Evropa přebírá otěže elektromobility, prodeje strmě rostou

V lednu 2020 v Evropě klesl prodej nových aut o 7,6 % na 1 138 057. Prodeje aut do zásuvky ale na většině trhů dvouciferně rostou.

Elektromobil Audi e-tron je letos s 2073 prodanými kusy s náskokem nejprodávanějším elektromobilem v Norsku. Druhý je Volkswagen e-Golf (1252) a třetí Nissan Leaf 40kWh (850).
foto: Audi

Mezitím, co prodeje spalovacích aut významně klesají, plug-in hybridy a elektromobily se v Evropě prodávají čím dál tím lépe. Meziroční lednový nárůst na 21 evropských trzích činí 69 % na 144 200.

Podíl hybridů, plug-in hybridů a elektromobilů na nově prodaných osobních autech činil 13,3 %! Nejvíce rostly plug-in hybridy (34 200, +173 %), elektromobily (38 600, +91 %) a nakonec hybridy (71 400, +36 %).

Nejprodávanějšími hybridy jsou podle výzkumné společnosti JATO Dynamics za leden 2020 Toyota Corolla (13 500), Toyota C-HR (8756) a Toyota Yaris (8469). Pro zajímavost, na čtvrtém místě je Toyota RAV4 (7979).

Nejprodávanějšími plug-in hybridy v Evropě v lednu 2020 byly Mitsubishi Outlander PHEV (3094), BMW řady 3 (2246) a Peugeot 3008 (2002). Nejprodávanějšími elektromobily nový Renault Zoe (9522), Peugeot e-208 (3889) a Volkswagen e-Golf (3234).

První data za únor ukazují další významný růst trhu s auty do zásuvky. Například Španělsko si s rokem 2020 připsalo dva měsíční rekordy 3265 za leden a 2912 za únor. Nejvíce se prodalo elektromobilů Renault Zoe (714) a Peugeot e-208 (458).

Překvapivě dobře si v Evropě vede také nový elektromobil Škoda CitigoE iV a jeho sesterské modely Seat Mii a Volkswagen e-uP! Seat Mii má doma ve Španělsku za první dva měsíce 174 prodaných kusů.

Elektromobil Škoda CitigoE iV (test) se v únoru stala pátým nejprodávanějším elektromobilem v Nizozemsku se 153 kusy a 194 celkem za letošní rok. První byla překvapivě Opel Ampera-e (647).

Nizozemský trh s auty do zásuvky v únoru vyrostl o 51 %. Norsko má v roce 2020 podíl aut do zásuvky na 66 %. Včetně hybridů je to dokonce 79 %! Letošní rok bude pro Evropu zlomový.

EV-Sales, InsideEVs

83 Comments on “Evropa přebírá otěže elektromobility, prodeje strmě rostou”

  1. „Letošní rok bude pro Evropu zlomový.“
    To bude, ale

    „Letošní rok bude pro Evropu zlomový.“

    To bude, ale přesně obráceně, než si malujete.

    Od poloviny ledna 2020 pozvolně klesla cena ropy o 30% a to bez jednorázového propadu z konce minulého týdne. Dnes je cena ropy o 47% níže, než byla přesně před rokem a cena paliv ji s mírným zpožděním kopíruje.

    Cena elektřiny pro domácnosti naproti tomu narostla z 3,97 na 4,91 Kč/1kWh, tedy o 24%.

    Německá ekonomika přešla na konci roku oficiálně a nečekaně do největšího hospodářského propadu od dob finanční krize (odhadoval se při nejhorším propad poloviční). A to před dopady koronaviru.

    Investoři opouštějí akciové trhy a přesouvají se do bezpečnných přístavů zlata a dluhopisů.

    Ve vedení EU vládne panika a chaos, Itálie je v recesi a každých pár dní zdvojnásobuje odhady ztrát ekonomiky, v ČR se od včerejška omezuje výroba, podniky s vysokým počtem ženských zaměstnanců zastavily nebo velmi omezily provozy.

