Elektromobily StreetScooter připraveny na velkosériovou výrobu

Německá pošta Deutsche Post DHL Group si sama začala vyrábět elektromobily poté, co jí domácí automobilky nebyly schopny dodat žádné vhodné auto. Teď se chystá rozjet výrobu ve velkém.

Elektrická dodávka StreetScooter WORK. Poptávka zejména od fleetových zákazníků a municipalit je podle Achima Kampkera, šéfa Street Scooter GmbH, tak velká, že se firma rozhodla požádat o možnost začít vyrábět velkosériově. Typové schválení platí pro EU, Norsko a Švýcarsko a výrazně zjednoduší registraci vozidel také mimo státy Evropské unie.
foto: (c) Andreas Schmitter

Když si německá pošta začala vyrábět vlastní elektromobily StreetScooter, vzešlé z univerzitního projektu, Volkswagen z toho vpravdě nadšený nebyl. Dnes StreetScooter patří mezi nejprodávanější elektromobily v Německu, tisíce jich provozuje samotná pošta. Vyváží se ale i za hranice.

Nyní se společnosti Street Scooter GmbH podařilo získat typové schválení vozidla EC od německého spolkového úřadu KBA zodpovědného za silniční dopravu. To znamená, že StreetScooter WORK je připraven na velkosériovou výrobu.

StreetScooter WORK je malá modulární elektrická dodávka, kterou lze koupit už také v Česku. Baterie pro tyto elektromobily dodává BMW. Dva výrobní závody, hlavní v Cáchách a druhý, otevřený letos v červnu v Dürenu, budou moct dohromady vyrábět až 20 000 kusů ročně.

Kromě toho má firma také dohodu s Fordem o výrobě velké elektrododávky StreetScooter WORK XL, založené na šasi Ford Transit. Ten už typové schválení má, takže s jeho velkovýrobou problém není.

32 Comments on “Elektromobily StreetScooter připraveny na velkosériovou výrobu”

          1. anebo chápou své požadavky a zatim nesplnuje jejich
            anebo chápou své požadavky a zatim nesplnuje jejich potreby, ale to se zase nelibi 90procentum fanatiku co by elektromobil pouzivala vzdy a vsude bez ohledu, ze se na to nehodi a spise vytvari vycenaklady, ale rozkaz znel jasne elektromobil je preci super 😀

            1. Smutné je, že Ozana má pravdu. Většina lidí, co spravuje
              Smutné je, že Ozana má pravdu. Většina lidí, co spravuje autoparky, se zasekla v minulém století. Přitom velkou část provozovaných vozidel by šlo už nyní nahradit elektromobily. Mají k tomu tvrdá data o nájezdech a časovém využití. Prostoru pro nabíjení je tam obvykle dostatek a elektřinu mají všude.

      1. Mezi zmíněnými Renault-Kangoo a StreetScooterem je
        Mezi zmíněnými Renault-Kangoo a StreetScooterem je nebetyčný rozdíl v neprospěch StreetScooteru (SC). Měl jsem možnost s SC najet cca 700 km během cca týdne a mohu zodpovědně konstatovat, že nic horšího jsem za více než
        30 let své řidičské kariéry neřítil. Mizerný dojezd, mizerná užitná hodnota, vysoká spotřeba energie, nevyzpytatelná nabíječka, šílená ergonomie kabiny řidiče, špatné jízdní vlastnosti, přehnaná cena,… a mnoho dalších hrůz.
        Vyhozené peníze a špatná služba elektromobilitě.
        Pro úplnost podotýkám, že vlastníme Nissan Leaf a Peugeot Partner electric.

          1. Hloupí, zkorumpovaní,.. netuším. Pro mne byl „zážitek“
            Hloupí, zkorumpovaní,.. netuším. Pro mne byl „zážitek“ se StreetScooterem velmi nepříjemné překvapení. Když to řeknu hodně slušně.
            Jezdil jsem s tímto https://www.alza.cz/streetscooter-work-box-40kwh-d5296077.htm?o=4
            Možná už mají něco jiného. Ale tohle je výrobek pro masochistu, který přišel snadno k penězům a dal si úkol se jich co nejbolestivěji zbavit.

