Elektromobily Škoda Citigo-e iV a Vision iV už lze v Norsku předobjednat

Norsko, světová mekka elektromobility, má i jednu výsadu: tamní zákazníci mohou předobjednávat řadu nových modelů jako první. Platí to i pro Škodovku.

Elektromobil Škoda CItigo e-iV nabídne 36,8kWh baterii (168 60Ah li-ion článků, celková hmotnost 248 kg), max. dojezd 265 km WLTP a max. rychlost 130 km/h. Palubní nabíječka bude mít výkon 7,2 kW, rychlonabíjení CCS 40 kW.
foto: Škoda

Škoda otevřela v Norsku předobjednávky na elektromobily Škoda Citigo-e iV a Škoda Vision iV. Lze se je zajistit díky vratné záloze v hodnotě 5000 NOK (€520).

Zatím ani u jednoho z modelů nejsou známy přesné finální ceny. V případě elektromobilu Škoda Citigo-e iV ale znme alespoň specifikace, u Vision iV známe jen podobu předběžné studie.

Cena elektromobilu Škoda Citigo-e iV bude oznámena v době kolem autosalonu ve Frankfurtu 2019 v září. Na trh by měla jít začátkem roku příštího. Model Škoda Vision iV by se měl objevit vzápětí.

149 Comments on “Elektromobily Škoda Citigo-e iV a Vision iV už lze v Norsku předobjednat”

  1. Čtu v diskuzi o dotacích na ŠKODA CITYGO-e iV – jelikož
    Čtu v diskuzi o dotacích na ŠKODA CITYGO-e iV – jelikož jsme pomáhali několika zájemcům o eCG, tak jen upřesním informace:
    Cena elektromobilu s DPH:420 000,- Kč (odhad)
    Cena elektromobilu bez DPH: 347 107,- Kč
    Maximální výše dotace: 117 148,- Kč (Příklad je uveden pro malý podnik mimo Prahu /s.r.o., a.s., OSVČ atd./ do 50 zaměstnanců/s dobrým NACE/OKEČ/)
    Výsledná cena 229.959,- Kč bez DPH – no neberte to!
    ŠKODA CITIGO-e iV – má být v prodeji od 01.01.2020 – v Norsku.
    V ČR později – tipl bych to na květen 2020.

    Čtvrtá výzva OPPIK – je už za námi. Alokováno bylo 200.000.000 Kč – „zažádáno bylo o cca. 267.000.000 Kč“ (dle ISBN:978-80-88016-84-07)
    Pátá výzva OPPIK bude vyhlášena v říjnu (pouze na 50.000.000,- Kč- zatím nepotvrzeno).

    Ještě pro upřesnění:
    Škoda nepotřebuje na trh do ČR dodávat žádné elektromobily.
    To potřebuje koncern a sem mimo jiné patří: Volkswagen, Audi, Bentley, Bugatti Automobiles, Porsche, Lamborghini, MAN, Scania, SEAT, Škoda Auto, Cupra, Volkswagen Užitkové vozy a Ducati.
    Lze to tedy vnímat i tak, že koncern – aby splnil limity, vyrobí pouze jeden typ elektromobilu a ten dodá do zemí EU, kde mají EV největší podporu (tedy asi ne zrovna do ČR) – ale to je asi zbytečně černý scénář.
    No i když v Norsku lze eCG předobjednávat již od 8.4.2019 – a z první tisícovky zaregistrovaných jeden obdrží eCG zdarma – no neberte to!

    1. Je otázka jak se budou ty pokuty přerozdělovat na
      Je otázka jak se budou ty pokuty přerozdělovat na jednotlivé státy, jestli jako v Norsku budou jezdit čistá auta a u nás smradoši, tak to rozhodne není fér.

      By třeba Škoda měla platit pokuty u nás když na načem trhu udá málo čistých aut.

      Jinak s tou dostací je otázka co bylo alokováno a co se skutečně vyčerpá. Protože není ještě ofiko známa cena el. škody, tak si většina firem postavila dotaci na standarní EV za 1 mil.+- s dotací 300 tis, ale přitom má v plánu vyčerpat jen třetinu.

      Mám také požádáno o dotaci, ale silně přemýšlím jestli za nějakých 90 tis (po odečtení nákladů na administraci) do toho půjdu 3 roky mít popsané auto, dělat zprávy a nemoci ho oficiálně používat pro soukromé účely, ani pro soukr. účely zamestnance, když to auto jezdí za hubičku je na zvážení.

      Pokud budu používat pro soukr. účely spalováka, tak za ty tři roky projezdím půlku dotace v benzínu.

      1. Souhlasím, zatím je to velká neznámá, uvidíme, jaká
        Souhlasím, zatím je to velká neznámá, uvidíme, jaká bude realizace a taky co bude v té době na trhu v ČR.
        S elektromobily musí přijít i ostatní značky aby „splnily“.
        Ovšem je otázka, jestli EV budou prodávat i v ČR. Jak jsem již psal, spousta elektromobilek míří hlavně tam, kde je elektromobilita výrazně podporována státem.
        Jinak hlavní výhoda v eCG (a ostatních malých vozů) je v tom, že se vlezou do limitu a nemusí se na ně dělat výběrové řízení = výrazně nižší „náklady na administraci“.
        „Administrace“ na eCG vychází na necelých 15.000 Kč – pak tedy „silně“ přemýšlíte o 103.000,- Kč (v základní verzi eCG).

  2. Jak už jsem psal v jiné diskusi, to auto bude po uvedení na
    Jak už jsem psal v jiné diskusi, to auto bude po uvedení na trh propadák, pokud ještě něco Škoda neudělá s DC nabíjením. Na DC nabíječce ČEZU jsem odečetl, že zkušební vůz CITIGO s tovární značkou F xxxx na 84% nabíjel 37 minut (nevím z jakého výchozího stavu) a bylo dodáno pouze 12,78 kWh. To odpovídá nabíjecímu výkonu pouze 20 kW. Do 100% by nabíjel ještě 50 minut (hlášeno autem). Bude to akorát blokovat nabíječky…

      1. Dle mého názoru to skutečně bylo nové CITIGOe. Při
        Dle mého názoru to skutečně bylo nové CITIGOe. Při využitelné kapacitě cca 33 kWh (odhad) by znamenalo, že nabíjelo 37 minut (12.8 kWh) z cca 46 % na 84 %. To zhruba odpovídá udávané 1 hodině z 0 na 80 % (dle materiálů Škody). Špičkově to možná bude skutečně nabíjet výkonem 40 kW, ale opravdu jen krátký čas.
        Starý e-UP nabíjel z 0 na 80 % (cca 13.2 kWh) za 20 min, tedy skoro 2 x rychleji.

        1. Tak ale mě tato trojčlenka celkem sedí. Nabíjecí výkon
          Tak ale mě tato trojčlenka celkem sedí. Nabíjecí výkon bude zhruba stejný (40kW max, kde střední hodnota nabíjecího výkonu bude u nové baterie pravděpodobně o něco nižší, kvůli signifikantně nižšímu napětí nové baterie) No a když pak máte 2x vyšší kapacitu tak budete místo 20minut 0-80% nabíjet 40min (spíše ale o něco déle kvůli tomu nižšímu napětí). Tedy rychlost nabíjení zůstává skoro stejná, akorát když se zdržíte u stanice o 20minut déle, tak díky tomu dojedete 2x tak daleko.

        1. Došlo s snížení napětí baterie a při max proudu co dá
          Došlo s snížení napětí baterie a při max proudu co dá CCS 50 Kw tak došlo i ke snižení výkonu Pajda to tady vysvětloval.

          Ale pokud nevíme celou nabíjecí charakteristiku v závislosti na teplotě baterky a případný problém při oprakovaném nabíjení, tak se zde o tom můžem jen dohadovat.

          Pokud bude rozdíl 20% ve špičkovém max. výkonu tak v celkovém nabíjecím čase to zase nebude tolik.

          Může se zeptat v čem jezdíte, že tak řešíte takovou prkotinu, protože jet 50 Kw nabíječku na plný výkon u vozidel s cenou pod půl milionu jsem fakt neviděl. I i-miev mi jede jen na 44 kW a to jen v rozmezí pár %.

    1. Ono taky CitiGo iV typově vůbec není auto určeně pro styl
      Ono taky CitiGo iV typově vůbec není auto určeně pro styl užívání kde je vyžadováno rychlonabíjení. Tento tip aut je určen na souhrn celodenních popojížděk po městě a následně dlouhé celonoční nabíjení. Rychlodobíjení u této kategorie EV je jen vedlejším benefitem pro případ nouze (pravda párkrát za rok to může vyřešit nastalou situaci), ale běžně se to využívat nebude – kdo by taky platil cenu DC kW hodiny na rychlonabíječce, když nebude nezbytně nutně muset, a v noci si doma nabije za čtvrtinou cenu.

      1. Souhlasím, jen bych dolnil, že to bude mít interní
        Souhlasím, jen bych dolnil, že to bude mít interní nabíječku 7,2 Kw, takže dlouhé noční nabíjení nebude třeba, bude to nabíjet na AC někde za 50 Km za hodinu, což je na danou velikost vozu a cenu docela dost. Za 4 hodiny máte naplno nabito.

          1. Za pět ,ale to by musel mít člověk úplně vydyndaný. 7.2
            Za pět ,ale to by musel mít člověk úplně vydyndaný. 7.2 kW bude podle všeho v základu a jediná ,určitě 1F takže 32A.

            Z běžný zásuvky kabelem 10A 15hodin? Ale zase na 2x takový dojezd, než u dnešních malobaterkáčů.

            Každý člověk kdo to s EV myslí vážně , tak si jistě wall box s kabelem pořídí, je to mnohem pohodlnělší než tahat kabel z kufru a stojí to pár tisíc korun

            1. Koncern VW už nějaký čas v EU nabízí pro BEV pouze dvě
              Koncern VW už nějaký čas v EU nabízí pro BEV pouze dvě nabíječky:

              7,2kW dvoufázová, tedy 2x16A pro nejlevnější vozy
              11kW třífázová, tedy 3x16A pro střední a vyšší třídu (Audi snad jednou bude mít možnost objednat 2x11kW)

              Akorát pro PHEV myslím stále udržuje 3,6kW nabíječku, tedy 1x16A. Podle mne by si nové 13kWh PHEV baterie již také 7,2kW nabíječku zasloužily.