    A vy tady dál sníte svůj sen o růstu prodejů luxusního zboží existujícího jen kvůli státním dotacím. 😀

    ANALÝZA: Ekonomika se hroutí, lidé chudnou

    1. Ikdyby se ropa prodávala za 10 dolarů, tak bude benzín
      Ikdyby se ropa prodávala za 10 dolarů, tak bude benzín dražší než elektřina a elektromobily už rozhodně nejsou luxusní zboží. Na západě běžně auta pro střední třídu. A právě krize přinutí lidi přemýšlet o nákladech na provoz a servis svých aut.

      Cena baterek padá a jestli přijde krize, tak spadne cena vstupních surovin i baterek – továrny na baterky se nezastaví. To spíše bude prodávat s nižší marží. A vysoké marže bateriových firem kvůli nákladům na investice jsou jedním z důvodů vysokých cen baterek.

      1. No bacha na to… ano, treba v CR je se spravnym tarifem
        No bacha na to… ano, treba v CR je se spravnym tarifem elektrina dost levna (cca 2,5 kc) a tak se da mensim elektroautem jezdit v pohode za padesatnik (pri 20 kWh/100km vcetne ztrat nabijeni).
        Ale prumerna cena elektriny v EU je nejakych 6 korun/kWh, a v takovem nemecku je prumerna cena pro domacnosti 8 korun za kWh (coz na u maleho EV dela cenu 1,6 kc/km coz je v zasade stejne jako spalovak).

          1. Nešlo ani tak o tu absolutní cenu za km u EV, ale spíš o
            Nešlo ani tak o tu absolutní cenu za km u EV, ale spíš o to, že se to v tom DE pomalu přibližuje ceně za km u spalovacího auta.

            Nižší střední třída, moderní benzinové auto dnes bude jezdit za cca. 6, při ceně 1,32 eur/litr to je kolem 8 centů na km.

            Stejně velké auto, řekněme Hyundai Kona bude jezdit v průměru za 16 kWh/100 (je to reálné?) a při ceně kolem 0,32 eur/kWh je to něco přes 5 centů na km. Pokud bude nabíjet i venku za dráž, tak to bude o něco víc.

        1. Jo, jo… teď jsem v DE dostal dopis od EnBW a cena od dubna
          Jo, jo… teď jsem v DE dostal dopis od EnBW a cena od dubna je 0,32 eur/kWh. Ale mám obyčejný tarif, nevím kolik by to bylo, kdybych měl i nějaký elektromobilní tarif s noční nízkou sazbou.

          Někdo tady (nebo na autorevue.cz) psal, že časem se náklady na jízdu EV srovnají s náklady na jízdu spalovákem. I když možná ne úplně, ale přiblíží se. Ceny nabíjení na cestách už jsou kolem 6-8 KČ a třeba na SK jsou koukal na ZSE a Greenway, tak to je kolem 0,4-0,5 eur za kWh, v DE min. kolem 0,35 a Tesla SC zhruba to samé.

          Ideálně nabíjetdoma, jenomže to pak auto skoro postrádá smysl,když s ním mám jezdit kolem baráku 🙂

          1. jak casto jezdis dalky ze potrebujes nabijet cestou?
            jak casto jezdis dalky ze potrebujes nabijet cestou? samozrtejme tohle je dost podstatna informace ohledne cenotvorby TCO takoveho auta, a tomu kdo velice casto jezdi dalky se BEV muze prodrazit, ale pokud najezdim rocne rekneme cca 40 tisic km a z toho treba jen 10 cest a rekneme dohromady 10kkm je delsich ze bych musel nabijet na verejnych nabijeckach za „draho“, tedy draz nez za kolik nabijim doma, porad to muze vychazet o hodne levneji nez jezdit na benzbin/naftu

            kazdy si musi tohle spocitat sam, kazdy jezdi jinej profil tras

            1. Já nejsem moc dobrý příklad 🙂 Jezdím skoro jenom
              Já nejsem moc dobrý příklad 🙂 Jezdím skoro jenom dálky, min. dvakrát měsíčně CZ-DE, roční nájezd 35-40 tisíc a z toho jsou dálky tak 30 tisíc, pracovně plus soukromě. Pro mě zatím EV není, ale věřím, že pro spoustu lidí už ano.

