Elon Musk potvrdil, že zvýší výkon nabíječek Tesla Supercharger na 300 kW

Síť nabíjecích stanic Tesla Supercharger momentálně funguje z velké části na výkonu 250 kW. Elon Musk potvrdil, že se začne zvyšovat na 300 kW.

Očekáváme, že elektromobily Tesla Model S a Tesla Model X dokáží využít výkon 300 kW zcela určitě. Stejně tak připravovaný Tesla Cybertruck a Tesla Roadster. Zda jej využijí také Tesla Model 3 a Tesla Model Y, které jako první mohly nabíjet 250 kW, zatím není jisté.
foto: Tesla

Dnes nejvýkonnější ultra-rychlonabíječky standardu CCS zvládnou běžně nabíjet výkonem až 350 kW. Když Tesla avizovala Superchargery v3, dělal si Elon Musk na Twitteru z takového výkonu legraci a říkal o takových nabíječkách, že jsou to „dětské hračky“.

Jenže když pak Tesla Supercharger v3 skutečně přišel, výkon se zvýšil pouze na 250 kW. Mezitím přišly na trh elektromobily jako nebo nejnověji Hyundai Ioniq 5, které ukázaly, co opravdu dokáže rychlonabíjení výkonem 350 kW.

Elon Musk aktuálně, opět na Twitteru, potvrdil, že síť Tesla Supercharger přechází na výkon 300 kW. Neřekl už ale, které elektromobily budou tento výkon schopny využít. Hádáme ale, že určitě nejnovější Tesla Model S a Model X, které aktuálně prošly významným faceliftem.

45 Comments on “Elon Musk potvrdil, že zvýší výkon nabíječek Tesla Supercharger na 300 kW”

  1. Asi záleží kde jezdíte, mně se v Praze stává i situace,
    Asi záleží kde jezdíte, mně se v Praze stává i situace, že jedu já v i3, ve vedlejším pruhu i3 a přede mnou TM3. Do Prahy jezdím každý den a myslím, že se mi za poslední cca. půlrok nestalo, abych denně nepotkal alespoň jedno BEV.

    Onehdá jsem měl zkoumavou a zajímalo co mně co se stane, když i3 připojím na SC ve Vestci. Bylo prázdno, tak jsem se osmělil a drze zajel k bíločervenému stojanu. Bohužel jsem nezjistil co se stane, protože ten kabel je krátkej a do portu i3 prostě nedosáhne. Před stojanama jsou takový retardéry, aby se nedalo zajet blíž. Jestli je to schválně, aby na SC nesosaly jiný auta, tak je to dobře vymyšlený!

  2. OFF: Pánové trochu slušnosti mezi
    OFF: Pánové trochu slušnosti mezi elektromobilisty…
    Elektromobilistů je v ČR zatím jako šafránu a už takhle se k sobě chováte? Jak to dopadne, až se k BEV dostanou vymaštění Grey users?
    Aneb další medvědí služba elektromobilitě, od elektromobilistů.. 🙁

    https://www.testyojetin.cz/zajimavosti/to-ti-staci-ted-budu-nabijet-ja-rvacku-u-dobijeci-stanice-pred-lidlem-musela-resit-policie?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=588230&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=xL9qLR3vRfe-202107190558&dop_id=12670587

          1. díky za potvrzení mých slov (přesně vystihujete moje
            díky za potvrzení mých slov (přesně vystihujete moje chápání pojmu výskyt jako šafránu) – nicméně ani v tomhle pseudo množství už se k sobě těch pár lidí nechová slušně – vím, že je to obraz společnosti – nicméně je to tristní situace.

            1. Jednou za 1-4 týdny jsem potkával EV před 3mi lety, pak to
              Jednou za 1-4 týdny jsem potkával EV před 3mi lety, pak to bylo 1-4 týdně. Dnes se nezřídka stane že jedu po ulici a po 200 metrech napočítám EV alespoň 5 (resp se značkou EL).

              Na nabíječkách u Lidlu už taky není k hnutí. Když mám potřebu minimalizovat čas tak se vyplatí raději volit ČEZ/PRE (Kaufland taky ne).

