Envia Systems má 3x lepší a o polovinu levnější li-ion baterie než je standard

Je tomu přibližně rok, co jsme vás na stránkách našeho magazínu informovali o záměrech společnosti . Ta se tehdy nechala slyšet, že hodlá vyrábět lithium-iontové baterie s hustotou energie vyšší než 300 Wh/kg. Nyní se tedy rok s rokem sešel a Envia hrdě hlásí svůj velký úspěch: má li-ion baterii s energetickou hustotou 400 Wh/kg.

Bateriové články Envia Systems možná zahájí masivní nástup elektromobility.
foto: Envia Systems

Pokud je toto tvrzení pravdivé, tak společnost Envia Systems dokázala vyrobit baterii s 2 až 3 krát vyšší energetickou hustotou, než mají dnešní běžně používané .

A co víc, kalifornská společnost také oznámila, že cena jejich baterií bude asi o polovinu nižší, než je tomu teď. Předpokládaná cena by tak za kilowatthodinu neměla přesáhnout 125 USD. Pro srovnání, 1 kWh energie baterií použitých v stojí asi 375 dolarů.

Testování bylo prováděno ve středisku Naval Surface Warfare Center ve státě Indiana a bylo sponzorováno oddělením amerického ministerstva energetiky ARPA-E (Advanced Research Projects Agency – Energy). Podle Envii baterie během testování vykazovaly energetickou hustotu v rozmezí 378 až 418 Wh/kg.

Tajemství vysoké energetické hustoty těchto baterií spočívá mimo jiné v materiálech použitých pro výrobu katod, anod a .

Na mangan bohatá katoda baterie (HCMR) je vyrobená vrstvením materiálu obsahujícího kobalt, nikl, mangan a manganičitan lithný (Li2MnO3), zatímco anoda je tvořena z a křemíku. O složení elektrolytu Envia zatím neřekla nic, avšak tvrdí, že její elektrolyt dokáže zvládat vyšší napětí než dnes používané materiály.

Následující testy baterií bude provádět automobilka , která udělala výborný tah, když před časem do Envie investovala 7 miliónů dolarů. To ji zajišťuje práva k používání HCMR katod ve svých automobilech a tak by se tyto baterie mohly v budoucnu objevit třeba v . Onou budoucností se myslí někdy okolo roku 2015.

11 Comments on “Envia Systems má 3x lepší a o polovinu levnější li-ion baterie než je standard”

  1. Je to tak. Dostali dotaci a
    Je to tak. Dostali dotaci a potřebují mít výsledky. Já myslím, že před rokem jim to dělalo to samé, co teď, jenomže tenkrát tvrdili, že to dotáhnou,ale protože to zatím nezvládají, tak jenom prezentují, co už mají, aby dostali další peníze na výzkum. Také je mi podezřelé, že neuvádí celkovou životnost a kapacitu na konci. Ať je to jak chce, už i ta možnost, že se někomu podařilo zvýšit kapacitu na oněch 300Wh/kg i když je to jenom asi 20 cyklů, je docela zajímavá. Použitelné to ale bude, až to vydrží při této kapacitě aspoň 5000-10000 cyklů.

Napsat komentář