonomický nesmysl. Jaderka musí běžet furt, aby se zaplatila. Obnovitelné mají přednost, takže pokud bude foukat a svítit slunce, tak bude muset jaderka přerušit provoz a peníze za nevyrobený proud budou chybět, jaderka nebude zisková. Obnovitelných zdrojů navíc přibývá.

Co je to za stále se opakující nesmysl, že se musí přednostně vykoupit obnovitelné zdroje!
To už od roku 2014 NENÍ PRAVDA !
Dnes si může každý FVE postavit ale bez přetoků, protože ČEZ tuto elektřinu NECHCE !

Vysvětlit prosím -
jak atomka umí přerušit provoz, když je moc elektřiny z OZE?
Možná úplně nejlepší bude, když si tam zajdeš a zeptáš se tam na to.

Že přibývá OZE je jen dobře ale jde to strašně pomalu.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 90 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Oze se staví jen proto, že jsou dotované, bez dotací by se stavěly stejně jako u nás tedy vůbec, protože jsou to drahé a nespolehlivé zdroje. Jinak Němci nenahrazují pomocí OZE uhlí nebo plyn, ale jaderné el. Celé jejich OZE není nic jiného než zelená ideologie.Bez stabilních zdrojů budou závislí na dovozech ropy a plynu z Ruska i za 50 let. Rozumně se energetika rozvíjí v Číně , kde základem jejich budoucnosti je jádro a velké vodní el. díky tomu mají dost stabilní energie na sluneční a větrné zdroje. A rozvíjejí všechny tyto zdroje současně a s masovým nasazením vždy počkali až technologie zlevnila. Tím si udrželi levnou energii a stavba obřích přehrad a dálkových vedení v Číně dále pokračuje, zatím-co v Německu je výstavba nových vedení v troskách a stavba vodních elektráren fakticky neexistuje.

Doporučuji přečíst:

https://www.energomonitor.cz/nova-tarifni-struktura-boj-proti-fotovoltaice-a-vliv-kachni-krivky-na-cenu-elektriny/

Než napíšete nějaký nesmysly.

Je jasné, že energetika se musí změnit, stejně jako se mění celý svět. Už nežijeme, naštěstí, ve 20. století, ale v 21. V minulém století byla Jaderná elektrárná nejlepší možná volba a plnila svoji funkci dokonale, viz velbloudí křivka.

Dnes v 21. století je JE a podobné zdroje out, jsou mimo, jsou naprosto nevhodné pro současný trend a současné využití elektřiny. Musí se změnit. Stejně jako se musí vydavatelé přeorientovat na internet a online služby, tak stejně se musí změnit i energetika z centralizace na decentrální, "smart", chytrou síť řízenou dle aktuálních požadavků sítě. Kdy chytrá síť bude využívat a řídit milióny malých zdrojů jako jednu velkou elektrárnu a bude využívat všech možných zdrojů, akumulací a spotřeby v každé aktuální chvíli podle potřeby.
Proto jsou potřeba zdroje, které dokáží velmi rychle reagovat, což JE ani uhelky nejsou. To zajistí pouze Plynové, a OZE a jine elektrárny. Stejně tak bude využívat akumulaci ve vodních přečerpávacích elektrárnách, a hlavně v bateriových akumulátorech (ty velké jako např. v Kalifornii 120 MWh), nebo i ty malé jako pronájem části akumulátorů u elektromobilů, když auto stojí. Jen si to spočtěte, je tam obrovská nevyužitá kapacita. Všehcno dohromady bude fungovat jako jedna velká elektrárna, která dokáže zajistit neprřrušovanou dodávku elektřiny v každý okamžik, když je potřeba.

Jen v současných elektromobilech máte neuvěřitelně velkou nevyužitou kapacitu. Na světě jezdí už cca 1,5 milionu elektromobilů. Když bych započítal, že například každý desátý majitel pronajme i jen 10% kapacity baterie distribuční síti, tak to je 150000 automobilů kdy průmerně vezmu kapacitu auta 40kWh, tak desetina je 4kWh krát 150 000 eaut = 600MWh !!!

