Essen, metropole Porúří, nakupuje elektromobily Nissan

Essen vstupuje do nového roku jako „Evropské zelené město“. Japonská automobilka v roli nového hlavního sponzora poskytuje městu Essen vozový park 15 elektromobilů. Oba partneři spolupracují na ústřední tématu nadcházejících dvanácti měsíců: vytváření udržitelnější mobility.

Zástupci německé metropole Essen přebírají první elektromobily Nissan
foto: Nissan

TISKOVÁ ZPRÁVA

První tři modely Nissan Leaf a dva modely Nissan e-NV200 byly předány v Essenu v hotelu Rüttenscheider Stern v pátek 13. ledna 2017. Za město Essen a za vedení projektu zelených měst převzali od ředitele společnosti Nissan Center Europe GmbH Thomase Hausche symbolický velký klíč starosta Essenu Thomas Kufen a ředitelka environmentálního a konstrukčního odboru města Essen Simone Raskobová.

„Evropské zelené město Essen a světový lídr v oboru elektrické mobility Nissan – jsme zkrátka skvělý tým,“ uvedl potěšený Thomas Hausch. „Po celém světě jsme již prodali více než 275 000 elektromobilů, při každodenním použití s nimi najeli přes tři miliardy kilometrů a v Evropě vybudovali přes 4 000 rychlonabíjecích stanic. 95% našich zákazníků je s našimi elektromobily velmi spokojeno. Nyní chceme naše mnohaleté zkušenosti a znalosti využít k tomu, abychom poskytli vedení a pomoc Evropskému zelenému městu, a učinili ho ‚elektricky mobilním‘. Na vzájemnou spolupráci se velmi těšíme.“

„Elektrická mobilita je ústředním tématem budoucnosti – je šetrná ke klimatu i životnímu prostředí, šetří zdroje a je efektivní,“ zdůrazňuje Thomas Kufen. Simone Raskobová dodává: „Naše město prokázalo v uplynulých desetiletích schopnost transformace. Propagace elektrické mobility v Zeleném městě bude první jiskrou, která zažehne postup směrem k udržitelné budoucnosti.“

Elektrický vozový park společnosti Nissan budou využívat pracovníci vedení projektu a různých městských úřadů. Modely Nissan Leaf i Nissan e-NV200 jsou pro město jako stvořené: dokáží převážet cestující i zboží téměř nehlučně a bez jakýchkoli emisí.

Nissan představil Leaf v roce 2010. Je prvním sériově vyráběným elektromobilem na světě a v současné době nejprodávanějším elektromobilem. Vyrábí se v britském Sunderlandu, partnerském městě Essenu, a na popularitě získává i v Německu.

V roce 2016 vrostl jeho prodej oproti předchozímu roku o 23%. Od jeho uvedení na trh zde využívá tento elektromobil značky Nissan přes 4 000 spokojených zákazníků. Nissan Leaf jezdí ulicemi Essenu s 30 kWh baterií a s dojezdem až 250 kilometrů.

Za pouhých 30 minut jej lze nabít až na 80% kapacity – například na rychlonabíjecí stanici partnerské společnosti značky Nissan BK Motors, která se nachází poblíž radnice. Nissan provozuje největší bezplatnou síť nabíjecích stanic v Německu.

Řidiči si mohou vozidla dobýt ve více než 70 rychlonabíječkách a na více než 400 dobíjecích stanicích – a to zdarma. V říjnu 2014 odstartovala japonská automobilka kampaň „Elektřina zdarma pro každého“. Od roku 2015 je na trhu dostupná velmi praktická alternativa k vozu Leaf.

Jde o plně elektrický model e-NV200, který kombinuje vlastnosti klasicky poháněné dodávky NV200 s osvědčeným pohonem vozu Leaf s nulovými emisemi.

