E.ON Drive slaví dva roky, má přes 2300 uživatelů a 106 nabíječek

Registrovaní zákazníci E.ON Drive mohou využívat výhodnější ceny za dobíjení, ale i řadu dalších podpůrných služeb tohoto systému.

E.ON Drive slaví na českém trhu už dva roky fungování
foto: E.ON

Nabíjecí síť E.ON Drive slaví v dubnu už dva roky od svého zavedení v Česku. Jejích 106 stanic využívá přes 2 300 registrovaných uživatelů elektromobilů a počet neustále roste. Ve druhé polovině tohoto roku by mohl překročit tři tisíce registrací.

V Evropě je v síti E.ON Drive více než 13 000 dobíjecích bodů. „V České republice bylo ke konci roku 2020 přes pět tisíc registrovaných čistých elektromobilů a v síti E.ON Drive máme více než 2 300 uživatelů, to je skoro polovina, což je skvělý výsledek. Zájmu se strany e-mobilistů si velmi vážíme. První tisícovku registrací jsme překročili ještě v listopadu 2019. Druhou pak ve stejném období v minulém roce. Dá se říct, že na těchto počtech je vidět i rostoucí zájem o elektromobilitu v Česku,“ vysvětluje Martin Klíma, vedoucí oddělení Mobility Services společnosti E.ON Energie.

Stejně jako se zvyšuje počet registrovaných uživatelů, zvyšuje se i počet dobití na stanicích sítě E.ON Drive. Za rok 2019 to bylo 22 499, za minulý rok 33 579, což je nárůst o téměř 50 %

Letos do konce března už systém eviduje 7 232 dobití. Celkem tak za dva roky fungování řidiči provedli už více než 63 tisíc dobití a dohromady odebrali více než 797 MWh elektrické energie.

„Se systémem E.ON Drive získali uživatelé elektromobilů i mobilní aplikaci, která nabízí registrovaným zákazníkům možnost sledovat historii dobíjení. Upozorňuje, když je auto dobité, obsahuje i mapu stanic s jejich obsazením nebo navigaci k nim. Registrovaný zákazník také snadno dobije díky kartě E.ON Drive za výhodnější ceny,“ vypočítává výhody Martin Klíma.

Navíc díky detekčnímu systému, který je pro všechny stanice stejný, uživatel i správce hned vidí, pokud se na některé stanici vyskytne problém. To umožňuje okamžité řešení. Díky tomu E.ON jako jediný na tuzemském trhu poskytuje online nepřetržitou podporu.

Do roku 2022 chce mít síť 300 stanic

Rozšiřovat se bude i samotná síť dobíječek. Cílem je mít do konce roku 2022 tři stovky stanic po celé České republice. Aktuálně jich je veřejných 106. Zatímco dosud se E.ON soustředil hlavně na pokrytí klíčových dopravních tahů, do budoucna počítá s plošnou instalací stanic i v dalších oblastech.

K rozšíření sítě dobíjecích stanic intenzivně pomáhá i služba tzv. Partnerské dobíječky. Ta je zaměřena na zájemce, kteří chtějí nabídnout svým zákazníkům komfort v podobě možnosti dobíjení u jejich provozovny.

„V této oblasti jsme na trhu jedničkou a poskytujeme veškeré služby nutné k efektivnímu provozu dobíjecích stanic od špičkového hardwaru po výhodnější tarif na odběr elektrické energie,“ říká Lukáš Bajt, který vede obchodní tým E.ON Drive.

Své výročí oslaví E.ON Drive i tím, že elektromobilistům letos otevře druhý dobíjecí hub v Sulejovicích přímo u dálnice D8 u Lovosic, kde budou po spuštění tři ultrarychlé dobíjecí stanice a zázemí pro odpočinek a regeneraci během času dobíjení.

„Aktuálně nám bylo vydáno stavební povolení, do konce června bychom chtěli mít stavbu hotovou. Zajímavostí kromě technologií bude i robustní přístřešek, který bude vyroben metodou 3D tisku,“ dodává Martin Klíma.

Síť E.ON Drive není jen záležitostí České republiky. Už třetím rokem funguje také v dalších evropských zemích. Celkem teď najdou řidiči po celé Evropě třináct tisíc dobíjecích bodů E.ON Drive, u kterých jen za rok 2020 odebrali 27,8 GWh elektrické energie.

Aktuálně síť E.ON Drive funguje v Itálii, ve Velké Británii, Německu, Norsku, Švédsku, Dánsku, Maďarsku, Česku a Rumunsku. Jen na Slovensku ji najdou řidiči pod označením ZSE Drive. Všechny země využívají identické řešení softwaru i hardwaru.

„Naším velkým cílem do budoucna je to, aby s jednou kartou E.ON Drive mohli řidiči dobít svůj elektromobil ve všech zemích, kde naše síť je. To zatím bohužel kvůli velkému daňovému zatížení není možné a pro každou zemi je potřeba zvláštní registrace,“ dodává Martin Klíma.

tisková zpráva

15 Comments on “E.ON Drive slaví dva roky, má přes 2300 uživatelů a 106 nabíječek”

  1. Trochu matematiky…
    Pokud mají 106 stanic a ročně na nich

    Trochu matematiky…
    Pokud mají 106 stanic a ročně na nich mají 33579 nabití, tak je to průměr cca. 316 dobití na stanici za rok. To znamená ani jedno dobití za den, resp každý den kromě třeba neděle..

