E.ON otevřel svou třetí veřejnou dobíjecí stanici v Českých Budějovicích

redakce - 03 Prosinec 2019

Od začátku týdne mohou elektromobilisté využívat v Českých Budějovicích už tři veřejné dobíjecí stanice společnosti E.ON.nová nabíjecí stanice E.ON v Českých Budějovicích

Nová nabíjecí stanice E.ON v Českých Budějovicích
foto: E.ON

Ta zatím poslední se nachází v samotném centru města. Řidiči elektromobilů si mohou vozy nově dobít v parku Háječek u letního kina. Do dvou let chce mít E.ON ve městě dalších pět dobíječek.

Už rok mohou řidiči elektromobilů využívat v Českých Budějovicích veřejné dobíjecí stanice společnosti E.ON. První rychlodobíječka vznikla u nákupního centra Globus v prosinci 2018. Druhá byla AC stanice s pozvolným dobíjením. Funguje od ledna 2019 u kavárny Lanna na Jiráskově nábřeží.

Nová stanice v parku Háječek je rychlodobíjecí. Odjet s dobitým vozem z 0 na 80 procent kapacity baterie od ní mohou řidiči do půl hodiny. Výběr místa v samém centru města není náhodný.

„Lokalitu jsme zvolili na základě koncentrace elektromobilů v krajském městě, kterou nám dokáže spočítat naše aplikace. Jsme moc rádi, že nám vedení Českých Budějovic v čele s náměstkem primátora Viktorem Lavičkou vyšlo vstříc,“ uvádí Martin Klíma, vedoucí Mobility Services společnosti E.ON Energie.

Dobíjecí stanice je od pondělí v plném provozu. Registrovaní zákazníci v systému E.ON Drive si mohou dobít baterie auta za 3 Kč/KWh, neregistrovaní si připlatí osm korun navíc. Zaplatit mohou pohodlně platební kartou.

K dispozici jsou dva konektory standardů CCS Combo a CHAdeMO a jeden Mennekes Type 2 pro pozvolné dobíjení. Připojena mohou být najednou dvě vozidla. Stejné ceny v průběhu prosince zaplatí řidiči i na stanici u Globusu. Ta byla první rok provozu zdarma.

„Nástup elektromobility je celosvětový trend a jsem velice rád, že se ve spolupráci s naším městem podařilo tuto dobíjecí stanici zřídit. České Budějovice již v minulosti jako první město v Česku zavedly ryze elektrobusovou dopravu přímo do centra a i díky tradici trolejbusů je elektrifikace MHD na vysoké úrovni. Další lokalitou, kde by se mohlo objevit nové dobíjecí místo, je záchytné parkoviště P+R v Jírovcově ulici. Projekt tam s takovouto možností i počítá,“ říká Viktor Lavička, náměstek primátora města České Budějovice pro dopravu.

Dobíječka v centru Českých Budějovic je už 45. stanicí, kterou v Česku E.ON zprovoznil. Dalších dvanáct postavených na zapojení čeká. V jižních Čechách jich aktuálně lze využít pět z celkového počtu.

Vedle Českých Budějovic fungují ještě v Písku a v Lipně nad Vltavou. Do konce roku 2022 plánuje mít E.ON 300 dobíjecích stanic po celé republice.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Už třetí nabíječku je ČB? Není to nepřiměřeně přehnané úsilí?

---

hariprasad

Nový ceník dobíjení
______________Nyní________________________Od 1.1.2020
Typ dobíjení__E.ON Drive__bez registrace__E.ON Drive__bez registrace
AC dobíjení___3 Kč/kWh____9 Kč/kWh________3 Kč/kWh____9 Kč/kWh
DC dobíjení___3 Kč/kWh____11 Kč/kWh_______6 Kč/kWh____11 Kč/kWh
UFC dobíjení__6 Kč/kWh____11 Kč/kWh_______9 Kč/kWh____13 Kč/kWh

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele ePavel

Tak nám eon taky zdražuje nabíjení… Asi nechtěli riskovat přechod stovek zákazníků od ČEZu.