                1. … nebo Ion a Ioniq/Kona nikdy…
                  … nebo Ion a Ioniq/Kona nikdy…

                2. Bohužel koncern pokračuje ve spalovacím uvažování o
                  Bohužel koncern pokračuje ve spalovacím uvažování o elektromobilitě, jak ho právě předvádí Nissan, Hyundai, trojčata…… Tedy doma ze zásuvky pomaloučku polehoučku, trochu rychleji některá auta, když si k nim přikoupíte wallbox nebo drahý nabíjecí kabel s příslušnou elektronikou. A pak už jste jen odkázán na rychlonabíjení a jejich poskytovatele, stejně jako spalováci na benzínky.

                3. Radovane vy jste na ně moc hrrr, důležité je že se
                  Radovane vy jste na ně moc hrrr, důležité je že se definitivně opustila v minulosti zejména asijskými výrobci propagovaná zhovadilost že „100mil dojezdu a 50kW DC dobíjení stačí všem“. BEV od VW v základu už doufám nikdy nespadnou pod 7,2kW 2x16A a časem bude v základu 11kW 3x16A. Stejně tak Kona má již letos dostat pro EU 11kW 3x16A nabíječku a po ní ji předpokládám dostane i Niro, Ioniq a Soul (nevím jestli bude jako standard nebo za příplatek). Ostatní se tomu budou muset přizpůsobit. Holt to bude ještě nějaký ten pátek trvat.

                4. Bych zas takový pesimista nebyl, v noci se dá to auto bez
                  Bych zas takový pesimista nebyl, v noci se dá to auto bez problému pomocí výkonu 7 kW nabít na 500 Km a přes den jen jezdit, spíše bych rád viděl zvětšování kapacit baterek, protože nabíjet na cestách je občas opruz a dobrodružství.

                  ps: už jste viděl nabíječku vyhrazenou pro invalidy? Resp. pokud nejste invalida legálně tam nenabijete. Jediná možnost tam zůstat a pokud invalida přijete ,tak uvolnit místo . Po 5 minutách jsem odjel…

                  https://www.plugshare.com/location/196437

                5. To je teda pecka, Škoenergo a město Mladá Boleslav
                  To je teda pecka, Škoenergo a město Mladá Boleslav dohromady, to musí být skupina supergéniů. Ale vlastně je to správně. Z pohledu koncernu je elektromobil kriplkára, tady se k tomu nechtěně přiznali 🙁

              1. Děkuji a víte jak ta dvoufázová funguje?
                Jestli je v

                Děkuji a víte jak ta dvoufázová funguje?
                Jestli je v zásuvce zapojen jen jeden fázový vodič, nebo dva, jestli se dá nastavit proud na každou nabíječku jinak, nebo jedou na stejný proud.

                Myslím že pokud by to šlo doma rozhodit na dvě fáze, tak to je ideál, že by člověk nemusel mít 32A jistič, nebo by přes noc nabíjel 2x 8A jestli to umí.

                1. V CCS zásuvce ve vozech je v Type2 části osazen L1 a L2 pin
                  V CCS zásuvce ve vozech je v Type2 části osazen L1 a L2 pin (L3 pin tam není osazen, zřejmě se tím ušetří miliardy).

                  Dále jsem možnosti nezkoušel, takže pouze fabuluji, že když do vozu zapíchnete jednofázový Type2 kabel, tak pojedete na jednu fázi pouze 1x16A (tzn. VW nabíječka se neumí sama přepnout na 1x32A, pokud je takový proud k dispozici) Když tam zapíchnete třífázový kabel, tak pojedete na dvě fáze 2x16A (které to jsou u vás doma jde ovlivnit zapojením fází ve wallboxu či červené zástrčce). Předpokládám, že proud si volíte pouze centrálně, tedy bez ohledu jestli jedete 1f nebo 2f. Jestli nekecám by vám potvrdil majitel egolfu, který ji už má a předpokládám že Citigoe ji převezme.

                2. Takže jako třífáz, ale jen dvě.
                  Když bude k dispozici 1F

                  Takže jako třífáz, ale jen dvě.

                  Když bude k dispozici 1F 32A tak bych asi musel mít speciální koncovku do auta, ale to nastanících obvykle není, jsou tam F3 vždy.

                  Oproti korejcům je super , že některé nabíječky mají jen 3x16A zde korejen nabije jen 1x16A.

      2. jak není vyžadováno ? auto které bude půl dne jezdit a
        jak není vyžadováno ? auto které bude půl dne jezdit a pak stát 7-15h na nabíječce je mi platné jako hadovi koloběžka. jako omezení jen na AC je v roce 2020 úplně mimo, to by to auto strašně degradovalo

        on bude „průser“ i to když tam nebude DC 50kW…dneska chtějí lidé hlavně jezdit a ne stát u nabíječky

        1. Máte pravdu, že kdyby se auto vybilo v polovině dne tak je
          Máte pravdu, že kdyby se auto vybilo v polovině dne tak je to zásadní problém, ale kolik z uživatelů CitiGo iV za den najezdí 250 km? A co 250 – kolik z nich v součtu za den najezdí stovku??? Zcela reálně CitiGO vydrží naprosté většině jeho uživatelů sloužit bez nabíjení i dva dny.
          Můžeme se tady bavit o tom, že v životě každého nastane situace, kdy chce / potřebuje jet dál, než je dojezd na jedno nabití, ale jak často (reálně) to NEPLÁNOVANĚ nastává?
          Plánované totiž lze řešit sdíleným, nebo půjčeným autem.
          A ve finále, když už se rozhodnu jet něčím o velikosti CitiGo na dlouhou trasu, tak porovnám-li nabíjecí charakteristiku DC 40kW a třeba jako ZOE 22 AC kW, tak ve finále ten čas dobíjení tak odlišný nebude.

          1. jenže vy furt píšete o ideálním a takovém průměrném
            jenže vy furt píšete o ideálním a takovém průměrném stavu, ale život řidiče takový není…jako souhlas s tím že většina najede 50km denně ALE co když budu potřebovat jednou za měsíc jet dál…což bez DC nedám a s výkonem 20kW to bude dost obtěžující
            ten dojezd 255 je z 0 na 100% ale tak se s EV nejezdí když už tak z 10 na 80 a to není 255 ale 180 km a to se bavíme furt o jaro/léto … přijde zima (stačí teplota kolem 0st) zapne se ten odporový drát a jste v tu ránu na 120km a takovych dní mám 5-7 do měsíce kdy zařizuju věci na druhý straně Prahy

            1. Dejte si své vlastní věty vedle sebe.
              – Život řidiče

              Dejte si své vlastní věty vedle sebe.
              – Život řidiče takový není.
              – Souhlas, většina najede 50km denně (jen doplním že statisticky je to 78km/ den u více než 82% řidičů).

              Ergo – 82% uživatelů silnic nežijí život ŘIDIČE, ale jiné profese, a CitiGo má být pro ně prostředek jak se dostat do práce ke svému profesnímu životu (který není být řidičem), a zároveň splnit rodinné povinnosti = dovézt a vyzvednout děti ze školy, dojet nakoupit apod…

              PS: už jste se díval na nabíjecí charakteristiku CitiGo (kolika kW) skutečně v průběhu DC dobíjení dobíjí? Ono to paradoxně časově vyjde déle než třeba ZOE na AC.

              Ale aby to neznělo jako, že mám něco proti DC rychlodobíjení, to ani náhodou – jen 40 kW za považuji spíše za napodobeninu. Pokud totiž chci (a potřebuji) využívat rychlodobíjení – VEDU ŽIVOT ŘIDIČE, tak by ty hodnoty měli začínat někde u 100 kW
              V hodnotách CitiGO DC 40kW vs. ZOE AC 22kW je to prašť jako uhoď.

          2. Co máte furt s tím sdílením nebo půjčováním? Lidi
            Co máte furt s tím sdílením nebo půjčováním? Lidi takto nežijou… ne každý je ochotný do práce jezdit malinkatým golfovým vozíkem pro dva, pak mít další auto se sousedem na půl, které ale taky neplní úlohu rodinného auta a proto si na delší trasy musí stejně pujčovat auto od cizího, což vyjde dost draze. Obvykle chce člověk 1-2 auta v rodině, které pokryjí všechny jeho potřeby co nejlépe a co nejlevněji. A je celkem jedno, že to auto je třeba až „moc velké“, nebo ne úplně ideální pro ty potřeby, to je opravdu fuk. Vidím to kolem sebe denně. A lidi taky nechtějí plánovat, proč taky? Prostě potřebuji/chci jet nějak autem, vezmu svoje auto a jedu. A ne abych sedl ke kompu, zamluvil si auto v půjčovně (dnes se tomu říká „sdílení“) nebo se zeptal souseda, jestli je to naše sdílené auto právě volné…

            Prostě auto mi má sloužit a ne aby „sloužil“ já jemu, přizpůsoboval se mu, furt něco plánoval… k čemu? 🙂

            1. K čemu?
              Protože když všichni uplatníme Vaši filosofii

              K čemu?

              Protože když všichni uplatníme Vaši filosofii tak se na tu planetu nevejdeme. Vámi popsaný přístup je neudržitelný a vedl by k nenapravitelnému problému. Přístup „Ještě já si užiju, a po mě potopa“ fakt nevede k ničemu dobrému.

                1. To sice řešení je 🙂 ale ne zrovna preferované. 🙂
                  To sice řešení je 🙂 ale ne zrovna preferované. 🙂 Osobně bych raději řešení, které by obnášelo to, že to já, má rodina a další potomci jakž takže přežijí.

