Na levné a skutečně „plnohodnotné“ elektromobily si budeme muset ještě nějaký ten rok počkat. Nemusíte ale zoufat, levně a ekologicky lze jezdit i se spalovacím motorem. Stačí si pořídit auto Elio v ceně pouhých 6800 dolarů, které dokáže jezdit za cenu 1 Kč na jeden kilometr.
foto: Elio motors
Elio je tříkolové vozítko, ideově podobné legendárnímu Československému „hadráku“ Velorex. Pod kapotou Elio nenajdeme tedy elektrický motor, jak bychom mohli z vzhledu snad čekat, ale úsporný 1 litrový tříválcový motor o výkonu 51 kW (70 koní).
Díky své nízké hmotnosti dokáže Elio vyvinout rychlost až 160 km/h. Nemusíte se tak bát ani vyjížďky po dálnici. Právě naopak, na rychlostních silnicích a dálnicích se Elio cítí jako doma. Zrychlení z 0 na 100 km/h je za velmi slušných 9,6 sekundy.
foto: Elio motors
Nejzajímavější údaj se ale týká spotřeby. Při ustálené jízdě po dálnici má Elio spotřebu pouhých 2,8 litrů na 100 km, při městském provozu pak 4,8 litrů na 100 km. Hodnota kombinované spotřeba město/silnice bude někde uprostřed.
Nízká spotřeba se také příznivě projevuje na dojezdu. Třicetilitrová nádrž dává vozítku Elio dojezd 1061 kilometrů. Za 1000 Kč se tak dostanete bez problému z ČR na pláže v Chorvatsku.
video: YouTube
Avšak nebojte se, cestovat nemusíte sám, Elio uveze kromě vás i druhou osobu. Prostor řidiče má být dostatečné prostorný pro 95 % lidí. Podle oficiálních údajů se na přední sedadlo bez problému vejde člověk o výšce dva metry a hmotnosti až 150 kilogramů.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
vyndávácí
První elektrickou tříkolku Epic EV dostal bývalý mluvčí Tesla Motors
Horší to je se zadním sedadlem, které je méně prostorné a pohodlné. V případě cesty do Chorvatska druhý cestující zrovna mnoho pohodlí mít nebude. Na druhou stranu, posádce bude zpříjemňovat cestu instalované rádio, elektricky stahovatelné okna, klimatizace a o bezpečnost se budou starat tři airbagy.
Elio přesto není žádný „prcek“, ostatně to není u amerických aut ani zvykem. Na délku měří vozítko 4,1 metrů, přední část vozu má rozvor 2,8 m, zadní část 1,7 m. Vůz je obut do 15 palcových kol, o plynulou jízdu se stará pětistupňová automatická převodovka a o bezpečnost zase ABS.
Takováto bugyna by nám s
Takováto bugyna by nám s mamou bohatě stačila. Škoda jen, že bychom nemohli sedět vedle sebe – jako v hadráku. A kdyby se to přestavělo na malý diesel a na střechu osadila rakev, tak by to bylo účelné vozítko i na cestu do Chorvatska s našimi paštikami a nasmaženými řízky.
Kdy to začnou v ČR prodávat?
Tu rakev bys měl na lidi co
Tu rakev bys měl na lidi co by chcípli smrady kvůli tomu dieselu? Ještě bys z toho ohluchl a v případě tříválce TDI bys měl vibrační sedadlo zdarma.
Předposlední věta s tím
Předposlední věta s tím rozvorem nějak nedává smysl. Nemělo to být spíš tak, že 1,7m je šířka auta?
Když by tím přišli do
Když by tím přišli do ČR tak minimálně jednoho zákazníka mají jistého:). Sice si myslím, že ta akcelerace mohla být o něco lepší, ale jinak je to dle mě ideál i vzhledem k ceně a tudíž i reálné šanci se více rozšířit.
Jako vývozní artikl to
Jako vývozní artikl to celkem chápu. Jako americké městské vozítko nakonec také. Ale jako dopravní prostředek po americké dálnici to by asi bylo za trest. Ale mohu se mýlit. V Evropě kde je hustota osídlení rozložena v krajině je jízda požitkem, cestovat po americké „prérii“ nebo savaně v tomto vozítku hodiny a bát se amerických tracků děkuji nechci.
Setkání s truckem je
Setkání s truckem je těžké v naprosto každém osobním autě a mě osobně právě ty stovky kilometrů ujeté v prérii docela lákají. Sedadlo vypadá pohodlně.
Jak píšete, ten trak
Jak píšete, ten trak rozseká i SUV, takže dělat si starosti, že v této čtyřkolce taky je zbytečné.
A požitek z jízdy je právě jízda prérijí a prázdná silnice. Nulová potřeba zrychlovat(jede se na tempovat 3-6 hodiny apod.) je něco jiného, jak i na neměckých dáklnicích muset stále přejížděť (TIR apod.). Tam se jede a kochá…