600 MWh, jen při současném stavu, kdy se elektromobilita, teprve rozjíždí, je na začatku a když by jen 1/10 pronajala jen 1/10 kapacity své baterky.
Za 5, 10 let tu budou miliony elektromobilů s kapacitou přes 50-60 kWh. Pak majitelům bude vadit daleko méně dát do pronájmu větší mnošství kapacity, takže taakumulační schopnost elektromobilů, je do budoucna neuvěřitelně obrovská!

Nehledě na to, že by se to dalo udělat i tak, že energetická společnost když by někomu nabídla levnější proud, by si ve smlouvě mohla říct, že na výměnu dostatne do pronájmu jejich kapacitu baterie z auta.

Další kapacity které se dneska začínají stavět ve vlekém jsou domácí uložiště. Ty jsou také hodně nevyužívané a pronájem části baterie by bylo řešením jak ti majitelé by mohli ušetřit a energetická/distribuční společnost vyřešit akumulaci.

Tohle není nijak složité, ani technický náročné dneska současnýma technologiema zajistit. Vlastně jde jen o programování řídících jednotek. Technicky to je jednoduchý.

Je to jen o tom, že si to ty zabedněnci na daných místech ještě neuvědomili a chtějí stále udržovat 50 let starou techniku a systém řízení, který dnes není už vůbec vhodný.
Jednou si to uvědomí, bohužel to už bude pozdě a pak nás všechny to bude stát 10x víc, než to teď stojí Němce, kterří to pochopili a s tou změnou začli už před 15 lety! A bude jim t otrvat samozřejmě ještě hodně dalších let. Bohužel budou, jsou před námi, resp. my jsme 50 let za opicema, takže budeme to my kdo jim bude závidět. Ostatně jako vždy, zavidět a kritizovat umíme, ale něco pro to udělat to už ne.

Já si myslím, že Němci to zvládnou.
No a my se pak na ně budeme zase koukat s otevřenou pusou jak to dokázali a budeme potom vykřikovat, že je musíme dohnat a předehnat. Jako vždy, když se jinému něco podaří v co my ani nevěřili.

Aby za 30 let nebyla v troskách naše energetika řízená nekňuby typu Mládka, Kuby, Kocourka atd. atd.

Každý přechod z jedné technologie na druhou něco i horšího stojí, pokud má být konečným výsledkem něco lepšího. Němci jsou právě v tom přechodu, my ještě dnes a do budoucna plánujeme budovat staré technologie a bráníme novým i když si je chtějí pořídit sami občané.

O dotacích se nemá smysl vůbec bavit, pokud víš, že se dotuje ČEZu spalování dřevní štěpky v uhelných elektrárnách jako OZE.
Stejné jako proč dotovat elektro auta ale nevadí dotovat benzínová, že ?

Nebo jak dlouho se na západě jezdí rychlovlaky víc jak 300km rychlostí a my je budeme plánovat na rok 2025, možná 40 km/rok na 300km rychlost vlaku!
Prostě dohnat a předehnat, když se jim to podařilo a my to nechtěli, že!

Prostě dějiny se opakuji a u někoho každý rok, těm co se nepoučí.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 90 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale jo oni to zvládnou jako 2 světovou , víte co bude v Německu za 30 let - bude tam žít více cizinců než Němců a jedním z hlavních náboženských směrů tam bude Islám. A máte pravdu budeme na to koukat s otevřenou pusou co máme vedle sebe za hydru a nějaké přetoky to sítě budou prkotiny - teď přišli s tím, že chtějí atomovou bombu...

Obrázek uživatele Jan Horčík

Ne, nechtějí atomovou bombu.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele honza.t

Vodní elektrárny patří mezi OZE a jsou nespolehlivé ?
Mohou pracovat jako záložní zdroj jen v době kdy je nedostatek proudu .
http://oenergetice.cz/technologie/obnovitelne-zdroje-energie/vodni-elektrarny-princip-a-rozdeleni/
Bioplynové stanice patří mezi OZE a jsou nespolehlivé ?
http://www.czba.cz/mapa-bioplynovych-stanic/

Obrázek uživatele honza.t

Proto se budují chytré sítě i elektromobily budou mít v tomto systému své místo .
HDO Hromadné dálkové ovládání již nyní plní funkci regulace soustavy v ČR a spotřebitelé jsou na jeho využívání zvyklí. Rozšíření tohoto systému je v současnosti v ČR obrovské, využívá ho více než 1 milion odběrných míst.

http://oenergetice.cz/elektrina/smart-region-vrchlabi-prvni-ceska-chytra-sit/

http://ekonomika.idnes.cz/do-lovosic-dorazi-obri-pst-transformator-f1b-/ekonomika.aspx?c=A160601_191217_ekonomika_ozr

Omyl!
Velký OMYL!