                2. To je pravda, je mnoho oblastí kde se musí něco změnit,
                  To je pravda, je mnoho oblastí kde se musí něco změnit, ale tady se bavíme o autech a dopravě, tak zrovna sem na tento server se hodí strategie opuštění vlastnění aut pro osobní mobilitu.
                  Jinak tady klidně můžeme mluvit o zadržování vody v krajině, pěstování lokálních potravin, nebo třeba zero waste hospodaření… ale patří tohle na Hybrid.cz???

              1. Jasně… takže namísto toho, abych vlastnil jedno
                Jasně… takže namísto toho, abych vlastnil jedno univerzální auto (příp. dvě auta) budu vlastnit jeden golfový vozík na baterky, jedno sdílené miniauto s dojezdem sotva 100 km napůl se sousedem a k tomu si občas půjčím sdílené auto od cizího člověka. No to je opravdu super model 🙂

                Ale pokud vám to vyhovuje, nic proti. Jen se snažím říct, že dle toho co vidím kolem sebe, drtivá většina lidá takto žít nechce. A nepřesvědčíte je.

                1. Me v tom planu hlavne chybi jedna promenna – kdo bude ten
                  Me v tom planu hlavne chybi jedna promenna – kdo bude ten hejl, ktery „pro celou ulici/sidliste“ koupi velke (a relativne drahe) auto a pak ho za nejaky merzky peniz (protoze sdileni setrilci poradne zaplatit chtit nebudou) da napospas, aby mu cizi decka patlala presnidavku po tapecirungu…

                2. Tady máte pár Hejlů a funguje to
                  Tady máte pár Hejlů a funguje to skvěle…
                  https://www.hoppygo.com

                  Když potřebuju dodávku na stěhování dvakrát za deset let, nebo z nějakého důvodu jet na dovolenou / výlet autem, nebo třeba auto s tažným na odvoz vozíku, nebo něčeho na zahradu z hobbydomu (pokud tedy nemá obchoďák svůj dovoz – což už většina má).
                  Ale výše uvedené je kolikrát 3X za rok? 5x za rok???
                  Kvůli tomu si přece nebudu doma vydržovat ten či onen druh auta, abych ho využil 14 dní v roce, a po zbytek se času se o něj jen staral, což obvykle znamená utrácení peněz.

                3. Jojo, funguje to skvele, kdyz to nikdo nepouziva. Zkusil jsem
                  Jojo, funguje to skvele, kdyz to nikdo nepouziva. Zkusil jsem termin za mesic v Praze, cca 500 aut. na zitrek 400 (jestli jsou realne k mani, to se muzu jen dohadovat).
                  Kdyz v Praze mame milion lidi (a aut nejspis taky), rekneme 1% lidi pujde do „pujcim si sdilene na tydenni dovolenou“. tak mi to vychazi, ze na me „dovolenkove“ auto vyjde jednou za pul roku. Kdyz 10%, jednou za 5 let? V realu nejspis hur, protoze s narustem „chci si pujcit“ zakonite poklesne pocet „mam a jsem ochotny pujcit“. A to taktne opomijim skutecnost, ze ta potreba neni zdaleka rovnomerne rozprostrena pres cely rok.

                  Takze jeste jednou, jsi ochotny koupit to auto „za mega“ pro celou ulici (pujcit kazdy tyden cloveku, ktereho jsi v zivote nevidel)? Pokud ne, proc by mel byt ochotny soused nebo kdokoliv jiny?

                  EDIT: cipis alert…

                4. Ohledně toho, kdo bude auta vlastnit – no s oním nárůstem
                  Ohledně toho, kdo bude auta vlastnit – no s oním nárůstem poptávky předpokládám, že se tomu někdo začne věnovat profesionálně. Prostě tady budou společnosti které budou mít flotily aut na „zapůjčení“ sdílení, kterým přenechám samozřejmě za poplatek všechny ty otravnosti jako jezdit na technickou, starat se o servis atd…
                  Je pro mne mnohem lepší platit řádově nižší členství v klubu zapůjčitelů, než se starat o SVÉ auto.

                  A tomu dotazu, proč je tedy někdo ochoten vlastnit nemovitost, a její části (pokoje či byty) pronajímat???
                  V nemovitostech to nikomu divné nepřijde, tak proč je to tak nepředstavitelné v autech?

                5. Takze vynalezneme autopujcovnu? 😉
                  Ja nezpochybnuju pujcovani

                  Takze vynalezneme autopujcovnu? 😉
                  Ja nezpochybnuju pujcovani jako komercni aktivitu (at se jmenuje jakkoliv), ja zpochybnuju sdileni (ve vetsim meritku, nez cloveku, ktereho dobre znam a duveruju mu).

                  Ad byty – no znam par lidi, co (po zkusenosti) rekli, ze uz nikdy a radsi ten byt nechaji prazdny, nez deti dorostou. Dalsi vec jsou frekvence vymen pujcujicich, vyse zalohy,…

                6. No frekvence výměn, a výše záloh, či výše
                  No frekvence výměn, a výše záloh, či výše „půjčovného“ je přece úměrná tomu, že auto je spotřební zboží. JE to jen další předmět k uspokojení konkrétní potřeby – v tomto případě přepravy.

                  A znáte pár lidí, kteří pronajímali a již nepronajímají. Ale jistě existuje mnohem více těch co se pronajímáním zabývají – jak jinak by více než 50% lidí v ČR bydlelo v nájemním bydlení???

                7. Ale to uz jsme zase u komercni aktivity, ne u „sdileni“.
                  Ale to uz jsme zase u komercni aktivity, ne u „sdileni“.

                8. Ale já jsem nikde nenavrhoval, aby to bylo zadarmo. Podle mne
                  Ale já jsem nikde nenavrhoval, aby to bylo zadarmo. Podle mne je optimální právě systém HoppyGo. Pokud tomu chce říkat vzájemná autopůjčovna budiž, o to mi nejde.
                  Jde mi o to, abych nemusel auto vlastnit, a mohl jej v případě, že to budu potřebovat využít.
                  Samozřejmě to musí dávat ekonomický smysl mě i pronajímateli. Ale například pro mne je ona svoboda v nestarání se o auto, neřešení věcí s ním souvisejících počínaje parkovacím místem, přes servis, a konče jeho likvidací. Nechci tyhle starosti, chci a rád je někomu za poplatek přenechám.

                  Nicméně je tu i to B. Aby to dávalo onen ekonomický smysl oproti vlastnění vozu, je rozhodující frekvence, respektive procentuelní využití tohoto auta v čase.
                  Pokud denně dojíždím do práce (pro neefektivní veřejnou dopravu) se dopravuji individuálně – pak je lepší vhodný tip auta vlastnit.

                  Myšlenka je tedy spíš v tom, že když 330 dní v roce jezdím sám nebo max ve dvou s notebookem do práce, tak si přece nebudu doma vydržovat pětimístného kombíka. Pak výše zmíněný systém využiji na situace, kdy mé auto užitné v 90ti % případů mé potřeby nesplňuje. Viz dovolená, stěhování, odvoz odpadu do sběrného dvora atd…

                  ale to už se točíme v kruhu.

                9. Ja rikal neco o zadarmo?
                  Jde mi o to, ze pokud jsem ten, kdo

                  Ja rikal neco o zadarmo?

                  Jde mi o to, ze pokud jsem ten, kdo si chce pujcit, mam uz dneska plne spektrum sluzeb od „pujc si teslu“ po „pujc si vrak“ (ano, to opravdu existuje). A vsichni urcite maji napocitana rizika tak, aby v prumeru vydelali.

                  Ale marne premyslim, proc bych se (jako soukroma osoba se svym za sve zaplacenym autem) cpal do „chci pujcovat“. Vic nez relativne symbolicke pujcovne mi nikdo neda (to muze jit do komercni pujcovny) a riziko nemam mezi co rozlozit. A jak se lidi chovaji k cizimu, asi netreba rozebirat.

                10. A jak se lidi chovají k cizímu? Já slušně, a vy?
                  A proč

                  A jak se lidi chovají k cizímu? Já slušně, a vy?

                  A proč by nechtěli – já spoustu věcí, které používám jen občas půjčuji (a leckdy i zadarmo).
                  Na druhou stranu Vás chápu – když jsme si před lety poprvé kupovali auto napůl, taky jsem z toho byl nervózní. Přirovnal bych to k úzkosti z dojezdu u prvouživatelů EV. Prostě ten pocit časem přejde, ale asi každý ho měl.

                  Sice jen odhaduji, ale vy asi auto vlastníte jako jediný majitel. Tak se jen teoreticky zeptám – jak často jej využíváte? a jak často opravdu musíte a nebyla by jiná možnost?

                11. Ja se muzu chovat jakkoliv slusne, kdyz to nedelaji vsichni.
                  Ja se muzu chovat jakkoliv slusne, kdyz to nedelaji vsichni. Osobni zkusenost (auto sdilene mezi spoluzaky a znamymi spoluzaku, ne moje, ja byl jen jeden z nich): „ja jsem trochu nacouvala do obrubniku“. Po nastartovani se ozval zavodni zvuk. Vyfuk jsem nasel v kufru.

                  Verim, ze u koupe napul to fungovat muze, protoze oba v tom maji netrivialni penize. To u sdileni neplati.

                  Kolik najezdim? Rekneme v prumeru dve delsi jizdy (jednu baterku) tydne. Ale to je sumak, auto jsem si kupoval, protoze se objevily prachy a chci si ho uzit, dokud muzu, ne, abych na nem vydelal. Milion (pulku) mi za spolupouzivani nikdo neda a to, co by dala pojistovna rozhodne nakup jineho nepokryje. Takze diky, kdyz uz, tak si ho odru/zbouram sam a budu nadavat do blbcu sobe.

                12. Teď mě napadlo, proč to možná vidíme tak odlišně. Jak
                  Teď mě napadlo, proč to možná vidíme tak odlišně. Jak jste psal „a chci si ho užít“ – vy asi vnímáte auto jinak než jiné spotřební zboží. Nebo třeba vrtačku či pračku si užíváte???
                  Pro mne je auto jen předmět užívání, nemá žádnou morální či sociální hodnotu. Je to dopravní prostředek určený k přepravě osob nebo nákladu z bodu A do bodu B.

