E.ON postaví dobíječky ve spolupráci s Českými drahami u osmi nádraží

Společnost E.ON Energie vybuduje do konce příštího roku osm dobíjecích stanic u vlakových nádraží.

U osmi vybraných nádraží vzniknou dobíjecí stanice pro elektromobily společnosti E.ON. První stanice by měla vzniknout v Kroměříži už během třech měsíců.
foto: E.ON

Ve spolupráci s Českými drahami vytipoval E.ON vhodné lokality, ve kterých rozšíří možnosti dopravy pro uživatele elektrických vozidel. První stanice by měla vzniknout v Kroměříži už během třech měsíců.

„Výstavba dobíjecích stanic v lokalitách, kde mohou lidé přestoupit na jiný druh dopravy, je velmi důležitá. České dráhy tomuto nápadu byly otevřené a možnost nabídnout svým zákazníkům tuto službu je zaujala,“ říká Martin Klíma, vedoucí oddělení Mobility Services společnosti E.ON Energie.

Z osmi plánovaných stanic bude sedm rychlodobíjecích a jedna AC stanice s pozvolným dobíjením. Vždy bude u nádraží jedna, u které budou moci dobíjet hned dva automobily najednou. Rychlé dobíjecí stanice vzniknou v Hodoníně, Hulíně, Staré Pace, Zábřehu na Moravě, Frenštátě pod Radhoštěm, Frýdku-Místku a v Bohumíně. AC stanice pak u nádraží ČD v Kroměříži. Výstavba osmi dobíjecích stanic je spolufinancována z Operačního programu Doprava.

Společnost E.ON dosud stavěla dobíjecí stanice u hlavních dopravních tahů, čerpacích stanic, u supermarketů a obchodních center nebo městských parkovišť.

„Máme už ale například dobíjecí stanice také u autobusových nádraží v Českém Krumlově nebo v Třebíči a vlaková nádraží jsou dalšími vhodnými lokalitami pro výstavbu dobíječek a jejich následné funkční využití,“ dodává Martin Klíma.

„České dráhy dlouhodobě podporují moderní environmentální řešení. I proto mě těší, že jsme našli partnera, se kterým dokážeme našim zákazníkům nabídnout možnost nechat si dobít elektromobily, odstavit je na parkovištích u nádraží a dál pokračovat vlakem. Propojení těchto dvou ekologických dopravních prostředků má nepochybně budoucnost a logiku. Je to další z doplňkových služeb, kterými posilujeme svou konkurenceschopnost a obecně atraktivitu železnice pro cestující. Rychlodobíjecí stanice ale stejně dobře poslouží také lidem při čekání na jejich blízké, pokud je například pojedou na nádraží k vlaku jen vyzvednout,“ říká Ivan Bednárik, předseda představenstva a generální ředitel ČD.

Síť E.ON Drive v České republice už čítá více než sto stanic a více než dva tisíce registrovaných uživatelů. Celkem v ní jen za minulý rok uživatelé elektromobilů odebrali 405,75 MWh elektrické energie. Stanice staví a provozuje přímo energetická společnost E.ON nebo je připojuje do své sítě v programu tzv. Partnerských dobíječek, kdy si soukromé subjekty pořídí dobíjecí stanice a E.ON je pak otevře pro veřejnost a spravuje. Takových už je více než třicet.

Jako jediná společnost na trhu nabízí E.ON nonstop podporu u svých stanic sedm dní v týdnů. Za dobití se dá platit buď kartou E.ON Drive, nebo klasickou platební kartou po načtení QR kódu na stanici.

Díky začlenění do mezinárodní platformy mohou u stanic dobíjet i držitelé karet jiných vybraných poskytovatelů. Síť E.ON Drive se neustále rozrůstá. Na konci letošního roku by měla čítat 200 dobíječek.

tisková zpráva

15 Comments on “E.ON postaví dobíječky ve spolupráci s Českými drahami u osmi nádraží”

  1. pre neinformovaných – na slovensku distribútor ZSE (zapadoSK
    pre neinformovaných – na slovensku distribútor ZSE (zapadoSK distribučná), dcera stavianabíjačky a má „rezidenčné“ nabíjacie body, na tých miestach neúčtuje po ukončení nabíjania parkovné. zvyčajne pri žel staniciach, na sídliskách, … funguje to od 08/2020

  2. No místa na houby, ale umím si představit takové
    No místa na houby, ale umím si představit takové nabíječky u zásadních nádraží směrem k Praze, když jede člověk na jednání do okolí Václaváku či jinde v centru, že by tam auto nechal a zbytek dojel vlakem a např metrem.
    PS: samozřejmě pokud je to možné – což mnohdy možné není, aby mistr trapnosti zase zbytečně neútočil mimo

    1. Placate aniz byste neco znal. Treba pri nabijeni u DC
      Placate aniz byste neco znal. Treba pri nabijeni u DC nabijecky muzete nabijet jen 90 minut za normalni cenu a po 90 minutach naskakuje penale za blokaci 2 Kc/min. Technicky vzato spravne reseni, protoze za tech 90 minut je baterka vetsiny aut plna. Jen EV s baterkou >75kWh potrebuji dele. Za 90 minut se tezko nekdo staci vratit aby nemusel platit penale. Proto je DC nabijecka u nadrazi jaksi diskutabilni. AC dava smysl, tam je penale po 8 h.

    1. Rekl bych, ze podminkou nabijeni bude ponechani klicku od
      Rekl bych, ze podminkou nabijeni bude ponechani klicku od ecaru, aby se dostalo trochu proudu i na dalsi ecary, jejichz osadka by chtela popoject vlakem jinam a zpet bo ta vlakocesta bude na hodiny (mozna ani ty lokality nejsou vsechny elektrifikovany, takze fosilni vlakocesta).
      Mozna ale ty vlaky jedou tak řídce, ze pred odjezdem si stihnou nabit a preparkovat.

          1. Ani servisu? Já bych to taky nesvěřil každému dědkovi co
            Ani servisu? Já bych to taky nesvěřil každému dědkovi co hlídá parkoviště. To by musela být firma co má nějaké jméno, pojištění atd.
            Takové firmy se určitě časem objeví a vznikne nová profese „nabíjecí pikolík“. Mohli by to být třeba zaměstnanci ČEZu, EONu, letiště nebo hotelu. A zaměstnavatel by za ně ručil.

  3. „Síť E.ON Drive v České republice už čítá více než
    „Síť E.ON Drive v České republice už čítá více než sto stanic a více než dva tisíce registrovaných uživatelů. Celkem v ní jen za minulý rok uživatelé elektromobilů odebrali 405,75 MWh elektrické energie.“

    To znamená průměrně nabitých 11 kWh na jednu stanici za den…

      1. To nevím, údaje o EON si už nepamatuji. Lépe je na tom
        To nevím, údaje o EON si už nepamatuji. Lépe je na tom ČEZ, kde to je kolem 30 kWh za den a stanici.

        Já sem ten přepočet dávám, protože taková „výtoč“ se mi zdá hluboko pod hra icí rentability. I když… většina stanic je stavěná z nějakých dotací.

Napsat komentář