                1. Tak pokud bude 5-letá ojetina pod půl mega, jako můj Lexus,
                  Tak pokud bude 5-letá ojetina pod půl mega, jako můj Lexus, tak beru ten Roadster. To by mi vyšlo tam a zpátky na jedno nabití s jedním krátkým „docucnutím“ 🙂

                2. Pod půl mega bude. Dokonce pod čtvrt mega. V dolarech. 🙂
                  Pod půl mega bude. Dokonce pod čtvrt mega. V dolarech. 🙂

                3. Jinak, upřimně… klidně by mi stačilo na těch přes 500
                  Jinak, upřimně… klidně by mi stačilo na těch přes 500 km, kdybych to jel s jednou pauzou na nabíjení tak kolem půlhodiny, to bych byl ochoten absolvovat.

                  Ono, něco jiného je jet EV jednou-dvakrát ročně na dovolenou a stavět každou hodinu a půl na nabíjení a něco jiného absolvovat to jako pracovní cestu 5 krát do měsíce (2-3 cesty, oba směry), to už ty pauzy na nabíjení, kafíčko, jídlo a maily člověka spíš otráví 🙂 A hlavně, když je hnusně a prší (sněží) a ten nabíjecí stojan je tak 200 metrů od benzinky/restaurace a na rozdíl od té benzinky není pod střechou. Jsou to detaily, ale schválně jsem se na to koukal, když jsem stavěl na benzinkách na A5 v DE. Když člověk za 5 minut natankuje, tak to neřeší…

                4. S tím souhlasím. To musí být otrava. Asi by mi stačilo
                  S tím souhlasím. To musí být otrava. Asi by mi stačilo reálně 300-400 km s naloženým autem po dálnici. A to ještě vzácně. Nemám rád dlouhé sezení za volantem.

                5. Někdy to jedu i na jeden zátah, člověk si zvykne. Ale jedu
                  Někdy to jedu i na jeden zátah, člověk si zvykne. Ale jedu docela pomalu, takovým skoro až elektromobilním tempem, kolem 130 km/h, dám tam tempomat a jede sám… adaptivní, i brzdí 🙂 Ale je to nuda, jeden úsek je přes 400 km jedna dálnice, bez odbočky. Většinou ale mám tak jednu pauzu. Základ na dlouhé cesty je mít pohodlné auto, dobré sedačky, ticho v kabině a ideálně dobré audio, možnost připojit Spotify a muziku dle výběru. To se pak jede o poznání lépe než před léty ve 100-koňové Octávce druhé generace 🙂

                6. No právě. Je to nuda, otrava a únavné. To já když musím
                  No právě. Je to nuda, otrava a únavné. To já když musím na pracovní cestu, tak si raději koupím první třídu ve vlaku, pustím si film a nebo se prospím a do cíle přijedu pěkně odpočatý. A na dovolenou letecky a na místě si když tak půjčím auto, pokud máme v plánu někam jezdit.

                7. No jo… autem 5 hodin, kombinace vlak a bus z té naší
                  No jo… autem 5 hodin, kombinace vlak a bus z té naší prdele do německé prdele, kde dočasně bydlím, by to bylo tak půl dne 🙂 A když přesně nevím, kdy pojedu, tak je auto No.1 volba vždy. Dovolená, když je to dál, tak jasně letecky, jinak ale mám rád dovolenou i autem, Rakousko, Maďarsko, Slovensko, sever Itálie…no, to teď moc ne 🙂

                8. To já tágem do Ostravy, nebo mě hodí manželka. Pak
                  To já tágem do Ostravy, nebo mě hodí manželka. Pak nějakým kvalitním vlakem první třídou do Práglu, to je lážo plážo, ale pak ten vlak z Prahy do Mnichova, za to by měli někoho lámat v kole – vlak českých drah co pamatuje Gottwalda s tím vždycky v Německu zaperlíme. Ale nazpátek aspoň rychlík. Nevím co s tím rychlíkem dělají bo vždycky do Mnichova Gottwalďákem a zpátky rychlíkem. Nikdy naopak. Nevím jak to dělají. Jestli ty Gottwwalďáky v tom Mnichově rovnou pálí a ty rychlíky tam montují nebo co.
                  Jo a slibujou rychlovlaky z Prahy do Mnichova, ale tempem jakým to jde se toho už nedožiju a to mí není ani 40.