---

Teslu s bonusem objednejte přes link http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html
Nekrmím Trolla42

Obrázek uživatele Marek_

A jak to teda vychází? Na webu pořád vidím staré ceny:
https://www.eon.cz/drive

---

Lexus GS 450h Premium

DC dobíjení bylo původně 3 Kč /kWh a 11 Kč/kWh pro neregistrované. Teď je 6 Kč/ kWh a 11 Kč / kWh pro neregistrované.
DC nad 50 kW zdražili z původních 6 a 11 Kč na 9 a 13 Kč.
AC zůstalo beze změny, což značí, že nejde o cenu energie, ale o vejvar.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016) | 2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014 | 2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah | Jde to i na baterky.

Nabíjení nad 50 kW je už za docela luxusní cenu. Tím ty ultrarychlé nabíječky dost zazdili.
Vypadá to, že se mamutí společnosti zachovaly stejně špatně jako SPT Telecom v počátcích internetu v ČR. Taky to nesmyslnou politikou nechal soukromníkům a ti na tom obrovsky zbohatli. To oni zavedli internet statisícům domácností, ne SPT Telecom. A teď se to samé bude asi opakovat u nabíječek.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016) | 2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014 | 2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah | Jde to i na baterky.

Obrázek uživatele ePavel

Situace se opakuje, zase si nebude na vystrkově s kým pokecat, protože tam auta nebudou jezdit. To už tu bylo za časů evmapy...

---

Teslu s bonusem objednejte přes link http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html
Nekrmím Trolla42

Nezazdili. 90% nabíjení nabíjím doma nebo v práci. Pokud jedu na cesty a opravdu spěchám, zaplatit 9,- Kč/kWh za UFC nabíjení mi přijde v pohodě. Pokud nespěchám a parkuji tam, tak to klidně vrazím na AC a nebudu blokovat DC nebo UFC nabíječku.
UFC nabíjení je určeno pro cestovatele, ne pro lidi, co si tam budou nabíjet auta pro své denní ježdění kolem komína.

S tím souhlasím, ale 9 Kč už atakuje cenu za naftu. Elektromobilisté to asi zvládnou překousnout, ale k přestupu z nafty na elektro to asi nikoho motivovat nebude.
Český šetřílek to raději dá na DC<50 kW za nižší cenu nebo rovnou na SC, kde to poteče rychle za stejnou cenu jako na DC< 50 kW.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016) | 2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014 | 2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah | Jde to i na baterky.

To je mi přece jedno, když 90% nabíjím doma. Když na veřejné nabíječce bude nabíjet místo domácího nabíjení, ať si klidně nabíjí přes AC za 3 koruny.
Jinak českej šetřílek ať si dále jezdí nafťákem. Je to jen otázka nastavení daní, resp. promítnutí cen externalit do ceny spotřeby.
Provozovat čističku je také dražší než odpady rovnou směrovat do řeky. A přesto nejsme prasata a odpady čistíme. Proč by tento princip nemohl fungovat i v autech?

Obrázek uživatele ePavel

Co kdyz si ale nekdo chce koupit ev pro rozvazku, takze musi taknkovat hodne mimo domov? Ano prumernemu ridici to muze byt sumak, protoze mu to jen trochu zvedne prumer. Brani to ale prechodu na elektriku pro vozy co dost mozna delaji vetsinu provozu. Mohli by se u kazdeho takoveho auta usetrit desitky kubiku nafty, stovky tun co2 o ostatnich jedech nemluve.

---

Teslu s bonusem objednejte přes link http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html
Nekrmím Trolla42

Pokud rozvážková firma jezdí po celé republice, tak nebude jezdit elektrikou.
Místní rozvážková firma bude nabíjet ze své vlastní nabíječky. Problem solved.
Kdysi jsem přemýšlel, že bych u firmy vybudoval DC nabíječku, ani jsem nechtěl, aby vydělávala. Jen aby to bylo na nule. Po sečtení vstupní investice a pravidelných nákladů jsem se nedostal pod 13 korun za kWh, při vytíženosti 12 hodin denně.

