eScooter: německý elektroskútr, který oslní cenou i slušným designem

Jan Horčík - 22 Srpen 2018

Elektroskútry pořád ne a ne chytit dech. Problémem jsou nízký dojezd a vysoká cena. Vyřešit to chce berlínský start-up Simple Mobility.elektroskútr elektrický skútr eScooter Simple Mobility

Elektrický skútr eScooter německé společnosti Simple Mobility si můžete barevně odladit a objednat přímo na webu.
foto: Simple Mobility

Německá společnost Simple Mobility sází se svým elektroskútrem eScooter na jednoduchost, jak je patrné už z názvu. Skútr nemá GPS, aplikace pro smartphone ani bluetooth repráčky.

Zato má dva USB porty, háček na tašku a to vše za docela neuvěřitelnou cenu €1999. Elektroskútr Simple eScooter pohání 1500W elektromotor Bosch v předním zadním kole a 60V 20Ah li-ion baterie s kapacitou 1,2 kWh.

Baterie váží 9 kg a skládá se z článků typu 18650 od LG Chem. Jedna baterie, která je dodávaná ve standardu, vydrží na dojezd 50 km. Přidat ale můžete ještě druhou baterii, čímž se dojezd násobí dvěma.

Baterie jsou vyjímatelné, takže si je můžete odnést k nabíjení, případně rychle měnit. Příplatek za dvě baterie je 600 euro. Připlatit si můžete také ještě za malý kufřík (99 euro).

Tým Simple Mobility se svým prototypem.

Tým Simple Mobility se svým prototypem.
foto: Simple Mobility

Elektroskútr vyvine max. rychlost 45 km/h, na kterou zrychlí během 9,8 sekundy. Po celém Německu je dodání elektroskútru zdarma. Kamkoliv do zbytku světa pak za poplatek 150 eur. Mají Simple Mobility se svým eScooterem konečně nakročeno k velkolepému úspěchu?

Například v porovnání s designovým českým elektroskútrem Čezeta 506 je cena asi pětkrát nižší! eScooter je v cenové hladině nejlevnější čínské produkce, ovšem komponentami, designem i marketingem je minimálně o jednu až dvě třídy výš.

Specifikace elektroskútru Simple eScooter

Elektromotor: Bosch FOC
Výkon: 1500 W
Rozměry (d x v x š): 172,7 cm x 107,1 cm x 71,4 cm
Hmotnost (bez baterie): 64 kg
Maximální zátěž: 150 kg
Rozvor: 120,2 cm
Nabíjení 0-100 %: 4 hodiny
Životnost baterie: 900 cyklů

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mám skútr Vectrix VX-1. Mám ho par měsíců rok 2008. Výkon 20kW. Dojezd 10 let staré NiMH baterie je už na minimu. Každopádně super do města i mimo. Nikdo vás nesmete na křižovatce ani na klasické silnici. Omezovač to má na 105 lze otevřít na 120. Ojetý se dá sehnat za slušný peníze. Jinak nic nového na trhu s rozumným výkonem neexistuji. Za mě rozumné by bylo cena 150.000 výkon 11kW dojezd 80 - 100 km hmotnost 150 kg. Velikost menší maxiscooter. A šel bych do nej. Rekuperace na plynovem gripu ideál jak Vectrix.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Elektrický skútr PUMA 120 km/h
xenony-zlin.cz/detail/elektricky-skutr-puma-120-km-h/347/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

WTF: Například v porovnání s designovým českým elektroskútrem Čezeta 506 je cena asi pětkrát nižší!
eSCOOTER za cenu 1999eur / *26czk = 51.974 czk
Cezeta Model 506 v zakladu 190.000 czk + baterie
Neni to divne, ze je v tom rozdil?

Takové terno mi to rozhodně nepřijde. Proč si třeba nekoupit už teď za 30 tKč něco podobného z HECHTu? https://vsenazahrady.cz/eshop/ctyrkolky-buggy-motocykly-elektrokola/hecht-equis-white-e-skutr-97354.html

Přikláním se k ostatním názorům. 45 km/h je málo. Nechat se předjíždět kdejakým kamionem není nic bezpečného. Můj limit je 95 km/h. Víte někdo o cenově rozumném e-skutru / e-moto, co by to dal? Nepotřebuji dělo jako je ZERO nebo BMW C Evolution

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dnes se dá koupit e-koloběžka podobných parametrů a mohu s ní na pěší zóny, do parku a prakticky někde až do hospody ke stolu. Není dvousedadlová, ale ve dvou nás to vytáhne i do kopce. Pak je tam tlačítko ECO a jede to legálních pro e-koloběžku 25 km/h. Jen pro info.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mohu poprosit o odkaz? Našel jsem podobné na Ali ale v ČR zatím ne..