                  A na dovču většinou Kanáry, Španělsko nebo Portugalsko.

                9. Tak na občasnou cestu OK, ale když jezdím pravidelně, tak
                  Tak na občasnou cestu OK, ale když jezdím pravidelně, tak to auto je mnohem lepší, hlavně, když není přímý spoj. Jednou jsem na to koukal a pokud bych jel z domova, tak jsou to 4 přestupy, abych se dostal až do svého druhého domova v DE. Pokud by mě manželka hodila do Prahy na nádraží, tak o jeden přestup méně. Na to se můžu… já jsem prostě automobilní typ 🙂 A to auto tady v DE taky potřebuji, na dojezd každý den do kanclu.

                10. tak na 500km+ s jednou zastavkou do pul hodky je cca Tesla S,
                  tak na 500km+ s jednou zastavkou do pul hodky je cca Tesla S, ale jasny to auto neni pro kazdeho, a i ja bych radsi vilil spise nejaky hybrid nez prave soucasne Tesly ktere se me proste nelibej v interieru

                11. Mě se taky Tesla nelíbí v interiéru. Ale musím říct,
                  Mě se taky Tesla nelíbí v interiéru. Ale musím říct, že než novou 3, to radši model S. Ale stejně jsem zvolil hybrid. Jinak, co jsem koukal na route planner, tak Tesla S 85 by na těch 520 km nabíjela dvakrát, celkově tak 50 minut. To se mi zdá nějak moc…

                12. Hamacek chce zavadet kontroly na hranicich s DE a AT. Pry bude
                  Hamacek chce zavadet kontroly na hranicich s DE a AT. Pry bude povoleno prekrocit jen na 11 prechodech. Asi DE a AT dohromady. Tak vam mozna prodlouzi cestovani. Nebo jezdite pres Rozvadov? Ten asi zustane v provozu. Jsem zvedavej s cim prijdou.

                13. Jo, už jsem to četl. Já jezdím Rozvadov, tak to je v
                  Jo, už jsem to četl. Já jezdím Rozvadov, tak to je v pohodě. Akorát zavzpomínám na své první cesty z 2005, kdy ještě nebyl Schengenský prostor a na hranici jsem ukazoval pas, jen teď mi asi k tomu i změří teplotu 🙂

                  No uvidím, teď jsem v DE a odpoledne se vracím do ČR…

                14. Omezeni plati az od patecni pulnoci. Bohuzel ty kokkkkoti
                  Omezeni plati az od patecni pulnoci. Bohuzel ty kokkkkoti nereknou, ktere hranice zavrou. To je tak, kdy babisillerova letaji letadlem a obcane jsou pro ne jen dojna krava.

                15. Na Rozvadově (směr DE-CZ) se na to připravovali už v
                  Na Rozvadově (směr DE-CZ) se na to připravovali už v pondšlí odpoledne… omezení do jednoho pruhu, policajti námatkově stavěli auta. Teď to bude zřejmě přísnější a budou stavět a lustrovat každé auto. Jen nevím, jaké mají pravomoci a co tím dosáhnou.

        2. v Nemecku je take benzin i nafta podstatne drazsi nez v CR, o
          v Nemecku je take benzin i nafta podstatne drazsi nez v CR, o 7-9 korun na litr 😉

          a na co se dost zapomina, stoupajici ceny elektriny se samozrejme promitaj do cena benzinu, nafty, LPG a vodiku, rafinerie nemaj elektrinu zadarmo jak si zrejme nekteri diskuteri myslej 🙂 takze zdrazeni elektriny se vesmes s casovym odstupem do cena techto paliv take promita, jsou to zdrazeni o jednotky centu na litr, ale jsou tam taky

          1. Zrovna jsem koukal na test A4 2.0
            Zrovna jsem koukal na test A4 2.0 TDI:
            https://www.autorevue.cz/test-audi-a4-35-tdi-20-tdi-evo-s-tronic-spotreba-pod-4-l/100-km#part=1

            Pokud budu brát spotřebu 4-5, což se dle testu reálně dá, tak je to při ceně 1,129 eur/litr nafty (cena dnes u stojanu v okresním městě v DE) náklad v rozmezí 0,45-0,56 eur/km.

