Elektromobily Tesla budou fungovat jako elektrárny: zvládnou napájet dům nebo nabít jiné auto

Tesla v tichosti připravuje své elektromobily Tesla Model 3 a Tesla Model Y na možnost využít je pro napájení jiných spotřebičů.

Jednotlivé elektromobily Tesla budou nejspíš v blízké budoucnosti moct sloužit jako malé elektrárny, které se s pomocí Tesla softwaru propojí do velkých virtuálních elektráren. Svým majitelům tak budou moct vydělávat.
foto:

Baterie moderních elektromobilů dosahují kapacity desítek kWh. Takových 75 kWh elektromobilu Tesla Model 3 by pro průměrnou českou domácnost vystačilo na dobu zhruba 15 dní.

Podle zjištění magazínu Electrek.co Tesla už dávno hardware pro obousměrný tok elektřiny ve svých autech má, minimálně co se týká Modelu 3 a nejspíš i Modelu Y.

V minulosti se Tesla k technologii Vehicle-2-Grid vyjádřovala spíše rezervovaně. Výhody V2G technologie se podle ní projeví až v pozdější fázi rozvoje elektromobility, kdy je na trhu dostatek vozidel.

Navíc je ale podle Tesly třeba mít na paměti, že to hlavní bude vždy zákazník, jeho uživatelská zkušenost a ochota technologii V2G využít. Elon Musk a JB Straubel v minulosti vyjádřili obavy např. nad snížením životnosti baterií.

V současné době už jezdí po silnicích na celém světě přes 1 milion elektromobilů značky Tesla. To je zhruba 75 GWh dostupné úložné kapacity a 10 GW regulovatelného výkonu (samozřejmě globálně rozesetého).

Tesla je kromě automobilky také energetickou společností a právě na technologii V2G je dobře vidět, jak propojené obě tyto roviny jsou.

Tesla dokonce provozuje svůj vlastní energetický software Autobidder. Právě ten byl mohl v budoucnu být využit pro řízení elektromobilů připojených v rámci V2G.

Americký výrobce elektromobilů tady znovu ukazuje, jak moc hledí proti konkurenci dopředu. V okamžiku, kdy mohou flotily elektromobilů Tesla fungovat jako malé elektrárny, přinese to jejich majitelům i Tesle další možnost zisku.

81 Comments on “Elektromobily Tesla budou fungovat jako elektrárny: zvládnou napájet dům nebo nabít jiné auto”

  1. NASA dala zelenou středečnímu startu soukromé lodi s
    NASA dala zelenou středečnímu startu soukromé lodi s americkými astronauty
    Dámy a pánové, okamžik, na který jsme se těšili dlouhé roky, konečně klepe na dveře. 27. května ve 22:33 našeho času odstartuje z floridské rampy 39A raketa Falcon 9 s kosmickou lodí Crew Dragon na špičce. V jejích útrobách najdeme dva americké astronauty

    https://www.kosmonautix.cz/2020/05/sledujeme-pripravy-na-prvni-pilotovany-crew-dragon/

  2. v ČR Platí přesná pravidla „proti-ostrovní
    v ČR Platí přesná pravidla „proti-ostrovní ochrana“.
    Zdroj energie pro dům Je to podobmé jako FV panel na střeše

    Otázka: Pokud by byly v budově „shozené“ jističe a přesto budou solární panely s mikroměniči připojeny do sítě. Co se stane? Projeví se to nějak na rozvodech a spotřebičích, které budou v tu dobu v síti zapojené a vypnuté a nemůže je to nějak poškodit?

    Odpověď: Výše uvedená situace nikdy nenastane. Každý mikroměnič má v sobě ochranu a při ztrátě spojení s rozvodnou sítí (t.j. při výpadku jističe) musí v řádu milisekund ukončit svoji činnost a od sítě se odpojit. Tudíž nemůže nikdy nastav stav, kdy měniče budou fungovat sami od sebe bez sítě. Tato funkce se odborně jmenuje „proti-ostrovní ochrana“. Tato bezpečnostní ochrana je povinná, každý měnič je testován zda splňuje normativní požadavky na bezpečnost provozu.


    https://www.i4wifi.cz/cs/stranky/120-gridfree-faq-ruzne

  3. Na tom autě (Sono) se mi líbí velikost a vnější
    Na tom autě (Sono) se mi líbí velikost a vnější design.
    Soláry jsou pitomost. A taky je dost blbý, že se to ještě neprodává. Ale tak snad se jim to podaří dotáhnout. Tesla měla na začátku také zpoždění. A konec konců i Roadster 2 byl opět odložen.