                13. Jasně. Ale taky člověk obvykle chce, aby mu to auto
                  Jasně. Ale taky člověk obvykle chce, aby mu to auto sloužilo dlouho a spolehlivě a prot mají lidi zábrany svoje auto půjčovat někomu cizímu a nechat si hi za „pár korun“ zhuntovat. Jak už bylo řečeno, k tomu slouží klasická pojišťovna, kde už s tám tak nějak počítají.

                  Taky bych mohl, když letím na dovolebou, na ty cca. dva týdny to auto nabídnout někomu za úplatu k užívání. Ale, proboha, proč bych to dělal? To to opravdu radši nechám stát před barákem.

                14. Nemůžete míchat opotřebení a nehodu.
                  Už by jsme

                  Nemůžete míchat opotřebení a nehodu.
                  Už by jsme zabředávali do ekonomických rozborů jak se auto (z pohledu ekonomie) opotřebovává atd… ono se totiž opotřebovává (sic hlavně morálně) už jenom tím, že stojí.
                  Kdyby to nebylo rentabilní, nikdy by nevznikly operativní leasingy.

                  Teď mě napadl jen teoretický koncept – aby vznikl takový jiný typ operáku, kde se může měnit provozovatel vozu a vlastně se bude jednat o formu sdílení. Auto bude autosalonu (leasingovky), a provozovatelem bude kdokoliv z registrovaných uživatelů – nazvěme si jej – klub uživagelů. Měsíční členství v klubu bude přiměřený podíl měsíční splátky operáku ve vztahu počtu členů v klubu.

                  A k tomu Vašemu poměru, pokud auto používáte 330 dní v roce (a neexistuje alternativa), tak dává smysl ho vlastnit. V našem případě, a fakt zdaleka nejsme jediní, je to téměř obráceně. Auto potřebujeme (respektive je efektivnější než alternativy) tak zhruba jeden víkend v měsíci.

                15. Jak už tady bylo napsáno… pořád se snažíte vynalézt
                  Jak už tady bylo napsáno… pořád se snažíte vynalézt něco, co už tady existuje dávno – autopůjčovna 🙂 Takto jsem si párkrát půjčil dodávku, když jsem potřeboval něco stěhovat. Žádné sdílení nebo operák (klub vlastníků), ale úplně normání půjčovna. A bylo to za pár stovek na půl dne.

                16. Jo a nikdo neužívá svoje auto na 100 procent, vždy je
                  Jo a nikdo neužívá svoje auto na 100 procent, vždy je nějaký prostor k tomu to nabídnout na „sdílení“, ale téměř nikdo to nedělá. Proč asi?

                  Prostě pokud auto nechi vlastnit, tak si ho občas půjčím a nebo jezdím MHD. Ale pokud auto chci, musím se smířit, že mi drtivou většinu času stojí před barákem a pomalu ztrácí na hodnotě. To je daň za to, že je mi okamžitě k dispozici. A je jenom otázkou té míry, nebo hranice u každého jednoho člověka, na kolik km ročně (na kolik cest) už se mu vyplatí to auto vlastnit, resp. ho chce vlastnit a má na to to platit.

                17. Me to nastve i u te vrtacky, kamery,… kdyz se vrati s novymi
                  Me to nastve i u te vrtacky, kamery,… kdyz se vrati s novymi sramy, ktere tam predtim nebyly a pujcujici nerekne ani pardon….

                  Auto spis nez status symbol tak, ze po urcitych udalostech (ktere tu fakt neminim rozebirat) jsem se rozhodl, ze radsi ted nez mozna nikdy (cekani na zlevneni). EV se mi libily jako princip vzdycky.

                18. No a taky jde o bezpecnost, ne kazdy je univerzalni ridic, aby
                  No a taky jde o bezpecnost, ne kazdy je univerzalni ridic, aby rok jezdil v nakupni tasce a pak si na dovcu pujcil suberba a 2x za 10 let tranzita.

                19. No možná nepřesvědčím, ale jak říkal Mack v přeletu
                  No možná nepřesvědčím, ale jak říkal Mack v přeletu nad Kukaččím hnízdem „Alespoň jsem to zkusil“.
                  A třeba k tomu dojdou sami…
                  Někdo začít musel. Spousta lidí říká, já nebudu ten první, ať začnou jiní a já se přidám. Tak jiní už začali… přidáte se?

      3. Tak absenci DC dobíjení lze chápat u vozů jako je Smart,
        Tak absenci DC dobíjení lze chápat u vozů jako je Smart, nebo ty různé dvoumístné golfové vozíky do města, pak taky třeba 500e, to je prakticky taky auto pro dva lidi do města. Ale Citigo už půjde nouzově použít i na vyjížďky mimo město, na trasy kde bude potřeba např. jednou dobíjet. A tam se to DC hodí, ne?

        Takhle… je to pořád městská nákupní taška, i když o něco větší. Ale umím si to představit jako auto pro manželku. V tomto režimu opravdu DC nabíjení skoro není nutné. Ale když už to budu mít, tak proč to občas nevyužít na výlety po okolí, když to jezdí skoro zadarmo, namísto velkého spalováku, kde mě km stojí na palivu cca. 2,40 KČ. Bez DC nabíjení by to bylo omezující. Co tak přemítám, tam moje jízdy (kromě těch 500+ km co dělám pracovně) jsou většinou tak kolem 200-300 km, takže i za hranici dojezdu, pokud realisticky počítám dojezd 200 km. To by právě bylo super využívat to EV na vše ostatné kromě těch 500 km jízd.

        Jo a EON má cenu za DC nabíjení velmi příznivou, tuším 3 KČ/kWh.

        1. Nejen EON, i PRE chce 3,- Kč/1 kWh. EON dává zdarma i
          Nejen EON, i PRE chce 3,- Kč/1 kWh. EON dává zdarma i přístupovou kartu, PRE za nich chce paušálně měsíčně 12,- Kč. Velmi dobré podmínky. No a co se těch aut s velkou palubní nabíječkou týče, zrovna Smart může mít jak 11, tak příplatkově 22 kW, tak třeba na všech rychlonabíječkách ČEZu u Kauflandu nabíjejí zdarma. Stejně jako u Lidlu a Globusu.

      4. „Tento tip aut je určen…“
        Koukněte na tip vs typ do

        „Tento tip aut je určen…“

        Koukněte na tip vs typ do pravopisného slovníku, úplně mě to praštilo do očí a to čeština není můj rodný jazyk 🙂 Ale možná to byl jenom překlep. Každopádně, rozumím vašemu sdělení…

  3. off
    Britskou jůtuberku na elektrický koloběžce sejmul

    off
    Britskou jůtuberku na elektrický koloběžce sejmul náklaďák a zabil jí. Dle britskejch zákonů nesmí koloběžka ani na chodník ani na silnici, tudíž může asi jen na soukromý pozemek.
    Podle mě patří na cyklostezku. Na silnici bych se s ní bál a na chodníku je to zase nebezpečný pro chodce. Cyklostezky třeba v Praze skoro nemáme, tudiž se musí zbudovat víc cyklostezek a města by se měla zásadně změnit. Londýn na tom bude asi dost neslavně. Čím míň aut tím lip. Ubude exhalací, prachu a olejových skvrn, přibude místa a sníží se spotřeba energii nutná k dopravě. Na jedno parkovací místo se vejde hromada koloběžek a kol.

    https://www.thesun.co.uk/tvandshowbiz/9499566/emily-hartridge-dead-electric-scooter-crash-london/

    1. V pohodě, stačí pár kýblů primalexu – v čr se totiž
      V pohodě, stačí pár kýblů primalexu – v čr se totiž velmi často budují cyklsotezky tak, že se na chodník namaluje bílá čára a symbol chodce a cyklisty a hotovo.
      Ještě by to chtělo k těm kolám a koloběžkám dodělat střechy a topení, naše počasí není tak úplně stálý, aby bylo průchodné jejich využití celoročně – posun je v tom, že elektrokola eliminují kopce, na druhou stranu, chybí parkovací a zabezpečovací infrastruktura – ono za chvíli nějakých 50 – 100 kWh v baterkách ve sklepě či kočárkovně/kolárně v paneláku asi taky nebude úplně legislativně ok…

  4. co to je teď za „módu“ představovat auta 2 roky před
    co to je teď za „módu“ představovat auta 2 roky před spuštěním oficiálního prodeje a ještě brát před- objednávky ??? na něco co nikdo neviděl, neseděl v tom, nejel v tom maximálně viděl skicu na netu a ještě na to vybírat zálohy !!! Svět se zbláznil

    1. zrovna tyhle 2 auta nejsou nic noveho, krome baterek a
      zrovna tyhle 2 auta nejsou nic noveho, krome baterek a elektromotoru to bude proste normalni Citigo a normlani Superb, a vlastne i ta technika je znama a pouziva ji eUP a Passat GTE jen s mensima baterkama, takze kdo chce tak v danych autech se muze projet jiz dnes, jen tam pak proste bude mit trosku jinej motor

      je to vesmes totez jako kdys si kupujete nejakou motorizaci ktera neni uplne bezna a nemaj ji tedy k vyzkouseni na kazdem autosalonu, takze si proste projedete motorizaci co tam maj v predvadecce

      jinak tohle neni nic noveho, auta ktera nikdo ze zakazniku nevidel a predobjednavaji se se pouzivala i v minulem stoleti, jen na premiovejsi a hlavne sportovnejsi auta, vesmes jakykoliv supersport se takto objednava pokud na nem nejsou jeste nejaka dalsi pravidla

      aneb nic vyjimecneho ani nic co by zde bylo jen par let

      1. dobře ale pokud bych si chtěl koupit auto za 450k+ tak bych
        dobře ale pokud bych si chtěl koupit auto za 450k+ tak bych se v něm rád i projel, sorry jako ale fosilní Citigo mi neřekne nic o úrovni rekuperace, reálné spotřebě kWh a e-infotimentu.
        ani srovnání s eUp nelze protože ta novější verze taky nikde není ani k vidění

