Paříž jakožto největší evropská metropole svádí nekonečný boj o snadnou dopravní dostupnost a kvalitní ovzduší. Tamní radnice na to jde chytře. Zavedla veřejné půjčovny jízdních kol Vélib a koncem minulého roku také půjčovny elektromobilů Autolib. Ty se ale nyní potýkají s problémy.
foto: Autolib‘
V prosinci 2011 začalo v Paříži jezdit 250 elektromobilů Bolloré BlueCar. Během pouhých dvou týdnů si službu Autolib předplatilo 6000 zájemců, což je dvakrát více, než její zřizovatelé očekávali.
Pininfarina vyrobí 4000 elektromobilů pro Paříž
Problém je jinde: podobně jako v případě Vélib, i Autolib trpí vandalismem. Zatímco v případě Vélib ale demolují relativně levná, snadno opravitelná jízdní kola, v případě služby Autolib podléhají vandalismu malosériová elektrická auta.
Nejčastějším poškozením jsou rozbitá okna nebo poškozené dveře. Vzhledem k tomu, že Bolloré vyrábí tyto elektromobily exkluzivně pro Paříž, není náhradních dílů tolik, a tak opravy trvají poměrně dlouho.
V současné době je z celkem 250 elektromobilů mezi 30-40 kusy v opravě. Pro srovnání, v programu Vélib muselo být minulý rok nahrazeno 16 000 jízdních kol. Polovina z toho byla prostě ukradena, druhá polovina totálně zničena.
Do konce letošního roku má být v Paříži k dispozici celkem 3000 aut a 1100 výpůjčních stanic. Problémem je, že vandalismus službu Autolib (ale samozřejmě i Vélib) výrazně prodražuje. Podle představ společnosti Bolloré by přesto měla být zisková do sedmi let.
Jak už poznamenal přede
Jak už poznamenal přede mnou, ta vozidla pravděpobně neničí Francouzi ani vlastníci benzínových pump. Prohlédněte si demografii a dojdete k mnohem pravděpodobnějším viníkům 🙁
Že by taxikáři?
Že by taxikáři?
Jestli ono to nebude tím,
Jestli ono to nebude tím, že většina Francouzů nejsou Francouzi.
Me se tyhl eauticka taky
Me se tyhl eauticka taky libi.
Kdyby stali 250 tisic a stacil by dojezd jen 80km tak jim lidi utrhaji ruce :-)))
A já už si naivně
A já už si naivně začínal myslet, že tendence „ze srandy“ zničit cokoli, co není moje, je ve „vyspělé“ Evropě nejvýraznější právě u nás =/ I když ona možná opravdu je (a podobný projekt by tudíž u nás skončil úplně katastrofálně) – nebo to je tento případ opravdu cílená záškodnická práce někoho, komu se rozvoj elektromobilů nelíbí…
Od několika lidí jsem
Od několika lidí jsem slyšel, že si ve Francii a při jednání s Francouzi hodně připadali jako u nás za socíku. Něco na tom asi bude. Ta jejich vyspělost oproti nám je daná tím, že nikdy nebyli ruskou gubernií a měli tržní ekonomiku.
Škoda, že není víc fotek
Škoda, že není víc fotek elektromobilu, to co je na úvodní fotce se mi moooc líbí.
Jinak takovéto masivní vandalství a jen na elektromobilech… to mě příjde velmi divné. Podle mě to musí dělat skupina lidí, kteří tyto elektromobily musí nenávidět, ale proč? Bylo pořízení těchto elektromobilů snad na něčí úkor?
Více fotek je zde: Autolib
Více fotek je zde: Autolib Galerie
Moc děkuji za víc fotek,
Moc děkuji za víc fotek, koukám, že nejkrásnější je to vozítko zepředu a pak je hezkej interiér, zbytek žádnej zázrak 🙂
Že jsou to elektromobily
Že jsou to elektromobily vůbec nehraje roli. Problém je v tom, že k tomu má prakticky anonymní přístup kdejaké hovado.
Ale to přece v
Ale to přece v půjčovnách taky, a přesto tam problém není.
Jinak jsem si zjišťoval víc. Aby si to člověk mohl půjčit, musí platit „paušál“ 12 Euro měsíčně, při půjčení pak průměrně 5 Euro za každou půlhodinu !!! Když si představím větší nákup v hypermarketu + kolony…. tak se pod 3 hodiny nedostanu, pronájem pak k paušálu dělá dalších šílených 30 Euro!!! To jsou ceny naprosto šílené, nemyslím si, že na tuto službu ekonomicky dosáhne kdejaké hovado.
no co k tomu
no co k tomu říct…někteří „lidé“ jsou prostě neskutečný hovada.