Obrázek uživatele Marek_

A neměla by si rozvážková firma vybudovat vlastní nabíječku? Předpokládám, že cenu el. energie budou mít nižší než spotřebitel v NT, ne? A pokud se jim to nevyplatí, tak alespoň AC sloupky u firmy, kde se to pomalu nabije přes noc. Nevím, kolik takové jedno auto, třeba u damejidlo.cz a pod., denně najezdí.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele ePavel

Na co by ji byla nabíječka v sídle firmy, kde pak auto stojí přes noc? Většinou jezdí po celé republice a nabíjet potřebují spíše po cestě až v cíli. Nebo to může být živnostník s jedním vozem, který najede 700 km denně a také může jezdit na všechny směry. Ten si za cenu nabíječky pořídí dvě naftové dodávky.

---

Teslu s bonusem objednejte přes link http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html
Nekrmím Trolla42

Pokud někdo najede denně 700 km, tak si nepořídí elektriku. Řešíte hypotetický problém, který neexistuje.

Obrázek uživatele ePavel

Tak já jsem je dneska s elektrikou najel, ale nejezdím každý den.

---

Teslu s bonusem objednejte přes link http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html
Nekrmím Trolla42

To umím taky. Taky jako jsem dojel z Plzně do Brna a zpátky, abych si dokázal, že to jde. Ale důležité je to slovíčko DENNĚ.

Obrázek uživatele Marek_

Tak myslel jsem něco jako damejidlo, rozvážka pizze a pod. A nebo třeba taxislužba a tak.

Pokud někdo jezdí po celé republice, tak je samozřejmě odkázaný na veřejné nabíječky. A je úplně v pořádku, že nabít rychle na cestě něco stojí, víc než nabít doma. Jinak by to nikdo nestavěl. I tak si myslím, že vzhledem k počtu EV a faktu, že většina nabíjení probíhá doma, jsou ty nabíječky zatím prodělečné.

Prostě to nená charita, účelem ČEZ, EON a PRE není podporovat elektromobilitu (za cenu svých ztrát), ale vydělávat.

Jo a jinak, pokud někdo jezdí 700 km denně, tak je fakt lepší si pořídit tu naftovou dodávku :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele ePavel

Ono vlastně kdyby to bylo 700 km denně tak se sakra vyplatí ten nejdražší paušál čezu. Eon to tak trochu obchodně nepobral.

---

Teslu s bonusem objednejte přes link http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html
Nekrmím Trolla42

Obrázek uživatele Marek_

Jo, vzhledem k tomu jak to má ČEZ, je to zvláštní.

---

Lexus GS 450h Premium

Mně to ani nepřekvapuje, spíš jsem s tím počítal a tak se do hry zase zpátky dostává EVmapa.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s EV 110 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, ...

Držím palce, soukromníci si totiž musí instalací nabíječek vydělat, tak to dělají s rozumem a pro lidi - ne proto, aby utratili dotace (peníze ostatních lidí). Nakonec možná nastane situace, kdy budou mít mamutí firmy spoustu drahých nabíječek, kterým budou směle konkurovat ty soukromé. Třeba se jednou vrátí DC nabíječka i do Rousínova :).

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016) | 2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014 | 2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah | Jde to i na baterky.

Obrázek uživatele PetrVins

PŘESTAŇTE stavět rychlonabíječky do center měst a stavte je na DÁLNICÍCH u pump a restaurací!!!!! To je fakt jak v kocourkově. Ve městech stavte po desítkách AC nabíječky lidem u paneláků, na městských parkovištích, v obchodních centrech!!!!! Rozumí někdo z těch vašich plánovačů provozu elektromobilů? Kolik těch vašich plánovačů jezdí elektromobilem? Podle mě NIKDO. Fakt nechápu, proč se dotují rychlonabíječky u dálnic, které budou ziskové, protože na dálnici si klidně zaplatím vyšší cenu za elektřinu a dotace pro výstavbu levného AC nabíjení pro OBČANY NEJSOU? No protože dotace na stavbu nabíječek zase vymýšlejí úředníci, kteří jezdi NAFŤÁKEM a nemají ani tušení, jak a kdy se elektromobil nabíjí. Elektromobilitě nejvíc pomůžete, když postavíte lidem nabíječky nebo zásuvky u panelových a bytových domů, protože 90% NABÍJENÍ PROBÍHÁ DOMA V NOCI.

