Je tomu přibližně rok, co jsme vás na stránkách našeho magazínu informovali o záměrech společnosti Envia Systems. Ta se tehdy nechala slyšet, že hodlá vyrábět lithium-iontové baterie s hustotou energie vyšší než 300 Wh/kg. Nyní se tedy rok s rokem sešel a Envia hrdě hlásí svůj velký úspěch: má li-ion baterii s energetickou hustotou 400 Wh/kg.
foto: Envia Systems
Pokud je toto tvrzení pravdivé, tak společnost Envia Systems dokázala vyrobit baterii s 2 až 3 krát vyšší energetickou hustotou, než mají dnešní běžně používané akumulátory.
A co víc, kalifornská společnost také oznámila, že cena jejich baterií bude asi o polovinu nižší, než je tomu teď. Předpokládaná cena by tak za kilowatthodinu neměla přesáhnout 125 USD. Pro srovnání, 1 kWh energie baterií použitých v Nissanu Leaf stojí asi 375 dolarů.
GM investoval 7 miliónů dolarů do nových li-ion baterií
Nanopóry v křemíku = lithium-iontové baterie s 10x vyšší kapacitou
Testování baterií bylo prováděno ve středisku Naval Surface Warfare Center ve státě Indiana a bylo sponzorováno oddělením amerického ministerstva energetiky ARPA-E (Advanced Research Projects Agency – Energy). Podle Envii baterie během testování vykazovaly energetickou hustotu v rozmezí 378 až 418 Wh/kg.
Tajemství vysoké energetické hustoty těchto baterií spočívá mimo jiné v materiálech použitých pro výrobu katod, anod a elektrolytu.
Na mangan bohatá katoda baterie (HCMR) je vyrobená vrstvením materiálu obsahujícího kobalt, nikl, mangan a manganičitan lithný (Li2MnO3), zatímco anoda je tvořena z uhlíku a křemíku. O složení elektrolytu Envia zatím neřekla nic, avšak tvrdí, že její elektrolyt dokáže zvládat vyšší napětí než dnes používané materiály.
Následující testy baterií bude provádět automobilka General Motors, která udělala výborný tah, když před časem do Envie investovala 7 miliónů dolarů. To ji zajišťuje práva k používání HCMR katod ve svých automobilech a tak by se tyto baterie mohly v budoucnu objevit třeba v Chevroletu Volt. Onou budoucností se myslí někdy okolo roku 2015.
Výborne, kde si ich môžem
Výborne, kde si ich môžem kúpiť?
Daleko lepší články
Daleko lepší články označené LiFePO4 Hard si můžete koupit od české firmy, která v ČR a SK prodává nejvíce elektrických skútrů. Baterie složené z těchto článků budou představeny na Motosalonu 2012 v Brně.
Máte na mysli Thundersky?
Máte na mysli Thundersky?
Těžko. Copak TS prodává
Těžko. Copak TS prodává u nás a na Slovensku nějaké sútry? 😉
To nie, ale firma GWL
To nie, ale firma GWL sprostredkuje predaj batérií TS. Okrem iného sú v skútroch hojne využívané.
chemicke akumulatory su na
chemicke akumulatory su na prd.
Je to tak. Dostali dotaci a
Je to tak. Dostali dotaci a potřebují mít výsledky. Já myslím, že před rokem jim to dělalo to samé, co teď, jenomže tenkrát tvrdili, že to dotáhnou,ale protože to zatím nezvládají, tak jenom prezentují, co už mají, aby dostali další peníze na výzkum. Také je mi podezřelé, že neuvádí celkovou životnost a kapacitu na konci. Ať je to jak chce, už i ta možnost, že se někomu podařilo zvýšit kapacitu na oněch 300Wh/kg i když je to jenom asi 20 cyklů, je docela zajímavá. Použitelné to ale bude, až to vydrží při této kapacitě aspoň 5000-10000 cyklů.
Vidím dobře, že ta
Vidím dobře, že ta kapacita už po pár cyklech strmě klesá?
Přesně tak. Po několika
Přesně tak. Po několika cyklech kapacita výrazně klesne, ale pak už se to chová obdobně jako běžné li-ion akumulátory, přičemž hustota je pořád výrazně vyšší. Pokud si jim tedy dá věřit.
No já čtu z obrázku toto
No já čtu z obrázku toto (vstupní strmý pokles neuvažuji). Pokles z 34Ah na 25Ah po cca 500 cyklech 80%DoD. Což je pokles74%.
No to mi přijde celkem nepoužitelné. Jedině, že by ta stupnice počtu cyklů byla x10. 🙂
No bohužel to je opravdu
No bohužel to je opravdu jen 500 cyklů. Jinak mají články pěkné vlastnosti. Viz stánky: enviasystems.com