E.ON otevřel rychlodobíjecí stanici v Ostravě

E.ON dnes otevřel dobíjecí stanici pro elektromobily v Ostravě – Vítkovicích. Nachází se u čerpací stanice MOL v ulici Rudná.

Rychlodobíječka má k dispozici dva konektory standardů CCS Combo 50kW a ChadeMO 50 kW a jeden Mennekes-Type 2 – 43 kW. Dobíjet tak u ní mohou dva vozy najednou.
foto: E.ON

Nová rychlonabíjecí stanice E.ON (GPS 49.8076289N, 18.2705725E) byla postavena v rámci projektu NEXT-E, dodavatelem byla společnost ABB. V síti E.ON Drive v České republice se jedná o 56. veřejnou dobíječku, v Moravskoslezském kraji pak o pátou dobíjecí stanici.

Dobít svůj elektromobil mohou registrovaní zákazníci v systému E.ON Drive i neregistrovaní. Těm stačí mít u sebe mobilní telefon s připojením na internet a zaplatit mohou pohodlně platební kartou. Stanice je k dispozici nepřetržitě 24 hodin denně a sedm dní v týdnu.

tisková zpráva

22 Comments on “E.ON otevřel rychlodobíjecí stanici v Ostravě”

  1. Stanici jsem včera 10.6.2020 osobně navštívil a
    Stanici jsem včera 10.6.2020 osobně navštívil a vyzkoušel, vše OK až na jednu maličkost – prozatím chybí barevné označení nabíjecích míst na parkovišti a značka vyhrazeného stání.
    Paní, která se spalovákem u stojanu stála (naštěstí je stojan na dělící čáře, takže uprostřed 2 míst) seděla hned vedle u venkovních stolečků s kafem a jakmile viděla elektromobil, pochopila, že stojí špatně a nabízela přeparkovat. Poděkoval jsem jí a uklidnil ji, že dokud to je značeno jako vyhrazeno pro zákazníky čerpací stanice bez rozdílu, stojí správně, a že to oceňuji. Rychlost nabíjení slušná, při polovině baterky to do Peugeotu Ion jelo výkonem 30 kW (1 kWh/2 min.).
    Poslal jsem obratem dotaz na E.ON přes aplikaci a druhý den dorazila odpověď, že místa malují a označují podle možností, většinou to stojí na majiteli pozemku nebo státní správě, co se značky týče. Nicméně tady dali přednost rychlému zprovoznění a zbytek bude, jakmile to počasí dovolí. Je fakt, že střídavě u nás prší už 14 dní což malování asfaltu neumožňuje. Trochu nepříjemné je, že 1 den pak bude určitě stojan mimo provoz, protože tak dlouhý kabel, aby dosáhl přes čerstvě namalovaná nabíjecí místa, tam není. Kdo si ale vozí 5-7 m dlouhý Mennekes kabel na pomalé nabíjení, ten uspěje. Ostatní budou muset na nedaleké rychlonabíječky PRE a ČEZ.

  2. Tak všechno je jinak. U článku není špatná fotografie,
    Tak všechno je jinak. U článku není špatná fotografie, ale správná. Toto je totiž E.ON stojan na ČS MOL ulice Rudná v Ostravě-Vítkovicích naproti Mercedesu u Penny Marketu směr do Ostravy. To je tedy překvápko. Takže MOL stojan na ČS MOL naproti Avion Shopping Park ulice Rudná Ostrava-Zábřeh stále out.
    Až zas bude někdo psát článek, tak prosím přesně. Rudná ulice začíná v Havířově a přes Ostravu vede skoro až k hranicím Opavy. To je jako napsat o Praze, že je rychlonabíječka na Strakonické. Ta začíná pod Vyšehradem a u Jíloviště se mění na D4 plynule pokračujíce až do Mníšku pod Brdy, kde se mění na Dobříšskou.
    Jinak koncentrace rychlonabíječek v Ostravě začíná být nesmyslná. tahle vyrostla přes ulici naproti PRE za prodejnou Mercedesu. Kousek od ní, cca 1,5 kilometru je ČEZ Teplárna Vítkovice a na druhou stranu ČEZ Hyundai autosalon Ostrava-Hrabová- Nemluvě o další ČEZ na Rudné a další ČEZ u Kauflandu kousek od Teplárny a na něj navazuje další ČEZ na Hornopolní.

    1. Ad koncentrace.. kdyz se jeden podiva na mapu rychlonabijecich
      Ad koncentrace.. kdyz se jeden podiva na mapu rychlonabijecich stanic, tak je ta soustredenost do mest velika. Jiste to souvisi s tim, ze plan jejich vybudovani vznikl v dobe, kdy BEV byla diky dojezdu pripoutana k mestum. Bohuzel asi ten trend zustal i v dnesni dobe, coz se projevi za par let.
      A jak popsat trend budovat rychlonabijeci mista v obch.centrech? Asi vyslednou politickou pochvalou investorovi za dalsi jeden, vyjimecne dva kousky. Prakticnost v tom nehraje roli. V techto mistech by mely byt zasadne normalni AC sloupky v desitkovem mnozstvi na lokalitu, aby najezdnik utracel co nejdele. Svetla vyjimka je oc Cerny most v Pze se stojanky PRE.