      1. Tady jde o to, že Sono s tím přišlo první. Ti mluvili o
        Tady jde o to, že Sono s tím přišlo první. Ti mluvili o možnosti V2G a V2V ještě dřív než Mitshubishi udělalo to své udělátko pro iMEV, nebo když s tím začal experimentovat ZOE. Též jako pan Josef, se domnívám, že Snono Motors jsou tvůrci této myšlenky, ač v praxi ji uvedli (uvádějí) jiní.

          1. No to by bylo trochu proti filosofii těch dvou zakladatelů.
            No to by bylo trochu proti filosofii těch dvou zakladatelů. V mnoha ohledech alespoň na venek tvrdí (a i se tak projevují), že to dělají proto aby to na světě bylo, a ne aby to zůstalo na papíře. Takže lepší je když to někdo kdo může udělá, než abych si to syslil pro sebe a nikdy to nepřišlo na svět.

        1. A jak to prosím víte, že na to v Sono přišli první?
          Sono

          A jak to prosím víte, že na to v Sono přišli první?
          Sono vyvíjí svoje auto od r. cca 2012.
          Zrovna tak Tesla model 3 vyvíjí svoje auta už od roku 2006.
          Model 3 představili v roce 2015, tj. vyvinutý ho měli několik let před tím, to znamená, že pro model 3 platí, že přibližně ve stejnou dobu obě společnosti začali vyvíjet systém V2G.

          AV2G není žádný převratný vynález, který by vyvíjeli jen v SONO je nesmysl si myslet, že to nevyvíjeli i ostatní automobilky.
          Zronva tak Nissam má také tento systém ve svém Leafu instalovaný.

          Takže nebyl náhodou Nissan první?

          1. Pravda s jistotou nemohu prohlásit že TO VÍM, ale EV svět
            Pravda s jistotou nemohu prohlásit že TO VÍM, ale EV svět sleduji intenzivně a zevrubně už hezkou řádku let a rozhodně byli jedni z prvních kdo tyto možnosti otevřeně prezentoval.
            Navíc vy mluvíte o jen o V2G, tam těch adeptů bylo současně opravdu vícero. V podstatě současně s tím přišla Mitshubishi, ale zároveň V2V a k tomu ještě SCHUKO – tak to byl Sono Motors téměř určitě první, tedy alespoň s veřejně prezentovaným prototypem. Na papíře či v návrhu katalogů to možná měli i jiní.
            PS: Leaf byl s V2G v podstatě druhý po Mitshubishi. Ale V2V nemá ani jeden z nich.

              1. To je husty. Ja mam Teslu rad ale nemam rad nekritickej obdiv.
                To je husty. Ja mam Teslu rad ale nemam rad nekritickej obdiv. Proto rad koukam na videa TeslaBjorn kterej klidne behem testu Taycana prohlasi ze jezdi lip nez jeho Tesla a ze mit penize koupil by si ho. A kdyz jsem to tu zverejnil, tak mi odpovedi bylo ze je Taycan drazsi. Jako bych to nevedel. Uz se tesim na jak mi zase nalozi :-).

                1. Upřímně, pokud by auta od firmy co je dělá desítky let
                  Upřímně, pokud by auta od firmy co je dělá desítky let jezdilo hůř než ta od startupu tak je to hodně na zamyšlení. Takže je pro Porsche dobře, že tohle jedno subjektivní srovnání pro ně dopadlo lépe. Ale další lidi mohou mít jiný názor.

                2. Jasne. Jen ze tu spousta lidi tvrdi ze VW nic jako Tesla
                  Jasne. Jen ze tu spousta lidi tvrdi ze VW nic jako Tesla nedokaze vyrobit a podobny nesmysly. Taycan neni ve vsem lepsi, to je mi taky jasny :-). Btw reci o startupu me uz trochu nudi. Startup kterej vyrabi tisice aut denne je docela smesna predstava. Rekneme zacinajici firma?