    1. Nejspíš protože jim VW odpověděl něco jako, bylo by to
      Nejspíš protože jim VW odpověděl něco jako, bylo by to tak k roku 2018-20 a za dvojnásobek ceny běžné fosilní dodávky.
      A pošta si myslela, že to znamená odmítnutí.
      Nakonec to dopadlo stejně, a dál už to pošta rozvíjet nezvládne, ale je pravda, že to nejspíš můžou teď se zajímavým ziskem prodat pomalejšímu Peugeotu, Fiatu nebo Toyotě.

      1. A řekl jim to v roce 2011, kdy tentýž VW pouštěl dětem
        A řekl jim to v roce 2011, kdy tentýž VW pouštěl dětem pohádku o 300 tisících vyráběných elektromobilech ročně v roce 2018.
        Manažeři pošty pohádku pochopili a poučili se z ní. Vlk nebyl nikdy kladným hrdinou. Ani když měl hrad.

    1. 20 000 ročně jim moc chybět nebude, a velké typy bude
      20 000 ročně jim moc chybět nebude, a velké typy bude stejně vyrábět extradinosauří Ford.
      A VW má teď aspoň výhodu, že jej při ceně vozítka prodávaného Poštou nebudou aktivisté tolik pomlouvat, jak je při prodeji vlastních elektrododávek moc nenažraný, i když magoři se samozřejmě vždy najdou viz.
      hybrid.cz/volkswagen-predstavil-na-e-salonu-v-letnanech-novy-e-crafter

        1. Šak se někdy jděte podívat na tu „pohodu“ u linky VW nebo
          Šak se někdy jděte podívat na tu „pohodu“ u linky VW nebo Škody, a můžete je tam i jestli chcete začít přesvědčovat, aby násobně zrychlili.
          Ovšem koncern VW to zvládá přesně podle skutečné potřeby, a má připraveny správné modely na správné roky, a jestli se teď ještě sloučí s Fordem, tak bude mít i úplně ideální globální velikost na všech světových trzích.

          1. Myslíte toho Forda, co dodnes prodává hybridy a jednu
            Myslíte toho Forda, co dodnes prodává hybridy a jednu elektriku tak, že šoupne baterky natvrdo do zadního kufru do zavazadlového prostoru? Tedy řešení našich členů Svazarmu z roku 1970? A to si tedy VW pomohl. Náskok díky technice byl definitivně smazán….

            1. Jak píše anonym, ty podsouvas blud o potrbe technologi,
              Jak píše anonym, ty podsouvas blud o potrbe technologi, jenze ty maji a zrovna ty to musis vedet, takze hadam, ze v tvem prsipevku jde pouze a jenom pouziti lzi, abys kopnul…
              Muzu vedet, proc/a jak se z normalniho cloveka stane fanatickej blbec?
              Uvedomujes si, ze umirnene elektromobiliosty nasirasw a normalni lůidi odpzujes a zpet k elektromoblite je musi tahat normalni lidi, protoze ty musis vzdy kecat cypoviny?

              1. Nemají. Kdyby měli, používali by je. Je to krásně vidět
                Nemají. Kdyby měli, používali by je. Je to krásně vidět na rozdílných spotřebách aut, kdy jedni jdou cestou navyšování kapacity baterie zatímco druzí vylepšují baterii a ovládání jejího nabíjení/vybíjení.
                V mém příspěvku jsem si kopnul s využitím faktů, které lze těžko popírat. Spojení s technologicky zaostalým hráčem opravdu může být přínosné jen pro převzetí výrobních kapacit (ovšem pouze spalovacích), takže prakticky jen pozemků a personálu.
                Druhý Váš napadající odstavec nemá cenu komentovat. Fakta jsou fakta. To píár dinosaura nepřeváží. I když ho chrlí několikrát měsíčně.

Napsat komentář