            Jako konkurenta vezmu Teslu 3 s normovanou spotřebou 15,1 a při ceně 0,30 eur/kWh (domácí cena el. energie v tom samém okresním městě) je náklad 0,45 eur/km, což odpovídá právě té spotřebě 4 l/100 km, dle WLTP se uvádí dokonce 3,8 l/100 km 🙂

            1. Teda ne že bych jim těch 4-5 litrů nechtěl nevěřit, ale
              Teda ne že bych jim těch 4-5 litrů nechtěl nevěřit, ale i s Teslou se dá ujet 1000km když vás trápí šlachy a nemůžete moc šlapat na plyn a máte vítr v zádech 🙂

              Jen je pak vždycky s podivem jak jsou velké rozdíly mezi tím jakou spotřebu inzerují v Americe a jakou v Evropě 🙂 Bohužel na TDI se na EPA nepodíváme, ale mě stačí ty rozdíly u benzínu. Ten rozdíl je často i přes 40 procent EPA vs NEDC (měřené WLTP, ale uváděné jako přepočet do NEDC, což můžou praktikovat až do roku 2021).

              1. No tak ono je vždy ošidné srovnávat nějakou reálnou
                No tak ono je vždy ošidné srovnávat nějakou reálnou spotřebu, když každý řidič jezdí jinak a v jiných podmínkách. Proto je tady norma WLTP, aby se dvě auta mohly srovnávat. Asi to nebude nejlepší, ale podsattné je, že jak spalovák, tak elektro absolvují ten cyklus stejně, takže to velmi dobře lze srovnat.

                Takže když srovnáme 3,8 u A4 a 15,1 u Tesla 3, vyjde nám z toho, že v DE je lehce dražší provoz té Tesly. Samozřejmě, v ČR je ta matematika úplně jiná, díky mnohem nižší ceně elektřiny.

                1. Normy jsou tu obecně od toho co popisujete, ale jde spíše o
                  Normy jsou tu obecně od toho co popisujete, ale jde spíše o to jak moc jsou ty normy reálné ve srovnání s normální jízdou abyste nemusel jezdit na pětku už od 30kmph. EPA je podle mě nejblíže realitě. NEDC je totálně mimo a WLTP je tak někde mezi. Nyní se sice v Evropě měří podle WLTP, ale stále se to zobrazuje v NEDC. Proto těm 4-5 litrům opravdu nevěřím. Realita bude spíše někde kolem 6 litrů nafty pro dvoulitrové docela velké auto.

                  Nedávno jsem se díval na spotřebu nějakého A4 benzínu. V Evropě uváděli 5 litrů a v USA 7,2 litrů pro úplně tu stejnou konfiguraci. Pak tomu věřte

                2. Jistě, WLTP není realita, ale to platí jak pro spalovák,
                  Jistě, WLTP není realita, ale to platí jak pro spalovák, tak pro EV úplně stejně. Co jsem třeba četl na jiném fóru (elektroforum.cz), tak čerstvý majitel Tesla 3 s ní najel už 11 tisíc km a průměr za tu dobu má cca. 20 kWh/100. To je taky o pětinu více než udává Tesla WLTP. A podobně to bude i u té A4, kde z 3,8 bude realita kolem 5, což dle toho testu lze v pohodě dosáhnout. A zase jsme na stejných nákladech na km 🙂

            2. no a pak si odecti ze na Superchargerech mas nejakych 400kWh
              no a pak si odecti ze na Superchargerech mas nejakych 400kWh rocne zdarma, na tech 400kWh vpohode najezdi majitel modlu 3 cca 2 tisice kilometru?, pak servis, ktery je u Tesly nepovynnej, ja sice nemuzu srovnavat s A4, ale u A6 me rocni garancni servis prisel cca na 500 eur, spousta lidi muze mit elektrinu vlastni z OZE, atd….

              provoz auta snad neni jen o palivu, je to o celkovem TCO, a nasledne i o pocitech jedince, nekomu se to „nevyplati“ ikdys zaplati vic, jen proto ze mu je neco odporne 🙂

                1. vsude jsem nasel rocne, jako majitel Tesly by to asi mel vedet
                  vsude jsem nasel rocne, jako majitel Tesly by to asi mel vedet nejlip, nebo majitele Tesel nejsou o tom informovani?

