Když v roce 2012 vstupoval na trh elektromobil Tesla Model S, řada lidí k němu byla skeptická. Po roce se ale ukazuje, že neměli pravdu. Prodeje stoupají a elektromobily z Ameriky už mají naježděno přes 160 milionů kilometrů.
foto: Tesla Motors
Americká automobilka Tesla je po mnoha desítkách let prvním automobilovým výrobcem z USA, kterému se podařilo na trhu přežít déle než jen pár zim. Její výjimečnost umocňuje fakt, že nezačala vyrábět běžná auta se spalovacími motory (kde by nejspíš neobstála), nýbrž elektromobily.
Vše začalo v roce 2008 v Kalifornii, kdy Tesla začala prodávat malý elektrický sporťák jménem Tesla Roadster. Ten si v průběhu následujících několika let pořídilo více než 2500 zájemců. I díky financím získaným tímto způsobem mohla Tesla pokračovat v dalším vývoji.
Tesle fandím, ale tento
Tesle fandím, ale tento článek nechápu. Spíš bych uvítal nájezd nejvytíženějších vozidel. Předpokládám, že vozidla chodí na nějaké garanční prohlídky tak musí mít Tesla přehled o tom jak jsou na tom kilometrově a v jakém stavu je baterie.
tesla prece ke sberu
tesla prece ke sberu takovyhdle dat nepotrebuje zadne fyzicke prohlidky… 🙂 kazdy Sko ma neustale internetove pripojeni na upgrady softwarovy, a take na ziskavani dat o baterii, najete vzdalenosti a jinych parametru… navic jim to setri miliardy, nemusi svolavat vsechny sve automobily na opravy, kvuli nefunkcnimu tlacitku v cene jednoho dolaru, nebo napriklad pro zmenu maximalni hodnoty vybiti… jsou to malickosti, ale je jich spousta, a kdyby tesla nemela pripojeni k internetu na postupne vychytavani techto „malickosti“ (i kdyz neakych 5kWh „vampírských ztrát za jeden den neni zrovna malo“) tak by uz davno cely tento projekt zkrachoval. Neni to jen o suprovym aute, ale o detailech a podpoře samotne automobilky.
Většina Modelů S
Většina Modelů S starších jednoho roku už má podle různých zpráv na internetu najeto více než 10-15 000 mil, některé vybrané kousky dokonce i kolem 50 000 mil.
Nejvytíženejší Model S,
Nejvytíženejší Model S, o kterém víme je od majitele s přezdívkou My5bAby, který aktualně překročil hranici 75.000 mil (tedy 120.000km). Co se týče degradace jeho baterie, tak ta se hýbe někde mezi 5-10% a na jedno nabití stále ujede 400km podle EPA metodiky měřeni nebo 445km podle Tesla měření.
Psali jsme o něm, když měl najeto 80.000km.
A zde je odkaz na forum, kde aktualně popisuje 120.000km.
Musím souhlasit se
Musím souhlasit se předřečníkem, tato informace od pana Kubiše má na rozdíl od článku praktickou vypovídající hodnotu za kterou mu velice děkuji.