                3. Já jsem nikdy nic od VW neměl a teď když mi to dali v
                  Já jsem nikdy nic od VW neměl a teď když mi to dali v práci, jsem pevně rozhodnut, že bych si už od VW a klonů nikdy nic nekoupil. Co člověk, to názor, ale pokud na to jdu prakticky, opravdu mi vadí, že u auta nefunguje pořádně ani ten ostřikovač. U všech předchozích aut mi všechno fungovalo, ale koncern nedokáže ty funkce dotáhnout do konce. Když už si člověk zaplatí hroznou palbu za výbavu, má sice plno ptákovin, ale žádná nefunguje dobře. Když se podívám na soukromý Ioniq a porovnám ho třeba se Superbem, který jsem v práci měl, je to hrozně markantní. Adaptivní tempomat v Superbu jsem přestal používat první den, v Ioniqu funguje výborně a používám ho rád. Takhle je to se vším. Jestli se sebou VW něco neudělá, začne se toho všímat i prosťáček, který autům rozumí tak moc, že nejlepší auto na světě je podle něj Passat, ale on má jen na Oktávku. Pak ho sveze soused s Hyundaiem a on je úplně u vytržení, jak pěkně to auto funguje a jemu že to tak dobře nefunguje. Zrovna můj soused si koupil Kodiaq skoro za cenu TM3 a už to začalo – v 7500 km reklamace zadních brzd, problémy s LED světly, senzor deště víc nefunguje než funguje… A když jsem s tím jednou jel, zdálo se mi, že mám na pravé noze zespodu houbu na mytí aut – buď je ten automat lenivý, nebo naopak divoký. Nic mezi. A on už taky říká, že ten automat řadí hrozně, že mu vadí, jak není optimalizován k motoru a v nízkých otáčkách včas nepodřadí. Takové auto – děkuji, nechci.

                4. VW jsem nikdy nemel a verim vam. Bracha ma firemni a zatim
                  VW jsem nikdy nemel a verim vam. Bracha ma firemni a zatim dobry. Ja mam ted druhou Toyotu, obe jete a vlastne zadny vyrazny problem s nima nikdy nebyl. A to ta prvni byla 20 let stara. Proste to tak nejak funguje….clovek je pak mozna namlsanej ze to je samozrejmost. No koukam ze neni.

                5. Pro zajímavost: co považujete za lepší než VW?
                  Já mohu

                  Pro zajímavost: co považujete za lepší než VW?
                  Já mohu srovnávat se Škoda. Tam je to ok. A také Ford (evropský) a tam je to hodně bída. Takže moje příští auto, pokud budu nucen si nějaké pořídit, bude velmi pravděpodobně od VW. Určitě nechci zkoušet japonské kvůli ceně. A ostatní evropské mne nelákají abych je zkusil. Ale opravdu není nad vlastní zkušenost. Nemít Ford, nemám pořádně jak srovnávat…

                6. Pán na kterého jsem reagoval psal Korejce. To spíš. Když
                  Pán na kterého jsem reagoval psal Korejce. To spíš. Když se to vyrábí u nás. Kolega chválí Kia Ceed a srovnána s Octavia (II).

                7. Proč ne. Taky bych si radši koupil Korejce než koncernovku.
                  Proč ne. Taky bych si radši koupil Korejce než koncernovku. Ale Toyota je Toyota 🙂

                8. Nekritickej obdivovatel VW nemá rád nekritický
                  Nekritickej obdivovatel VW nemá rád nekritický obdivovatele. Tak to sedí.

    1. A to není jediná věc, která byla u Sionu vizionářsky už
      A to není jediná věc, která byla u Sionu vizionářsky už před několika lety. Jenže, ač je Sion navržený fakt lákavě, pořád má ještě dost daleko k sériové výrobě a prodejům, i když to nejhorší má asi za sebou a přežil. Moc se na něj těším, je to stále jeden z mých tří finalistů na příští auto, a to i v takové konkurenci jako Tesla Y.

        1. To o té omezené edici jsem také četl. Doufám, že změní
          To o té omezené edici jsem také četl. Doufám, že změní názor, a budou kontinuálně vyrábět dál, když už to dotlačí do fáze sériové (linkové) výroby, tak není snad jediný rozumný důvod najednou u pořadového čísla 250 000 říct, tak a dost.
          Pokud se to bude prodávat (což já myslím, že bude), tak by úmyslné ukončení výroby bylo pro mne nepochopitelné.

                1. Nevím přesně co si představit pod pojmeme „prodejní
                  Nevím přesně co si představit pod pojmeme „prodejní trhák“. Jako leader trhu to nebude, ale jeho parametry jsou více než konkurence schopné.
                  35 kWh = 250km WLTP (reálně tedy dojezd určitě nad 200 km), tažené, funkce V2G a V2G, zásuvka SCHUKO, solární panely schopné doplnit AŽ 34 km / 8 slunečních hodin (tj. reálně to za běžný den v Evropě dobije cca 20 km – což je třeba pro mne celá cesta do práce), 5 míst, kufr 680 l a ještě další drobnosti a to celé nové za 25k EUR ???
                  Jako když vezmu poměr cena / výkon tak je na předních místech.