                2. Ale jo, o tech 400kwh vim. Ale ze to je rocne, tak to mi nejak
                  Ale jo, o tech 400kwh vim. Ale ze to je rocne, tak to mi nejak uslo. Asi kdyz mi to rikali, byl jsem asi nekde jinde 🙂 Mimochodem TM3 mam dnes presne 8 mesicu a porad mam vyssi puls.

                3. Pravděpodobně tachykardie z nějakého onemocnění.
                  Pravděpodobně tachykardie z nějakého onemocnění.

              1. Samozřejmě, jenom jsem srovnával cenu „paliva“ v DE, když
                Samozřejmě, jenom jsem srovnával cenu „paliva“ v DE, když se tady mluvilo o vyšší ceně elektřiny v DE. Tu znám, tak jsem to jenom pro zajímavost spočítal. Jasně, že z FVE je to „zadarmo“, to samé v ČR, atd., atd…

                A jasně, že i servis něco sežere, i když u těch prémiovek obvykle pro prvního majitele je servis v ceně, nevím jak to má Audi.

                Opravdu jsem nechtěl srovnávat TCO.

                A myslím, že většina lidí, co jezdí Teslou 3 s ní jezdí právě proto, že ji chtějí, vyhovuje jim a ne primárně proto, aby šetřili. Teda… mohu se plést, ale třeba Leo se může vyjádřit, jak je to u něj 🙂

    2. Hrozně mě baví jak někomu několikrát po sobě nevyjde
      Hrozně mě baví jak někomu několikrát po sobě nevyjde vlastní odhad budoucího vývoje (viz. již na tuty jasný krach Tesly včetně odpočítávání dnů) a přesto tady ryje do prognóz ostatních. Já kdybych o tom věděl takový prd jako Ty, tak bych minimálně nebyl ve svých prohlášeních tak radikální, jinak jsi totiž pro smích … 🙂

    3. cena paliv sice poklesne, ale tak malo ze to nebude mit na
      cena paliv sice poklesne, ale tak malo ze to nebude mit na elektromobilitu temer zadnej vliv, na prodej hybridu a plug-in hybridu zadnej, protoze pokud klesne cena paliv, tak klesa TCO i u tech hybridnich motorizaci 😉

      firmy dnes v Evrope z ne zrovna bezvyznamne casti jiz nakupuji flotily novych aut nejen podle prave TCO, ale casto se zohlednuje v tabulkach i to jake maji dana auta emise 😉 takze opet celkem vyznamny narust prodeju hybridu a plug-in hybridu, v CR se o tento narust zaslouzi hlavne „domaci“ Skodovka s modely iV, u Octavie se da ocekavat podobna cenova politika jako u Superbu, a tedy iV verze i bez tech tvejch dotaci bude jiste velice zajimava, takze poptavka po Octavii iV bude zrejme i o neco vyzsi nez v pripade Superbu iV ktery se drzi u 40% v prodejich co se dnae hybridni motorizace tyce 😉 u Octavie se ocekava poptavka mezi 50-60% jen po teto motorizaci, prave diky firmam 😉

      vsichni vime jak ti tady vychazi tvoje predikce ekonomiky, i kristalova koule od Vetnamcu ma zrejme vetsi uspesnost nez ty 😀

    4. Tesla dle tvýho pošahanýho scénáře v listopadu opět
      Tesla dle tvýho pošahanýho scénáře v listopadu opět nekrachla a ty sis tu opět přišel honit ptáka nad svejma samožerskejma věšteckejma vejblitkama, kterým nevěnuje pozornost ani tvůj věšák v předsíni. Jsi nula. 🙂

      Cena ropy spadla poměrně nedávno a jedinej kdo krvácel bylo Rusko. Elektromobilům to nijak neuškodilo a stále jich je víc a víc. ;P

      1. Co z těch věcí napsal blbě?
        Podle mě runner ve

        Co z těch věcí napsal blbě?

