Elektromotorka Energica Ego už se od letoška prodává. A chce pochopitelně zaujmout co nejvíc lidí. V závodu na čtvrt míle se proto postavila proti Tesla Roadster, BMW 1000RR HP4 nebo Ferrari 458 Italia.
foto: Energica
Zvuk elektromotorky Energica Ego tak trochu připomíná nějakou vesmírnou loď. Italská společnost Energica se sídlem v Modeně sama sebe označuje za prvního italského výrobce supersportovních elektrických motorek.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Polaris koupil výrobce elektromotorek Brammo
VIDEO: Italská elektrická střela Energica EGO
VIDEO: elektromotorka Harley-Davidson LiveWire poprvé naživo
Energica Ego toho je vskutku výbornou ukázkou. Cena elektromotorky začíná na 25 000 euro, resp. $34 000 + daně. K dispozici je několik verzí, ale první dodávky mají začít údajně teprve ve třetím čtvrletí 2015.
V závodu na čtvrt míle se Energica Ego utkala s elektromobily Tesla Model S P85D a Tesla Roadster, ale také klasikou Ferrari 458 Italia (419 kW, 0-100 km/h pod 3,4 vteřiny) nebo motocyklem BMW 1000RR HP4 (149,14 kW).
Energica Ego s výkonem 100 kW a zrychlením z 0 na 100 km/h během 3 vteřin zadupala všechny do země. Jediný kdo tak nějak držel krok byla řádově těžší a výkonnější Tesla Model S P85D.
no nejsem si samozrejme jist
no nejsem si samozrejme jist cim to je, ale dle zkusenosti se to predepsane zrychleni dosahnout da. Pokud si nebudu hrat na desetiny, tak do 3s se to zrychleni urcite na BMW dostane… proto mi neni jasne, jak muze motorka, ktera fabricky nema zrychleni za mene jak 3 s „zadupat“ do zeme neco, co se pod ty 3s dostane :-). Jinak ale elktromobilum i elektromotorkam fandim a jakmile budou mit dojezd pri 130 km/h 200 km a vice, tak sveho mopeda za elektromotorku take vymenim … 🙂
Pokud si nějaký el.
Pokud si nějaký el. motocykl zaslouží pozornost –
Lightning LS-218
(strejda gůgl rád přeloží)
No ja jenom nechapu, pokud
No ja jenom nechapu, pokud vedle sebe postavim BMW se trychlenim 2,8 sec (na 100 km/h – parametry 1000RR neznam, mam s timto zrychlenim K1300R, ale predpokladam, ze si nevybrali od BMW umyslne pomalejsi stroj) a tuto elektropotvoru se zrychlenin 3 sec (ktere fandim),jak muze zadupat toho bavoraka do zeme… leda by zacatek bylve prospech Energicy…ale rekl bych, ze na ctvrt mili uz ty stroje tech 100 km/h dosahnou a tim padem nechapu kde udelali soudruzi chybu… bud udava zrychleni spatne Energica nebo BMW. Nebo nebyly testy objektivni a jezdxi BMW naridili, aby jel pomalu 🙂
nevim jak u motorek, ale u
nevim jak u motorek, ale u aut to byva tim, ze spalovak nepouzije launch control a pak ma mensi zrychleni nez „predepsane“, Zatimco el. auto zadny launch control nepotrebuje.
Mozna je to podobne i u motorek?
Je to docela nepovedené
Je to docela nepovedené reklamní promo.
Pokud to byl drag race, nikde jsem neviděl cílovou „pásku“ a čas průjezdu na 400 metrech. Nejvíc do očí bijící je ten trapas s tím superbikovým BMW. Je slyšet, že motor není vytočený a následný záběr a řazení s prodlevou je snad humornou vložkou. Ta motorka má zrychlení z 0-100 km/h pod 2,7 s. I v testech na mokru zrychlila za 3,33 s. Mnohem důležitější je ale pak zrychlení motorky výše, kde 160 km/h atakuje pod 6 sekund a konečná rychlost na 400 metrech je někde přes 230 km/h, což bude zároveň i konečná pro elektrobike. Takže zatímco on se bude blížit svému limitu, BMW bude zvesela a s cuhtí zrychlovat k hranici 300 km/h.
Dle mého nicneříkající, tendeční a trapné video výrobce, který se snaží svést na vlně elektro poularity, ale moc mu to nejde…
nj, takze jak jsem psal.
nj, takze jak jsem psal. Vyuzili toho ze el. motorka nepotrebuje „vytoceny“ motor aby dosahla sveho nejlepsiho casu.