Podívejte se na nabídku — koloběžky Perut

Obrázek uživatele Hynek

To je tedy už hodně velké... Já narazil na tohle, líbí se mi ale trochu se bojím dostupnosti ND do budoucna...

https://www.aliexpress.com/item/FLJ-11inch-Off-Road-Electric-Scooter-60V-2400W-65Km-h-Strong-powerful-new-Foldable-Electric-Bicycle/32843921664.html

Rozhodně jim fandim, už aby se to prodavalo ve velké. Kdyby před rokem 89 tohle nahradilo všechny Jawy 50, Babetty a Simsony, které jsme víc rozebírali, skládali a tlačili, než používali k přepravě, bylo by míň hlášek na VB za obtěžování hlukem a smradem. Dnešní mladí nechtějí nic kutit, ale se vozit. A na tohle by i v kombinaci s řidičákem aM mohli mít.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Stejná pohádka jako akumoto - český skútr s údajně odsunutou výrobou do Číny. Zde je podobný a ihned k prodeji:

alza.cz/niu-n1s-limited-edition-grey-matt-d5360882.htm

A kolik puberťáků si koupí přibližovadlo za 74t Kč?

tato a mama kúpia.
resp. zarobiť €2.500.00 nieje "v západnom nenecku" až taký problém. na tej ALZA-e sa vypredalo aj P1F v cene €700.00

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"500W elektromotor Bosch v předním kole"
-to na obrázku nemá ani náhodou.

V clanku stoji dokonce 1500 W v prednim kole.
Jinak bravo, kazdy to hned posuzuje s provozem v Praze. Domnivam se, ze Praha neni hlavni prodejni oblast. Stejne jako 15m plachetnice, nebo plazova buggyna. Cesko je pro svet jaksi nezajimava odbytova oblast. Obdivuji sebevedomost Cechacku.

A ony jsou jinde mestske tranzitni tahy s rychlosti pod 45? Nejak jsem si pri svych cestach nevsiml.
Samozrejme, pokud bude skutr jezdit v centru stredovekeho italskeho mestecka od kavarny k pekarne, idealne po pesi zone, tak to nicemu nevadi. Ale pokud se to pro jezdeni z jednoho na druhy konec vetsiho mesta, tak uz bych se bal.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Mezi stredovekym italskym mesteckem a hlavnim tahem vetsiho mesta je velky prostor pro takovy eSkutr.
Jeste cekam na argument, ze do Chorvatska s celou rodinou to nedojede.
Mel jsem spalovaci skutr a nikdy me nikdo neohrozoval. Vite, ze v DE jsou oblibene Mofa s rychlosti do 25km/h a jezdi s tim deti od 15 let. Nejsou to elektrokola. A nikdo si nestezuje, ze se s tim zabijou stovky detim rocne. A neni potreba ani ridicak ani technicka. Jen povinne ruceni 50 Eur/rocne. Cesko je porad jeste rakousko-uhersko pred 120 lety.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Měl jsem a mám spalovací skútr a přestože můj první skútr měl 4,4kW a jezdil cca 70km/h po rovině, tak jsem si po roce ježdění řekl že se nenechám někde vytlačit do příkopu a udělal si papíry na větší a to nejezdím po Praze. Pokud to nejede za každé okolnosti alespoň 60km/h, tak je to v každém větší městě o nervy a někdy i o život. Naštěstí dnes může každý řídit 125ccm skútr a i ty levné čínské jedou cca 85km/h a mají výkon cca 5,5-6,5kW. Prezentovaný eskútr s výkonem 1,5kW je jen takové lepší kolo.

Skutr jsem nemel, ale i na velke motorce, pokud ma clovek snahu jet predpisovou rychlosti (zvlast v obci), tak ma vecne na zadku nalepene auto nebo kamion.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je ovšem zásadní rozdíl zda ta předpisová rychlost je otázka volby a nebo nutnosti protože to víc nejede. A druhá věc ještě je za jak dlouho tu předpisovou rychlost dosáhnete. Pokud na normálním skútru nebo motorce máte 50km/h za 2-4s, tedy v zásadě stejně rychle nebo rychleji než auto, tak je motivace vás předjíždět menší než když trvá prezentovanému escooteru zrychlení na 45km/h 10 s. To vás 2-3 auta předjedou už v křižovatce.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jsem to nenakopíroval celé a jednička ujela, ale zjevně jde spíš o to, že bude pohon pravděpodobněji v zadním kole.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Máte pravdu, elektromotor je v zadním kole, omlouvám se. V článku je opraveno, plus jsme doplnili video a podrobnější specifikace.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Se skutrem se motat mezi auty, auuuu...

To uz bych bral ojety Twizy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ne, nakročeno k úspěchu nemá. 45 km/h maximálka je prostě málo, např. v Praze se na mnoha místech jezdí 70, v 45 by skůtr převálcovala ostatní auta.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Souhlas, to mi přijde do města lepší např. motorka Super Soco TC - sice to není skútr, stojí 90 tisíc, ale aspoň může ve městě držet tempo s auty.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No koukal jsem na to na Alze a je to stejná pomalá lemra, max. 45 km/h.

Známý má Hondu PCX 125 a to už je ten správný skútr do města a i na kratší výlety po okolí, kde není potřeba jet autem. A cena byla cca. 65.000 KČ.

Pokud něco takového bude v elektrice, tak to bude dávat smysl, klidně i za 100 tisíc. Jinak je to konkurence leda tak pro elektrokolo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale ne, těch 45 je s omezením na skupinu AM, dá se to odemknout na 70 (viz trendpark.cz)

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů CircontrolBUS2BUSAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilAmper 2019