        úplně mimo je ID3 kde není k dispozici vůbec nic

        1. predobjednavky byli a jsou zcela bezna zalezitost i na bezna
          predobjednavky byli a jsou zcela bezna zalezitost i na bezna fosilni auta, podlesni dobou se z toho stal jen jakysi moderni PR produkt o kterem se pise stejne jako o kazde jine blbosti v auto-svete, on to spopularizoval vesmes Musk s modelem 3, ale predobjednavky byli i na normalni Golfy snad od 4 generace, jen se o tom proste nepsalo na vsech autoservrech jako o necem vyjimecnem

          aneb vzdy se najdou lide co chteji mit novinku mezi prvnima, a automobilky te poptavky vyuzivaji i treba pro ziskani dat jaka by mohla byt na dany model poptavka

            1. mel jsem predobjednavku na Lexus IS v 2013 a mel jsem
              mel jsem predobjednavku na Lexus IS v 2013 a mel jsem predobjednavku na teslu 3 v 2016, neni to nic noveho, co si pamatuju kolega si predobjednaval kdysi v 2001-02 Hondu Accord, tohle je opravdu stara zalezitost a nic noveho, automobilky to delaji jiz dlouho, jen proste okolo toho nebyl takovej humbuk jako kdys to Tesle prineslo tech cca pul milionu predobjednavek na model 3, od te doby se to resi nejak vice

    2. Podle zájmu zákazníků a známých nákladů vývoje a
      Podle zájmu zákazníků a známých nákladů vývoje a realizace půjde nastavit architektura prodejní ceny.
      Nic jinýho než důkaz, jak je to celé syrové a jak si nikdo není jistý, co je a není možný – důsledek politické a ekologistické lobby

  5. Pro jistotu – nejsem nepřítelem Škodovek, měl jsem jich
    Pro jistotu – nejsem nepřítelem Škodovek, měl jsem jich několik a byl jsem (a jsem) s nimi spokojen. Dokonce až tak, že v březnu jsem si objednal další nový vůz Škoda a před 14 dny jsem si ho po 3 měsících čekání od prodejce převzal. A moje další auto už bude EV, a klidně i značky Škoda.
     

    Ale k této politice až nedůstojnému humbuku, který se mi nelíbí, mám dvě poznámky:

    1)
    Náš „český“ výrobce, když už tedy nabízí něco přednostně zákazníkům v nějaké cizí zemi, měl by mít tolik slušnosti, aby totéž nabídnul i zdejšímu domorodému česko-moravsko-slezskému a slovenskému „plebsu“.
    Zvláště když jsou škodovky pro Evropu vyráběny na českém a slovenském území českými a slovenskými pracovníky, a když zdejší zákazníci už dlouhá desetiletí preferují automobily Škoda před automobily ostatních výrobců.

    2)
    Přesto ale z věcného hlediska:
    – „předobjednávka“ není regulérní objednávkou
    – výrobce/dovozce negarantuje zákazníkovi ani termín dodávky objednaného vozu, ani jeho cenu, ani jeho „kvalitu“ (ve smyslu přesné specifikace předmětu objednávky)
    – zákazník může od své objednávky odstoupit a případně již složená záloha mu bude vrácena

    Výrobce se zřejmě domnívá, že je pro něho lepší deset dvacet třicet takovýchto zpráv v rozmezí 3/4 roku než jedna smysluplná zpráva, že (např.) od tehdy a tehdy Škoda spouští objednávky současně ve všech zemích, kam plánuje v brzké době tyto vozy dodávat. A že zákazníkům sděluje závazné ceny, technické parametry, možnosti výbavy, podmínky záruky a termíny dodávky atd.

    Jde tedy jen o koncernovou PR masáž, o docela trapnou reklamu a o to, aby média neustále přiživovala povědomí, že se něco chystá.

    1. Ač si stále rádi uzurpujem Škodu pro sebe, tak už to
      Ač si stále rádi uzurpujem Škodu pro sebe, tak už to dávno není český výrobce, ale hlavně německý majitel kdo určuje kde a co se bude vyrábět a pokud sis ještě nepovšimnul tak pokud VW v médiích mluvil o výrobě koncernových elektrických aut tak se vždy jednalo o výrobu v Německu a to nejspíš včetně Škody Vision EV SUV, nebo jak se to bude jmenovat. Ta by se měla vyrábět v Trabant továrně ve Cvikově spolu s ID.
      Ač mne pan Horčík nedávno ujišťoval, že Citigo e se bude vyrábět na Slovensku v Blavě a všem to připadá logické, tak já mám stále podezření že výrobu těchto koncernových elektrich trojčat si VW taky pŕesune do Německa. Na Slovensku teď propustil 3000 lidí a pracovníky zapůjčené z maďarského Audi vrátil a o budoucí výrobě mluví dost nejistě a o to víc jistě mluví o přesunutí výroby do Bulharska a Turecka dál na východ.
      Buď tomu tak bude nebo je to celé jen humbuk, aby si vymohli další úlevu vod státu.

      Když se láme chleba tak je naše národní hrdost na značku to poslední co je zajímá. Továrnu rozmontujou a odvezou tam kde levnějc a neřeknou ani čau. 😉
      Globalizace frčí vo 106 a Škoda je už dávno globální značka. Všichni u nás mají hrůzu z toho, aby neskočila výroba Škodovek v ČR, jenomže když bude potřeba tak se to klidně stane a přesune kamkoliv jinam kde se dá vyrobit levnějc, třeba do Afriky. Mimochodem továrnu už tam maj 😉

      Zde jsem se tím už zabýval + odkazy na zprávy
      http://www.hybrid.cz/prekvapeni-volkswagen-umozni-fordu-vyrabet-elektromobily-na-sve-platforme-meb#comment-207911
      http://www.hybrid.cz/prekvapeni-volkswagen-umozni-fordu-vyrabet-elektromobily-na-sve-platforme-meb#comment-208030

      1. Mistře vaše shrnutí je velmi zajímavé. Co se týče
        Mistře vaše shrnutí je velmi zajímavé. Co se týče Citigoe tak osobně nemám důvod nevěřit, proč by jeho výroba (používejme raději slovo montáž) neměla běžet dál na Slovensku. Respektive přesun montáže do Německa mi osobně nedává smysl z vícero důvodů. Platforma trojčat NSF alias PQ12 končí. To že nebyla zaříznuta bez náhrady už teď je dle mého názoru jedině kvůli nebohosti koncernu co se týče uvádění slíbených elektrických vozů do výroby. I bez emobility byla tato platforma, respektive celá kategorie aut mrtvá, a to dokonce i kdyby nepřišly nové CO2 limity. Výhled elektrických trojčat je tak na 4 roky a pak očekávám šlus a nedivil bych se, kdyby se VW už ani nepustil do vývoje nové elektrické platformy této kategorie. Druhá zásadní myšlenka je v tom, že celá elektrická výzbroj se tuším vyrábí jinde a na Slovensku se pouze montuje do vozů. Kvůli plechařině a finální montáži (mizivá přidaná hodnota) bych tak osobně výrobu nikam nepřesouval a když už, tak rozhodně ne do Německa. Tedy očekávám že trojčata na Slovensku dojedou, ale nástupce (pokud vůbec bude) už bude vyráběn jinde.

        Co se týče MEB platformy, tak jsem stále optimista že s výrobou v ČR koncern stále počítá. Nicméně je opět třeba zdůraznit pojem výroba a montáž. A zde očekávám, že minimálně z počátku budeme v roli Slovenska, tedy plechařina a finální montáž, kde pro emobilitu a ekonomiku podstatné komponenty s nejvyšší přidanou hodnotou budou dováženy z Německa.

        1. Nevím jak autosalony.
          Měl jsem tu čest se zúčastnit

          Nevím jak autosalony.
          Měl jsem tu čest se zúčastnit předváděčky a na ní byl zástupce přímo obchodního oddělení Škoda ze slovenska.
          Ten už měl poměrně hodně přesných informací.
          Ale už jsem to zde v diskuzi napsal několikrát, tak se mi to již nechce opakovat.

        1. 420tis byla tuším jednou zmíněná cena na nějaké
          420tis byla tuším jednou zmíněná cena na nějaké konferenci na dotaz kolik by auto stalo pro českou poštu ( opravte mě pokud se pletu). Takže ta cena podle mě bude jednak bez DPH a navíc s obrovskou fleetovou slevou pro gigantickeho zákazníka. Podle mě je cokoliv pod půl milionu nereálné a osobně čekám základní cenu od 599 000 za holatko.

            1. mám stejný názor…dokonce bych se nebál ani 700k s daní,
              mám stejný názor…dokonce bych se nebál ani 700k s daní, s tep.cerpadlem, s podporou AC/DC rychlonabijeni, LED světla, vzdálené ovládání, keyless, Navi, PDC, atd.

              p.s. a to ještě tuším nějakou „prasárničku“ co se týče nabíjení…

              1. Ale to mluvíte jen o novém E-Up v nejvyšší výbavě. U
                Ale to mluvíte jen o novém E-Up v nejvyšší výbavě. U CitiGo a Seatu Mii, zapomeňte na tepelné čepradlo (ty mají topení odporovým drátem), žádná aplikace vzdáleného ovládání, rychlodobíjení DC max 40kW (E-Up v nejvyšší výbavě – ale jen v ní nabízí 50kW).

                Ale jinak souhlasím. Protože je cena 420 téměř oficiálně potvrzena (osobně jsem tuto nabídku dostal od zástupce slovenského obchodního oddělení a to prý i v případě, že zažádám jako fyzická osoba).
                Nikdo mi to otevřeně neřekl, ale je veřejným tajemstvím, že na nich prostě plánují prodělávat a tak se jich bude vyrábět a prodávat jen nezbyteně nutně malý počet, aby se vykompenzovali koncernové emise do doby než bude mít VW svou modelovou řadu ID.
                Takže když si k tomu připočtu dotaci – dostávám se na cenu někde pod 250 tisíc Kč.
                Takže s Vámi naprosto souhlasím – NOVÉ čtyřmístné EV se zárukou, dojezdem WLTP 255km, autorizovaným servisem kam se čech podívá, pod 300 tisíc… to půjde na dračku. Co vyrobí to prodají.