    Odebraná energie je 797 MWH za 63 tis. dobití, to znamená průměr cca. 12,6 kWh na jedno nabití. To znamená denně se na jedné stanici nabije tak jedno EV a dobije těch 12,6 kWh… teda kromě neděle 🙂

  2. „V Evropě je v síti E.ON Drive více než 13 000
    „V Evropě je v síti E.ON Drive více než 13 000 dobíjecích bodů“, co nam je prd platne, ked tam nemozme dobijat.
    Priznam sa necital som kompletne znenie podmienok. No minuly mesiac som nabijal v Estonsku cez E-on Drive na Virte, presne preto som sa registroval v Ceskom E-on drive, ked budem jazdit po EU. Vsetko mi pekne ukazovalo, dobijal som cez E-on karticku bez problemov, ukazalo mi 93Kc po dobiti nejakych 15,3 kWh. O mesiac na to mi vola niekto z Ceska. Vraj je zakazane dobijat E-on kartou v zahranici a je tam pokuta 5000 Kc. Tento krat mi to odpustia, dostal som varovanie a nabuduce za kazde dobijanie mimo CR pokuta.
    Tak nacomi v Appke ukazuje vsetky stanice v EU? Naco sa hrdia ze maju 13 000 dobijacich stanic, ked sa da nabijat len v CR? Co toto je za blbost? Jedna spolocnost a nevedia to vyfakturovat…pritom nabijanie pekne islo a videlo ma dokonca aj vo VIrta Appke.

    1. „o zatím bohužel kvůli velkému daňovému zatížení
      „o zatím bohužel kvůli velkému daňovému zatížení není možné „? CO prosim? Ved v celej EU je viac menej rovnaka DPH ci nie? A to je problem vyfakturovat vyssiu cenu, resp prepocet v aktualnom kurze? Je problem o ztrhnut normlane z kreditky a pod…?och

    2. Ano, je to ve smlouvě: 5000 Kč pokuty za použití E.ON
      Ano, je to ve smlouvě: 5000 Kč pokuty za použití E.ON Driver v zahraničí. No a když jsem se tedy registroval na Slovensku u ZSE Drive, tak mi systém nebral český e-mail a český mobil. A to prý proto, že už jsem registrovaný u E.ON, což je prakticky jedna firma (asi se jim to hádalo v databázi). To už je několik let. A teď ta „rána mezi voči“ cenou za nabíjení na Mennekesu …!

      1. Kdyz jsem pred rokem a pul instaloval eon-drive, tak playstore
        Kdyz jsem pred rokem a pul instaloval eon-drive, tak playstore nabizel jen tu verzi zeme, kde byla SIM karta registrovana. Na ceskou SIM nesla nainstalovat nemecka appka a obracene take ne.
        Eon jsou fakt borci a jeste se prohlasuji za prukopniky emobility v Evrope jako Nr. 1.
        Sam vedouci oddeleni pak pripustil, ze konkurencni Newmotion umi preshranicni uctovani a ze ji ma pro zahranicni cestovani s EV take :-))

      2. Já to udělal přesně obráceně, ne že bych to nějak
        Já to udělal přesně obráceně, ne že bych to nějak plánoval nebo kalkuloval. Prostě jsem se přihlásil na ZSE Drive, protože jsem tam potřeboval nabíjet a po čase na EON Drive, protože mně to přišlo cenově lepší jak u ČEZu. Nakonec jsem se zaregistroval u PRE, zase kvůli lepší ceně.
        Mám i jiné zahraniční karty a tak nemám problém si kamkoliv zajet.

        V Olomouci má ČEZ 7ks 50kW nabíječek,(už skoro půl roku jsem ani na jedné nenabíjel a mám od nich jen kartu, jako „suvenýr“).
        Dále tu má EON Drive jednu 50kW nabíječku, nově je i u LIDLU a ta je zdarma, potom tu má 45kW nabíječku EVmapa ale bohužel jen CHAdeMO. No a dnes jsem jel a uviděl u OMV nabíječku od PRE 1x75kW s možností navýšení výkonu na 150kW. U ní 3 místa pro nabíjení vše hotové, zbývá ji jen fyzicky zprovoznit !

  3. Kde jsou ty časy, když jsem na Vystrkově v klidu nabíjel
    Kde jsou ty časy, když jsem na Vystrkově v klidu nabíjel na Mennekesu, při tom koukal na videa a pak v pohodě dokončil cestu (většinou tak nepospíchám). Dnes se snažím Vystrkovu vyhnout, protože za Mennekes 6 Kč/kWh nehodlám akceptovat. To raději za tuto cenu podpořím nějakou obec nebo soukromou osobu. A to ještě netušíte, že jeden Mennekes na Vystrkově dává pouze 16A a druhý 32A (na obou je napsáno 22kW!) Prosím za nabíjení na Mennekesu nějakou rozumnější cenu.

Napsat komentář