        Podle mě runner ve skutečnosti ten krach nemyslel přesně na konkrétní den, to si z vás dělá jen pr***l a jen tím poukazuje na prohnilost Tesly.
        A asi slušně vydělává, koukám na jejích akcie a trhnul snad 50%.

        Jen by nemusel být tak útočný

    5. Ty jsi fakt neuvěřitelnej KLAUN 😀 😀 😀 Jsem zvědavej,
      Ty jsi fakt neuvěřitelnej KLAUN 😀 😀 😀 Jsem zvědavej, až bude koronavirus na maximu, dojdou zásoby na pumpách, čmoudi jako ty, budou mít auta v garážích, a my co nabíjíme ze zásuvky nebo jako já ze střechy, budeme jezdit na výlety 😀 Ty mě fakt bavíš jak jsi naivní 😀

      1. Artovi jsem psal na autorevue, ať mě kontakutuje mailem a
        Artovi jsem psal na autorevue, ať mě kontakutuje mailem a že spočítáme, kdo vlastně vyhrál. Zatím mě na můj mail nenapsal.

        Tak jetli to Arte čteš, hoď mi nějakou poznámku někam na autorevue a mailni na seznam.

        A co týká určení vítěze sázky, jestli už máte vstupy z leasingu Tesla Finance, tak mi je sem napište, ať se s tím nemusíme zdržovat.

    6. Kamo, opet mas uspech. Reakci na tebe jak blbejch. A to te tak
      Kamo, opet mas uspech. Reakci na tebe jak blbejch. A to te tak mistni nemaji radi. Ja nechapu, proc na tebe tak reagujou. Hele, vydelals balik na stavajicim shortu, jses vysmatej. Dobry, vyslo ti to. A propos – nechces davat rady lidem, jak investovat? Prijmi je do sve firmy. Ale zase – kdyz sem obcas nedas nejaky post, tak se pod tebou nestrhne debata a server nebude mit navstevnost. No jo, zacarovanej kruh. Co navrhujes, jak z toho ven? A prosim te – co ten Caterham – kdy ho budes mit? Nechces o nem napsat clanek, stejne jako o Nissanu? Slo ti to, jses dobrej.

    7. toto tu už raz bolo.
      1986 OPEC zvýšil ťažbu a cenu

      toto tu už raz bolo.
      1986 OPEC zvýšil ťažbu a cenu znížil na ŠTVRTINU!
      a to iba preto aby sa „nové zdroje“ stali neekonomickými.

      ps – práve v období kríz ide na odbyt luxusný tovar.

      ak sa tu prezentuješ ako majetný, ma by si to vedieť 🙂

  2. Důvody proč Toyotu nic nenutí k vývoji elektrických
    Důvody proč Toyotu nic nenutí k vývoji elektrických aut:
    1. nejlepší hybridní technologie na trhu, která teprv teď začíná nacházet nejširší uplatnění a podíl na trhu
    2. nejnižsí flotilové emise ze všech tradičních automobilek co produkují spalováky

    Dnešní vítěztví však nemusí bejt zítřejší vítězství.

    1. oni na BEV pracuji, jen si to nevyplejtvaj ted hned, a
      oni na BEV pracuji, jen si to nevyplejtvaj ted hned, a naservisuji to posrupne mezi lety 2024-2030, sazka na hybridy se jim vyplatila a vesmes jim dala cas na lepsi nastup do elektromobility nez hektickeho vyvoje jako u konkurence, Toyota patri mezi nejvetsi investory vyvoje baterii na svete, a jiste ty baterky spolu-nevyvyji jen kvuli hybridum kde by se jim takove investice stezi vyplatili, da se predpokladat ze to delaji prave pro vetsi objemy baterii ktere budou pak potrebovat do plug-in hybridu a BEV

  3. Tady je to i v přehledné tabulce. Nevím proč redakce nedá
    Tady je to i v přehledné tabulce. Nevím proč redakce nedá rovnou odkaz na zdroj dat, když to evidentně není jejich práce, ale ty čísla akorát přepsali:
    Europe Electric Car Sales Surge By 121% In January 2020

    Pak mě zaujalo:
    „Překvapivě dobře si v Evropě vede také nový elektromobil Škoda CitigoE iV a jeho sesterské modely Seat Mii a Volkswagen e-uP!“

    Proč je to překvapení?