                1. Nevnášejte nám sem paniku ,proč by asi schválně
                  Nevnášejte nám sem paniku ,proč by asi schválně omezovali nabíjení u škody a seatu?

                  Tepelné čerpadlo nedokážu posoudit, ale u tak velké baterky a dané velikosti vozu snad už není třeba, Tesla ho také nemá.

                  A u konektivity nemám slov dole v pravo.
                  https://www.skoda-auto.com/world/connectivity

                2. Důvod neznám. Jen předávám dál, co mi bylo z očí do
                  Důvod neznám. Jen předávám dál, co mi bylo z očí do očí nabídnuto a řečeno.

            1. No uvidíte sám již za 60 dnů a budete nemile překvapen,
              No uvidíte sám již za 60 dnů a budete nemile překvapen, obávám se, aby Carlos nebyl se svým odhadem blíže než já. 500 tisíc nedává žádný ekonomický smysl s ohledem na konkurenci. Velikostně srovnatelný Smart EQ forfour se 17,6 kWh baterií stojí 579 000, pak je velká mezera a nejnižší další oznámená cenovka je u Peugeota e-208, který bude lehce pod 800 tisíc. Ze současně prodávaných pak musíme ještě o kousek výše, kde je nejlevnějším Ioniq 28 kWh za 833 tisíc. Vsadím se, že pod 500k s DPH nebude ani ve variantě holobyt bez kol a volantu 🙂

              1. Myslím že nemáte pravdu, ano Smart je drahý ,ale to je
                Myslím že nemáte pravdu, ano Smart je drahý ,ale to je auto už léta vyráběné jen pro potechu.

                Musíte to srovnávat s vozy co půjdou na trh v roce 2020 kvůli emisím. A P208,nebo dokonce Ioniq jsou o dva třídy jiná vozidla.

                Berte to tak že se Up prodával letos za 530 tis a to nemuseli prodávat. Já myslím že cena 420 tis. bude férová,ale i tak pro bežné lidi naprosto drahé.

                1. Jak jsem psal, uvidíte sám za 60 dnů 🙂
                  Rozdíl třídy

                  Jak jsem psal, uvidíte sám za 60 dnů 🙂
                  Rozdíl třídy Citigo a Fabia je 60000 Kč (+30 %), rozměrově téměř stejný rozdíl je mezi CitigoE a e-208, proč by tu měl být tedy rozdíl 300 tisíc Kč (+60 %)? To by musel být finanční ředitel úplný magor, zvlášť, když se jich vyrobí pár tisíc kusů. To je jak tvrdit, že by iPhone měl s ohledem na parametry stát 15 tisíc. No, nebude 🙂
                  To, že je to pro běžné lidi drahé je úplně irelevantní. Dáme Jídlo, Car4Way apod. si pořizovali e-Upy ve velkém a mnohem větší zájem už ohlásili na CitigoE, takže kdoví, jestli vůbec půjdou k prodeji a nebude těch pár kousků jen na leasing a jen jako flotilové.

                2. Popravdě si myslím, že ještě teď není rozhodnuto o
                  Popravdě si myslím, že ještě teď není rozhodnuto o finální ceně a bude se dolaďovat na poslední chvíli. A taky by mě zajímalo, jak moc to může ovlivnit VW, aby to nebylo něco ve stylu hele my máme na příští rok připravený inovovaný eUp za 700k, tak zapomeňte, že byste nabízeli CitigoE za 500k.

                3. Tak určitě musejí jednat v souladu. Up bude dražší
                  Tak určitě musejí jednat v souladu. Up bude dražší možná i jiná výbava, nebo stupně výbav. Ale dražší tak o 20-30 tis. max . Vždyť je to stejné auto, to není jako fabie,nebo polo tohle je opravdu identické vozidlo kromě znaků.

                4. no jo koukám na to jiný nárazník díky
                  no jo koukám na to jiný nárazník díky

                5. Jiná zadní světla, jiná přední maska, jiný vnitřek atd.
                  Jiná zadní světla, jiná přední maska, jiný vnitřek atd.

                6. A dále namátkou:
                  CitiGo a Seat budou mít verzi pouze s

                  A dále namátkou:

                  CitiGo a Seat budou mít verzi pouze s odporovým topením – E-Up v nejvyšší výbavě tepelné čerpadlo.
                  CitiGo a Seat bdou mít pouze vytápění celé kabiny – E-Up v nejvyšší výbavě vyhřívání sedaček a skel.
                  CitiGo a Seat – max DC rychlodobíjení 40kW – E-Up opět jen v nejvyšší výbavě má volbu 50kW

                7. Navzdory jejich podobnosti i se Seatem Mii, bude ten rozdíl
                  Navzdory jejich podobnosti i se Seatem Mii, bude ten rozdíl do nebe volající. E-Up bude (prý) až o 100 tisíc dražší a za vše právě bude moci výbava. Ale upřímně, když jsem seděl v CitiGo iV – ono to oproti E-Up skutečně bude mít pár podstatných nedostatků, které ovšem ocení až zkušenější uživatel EV.
                  Namátkou:
                  CitiGo a Seat budou mít verzi pouze s odporovým topením – E-Up v nejvyšší výbavě tepelné čerpadlo.
                  CitiGo a Seat bdou mít pouze vytápění celé kabiny – E-Up v nejvyšší výbavě vyhřívání sedaček a skel.
                  CitiGo a Seat – max DC rychlodobíjení 40kW – E-Up opět jen v nejvyšší výbavě má volbu 50kW

                  Ale který dosavadní běžný uživatel spalováku, by se na tyhle údaje ptal že?

                8. Ta teorie dává smysl, ale má dvě chyby.
                  1. Nový E-up

                  Ta teorie dává smysl, ale má dvě chyby.
                  1. Nový E-up určitě nebude stát stejně jako ID 3. tj. bude levnější. Na 750k CZK zapomeňte. Jestli bude za 600 tisíc Kč, tak v max výbavě.
                  2. Ta výbava. CitiGo bude proti novému E-Up hytlák.

                9. ID.3 bude pro celý příští rok nejlevněji lehce pod
                  ID.3 bude pro celý příští rok nejlevněji lehce pod 40000€, tedy se tu bavíme o milionu nejméně. Nižší cenu za mrňavou baterii počítejte až od 2021.
                  ID.3 má 4,1 metru, e-Up 3,54 metru, rozdíl třídy, rozdíl 250 tisíc by nebyl nic neobvyklého.
                  Byl bych ochotný se vsadit 10:1, že nebude v nabídce Škody a nebude možné objednat jeden kus nového CitigoE za 420 tisíc vč. DPH s dodáním v roce 2020.

                10. Jediné co jsme neprobírali byl termín dodání – nenapadlo
                  Jediné co jsme neprobírali byl termín dodání – nenapadlo mne se na něj zeptat, nějak automaticky jsem myslel, že spustí výrobní linku s obvyklým počtem kusů denně.
                  Až následně jsem se dopátral, že jich budou dělat jen minimální možné množství, aby vykryli koncernovou emisní potřebu.
                  Takže cena za jeden kus platí, ale kdy… to jak píši jsem se (hloupě) nezeptal.

                11. Idodo.cz nakoupilo mraky Citygo na plyn za 200 tisíc, proč
                  Idodo.cz nakoupilo mraky Citygo na plyn za 200 tisíc, proč by měli chtít to samé auto např. za 500 či dokonce za 600 tis.? Za takové peníze to nikdo chtít moc nebude.

                12. Tak proč má Dáme Jídlo a Car4Way desítky mnohem
                  Tak proč má Dáme Jídlo a Car4Way desítky mnohem dražších a horších VW eUp se sotva polovičním dojezdem? I za 600 tisíc to bude s přehledem nejlevnější už normálně použitelný elektromobil na trhu a vy chcete tvrdit, že to nikdo chtít nebude? Naopak těch pár tisíc kusů za rok je tak pro jedno větší evropské město a ostatní si počkají když budou mít štěstí na rok 2022.
                  Mimochodem bydlím 200 metrů od centrály iDoDo, potkávám denně několik jejich aut a jsou to skoro výhradně větší (MPV?) Fiaty, kolik je těch mraky Citigo na plyn, tři? 🙂 A zrovna u iDoDo se započítáním celkových nákladů by na tom nákladově bylo s CitigoE dost podobně jako s plynem, tak proč nemít lepší a modernější auto s „automatem“ a bez nutnosti jezdit na benzínku a to všechno za stejné peníze?

                13. idodo má cca 150 aut, nedávno jsem stál u KFC v Praze 5.
                  idodo má cca 150 aut, nedávno jsem stál u KFC v Praze 5. května, stálo jen tam 5 aut, všechno Citygo CNG. Já tvrdím, že z hlediska businessu (rozvoz věcí po Praze) je malé drahé EV ve srovnání se stejným CNG prostě nesmysl. Stačí si vzít kalkulačku a počítat, protože 3x levnější auto nikdy nebude dražší při jejich nájezdech cca 2-3000 km/měs. Nepočítám, jak jsem viděl nabíjet eUP řidiče co rozváží jídlo, byl nervozní jak musel čekat, než tam něco natlačí, aby vyrazil, protože CCS nebyl volný.
                  Pro ostatní lidí, kteří chtějí malé městské auto to taky není žádná výhra 200 tis. Kč versus 600 tis. Kč. Ano koupí to lidi, jako jsme my, tedy BEV fandové a těch je opravdu 2-3% v ČR. Žádné tisícové objednávky se u nás konat nebudou, tomu naproto věřím.

                  Podle mě pokud bude stát Citygo-e 500 tisíc, bude středem zájmu servisních firem, která mají problém s parkováním po Praze a stojí tam 1-2 hodiny, ti co rozvážějí, parkování řešit nemusí.