    1. tohle dobijeni zdarma do par let skonci u vsech obchodnich
      tohle dobijeni zdarma do par let skonci u vsech obchodnich retezcu, cim vice Ev a pluginu bude, tim casteji by podobne veci museli resit, navic by jim to zacalo postupne lezt do penez a tak to normalne zpoplatni, stejne jako zpocatku mela nabijeni zdarma Tesla, je to proste metoda nalakani lidi k danemu shopu, navic se da ocekavat ze prave Lidl a podobne shopy si na svych parkovistich casem zacnou tech stanic zrizovat vicero a to spise pomalejsi standardy 11-22kW, ktere je vyjdou daleko levneji

      s vykonem mit problem nebudou, u nove stavenych Lidlu v CR se vzdy stavi i vlastni trafacka vetsinou zdvojena 630kVA, tedy 500-1000kW, samotne prodejny vetsinou napohodu vystaci do 50kW (napohodu treba 35-70 parkovacich mist s 11kW, tedy policni pocet 22kW sloupku s dualnim nabijenim), takze je jasne ze planuji v budoucnu ten vykon nekde vyuzit, co se postupne planuje jsou i fotovoltaiky nejen na strechach tech prodejen kde nesmyslne davaji kvuli dotacim max 99kWp, ale i postupne zastresovani parkovist oboustrannyma panelama, a da se ocekavat ze treba v pristim desetileti se to rozroste i o nejake ty baterie k tem systemum

      1. Hele jako šaman asi dobře smažíte, aby jste měl
        Hele jako šaman asi dobře smažíte, aby jste měl transcendeltální vědomí… ale tohle není o e-kecech, že Lidl láká na nabíječky atd…to ví dneska každej – to je o tom, že je elektromobilistů pět a půl a už se k sobě chovají jako nehorázná hovada – takže další antireklama elektromobility přímo od zdroje..protože narovinu, dneska moc lidí, co nejsou fandové, tak BEV nemají.

          1. Ok, takže je v pohodě, že si dali BEVečkáři po
            Ok, takže je v pohodě, že si dali BEVečkáři po papule…fakt jste zvláštní komunita a čím dál tím víc mě od elektromobility odrazujete, že bych měl do toho dát svoje zdaněné prachy a být soukromým majitelem a to jezdím s BEV od 2009.

            1. Ne, není to v pohodě ale dalo se to čekat protože ve
              Ne, není to v pohodě ale dalo se to čekat protože ve všech skupinách lidí je určité procento hovad. Já jsem se s tím zatím nesetkal. I u toho Lidlu jsem se vždy s kolegy příjemně pobavil. Často někomu uvolním DC a přehodím se na AC protože u mého auta je to skoro jedno (mám 22 kW AC).

                1. To není. Kdyby mi někdo vytáhl kabel bez dovolení tak bych
                  To není. Kdyby mi někdo vytáhl kabel bez dovolení tak bych mu dal taky do zubů 🙂

                2. Jenže proti spalováku má BEV tu nevýhodu, že to často
                  Jenže proti spalováku má BEV tu nevýhodu, že to často vyndat jde a po dobu nabíjení u toho často není celou dobu dozor – takže se dá očekávat, že případy začnou množit a pokud si to lidi budou hlídat, pryč je další často proklamovaná výhoda BEV – že se tankování energie neztrácí čas – že jej můžete využít např k nákupu.

                3. U mě vytáhnout nejde i když ukončím nabíjení. Musím
                  U mě vytáhnout nejde i když ukončím nabíjení. Musím auto odemknout. Ale nezkoušel jsem co to udělá když někdo stiskne emergency stop.

                4. Všechno jde vyndat, jakmile je to plastové, otázka je jen
                  Všechno jde vyndat, jakmile je to plastové, otázka je jen jak velkou sílu použijete. A že vám poškodí auto? Pokud dotyčného nechytnete při činu, tak to neprokážete a pro většinu lidí v ČR z cizího krev neteče hlavně, že on – slušnost a ohleduplnost se v ČR nemusí…jak to říkal Baveš o těch chlapečcích na pískovišti s kyblíčkem – že už tam se ukazuje, kdo bude úspěšný a co chce si vezme?