                  A to je škoda, že u konečné předsériové verze (ty testovací kousky co chtějí dělat už letos) oproti prototipu ztratili dvě moc lákavé věci. Mě se u prototypu hrozně líbilo, jak byly vzadu 3 oddělené zcela rovnocenné sedačky – teď jsou tam dvě dělení 60:40. A pak taky bylo super, že opěradlo spolujezdce šlo sklopit na sedadlo do úplné roviny s rovinou zadních sedaček a kufru. Tím vedle řidiče vzniklo místo s „rovinou“ o délce cca 3,5 m – to v sériové verzi tuším taky nebude a to se mi líbilo hodně.

                2. Bohužel časem vezme za své více věcí, prostě výrobní
                  Bohužel časem vezme za své více věcí, prostě výrobní realita pár ručně udělaných kusů a pak sériová výroba je velký rozdíl. Nadšenci vítají servis doma (objednám si díl a doma si to vyměním) ovšem běžný člověk si nic takového nekoupí, chce mít servisní středisko v dosahu bydliště a ne si opravovat auto např. na ulici sídliště. Za 2 roky až přijde auto do prodeje, bude cena běžného BEV 25-28 tis. EUR s baterií 50-60 kWh, tedy cena Sionu nebude žádný hit. Já mám Sion předobjednaný už více jak rok a už jenom za tu dobu se na trhu BEV hodně změnilo.
                  Co se týká svitu Slunce u nás, jsem skeptický, průměrný reálný svit, kdy je možné nabíjet je 1000 hodin ročně, tedy necelé 3 hodiny denně a v zimě je výkon panelů tak 20%, tedy shrnuto pokud to spočítám, tak auto nabije průměrně (zima-léto) denně tak 9 km a to jen v případě, že bude neustále parkovat na Slunci (což je rovněž jen ideální případ). Např. na Kanárských ostrovech by takového auto nepotřebovalo nabíječku, denní svit Slunce pro nabíjení je tam 4000 hodin ročně a celoročně je výška Slunce naprosto dostatečná pro celodenní nabíjení.

                3. Ze všeho co píšete je největší zrada ta změna trhu –
                  Ze všeho co píšete je největší zrada ta změna trhu – ale pokud tak zlevní baterie, třeba nakonec zlevní i Sion.
                  Jejich největší problém bylo to zdržení s tím vybíráním 50ti mil koncem loňského roku, respektive tomu určitě předcházeli jiné komplikace, které se takhle nahromadily.
                  Každopádně, to zdržení sériové výroby o dva roky (původně snad měl být letos v létě) by z uvedeného mohlo být osudové.
                  Teď by to byl skvělý kup, ale máte pravdu, že 2022 už může (a s největší pravděpodobností i bude) realita jiná.

    2. Prezentuješ se tu jako ten co nemá rád fanatiky a přitom
      Prezentuješ se tu jako ten co nemá rád fanatiky a přitom dáš příspěvěk přesně ve stylu běhny42.

      Sorry, ale srovnávat Teslu se Sonem je absurdní. Sono se jeětě ani nevyrábí už ho vyvíjí od r. 2012 a nejsou schopni to dotáhnout do výroby. Tesla s tímhle už počítala dávno, takže tovyvíjí minimálně stejně dlouho jako Sono.

      A napsat, že to sono má již několik let je nesmysl, protože sono nic takového nemá, protože nemá ani to auto!

      Píšeš jak ti vadí fanatismus Tesly a přitom jsi extrémní případ fanatika proti tesle.

  4. Pokud bude auto, kdyz ho nepotrebuju, autonomne jezdit na
    Pokud bude auto, kdyz ho nepotrebuju, autonomne jezdit na kseft (Muskova vize), jak bude sedet doma a sosat z domaci FVE?

    Jinak predpokladam, ze aby to fungovalo, bude to chtit (krome auta) jeste ne uplne levnou krabici domu na zed. Jen zrejme o neco levnejsi nez tu od Nissanu, protoze menic bude v aute.