                14. Výroba budou jednotky tisíc na rok 2020, takže se tu
                  Výroba budou jednotky tisíc na rok 2020, takže se tu bavíme o nějakých 10-20 autech denně! Po tom se jen zapráší, to jsem si naprosto jistý. I za 650k by se po celé Evropě udaly.
                  Co pak tedy řikáte na Passat GTE za 1 126 900 Kč vs. základ za 750 tisíc? To je mnohem větší šílenost za 13 kWh baterku.

                15. Passat GTE je úlet za ty peníze.
                  Passat GTE je úlet za ty peníze.

              2. Mám obdobné informace, též mi bylo nabízeno (a to i v
                Mám obdobné informace, též mi bylo nabízeno (a to i v případě, že bych projevil zájem jako fyzická osoba) za uvedených 420 s DPH. Hlavní fígl je ale v připravované čtvrté dotační výzvě MMR ČR. Výši dotace nelze pro velké množství variabilních proměnných přesně určit, dokud není žádost podána, ale v nejlepším případě může dotace dosáhnout až na 200 tisíc, takže pro některé „vyvolené“ bude finálka 230 tisíc…
                (Při nejhorším – když všechny ty proměnné nastavím na nejhorší stupeň – mi vyšla dotace ve výši cca 80 tisíc – tedy finálka cca 350).

                A proč to Škoda dělá? Aby vyhověli koncernové emise. Proto jich plánují vyrábět a prodávat tak málo. Budou na nich prodělávat, ale nic jiného jim nezbývá pokud chtějí udržet bussines spalováků alespoň do doby, než budou mít svou modelovou řadu ID.

          1. Jojo, nemyslím si že s DPH se to dostane pod 600kKč.
            A i

            Jojo, nemyslím si že s DPH se to dostane pod 600kKč.
            A i proto jsem se nebál už teď jít do ojeté i3, kde si někteří myslí že se letos, maximálně příští rok roztrhne pytel s novými dostupnými elektromobily…
            I s avizovanými počty prodaných kusů si nemyslím že to Škoda změní… přeci jen CityGo je to hooodně malinkatý auto…

            1. Tak citigo je auto uplně jiné kategorie, i3 je o něčem
              Tak citigo je auto uplně jiné kategorie, i3 je o něčem jiném. Při porovnávání spalováků mluvíme o částce 200 za škodu a 800+ za BMW. Takže jste udělal dobře.

              Ale myslím že 420 tis je opravdu u nás strop za citigo , pokud se to má prodávat a ono se to prodávat musí jinak jim to ty emise nesníží.

          2. Jak jste žádal, mohu Vás opravit. Před 14ti dny jsem měl
            Jak jste žádal, mohu Vás opravit. Před 14ti dny jsem měl tu čest si vůz prohlédnout a mluvit přímo se zástupcem slovenského obchodního oddělení.
            420 je skutečně předpokládaná konečná cena s DPH i pro jeden kus a zákazníka v podobě fyzické osoby.

            A to je cena před dotací. Pokud si prohlédnete návrh čtvrté dotační výzvy MMR ČR, je tam až nápadně mnoho atributů navádějících k CitiGo iV, a při maximální dotaci se můžete (zdůrazňuji můžete – je tam několik nejasných proměnných), dostat v nejlepším případě až na konečnou cenu 230 tisíc Kč s DPH.

        2. Je to šité na míru nové připravované čtvrté dotační
          Je to šité na míru nové připravované čtvrté dotační výzvě MMR ČR. Ve výzvě je několik velmi variabliních proměnných, takže nelze přesně určit jak vysokou dotaci nakonec který kupující dostane, ale v nejlepším případě se může jednat až o 200 tisíc (v nejhorším asi 80). Takže pro většinu bude konečná cena někde okolo 275 tisíc, a pro ty největší klikaře klesne až někam k 230,- tisícům a to je za NOVĚ čtyřmístné EV se zárukou, autorizovaným servisem kam se čech podívá, a rychlodobíjecím konektorem bezkonkurenční cena.

          1. Myslel jsme to tak, že i kdyby to bylo za stejnou cenu jako
            Myslel jsme to tak, že i kdyby to bylo za stejnou cenu jako spalovák, tak o to u nás nebude ve velkém zájem. Když dáte třeba i za 200k vedle sebe do prodejny benzínové a elektrické, tak více lidí si koupí benzín, myslím.

              1. Asi jsem pro Vás neměl psát o ojetinách v jednom
                Asi jsem pro Vás neměl psát o ojetinách v jednom komentáři a napsat to v druhém…
                Nové eCitogo, ať bude stát 200, 400, nebo 600, se prodá minimum kusů – koupí to několik zájemců, kteří na něj čekají a jejich počet bude dán cenou zda jim „vyplatí“ přejít z „trojčat“.

        1. Bazarovych elektrickych ojetin je podle me hodne malo, aby
          Bazarovych elektrickych ojetin je podle me hodne malo, aby jejich ceny nejak zasadne klesly. Az budou ojete 4,5 lete tyto nove citiga tak uz asi ano.

          Ja predpokladam ,to ze az tyhle nove Ev pujdou hromadne do provozu, tak se povedomi lidi o EV rozsiri a nebudou tyhle auta brana jako exoti coz je jen dobre.

          O vikendu jsem jezdil jako navstevnik rallye bohemia po RZ , Mievem – vsude se stim dobre parkuje i otaci. Na to ze tam byli hlavne lide co se o auta zajimaji, tak sem tam byl za exota a mohli si vykoukat krky. Typuju ze 95% lidi u nas v el. Auto ani neridilo.

          1. Pokud bude Citigo opravdu za 420 s DPH, tak ojetá
            Pokud bude Citigo opravdu za 420 s DPH, tak ojetá „trojčata“, staré LEAFy, F500, apod. musí klesnout o 50k, možná i o 100k, si myslím.
            Ale jelikož nový MiEV a další nepůjdou s cenou dolů, tak si myslím, že Citigo nebude za 420k, ale za 500-600k. Uvidíme, ale poslední dobou se občas rychle prodá nějaké ze starších EV cca o 100k levněji, než jsou běžné ceny třeba na Sauto.

            1. Všude se jednoznačně píše na základě oficiálního
              Všude se jednoznačně píše na základě oficiálního prohlášení představitelů Škoda Auto.

              První elektromobil značky Škoda se začne sériově vyrábět ve druhé polovině roku 2019. Předběžná cena je 420 tisíc korun, dostupnost až od 2.1. 2020.

              Podle mě většina aut půjde na vývoz, Němec a Nor si to koupí za pár platů.

            2. Ojetiny budou klesat, ale jak se bavíme o částce 150 tis a
              Ojetiny budou klesat, ale jak se bavíme o částce 150 tis a níž, tak už nemají kam klesat, kdy prodal funkčního Mieva za 100 tis? To jen ty baterky mají takovou cenu.

              Pokud bude stát nové malá auto kolem 400 tis, tak cena za pětiletou ojetinu kolem 200 tis je spíše málo než akorát.

              Pokud bych bral analogii ve spalováku, tak pětileté malé auta se prodávají za 60-70% cen nových pokud mají nájezd do 100 tis. Km.

              Hlavně jde o to jak budou držet ty baterky..

              1. Jasně, pod cenu baterek by EV klesat nemělo, na tom se
                Jasně, pod cenu baterek by EV klesat nemělo, na tom se shodneme.
                Když to tedy vezmu podle baterek, tak když by se prodávala ojetá „trojčata“ za 150k (cca cenu baterky), tak nové Citigo_E prodávat za 350k s novou baterkou by bylo málo, takže tak cca 400k, ale k tomu jeřtě vlastní nové auto…, za kolik za 200k? Pak máme cenu nového kolem 600k.

                Uvidíme za za 2 měsíce. Poslední dobou se ale množí inzeráty na „trojčata“ za cca 175k a modré citigo bylo na Sautu pod 250k.

                1. Uvidíme, na to modré jsem koukal neměl jsem čas tam
                  Uvidíme, na to modré jsem koukal neměl jsem čas tam zavolat jak je na tom s baterkou.

                  Jinak na webu je dost trojčat ,ale většinou roky 2011 a ty už mají nejlepší léta za sebou. Ty s novou technologií článků moc nejsou a když tak 2014,2015 jsou za 15 tis €. tj 375 tis. a to
                  i mě připadá dost. Bych toho mýho 2015 s plnou výbavou, dálkou na ovládání nabíjení ,topení a full led svělama mohl za 300 snad udat s trochou štěstí, je tam webasto za 30 tis a gsm a Alpinka radio s DVD, dálkou a couvací kamerou.

                2. Ako a kde mate na i-MiEV-e rocnik 2015 namontovane radio s
                  Ako a kde mate na i-MiEV-e rocnik 2015 namontovane radio s DVD?
                  Od faceliftu v r. 2012 i-MiEV-y uz nemaju sachtu na radio, ale integrovane autoradio s CD mechanikou.
                  2011
                  https://prod.pictures.autoscout24.net/listing-images/57461732-03d4-49fb-85fe-6eaae05b0e66_05716776-57b2-4d10-9108-c4ec5c3e9cf0.jpg/640×480.jpg
                  2012
                  https://prod.pictures.autoscout24.net/listing-images/870048a5-b3fc-4e24-b228-7561a84b51b1_3c289080-713c-4fb8-991b-99782a085f47.jpg/640×480.jpg

                3. To integrované co máte na druhém odkazu jsem tam měl,ale
                  To integrované co máte na druhém odkazu jsem tam měl,ale hrálo hrozně, hlavně byl problém se signálem u nás na horách musí být kvalitní rádio, celý ten panel mám na půdě, podle mě se dá dát i do pežotů , když by ho někdo chtěl.

                  Dal jsem tam za 5000 Kč bakelitový kryt na standartní 2 DIN rádio něco jako máte na obr. 1 a do toho normální rádio + jsem dal repro do zadních dveří, kabeláž už tam naštěstí byla.

                  https://www.ahifi.cz/2din-autoradio-alpine-ive-w560bt.html

                  dával jsem to tam hlavně kvůli HF + bonus ta couvací kamera na DVD se prakticky nekoukám

                4. Ceny se prudce změní po příchodu Citygo-e, neváhal bych s
                  Ceny se prudce změní po příchodu Citygo-e, neváhal bych s prodejem.