Na model, který získal německou cenu German Commercial Vehicle Award za rok 2016, uvedla Nissan nedávno pětiletou záruku. Ta sestává ze tříleté tovární záruky a dvouleté prodloužené záruky zdarma.

tisková zpráva

8 Comments on “Essen, metropole Porúří, nakupuje elektromobily Nissan”

  1. Dost by mne zajímalo, jak
    Dost by mne zajímalo, jak je to s tou „největší bezplatnou sítí nabíjecích stanic v Německu“. V Čechách Nissan prakticky nedodržuje dohodu se zákazníky a svoje nabíječky u autosalónů drasticky zpoplatnil.
    Co se týká vlastního auta Nissan Leaf, vlastníme ho již téměř dva roky a jedna věc nás velice mrzí – naprosto mizivá poprodejní péče o vůz nikoli ze strany prodejce (zde je vše slušný standard), ale ze strany zastoupení Nissanu či snad samotné firmy Nissan – to nedokáži rozlišit.
    Je velmi smutné, že Nissan nenabízí pro starší vozy Leaf nějaký upgrade balíček, jako má Tesla – například lepší baterii, upgrade SW, lepší nabíječku, doplnění „fly“ režimu (plachtění), výměna staršího topení za tepelné čerpadlo, aktualizace navigace a „infotainentu“,… Takové služby by měly na prodejnost možná větší dopad, než reklama v televizi. Znamenala by také ocenění fanoušků značky, kteří ji v počátcích podrželi a mohla by Nissanu přinést informace, prostředky navíc a nové fanoušky. Posloužila by i značkovým servisům. Ale když to funguje a může to dělat Tesla, proč by to dělal Nissan…

    Při svých diskusích o podnikání dávám občas přistup Nissanu k vlastnímu (potenciálně stále velmi dobrému) vozu Leaf jako příklad toho, jak korporace nefungují a zabíjejí vlastní produkty.

    1. souhlas, chytám se napsat
      souhlas, chytám se napsat nissanu také nějaké drobnosti a požádám zastoupení o vysvětlení proč je němec zvýhodněn. to bude jistě pěkný blábol co mi odpoví.
      A strašně mě s… ta reklama co furt běží v televizi..Jinak si na auto taky nemůžu zásadně stěžovat , i když max.80km dojezd ted v mrazch je tedy dost bída….

      1. určitě napište, napsal
        určitě napište, napsal jsem jim minulý týden
        já už se s nima jednou handrkoval, když jsem si koupil auto v roce 2015 a v navigaci byly mapové podklady z roku 2013; zústal jsem tenkrát stát u Teplic proti náspu dálnice, která křížila v té době již reálně neexistující silnici, na kterou mne navigace poslala…
        uhádal jsem tenkrát, po několika měsících handrkování, 50% slevu na aktulizaci (normálně stojí aktualizace 7-15000, za ty peníze koupíte špičkovou navigaci s doživotní aktualizací), abych zjistil, že tam není pražský tunel Blanka (tedy je, ale navigace ho nevyužívá), místo mapy nabíječek jsou tam stále benzínové stanice a v Brně stále neprojedu po nových částech okruhu a končím proti zdi nového nadjezdu
        dnes raději občas využívám k navigaci mobil přilepený přísavkou na přístrojovku…
        hloupá a zbytečná ostuda…

        1. Já to prostě s těmi
          Já to prostě s těmi navigacemi, rádii a dalšími serepetičkami nechápu. Pomalu celé auto dodávají spalovacím automobilkám různé firmy, aby je pak jen poskládali na 1 místě zvaném továrna automobilky dohromady, ale nejsou schopni se dohodnout na jednoduchém držáku, do kterého budou jen nasazovat nejnovější produkty. Všechny navigace, které jsou založeny na principu kupte si jednou za rok cédéčko nebo pošleme Vám do ní aktualizaci jsou prostě nesmysl. Mercedes B elektro ignoroval na podzim 2016 už 3 roky fungující cestu. A to je prý „špička automobilismu“. Ostuda.

Napsat komentář