    1. Ne každý bude chtít nechat auto jezdit na kšeft a ne vždy
      Ne každý bude chtít nechat auto jezdit na kšeft a ne vždy bude špička, takže nechat auto vydělávat přeprodejem elektřiny je zajímavý doplňěk, ale myslím, že se s tím počítá až u těch nových baterií. Tesla má očividně důvod proč to ještě nepovolila.

    2. To jsou jen vize. Dá se očekávat, že autonomní ježdění
      To jsou jen vize. Dá se očekávat, že autonomní ježdění na kšeft zaberou firmy, které budou mít vyřešen i úklid vozu, dispečink, apod… Ten komu se pak vyplatí auto, tak ho bude mít pro sebe. Komu se nevyplatí bude mít levnou autopůjčovnu.

      1. Dispečink zajistí Tesla (plán je že si budou brát cca 30%
        Dispečink zajistí Tesla (plán je že si budou brát cca 30% provizi). Úklid si buď zajistí majitel, nebo ho (za poplatek) zajistí Tesla. Stejně ho budou potřebovat pro vlastní flotilu, tak proč to nenabídnout veřejnosti. V té době bude mezi lidmi milióny vozů, tak se dá předpokládat, že lidi je rádi nechají vydělávat si na sebe.

          1. Si piš. Těch 30% ohlásili už loni na Autopilot investor
            Si piš. Těch 30% ohlásili už loni na Autopilot investor day. Prostě jak budeš chtít vydělávat, tak jedině přes Teslu. JIná možnost než jejich Robotaxi nebude. Ono se už moc nepočítá s tím, že by si to někdo za těch 100.000 dolarů koupil do osobního užití. To budou chtít asi jenom firmy, pokud vůbec někdo.
            Ale stále bude mít na ulici milióny aut, které už autopilota mají a můžou to využít a pak budou platit provizi.

    3. obchod s elektrinou neznamena jen dodavat elektrinu, ale i
      obchod s elektrinou neznamena jen dodavat elektrinu, ale i odebyrat elektrinu v dobe kdy je ji hodne, to zalezi na podminkach nastaveni obchodu s danou komoditou, a da se ocekavat ze ve spickach muze bejt v budoucnu elektriny z OZE nadbytek

        1. To by nejak extra slozite byt nemelo. Kdyz vezmu tzv
          To by nejak extra slozite byt nemelo. Kdyz vezmu tzv mikromenic (ev-power.eu), ktery z DC (napr fotopanel) dela AC a je primo zapojen do bezne zasuvky, tak by to defacto fungovalo. Tedy by stacily tri kontrolery pro kazdou fazi a ty by ridily stavajici invertor.

          1. Technicky asi ne, pokud se zvladnou prifazovat (maji jak to
            Technicky asi ne, pokud se zvladnou prifazovat (maji jak to zmerit, menic jako takovy to asi zvladne, pokud neni rizeny nejakym jednoucelovym cipem). A mozna nejake forky s ochranami.

            Problem bude podle me spis v „papirech“ (pripojovacich podminkach nebo jak se tomu rika). Cili aby to splnovalo to, co kazda jina elektrarna. Nevim, jestli se to nezmenilo, ale psalo se, ze tyhle mikromenice nejsou u nas tak uplne legalni, ale nikdo to neresi, protoze vyrabi prd. U 11kW zdroje uz by to nekomu vadit mohlo.

  5. To je primo super zprava. Tim padem pri vystavbe FVE odpada
    To je primo super zprava. Tim padem pri vystavbe FVE odpada nutnost dokupovat baterky do domu. Misto 10-15-20kWh baterek do garaze, bude stacit jen cca 5 – kdyz bude auto mimo barak + Auto. Takze 200 tisic Kc usetrenych pri vystavbe FVE. Cili zase pridanan hodnota kdyz mate Tesla auto. tj. sleva na Teslu.

      1. Urcite se je nutne presouvat. Ale ne kazdy den se presouvam,
        Urcite se je nutne presouvat. Ale ne kazdy den se presouvam, ne cely den se presouvam. A v pripade dvou aut v rodene – coz je stejen bezny se stejen bude minimlane jedno nabijet i pres den.
        A ano, ne pro kazdeho ten scenar je. Ale je to dalsi mozaika do smart gridu.
        Navic, moznost nabit ze svyho auta auto nekoho jinyho v nouzi, je taky super vlastnost. Taky ji nevuuzijete asi casto, ale jeji existence zase o krucek zvysuje komfort EV jako celek.