                5. Tak až bude jiná elektrika v garáži, tak možná už bych
                  Tak až bude jiná elektrika v garáži, tak možná už bych do spalováku ani dočasně nešel.

                  Já v nějaký velký pokles cen nevěřím ojetých elektrik je na trhu hrozně málo na to aby nyní poklesla cena. Pokud někdo bude chtít malé elektrické auto do města, tak si bude moci koupit nové za 400-500 tis což je pořád dost. A cena adekvátní 4-5 leté ojetiny bude rozhodně nad 200 tis. Je blbost aby to spadlo třeba na 150 tis. za to se prodávají spalovací s nájezdem 100 tis. Km

                6. měl jsem namysli pád cen třeba o 25%, nedíval bych se do
                  měl jsem namysli pád cen třeba o 25%, nedíval bych se do našich bazarů, kde je převážně to, co nikdo moc nechce, vedle v Německu je naprosto jiný výběr.

                7. Ani v Nemnecku teraz nie je bohvieaka ponuka ojazdenych
                  Ani v Nemnecku teraz nie je bohvieaka ponuka ojazdenych elektromobilov.
                  Ked som kupoval moje dva i-MiEV-y pred takmer rokom, tak ponuka bola podstatne vyhodnejasia ako dnes, takze za ten rok co to sledujem, pozorujem skor narast cien ojazdenych elektromobilov. Preto tazko predpokladat podstatnu zmenu, aj ked by ju kazdy privital. Vyrobcovia budu ladit ceny novych EV tak aby zarobili co najviac pri minimalnej vyrobe ako doteraz a ceny ojazdenych ked aj mozno zacnu klesat, budu klesat velmi pomaly.

                8. Mě to také tak připadá, místo aby ceny ojetých EV
                  Mě to také tak připadá, místo aby ceny ojetých EV klesali, tak se nic neděje. Podle mě jich je málo, ale jak stoupá povědomí lidí o elektrických autech tak stoupá asi i zájem.

                  Sem kupoval Miev v roce 2016 a nyní bych roční s najezdem 9000 Km za ty peníze nekoupil ani náhodou.

                9. Teď se nabízí v bazarech v DE tak za 500 tis. s DPH, dlouho
                  Teď se nabízí v bazarech v DE tak za 500 tis. s DPH, dlouho to trvat nebude, ta cena je nesmysl.

                10. Mě občas připadá že v Německu jsou ceny dost vysoké i
                  Mě občas připadá že v Německu jsou ceny dost vysoké i když výběr je mnohem větší. Pád cen asi bude a 25% není moc, proto si auto nechám do poslední chvíle než bude nové, ročně tím šetřím skoro 50 tis. Kč

                11. Vzhledem k tomu, ze se (alespon v Praze) v poslednich par
                  Vzhledem k tomu, ze se (alespon v Praze) v poslednich par mesicich vyrazne vic zacaly objevovat stare Leafy, tak verim, ze k nejakemu zlepseni (ze strany kupujiciho) cen doslo

                12. Asi jsou z ciziny, protože u nás jich moc není.
                  je to

                  Asi jsou z ciziny, protože u nás jich moc není.

                  je to dobře, že jsou v ulicích,ale jestli to není důsledek těch modrých zón

            3. Tam se chystá jiný fígl. Cena skutečně bude oscilovat
              Tam se chystá jiný fígl. Cena skutečně bude oscilovat někde okolo 420tis Kč za což je takovéto EV téměř neprodejné.
              Ale pokud si prostudujete návrh čtvrté dotační výzvy MMR ČR, dočtete se pravidla která ve zkratce říkají toto:
              – může žádat i fyzická osoba
              – omezení max ceny která se bude dotovat bude půl milionu (a další parametry která nápadně navádějí k CitiGo iV).
              – a spustění příjímání žádostí je asi měsíc před plánovaným zahájením prodejů.

              Mě to přijde až příliš mnoho náhod najednou.
              PS: zkoušel jsem si cvičně výpočet. Je v něm několik velmi variabilních proměnných, ale při nejhorším dostanete min 60tisíc, ale v nejlepším případě až 200 tisíc. Takže finálně vás CitiGo vyjde na nějakých cca 230 tisíc, a to už by šlo na dračku.
              NOVÉ čtyřmístné EV se zárukou, 36,8 kWh baterií (34 využitelných), možností rychlodobíjení, a autorizovaným servisem kam čech podívá… jo to láká i mě, i když jinak si o tomto EV nic moc dobrého nemyslím.

              1. Neprodejné? Pokud bude za 420k, tak na něj jen tady čeká
                Neprodejné? Pokud bude za 420k, tak na něj jen tady čeká několik zájemců, aby obměnili „trojčeta“. UDA je jeden z nich který na něj čeká. Bohužel to ale hromadně a za dotace vykoupí různé půjčovny, nebo p. Louda, jako vykoupil eGolfy a na běžné zájemce se nedostane.
                Ano až se uspokojí tito zájemci, tak souhlasím, veřejnost o eCitigo za 420k nebude mít zájem.
                Fyzická osoba může žádat, ale musí mít IČO, třeba na FVE. Běžný občan žádat nemůže – tak to chápu já.
                Pokud by to šlo pro běžného občana (bez IČO), na dotaci za 230, tak to musí zahýbat cenami ojetin.
                Necháme se překvapit, třeba vyměním IONIQa za Citigo 😉

                1. Pro IČaře (a mimo Prahu) je první, druhá a třetí výzva.
                  Pro IČaře (a mimo Prahu) je první, druhá a třetí výzva. Čtvrtá připravovaná je právě včetně fyzických osob. Takže máte naprostou pravdu, že produkci prvního roku (ne-li) dvou (protože vyrábět se bude jen nezbytně malé množství, aby se vykompenzovali koncernové emise do doby než bude mít VW hotovou modelovou řadu ID.) vyžerou uvedené typy firem.

                  Za Ioniqa rozhodně neměňte. Chápu výměnu za trojčata, ale u CitiGo a Seatu Mii, zapomeňte na tepelné čerpadlo (topení je pěkně odporovým drátem), aplikaci vzdálené správy, vyhřívání sedaček, nebo DC dobíjení více než 40kW (i když pravda z podstaty užívání takovéhoto autíčka se rychlodobíjení neočekává. Vidím to na celodenní popojížďky po městě a pak celonoční nabíjení na příští den). Fíčury typu tepelné čerpadlo, vyhřívání sedaček, appku, či 50kW DC bude mít pouze E-Up a pouze v nejvyšší výbavě.

                2. Asi jste četl včerejší článek…
                  „Navíc dotace mají

                  Asi jste četl včerejší článek…
                  „Navíc dotace mají být i nadále směřovány za firmami, než za soukromými osobami – například Ministerstvo dopravy do roku 2023 podpoří částkou 800 milionů korun stavbu několika set dobíječek po celé ČR, ovšem dotace pro soukromé osoby, ať už jde o dobíječky či nákup elektromobilů stále nechystá. „Stát by neměl dávat přímé dotace na nákup elektrických aut pro koncové spotřebitele. Jeho role je v zabezpečení infrastruktury a stability elektrické sítě. Veřejný podpora pro nákup elektromobilů je možná maximálně u firem, municipalit nebo státních úřadů,“ myslí si Ministr průmyslu a obchodu, Karel Havlíček.“

                3. Článek jsem sice nečetl, ale informaci jsem si přinesl z
                  Článek jsem sice nečetl, ale informaci jsem si přinesl z konference „Elektromobilita v praxi“ 4.7.2019
                  Zde Mgr. Jaroslav Kepka MZP na malý okamžik hovořil o připravovaném dotačním plánu pod názvem „Bílé místo“. Tato dotační výzva se má týkat i FYZICKÝCH osob.
                  Takže ani MDCR, ani MPO, ani MMR (jak jsem původně chybně uvedl já), ale nakonec to bylo MZP.
                  Že jste to vy, a jel jste se mi podívat do Klatov jak je to s nabíječkami ČEZu, tak jsem si dal tu práci a prezentaci na internetu vyhledal. Nicméně tam o programu „Bílé místo“ nejsou žádné podrobnosti.

                  https://www.mzp.cz/C1257458002F0DC7/cz/cista_mobilita_seminar/$FILE/OPZPUR-Kepka-201812112.pdf

                  On je totiž v současné době (tedy alespoň pro mne) ve všech těch dotačních titulech různých ministerstev dost chaos. Výše uvedený program by měl spadat do „Nízkouhlíkových zařízení“. Takže si buď můžete pořídit místo kotle na uhlí tepelné čerpadlo, a nebo místo fosila EV. Oboje spadá to „nízkouhlíkového opatření“. Nejedná se tedy primárně o podporu elektromobility.

                4. Z Vašeho předešlého příspěvku nebylo zřejmé, že se
                  Z Vašeho předešlého příspěvku nebylo zřejmé, že se jedná o výtažek z článku na Elektrovozech. Myslel jsem, že je to odněkud z Idnes, nebo Novinek, nebo nějakého dalšího populárního media.
                  Elektrovozy jsem samozřejmě četl.

                5. A ja si myslim, ze je to spravne, aby stat investoval do
                  A ja si myslim, ze je to spravne, aby stat investoval do infrastruktury (kdyz uz teda do neceho investovat musi) misto do soukromych aut (jejichz maly najezd ma na cokoliv minimalni vliv).
                  Dovolim si vyslovit kacirskou myslenku, ze by dokonce nemel dotovat EV auta ani podnikatelum, kteri nenajedou vic nez xy tisic rocne (po aglomeracich, pokud budeme chtit byt hodne striktni).

                6. Souhlasím s Vámi. Jen jsem chtěl „Kerosinovi“, který
                  Souhlasím s Vámi. Jen jsem chtěl „Kerosinovi“, který všude tvrdí, že bude dotace i pro běžného občana rozšířit obzor.
                  Ano, ať si každý koupí to na co má a bez dotací. Do infrastruktury je asi dotace potřeba, jinak by je nikdo moc nestavěl.

Napsat komentář