---

Nissan Leaf 2018 (najeto 40tis.km), FVE 5kWp + 15kWh baterie

No, ono to je především o tom, zda majitelé pozemků u benzínek svolí k výstavbě nabíječky. Když jsem se kdysi bavil s ČEZákem, tak mi říkal, že není problém postavit stanici kamkoliv, ale problém je se domluvit s majiteli pozemků. Že nejčastěji to končí na tom, že buď to vůbec nechtějí nebo mají nesmyslné podmínky pro stanici (nepřiměřené nájemné, atd.)
Jinak tady třeba na D5 se to lepší každým rokem (jiné dálnice nesleduji). Máme už Beroun, Zbiroh, Plzeň, Kladruby, takže dálnice je prakticky pokryta každých cca 30 km.

Obrázek uživatele Marek_

A neměl kdysi EON nabíječku i u exitu 128, Bor?

Edit:
A nebo si to pletu s jsou to ty Nýřany :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Tak ona je to pravda jen částečná.
Ano majitel musí souhlasit.
Ale ty nepřiměřené požadavky má spíš ČEZ, podle toho co jsem viděl některé smlouvy, až jsem se divil, že to jsou schopni majiteli vůbec nabídnout, hold monopol!
Většinou zdarma, smlouva na 10 let s opci na dalších 10 let, nikoho jiného tam nepustit a platit budou až jim to bude vydělávat.
Já se taky s jednim bavil a ten přiznal, že kdyby tam nebyla tak štědrá dotace, tak by do toho čez nikdy nešel.

Nejhorší je, že se mezi sebou stavitelé stanic vůbec ale vůbec nedomlouvají kam ji postavit a kam ne protože tam už jiná je.
ČEZ jede jak buldozer a tak to s elektromobilitou tady i dopadne.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s EV 110 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, ...

To je možný, tak do hloubky jsem to neřešil.
Jinak bez těch dotací by se do toho nepouštěl nikdo. Dneska a ještě pár dalších let je to těžce ztrátový byznys.

Oni staví tam, kde jim to nedá moc práce. Ale souhlasím, nabíječky patří na dálnice a silnice první třídy, ideálně k motorestům nebo aspoň na odpočívadla s pumpou.
Kdysi se EON prezentoval tak, že chtějí stavět na dálnicích, a vzhledem k tomu, že ČB tenkrát nebyly na dálnici, tak neměly nárok. Proč dodnes není nic na D3 a D4 a proč v ČB u náměstí ve slepé uličce shodou okolností zrovna u sídla EONu je úplně zbytečné DC, to opravdu nedokážu pochopit.
Dlouhodobé AC nabíjení je další téma. Je něco takového aspoň v Praze? Vidlák z jihu přijede do hlavního města elektromobilem a rád by ho nabíjel po dobu pobytu v Praze (kde se už přesouvá metrem) a ještě raději by byl, kdyby nemusel platit desítky korun jako parkovné a platil jen za nabíjení (i bez penalizace za obsazenou nabíječku nad dvě hodiny). Parkoviště zdarma tam jsou i pro spalováky, ale nabíječky tam nejsou. Snad jen trochu se tomu podobá Černý Most, kde je několik PRE.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016) | 2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014 | 2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah | Jde to i na baterky.