      1. Taky nepochopím, proč do nákupních center dávají rychlo
        Taky nepochopím, proč do nákupních center dávají rychlo nabíječky, ty by měly být na cestách mezi městy. To aby člověk kontroloval, zda už má EV nabité a odběhl si od nákupu vypnout EV a přeparkovat. Ještě větší sranda je pokud obchoďák zavřou i s nabíječkou a v noci tam nikdo nenabije, viz Frýdek Místek.
        Ve Vídni je skoro v každém podzemním parkovišti alespoň 10 zásuvek mennekes typ.2 ale žádná rychlo nabíječka.

        Navíc cpát 2-3 rychlo nabíječky před autosalon je taky zhovadilost pokud je to z Evropských dotací co má čez!
        Za vlastní ať si jich tam postaví třeba 10!

  3. Tak si to shrňme.
    MOL instaloval rychlonabíječku na ulici

    Tak si to shrňme.
    MOL instaloval rychlonabíječku na ulici Rudná na čerpací stanici v Ostravě Zábřehu, naproti Avion shopping park a ČS Benzina v protisměru s rychlonabíječkou ČEZ, už v listopadu 2019. Neskutečných 7 měsíců mu trvalo ji spustit.
    Za tu dobu v Číně postavili 3/4 továrny Tesla.
    Už víte, proč je Evropa v dupě a tak hodně hluboko?
    Pro odpovědné osoby bych navrhoval veřejné bičování rychlonabíjecím kabelem. I když co jiného od ropáků čekat, že?

      1. Ano, ropná, spalovací a politická lobby, což fakticky
        Ano, ropná, spalovací a politická lobby, což fakticky jedno jest, dělá pro zaškrcení elektromobility maximum, tedy minimálně v ČR. Nicméně mít nějakou politiku osazování ČS nabíječkami a nechat hnít osazenou 7 měsíců je přinejmenším hodně zvláštní. Ještě mne tak napadlo, že Maďaři z Budapešti jsou na tom ve vnímání ČR podobně, jako Pražáci, tedy že za Říčany už nic není. Takže se na Ostravu zapomnělo a koronavir poskytl další záminku nevyjíždět.

      1. Je vidět, že o tom moc nevíte, když tu motáte nesmyslně
        Je vidět, že o tom moc nevíte, když tu motáte nesmyslně Teslu. Ta si staví za svoje a pro svoje vozidla. Ne z daní nás všech. A nedělá rychlonabíječky s pro ně trapným výkonem 50 kW, nejnižší a nejstarší mají 125 kW a novější 175 kW a výše, proto se taky jmenují Supercharger. A stavějí se z pohledu evropského, tedy na obsazení dálkových tras pro vozidla Tesla s dojezdem 300km+. Takže ji máte v okolních zemích nedaleko našich hranic a uvnitř ČR pak na hlavních tazích D1 Praha, Vystrkov, Brno a Olomouc. Ostrava a další místa je aktuálně na řadě v rámci zahušťování, což je obvyklá druhá vlna u Tesly, jakmile vzroste počet jejich aut v regionu a rychlonabíjení nad nějakou hranici..
        Jinak se v souladu s jejich filozofií mají Tesly nabíjet především doma a na pracovišti z FVE, rovněž dodaných Teslou. Konkurovat se Tesle co se supernabíjení týče snaží, částečně za daně evropských poplatníků, sdružení (už nejen) evropských spalovacích automobilek Ionity.
        MOL se chlubí, že rovněž své rychlonabíječky financuje z daní nás všech. A takto k jejich zprovoznění přistupuje. 7 měsíců nepřístupno.

          1. Ano, správná odpověď na nesmyslnou otázku je nula,
            Ano, správná odpověď na nesmyslnou otázku je nula, protože Tesla rychlonabíječky nestaví a nikdy nestavěla.

            V prvním mém příspěvku je příměr použit zcela jasně, zatímco maďarský MOL není schopen zprovoznit v Evropě jednu rychlonabíječku, americká Tesla je schopna za stejnou dobu postavit v Číně 3/4 továrny. Jistě, mohl jsem být hodnější, a ukázat, o kolik americká Tesla v Evropě v Berlíně za tu dobu postoupila s výstavbou Gigafactory Berlin. Taky neporovnatelně.

            1. „Tesla is installing Superchargers in urban areas….“ asi to
              „Tesla is installing Superchargers in urban areas….“ asi to máte špatně s těma nabíječkama 😀

              Já jsem byl taky hodný, nechal jsem vám dost času na to aby jste konečně pochopil, že tomu kdo chce nabíjet v Ostravě je úplně, ale úúúúúplně jedno kolik fabrik je postavených v Číně nebo kdekoliv jinde a za jak dlouho.

Napsat komentář