      2. Jasně, ale drahá elektřina je od 6,00 do cca 10,00 a pak
        Jasně, ale drahá elektřina je od 6,00 do cca 10,00 a pak večer od 19,00 do cca 22,00 hodin. Po půlnoci je levná a také od 15,00 do 18,00 hodin. To většinou auto stojí v těch časech vyšších cen a může vykrývat ( prodávat energii ). O víknedu je nyní cena i z časti záporná a vyrábí mi FVE. Tak když zrovna nejezdím, můžu ji prodávat ( tedy TESLA ) a já třeba spotřebovávat. Nyní mám jen wattrouter. V zimě mi přeteče do sítě málo, ale v létě poměrně dost. Dnes v 15 hodin stojí 12,16 EUR/MWh a ve 21 hodin 33,30 EUR/MWh. Docela slušnej rozdíl k zobchodvání nebo úspoře, že? 🙂

    1. To si také myslím, že je to super nápad.
      Nicméně nic

      To si také myslím, že je to super nápad.
      Nicméně nic nového. Nissan to také má vyvinuté pro sůj Leaf.
      Ten to udlěal na základě Fukušimi.

      Mezi námi děvčaty. O tomhle jsem psal několikrát před x lety.

      Že elektromobily tohle v budoucnu budou umět a podle mne to budou dělat. Byl by to celkem „hřích“ nevyužít tak obrovské kapacity, která 90 % času někde stojí bez užitku.

      http://www.hybrid.cz/trinec-ma-10-novych-elektrobusu-je-lidrem-mestske-elektromobility-v-cesku#comment-91428

      Když bych počítal 1 milión elektromobilů, kdy každý desáty pronajme třeba jen 10% kapacity svého auta a když bude kapacita baterie cca 50kWh, tak to je
      5kWh x 100 000 = 500 MWh

      Srovnej s největší baterií, co se postavila v Kalifornii ta má myslím kapacitu 120 MWh.

      Že to jednou bude je podle mne bez debat. Jen si na to ještě krapet počkáme až těch elektromobilů bude víc a nějaké firmě se to začne vyplácet vytvořit nabídku virtuální baterie.

      1. Leaf to umi taky ale kdyz je venky 39 nad nulou a auto navic
        Leaf to umi taky ale kdyz je venky 39 nad nulou a auto navic stoji….to musi bejt docela zahul na baterku. Videl sem na japonskym YT nabijeni v lete na dalnici na dlouhy trase a bylo top sileny. Teplota baterie 54 stupnu a vubec neklesala.

        1. Leaf to sice umí, ale v ČR to ještě nikdo neviděl. Moc
          Leaf to sice umí, ale v ČR to ještě nikdo neviděl. Moc bych to chtěl, ale nikdo o tom nic neví. Znovu jsem je dnes poptal, tak uvidíme.
          Leaf na dálnici moc není, ale jde to. Jen se musí jet max. 100km/h a nabíjet pouze od 60% do 95%, aby se baterie při nabíjení nepřehřála. Od 60% to nabíjí jen 25kW, tak můžeš „rychlonabíjet“ opakovaně. Při běžném rychonabíjení 50kW se baterie přehřeje už v průběhu druhého rychlonabíjení tzn. ujetí cca 400km. Rychlostí 100km/h jsem jezdil i oktávkou, je to na pohodu, nemusíš pořád předjíždět a nejsi tolik unavenej. Dáš tempomat a jedeš pořád ve svým pruhu. Leaf navíc řídí sám díky systému ProPilot, tak to je úplná pohoda.

          1. Podle Bjorna Nylanda se baterie v 62kWh Leaf zahrejva asi 3x
            Podle Bjorna Nylanda se baterie v 62kWh Leaf zahrejva asi 3x pomaleji, takze tam je ten problem mensi. Je porad ale je mensi. Na drtivou vetsinu cest by mi to stacilo ale na ty dlouhy prejezdy porad jeste….I kdyz Bjorn rikal ze ta 62kW verze je do 500km denne celkem v pohode. Stve me to protoze v Japonsku se jiny EV za podobnou cenu nedaji koupit. Zacnou sem dovazet Peugeota a ID.3 ale to zas bude drazsi nez Leaf ponevadz je to dovoz. No zatim budu trapit svoji minibaterku a spalovak k tomu. Nechapu proc tam Nissan nedal aspon aktivni chlazeni vzduchem. To by to uz moz cenu nezvedlo ne.
            Jinak 100km/h je krome par testovacich useku zatim v Japonsku na dalnici maximalka, takze a tim tu problem neni.

Napsat komentář