Obrázek uživatele Radovan

Vždycky si vzpomenu na naši první prázdninovou cestu Peugeotem Ion v srpnu 2014, před 5 lety:
- ČR Kroměříž obyčejná zásuvka na sloupku u hotelu Tenis zdarma, stání s pomalým 10A k autu dodávaným nabíjecím kabelem 7 hodin. Prohlídka města, aquapark
- ČR Brno první rychlonabíječka Netdata.com a evmapa.cz, nabití zdarma za 25 minut na 80%
- ČR Vranovská přehrada EON nenalezitelný, nakonec po pár dnech zjištěno, že wallboxy má v areálu elektrárny za 2 vraty a stejně bychom bez kabelu Mennekes-Yazaki nenabili. Takže nabito z EON pro kola a skútry stojanu, respektive v hotelu kde jsme po večeři, protože ten stojan byl na slabém jističi. Dále nabíjeno v penzionu přes noc z obyčejné zásuvky.
- Rakousko Ella Stockerau zdarma všechny rychlé i pomalé standardy, na výběr byl i pomalý McDonald´s
- Rakousko Wien energy 2 rychlonabíječky zdarma a moře Mennekes zásuvek na každém krytém parkovišti, např. pod univerzitou 12 ks, u Prátru v nadzemních na každém patře 4patrového objektu 12 ks ve všech 4 parkovacích domech atd. atd. (kartu mi poslali předem zdarma dopisem do ČR).
- Slovensko trasa Bratislava Žilina rychlonabíječky Greenway zdarma co 20-60 km, v Blavě hned několik (kartu mi poslali předem zdarma dopisem do ČR) plus sem tam i volné zásuvky v podzemních garážích nákupních center.
Takže kdo nám to po 5 letech vychází na přelomu roku 2019/2020 jako TOTÁLNÍ LŮZR? OPĚT ČEZKÁ DÍRA. :-(

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 82 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Zastavil bych dotace na města, kde už nějaké DC dobíječky jsou. Ještě je řada měst a jejich okolí, kde je na mapě žalostně prázdno.

---

18 tis km elektricky od roku 2018

EON si ji chytře dal k sídlu, takže tam stejně bude převážně stát jejich slavná Tesla. Takže ano - výběr lokality opravdu není náhodný. Řekl bych, že tohle je jedno z nejblbějších míst, kam lze DC nabíječku dát, tady by úplně stačil ten jejich proslavený AC sloupek a ABBčko mohli šoupnout spíš do Krumlova nebo ještě lépe do J. Hradce. Tam se nabíječky asi nikdy nedočkám. Stejně tak bych velice ocenil nabíječku v Meznu na konci D3, krásnej Mekáč a Benzina - tam by se mohl spíš činit ČEZ. Ale nechci nadávat na ČEZ, ten maká dobře, postavil toho mnohem víc než EON.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016) | 2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014 | 2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah | Jde to i na baterky.

Rychlonabijecky maji byt umisteny na hlavnich tazich aby umoznily dalkove cestovani. Hlavne je neumistovat do centra mest. Tim dalkove cestovani zabijou.

50 kW nabíječka je tak akorát do centra města. Za hodinu oběda nebo 2 hodiny prohlídky města se tak akorát dobije auto. S 11 kW AC dobijete tak na 100 km.

Dokud je v plesnivem Cezku maximum 50kW, tak je vas komentar zbytecny. Dejte 50kW do centra a mezi mesty at lidi auto tlaci. Nebo co tim chtel basnik rici?
Me je to z casti ukradene, s Teslou prejedu celou republiku. Akorat s Nissanem muzu pak akorat kolem komina. A cpat se skrz zacpana mesta kvuli nabijecce? Ne dekuji.

To je pravda. Ale je taky pravda, že u 50 kW nabíječky je dobré mít nějakou zábavu. Aspoň ten záchod aby tam byl :). Třeba EON v Nýřanech - to je pořádná nuda.
V době, kdy ještě stále není možné Nissanem cestovat mezi městy, je opravdu zbytečné dávat do ne úplně velkého města už třetí DC nabíječku (2x EON + ČEZ). Navíc když v celém kraji je pouze jedna další možnost DC nabíjení (Písek). Ale pozor, prý se něco rýsuje ve Strakonicích a dokonce to vypadá, že e-Wald ve Volyni už jede (možná od dneška). Třeba se blýská na lepší časy. Jen jsem si musel postesknout, že v Krumlově by bylo DC užitečnější.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016) | 2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014 | 2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah | Jde to i na baterky.