      1. Mě spíš překvapilo, jak mizerně se v lednu prodávala
        Mě spíš překvapilo, jak mizerně se v lednu prodávala Tesla 3, ale pak jsem někde četl, že dodávky pro Evropu za první kvartál budou hlavně v 03/2020, takže aby to bylo fér, je potřeba počkat do konce března a pak srovnat s ostatními.

        A další překvapení jsou stabilní prodeje letitého VW e-Golf.

          1. OK, takže za 03/2020 se v Evropě prodá a přihlásí cca.
            OK, takže za 03/2020 se v Evropě prodá a přihlásí cca. to, co odpovídá kvartálnímu prodeji, je to tak? Takže to pak půjde srovnat s ostatními EV za stejný kvartál. Jsem zvědavý, jestli Tesla 3 bude mít pořád takový náskok jako loni nebo už opadla první vlna a stabilizuje se to. Protože tipuji, že časem bude stav jako u spalováků, že se tady v Evropě budou nejvíce prodávat evropská auta. Tak uvidíme.

              1. Tak zrovna tohoto „youtubera“ moc nemusím, jeho často
                Tak zrovna tohoto „youtubera“ moc nemusím, jeho často arogantní a povýšenecký styl mi vůbec nesedí. To je mnohem lepší v propagaci elektromobility Elektrodad, i když si někdy říkám, že ten jeho styl člověka uspí 🙂

                1. Každý to máme jinak, ale že bych zrovna tohle musel někde
                  Každý to máme jinak, ale že bych zrovna tohle musel někde ventilovat…

                2. Jenom taková poznámka, když už jste to vzpomněl. Prostě
                  Jenom taková poznámka, když už jste to vzpomněl. Prostě nemám rád takové ty agresivní elektrofandy (fanatiky), kteří pak ve výsledku pro elektromobilitu udělají více škody než užitku. Ale ve stejné skupině uživatelů jsou jistě populární, to nepopírám 🙂

                3. Hele, mně taky teslacek nesedí lidsky , ale smekám před
                  Hele, mně taky teslacek nesedí lidsky , ale smekám před ním klobouk za jeho nezištnou propagaci Tesly. Ano, je to nadšenec, ale nic úmyslně nezamlčuje a hodně jsem se z jeho videí dozvěděl. Podle mě dělá velmi dobrou práci způsobem, který ne každýmu sedí. Taky mám raději electrodada, bezvadně se mi u něj každý pátek usíná, ale teslackovi zásluhy upírat nemůžu. Dělá rozhodně víc užitku než škody.

  4. E-ampera nebyla překvapivě první. Byla první úplně
    E-ampera nebyla překvapivě první. Byla první úplně nepřekvapivě, protože došlo k citelnému zlevnění auta.
    Takže je krásně vidět, že prodeji elektro aut brání jen nesmyslně vysoká cena, která je podle mě automobilkami dělaná cíleně. Jinak by se takový auta prodávali až moc.
    Pak by lidi jen jezdili a nic neplatili za servisy a podobně.

      1. Elektrická Škoda Citigo už přece jen trochu tlačit
        Elektrická Škoda Citigo už přece jen trochu tlačit začala, což je dobře. Snad se bude dobře prodávat a jiné výrobce to přiměje začít ceny korigovat směrem dolů. Též je otázka, jak trh zareaguje na uvedení elektrické Dacie. Bude sice slabá, pomalá a s nijak omračujícím dojezdem, ale kdyby se její cenu podařilo udržet hodně při zemi, mohla by se i přesto docela dobře prodávat.

Napsat komentář