                5. Když někdo urve stěrače nebo třeba držák na kola tak ho
                  Když někdo urve stěrače nebo třeba držák na kola tak ho nemusí při činu nikdo chytit. Ale když vytrhne kabel tak ho při činu určitě chytnu protože ho bude mít strčený do svého auta. Zaplatí mi poškozenou zásuvku v autě a poškozenou koncovku nabíječky. Když to bude hypercharger s kapalinou chlazeným kabelem tak ho to bude stát možná 100 tisíc.

                6. Zřejmě podle sebe soudíš ostatní. Po šesti letech nemám
                  Zřejmě podle sebe soudíš ostatní. Po šesti letech nemám žádnou špatnou zkušenost, možná proto, že nikde nenabíjíš.

        1. spousta lidi BEV fasuje, vlastne dneska znam vic lidi co maj
          spousta lidi BEV fasuje, vlastne dneska znam vic lidi co maj BEV nafasovane nez tech co si ho sami koupili a chteli koupit, vesmes 3x Citigo, 2x Enyaq a 1x Kona a 1x Tesla S jsou BEVka u znamich coby fasovana firemni auta, jen jeden z tech co s tim jezdi si BEV chce sam kupovat, a zbyli jsou vesmes normalni uzivatele kterym je asi fuk na co to auto jezdi, ale kazdy tohle bude mit ve sve bubline jinak

          lidi co si BEV sami koupili znam osobne 4, 2X Tesla, Kona a Leaf

          a jsem si stoprocentne jistej ze kdyby nejaka cerpaci stanice dala treba na den tankovani benzinu/nafty zdarma, tak tam nepomuzou ani tezkoodenci na konich a lidi by odtama nedostali ani zastupy policajtu na rozhaneni davu pri demonstracich nebo sportovnich utkanich, na zaberech by to vypadalo jak nekde z bitevniho pole zname spise z Francie pri demonstracich 😀

          ono se staci podivat co jezdi za volantem na silnicich bezne, dalku jedu parkrat do roka, a kdys nekde dojde na zipovani tak si pripadam jak nekde v bananystanu, kdys me pusti jedno auto z 5 aby se spravne zipovalo tak je to stesti, a spousta lidi gestikuluje a troubi ikdys z jejich strany neumoznuji prave zipovani, a nakonec se vstekaj ze diky tomu ze neumej tak zakladni pravidlo, tak musej v kolone stat treba 5 minut namusto 3 kdyby spravne zipovali, a to je jen jedna vec ze stovek dalsich

                1. Někteří nabíjí na cestách a někteří v práci. Ale ani
                  Někteří nabíjí na cestách a někteří v práci. Ale ani v noci to nebylo o moc horší 32-35% bylo z uhlí. Emisní povolenky zabírají, uhlí už je pro chlapce elektrárenské moc drahé.

      2. „stejne jako zpocatku mela nabijeni zdarma Tesla, je to proste
        „stejne jako zpocatku mela nabijeni zdarma Tesla, je to proste metoda nalakani lidi k danemu shopu“

        U Tesly sa to nemoze nazyvat metodou nalakania, lebo podmienky nabijania zadarmo urcili pri predaji a dodrzuju ich stale. Teda nabijanie zadarmo ma stale kazdy, kto auto kupil s nabijanim zadarmo. No skor by som to nazval nabijanim v cene auta, ci uz je viazane len na auto samotne (nabijanie zadarmo ostava aj po predaji novemu majitelovi), alebo je viazane na prveho majitela auta, ked po predaji auta nabijanie zadarmo zanika.

    2. Z mého pohledu je „grey users“ už tak cca polovina.
      Ne

      Z mého pohledu je „grey users“ už tak cca polovina.
      Ne každý je fanda a hltá každou informaci, někdo chce pouze jezdit.
      Nemohu po každém řidiči tedy chtít pocit sounáležitosti a „musíme si pomáhat“.