Uz aby nektera zahranicni spolecnost rozproudila Cezkou krev. Uz i EON se 3 kc/kWh strci Cez s tema novymi tarify do kapsy.
WC je dobra pripominka. Nabijecky by mely fungovat u velkych benzinek kde jsou WC i obcerstveni.

Právě mi přišel mail od EONu, že dvojnásobně zdražují DC nabíjení (nyní 6 Kč). Takže téměř dorovnali ČEZ. EON je tudíž čím dál víc zbytečný. Pokrytí bídné, ceny skoro stejné jako ostatní, mnohdy i vyšší.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016) | 2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014 | 2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah | Jde to i na baterky.

No v zahranici jsou poplatky spise vyssi nez co ma CEZ ne? (pokud nejsou nejakce akce s nabijenim zadarmo)

V zahranici jsou vstupni naklady vyssi a platy take. V DE platim za kWh 0,35EUR. Bez nejakych zavazku a na >90% nabijeckach. Kde najdu v CR ekvivalent? Platim pausal u Cezu, mam kartu Eon. V DE mam roaming na vsechny a nic vic nepotrebuji. Plati priblizne to same jako u mobilnich operatoru. V Cezku je vse specificke, i lidi a nekomu to asi vyhovuje.

Obrázek uživatele Marek_

To jsem taky koukal, že v Německu je těch nabiječek spousta, ale u každé z nich je dlouhý seznam karet, které to podporuje. To znamená, že stačí jedna přístupová karta (aplikace v mobilu) a nabiju více-méně na všech nabiječkách, je to tak?

A ceny? Jsou stejné nebo jsou různé podle toho, jakou kartou (aplikací) přistupujete? Nějaké zvýhodnění třeba když mám elektřinu od EnBW a pak nabíjím na jejich nabiječce a pod. Protože co jsem koukal na ceny, tak se liší a toto mi nebylo jasné.

Jinak ale ten roaming je dobrá věc a bez toho to v budoucnu nepůjde. Dnes taky nepřemýšlím, kde natankuji, jestli mám tu správnou kartu a jsem registrovaný a podobné blbosti.

---

Lexus GS 450h Premium

Mrknete na Einfachstromlade neboli https://www.maingau-energie.de/e-mobilit%C3%A4t/Autostrom-Tarif.
Bez zavazku 0,35E/kWh vsude.
A nabijecky https://www.goingelectric.de/stromtankstellen/.

Obrázek uživatele Marek_

Jo, koukám, díky. Takže cena záleží jednak od toho, u koho se registrujete a pak se může stát, že na stejné nabiječce nabíjí různí lidé za jinou cenu. No a pak dostanete slevu, když jste zákazníkem, konkrétně u Maingau je to pak za 25 ct/kWh. A někde to mají i rozlišené AC a DC, různé ceny.

Celkově je to asi ještě méně přehledné než v ČR, ale velké plus je ta možnost roamingu, jedna karta a hotovo.

---

Lexus GS 450h Premium

Moje prvni Maingau karta nefungovala, nejak se neaktivovala a zustal jsem v Bavorsku trcet bez elektriny. Tak pred prvnim pouzitim je dobre mit nejaky plan B. Ale nastesti jsem mohl jinde nabit dokonce zadarmo a nezustal jsem tam jako kul v plote. Mate pravdu, v DE existuje nespocet poskytovatelu a kazdy ma jine ceny. Takovy elektricky divoky zapad. Snad se to casem srovna. Ale konkurence neni zase tak spatna.

Spíše že 50kW do města a 250kW mezi městy.