HDO neplní funkci, pro jakou bylo uděláno.
HDO spíná v předem nastaveném čase bez ohledu jestli je elektřiny hodně nebo málo! U každého časově trochu jinak.

Přitom by se to dalo právě takto využít a s dost velkou regulační schopností, protože současný systém HDO má až tisíc možných signálů a využívají se jen 3!
1- bojler, 2- elektrické topení a - tepelné čerpadlo.

ČEZ nechce pouštět a regulovat levnou elektřinu z Německa pro své ovčany, třeba právě HDO by se dalo takto využít a tak staví drahé obří regulační transformátory na 2 vstupech z Německa k nám ?

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 90 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

Obrázek uživatele honza.t

ANO jenže ty předem nastavené časy byly stanoveny s ohledem na velké technické celky, které se také pravidelně zapínají a vypínají v určitých časových intervalech.
HDO (prapředek chytré energetické sítě ) https://cs.wikipedia.org/wiki/HDO

Plácáš 5přes9.

Velké celky mají nasmlouvané 1/4 maximum a jsou pokutovány, když ho překročí nebo i když ho nevyužijí, tam (ve fabrikách) žádné HDO není.

Já nevím kde lidi stále chodí na takové NESMYSLY !

Jinak HDO ve své první realizaci bylo velice výborné ale v současné době nevyužívané.
No a "chytré sítě" to je jen záminka jak na již vybudované HDO získat DOTACE z EU, pro koho asi, nevíš ?

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 90 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

Obrázek uživatele honza.t

To tvrdil ten pán co nám HDO v 90letech montoval. V továrnách se mezi směnami vypínají výrobní linky a rozvodné závody přes HDO snižují přebytek energie v energetické síti. Tomu také odpovídaly spínací časy které nám byly nabízeny .
Sit HDO je stále provozována.Na učtu od ČEZu mám stále NT/VT. Tak jak je to myšleno nevyužívané?

http://www.cezdistribuce.cz/edee/content/file-other/distribuce/cezdistribuce_pasmaplatnostintavt_prubehove_mereni.pdf

Prosím tě s kým si to vlastně píši.

Dnes psát o 90 letech a ještě mi říkat, že má na účtu VN/NT a ty máš doma cos psal o "ANO jenže ty předem nastavené časy byly stanoveny s ohledem na velké technické celky, které se také pravidelně zapínají a vypínají v určitých časových intervalech".

Škoda slov!

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 90 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

Obrázek uživatele honza.t

To jsem přehlédnul mělo tam být VT/NT
"Jinak HDO ve své první realizaci bylo velice výborné ale v současné době nevyužívané."
Neměl jste na mysli že Regulační potenciál HDO není v současné době využit.
Škoda slov! Taky odpověď.

:(

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 90 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

ty nazvy clanku, pane horciku, nejsou nic jineho, nez bulvar. klidne to delejte dale, ale pocitejte s nasledky. inteligentni cterar vam odejde jinam. to, ze z novych elektraren je 86 procent neznamena, ze oobnovitelne zdroje maji podil v evrope 86 procent. ze ano.

Ale ono se v Evropě hodně staví větrných a i dost jich je v plánech, takže když bude v ČEZku jen 2-3%, tak jako Evropa to může klidně těch 86% být.

Samozřejmě ke škodě zdejších ovčanů, protože ti si rádi zadotují novou atomku v Dukovanech a možní i jinde (Zuby s pleší to řekly hnedle, jak chytil 2 flek ve vládě).

Elektromobilistům už zbývá jediná šance, a to je mít vlastní FVE.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 90 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

Obrázek uživatele Kuk

Matoucí titulek.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

je jasné že Česká Republika na tom má 0-lový podíl. Od dob zkorumpovanýho soláru 2007-2010 se definitivně přejmenovává na Čech(č)ije protože se současnou gardo nejde jinak a na věky amen ;))))DDD


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?