      Samozřejmě je mi z toho smutno ale je to prostě tak. Skupina od určité velikosti prostě nemůže očekávat že v ní budou samí „subíci“ (až po vás pane).

      Teď jsem potřeboval při jedné cestě 15 min docuc a stála tam Tesla a vedle i3 na AC. Za 15 minut Tesla odjela a i přesto jsem musel další půlhodinu čekat aby si i3 nabilo aspoň 90 procent na zítřejší cestu a já mohl konečně nabít abych měl aspoň 90km pro jistý dojezd k další zastávce.

  3. Ja jsem uzivatell a proto mam rad Teslu. I přes ten lapsus,
    Ja jsem uzivatell a proto mam rad Teslu. I přes ten lapsus, ktery jsem popisoval, protoze jsem si myslel, že by se to mohlo někomu hodit. Koneckonců i ten popis na co je v2 a na co v3 a jak se to chova je taky užitečny. To jem si neuvedomoval. Vybiral jsem si vzdy podle toho jaky stojan byl volny a jestli mel dva kabely nebo jeden. K tomu s jednim kabelem jsem s S kem nejel, a T3 mi to bylo jedno.
    Ale adapter stareho ska na novy neexistuje, to neni o lenosti. Pri uprave se musi jeste upravit sw.
    Chademo je o nicem , mam ho ale s nabijenim na sch to nesouvisi

    1. Ale adapter stareho ska na novy neexistuje, to neni o lenosti.
      Ale adapter stareho ska na novy neexistuje, to neni o lenosti. Pri uprave se musi jeste upravit sw.

      ??

      CCS Adaptér je dostupný pro všechny EU Modely S a X. Instalace trvá cca hodinu, servisní technik musí do auta umístit další řídící jednotku. Samotný adaptér je limitovaný na 370A (cca 130 kW).

  4. Nabíjení na SCH – praktická poznámka
    Nově budované SCH

    Nabíjení na SCH – praktická poznámka

    Nově budované SCH již mají připojení pouze na nové konektory (montované od zavedení T3) takže například starší S-ko nenabijete, pokud si nenecháte upravit.

    Tato podstatná informace je komunikačně ze strany Tesly velmi podceněna. Možná pro omezený počet takových uživatelů.

    Možná jsem snad jediný , ale kdoví. Tesla to vyřešila tak, že ve „starém“ voze se vám SCH nenabídne v navigaci, což si myslí, že stačí. Tak jsem si naběhl. Nadšen možností čerpat v ČB (Kamenný újezd) na cestě do Chorvatska jsem tam dojel s 20 km rezervou a nic !
    Běžně dobíjím doma nebo na SCh po cestě (na jih moc nejezdím) takže nemám potřebu žádných čipů, aplikací , rFIdů ap. Tak jsem se s tím seznamoval za pochodu s naloženým autem a nervózní posádkou.

    Ale to by bylo na dlouhé a vesměs známé vyprávění. Vítězem se stal Eon u Globusu.jediný s jednorázovým dobitím a platbou kartou.

    1. Tak to prostě není úplně typický příklad. V některých
      Tak to prostě není úplně typický příklad. V některých zemích Tesla rozesílá emaily, že nabízí CCS Upgrade za nižší cenu než dříve, ale to se CZ netýkalo. Navíc ty máš asi CHAdeMO adaptér, jestli jsi nabíjel u E.ON (jestli to bylo jen s AC tak to bylo ještě horší).

      Jinak ty sis musel najít SC na nějaké mapě mimo Teslu nebo se o něm dozvědět z médií, kde většinou popisují, že se jedná o V3. Na webové mapě Tesly je uvedeno, že je to jen CCS only.

      Ale rozhodně nejsi jediný – spíš bych řekl, že většina uživatelů nezná rozdíl mezi V2 a V3, protože prakticky na každém kombinovaném SC V2/V3 stojí M3 na prvním stojanu co vidí a je to většinou V2, kde dostane výrazně nižší výkon. Obráceně majitelé starších Tesel přijedou k V3 stojanu a buď nemají přestavbu nebo se jim často nechce vytahovat adaptér a přeparkují. To je také dost časté.

Napsat komentář