V CR je jen maly podil EV ktere takovy vykon vyuziji. Starsi EV neberou ani tech 50kW. Nabijecka 250kW bude mozna 3-5x tak draha jako 50kW. Lepsi 4x50kW nez 1x250kW. CR je mala zeme, potrebu nabijet 1200km/h ma asi malokdo.

Pokud se mají EVs opravdu masově rozšířit, tak 250kW pro tranzitní dopravu bude nutnost.

dle toho co se da zjistit v zaverkach Ionity tak 350kW stojan je na cenove urovni cca 38 az 40 tisic eur, tedy ne o moc drazsi zalezitost oproti 50kW ABB, a je celkem zrejme ze Ionity po nich sahlo asi prave proto ze ABB ma totalne prestrelene ceny, radsi ani nechci vedet jakej nesmysl si rikaj za ty jejich 150kW stojany

celkem verim ze v tech automobilkach ktere se na Ionity podilej si hned spocitali ze cim vice stojanu s vyzsim vykonem postavej, tim vice pak prodaj elektromobilu, protoze Tesla prodava i diky tomu ze ma prave sit Superchargeru

a jak vidno laickou zakladnu zrejme v soucasnosti na BEV nejvic trapi to jak pomalu se nabiji, takze se snazi aby do budoucna jejich auta meli jak moznost 150-350kW nabijeni, tak i moznost takovou rychlosti pak i nabijet na danych nabijeckach, aneb snazi se tim uspokojit potencialni zakazniky a ukazuji jim tim ze i zakaznik muze mit jakysi pomyslny hlas pri rozhodovani, proste dobre PR, ac celkem pozde

Nabijecka neni jen to co vidite. Je to kabelova pripojka znacneho prurezu, transformator a koneckoncu i mesicni pausal za prideleny prikon. Vykopove prace a montaz bude zrejme stejna pro 50kW i 350kW. Cezko je porad jeste vychodni Evropa a to, co je treba v DE optimalni, neplati pro CR. Ja teda s TM3 nepotrebuji takovy prikon. A pokud jedu na vzdalenost delsi nez je prvotni dojezd, tak uz jsem v zahranici a tam to muzu popripade vyuzit. Jake mate prosim EV a denni najezd, ze potrebujete vic nez 50kW?

jelikoz mam vystavbu 2 nabojecek jiz uspesne za sebou tak ano, vim ze to je mnohem drazsi coby stavebni celek, porovnaval jsme tady jen to kolik stoji nesmyslne drahe ABB 50-150kW a za kolik Ionity nakupovalo 150-350kW nabojecky

aneb ono to neni tak ze kde je 2x vice vykonu je 2x drazsi, cena nastesti stoupa celkem malo, a to nejen na strane nabijeci stanice, ale i ohldne kabelove infrastruktury a trafacky, vesmes se tedy vyplati vse od zacatku dimenzovat na vykon 150-350kW, neb je to drazsi jen o malo vic, rekneme cca 1.2-1.3x drazsi

a treba CEZ to tak i dela, mista kde ma osazene nesmyslne drahe ABB 50KW ma dimenzovana na 150kW, kdysby to nemel zaplacene z dotaci, tak si myslim ze by o ABB vubec neuvazovali, jsou totiz jednoznacne nejdrazsim resenim na trhu

Jaguar iPace

Potřebu nabíjet 1200 km za 5 minut mají právě ti, jenž o elektromobilitě nic neví, ale mají doma TéDéÍčko, kde tohle jde normálně. A vyžadují to po elektromobilech, přičemž si vůbec neuvědomují, že právě s elektromobily si i tu kratochvíli u pumpy mohou odmyslet.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016) | 2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014 | 2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah | Jde to i na baterky.

Potřebu nabíjet rychle má skoro každý, kdo nedojede do cíle na jedno nabití a musí stavět jen kvůli nabíjení na cestě a ztrácet čas.
Takže já UFC nabíjení vítám, byť to dneska u svého stávajícího auta nevyužiji.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů CircontrolInfotherma