Akční plán o budoucnosti automobilového průmyslu ČR by měla už letos v září schválit vláda. Zahrnuje řadu opatření na podporu elektromobility.
foto: Škoda
Návrh Memoranda o budoucnosti automobilového průmyslu České republiky je společným dílem české vlády a zástupců českého automobilového průmyslu.
NEPŘEHLÉDNĚTE Škoda Auto modernizuje provozy pro Průmysl 4.0
Memorandum o budoucnosti automobilového průmyslu ČR a jeho akční plán se aktuálně dostaly do meziresortního připomínkového řízení. Pokud vše půjde hladce, v září by o něm mohla jednat vláda.
Přílohou návrhu memoranda je Akční plán o budoucnosti automobilového průmyslu v ČR, který se zabývá třemi věcnými okruhy, a to elektromobilitou, autonomními vozidly a digitalizací.
V oblasti elektromobility předpokládá vláda zavedení podpůrných opatření v letech 2019 – 2025. Ta mají motivovat „významný nárůst podílu nízko / bezemisních vozidel ve vozovém parku“.
Podle dokumentu se jako nejúčinnější jeví přímá podpora nákupu (např. odpočtem DPH). Snížit nebo odpustit DPH na elektromobily je však obtížné.
Mezi další účinná opatření patří výrazná dlouhodobá daňová úleva nebo zvýhodněný režim ve městech. ČR v současnosti umožňuje pouze nepatrné zvýhodnění pro elektromobily, ze kterých firemní vozy neplatí silniční daň. To je podle dokumentu „velmi omezený motivační faktor“.
Celkově však ČR v současnosti, na rozdíl od řady jiných evropských zemí vč. např. Bulharska, nemá plošně zavedenou silniční daň nebo registrační poplatek v dostatečné výši, tedy nástroje, kterými by se (v ČR stárnoucí) vozový park dal regulovat (a kde by elektromobil mohl být zvýhodněn). Ministerstvo dopravy v současnosti zpracovává analýzu zpoplatnění silniční dopravy.
Dalším opatřením mohou být zrychlené odpisy na elektromobily, což je nástroj určený především pro firemní zákazníky. Cílem opatření je snížit celkové náklady vlastnictví (Total Costs of Ownership, TCO) vozidla s elektrickým pohonem a zvýšit tak jejich konkurenceschopnost s vozidlem s klasickým spalovacím motorem.
Dále se uvažuje o možnosti kombinace čerpání dotace na nákup elektromobilů s využitím operativního leasingu a speciálním barevném označení registračních značek pro elektromobily.
V neposlední řadě je součástí akčního plánu také osvobození elektrického vozidla od správního poplatku za registraci a od platby dálničního poplatku.
Dokument se zmiňuje také o nutnosti roamingu/interoperability veřejné dobíjecí infrastruktury, kterou velcí hráči (ČEZ) již nějakou dobu slibují, ale zatím se k tomu ani trochu nemají. Návrh obsahuje také možnosti podpory rozvoje domácí dobíjecí infrastruktury.
Obsáhlý dokument je první vlaštovkou k budoucí úspěšné proměně českého automobilového průmyslu a vozového parku jako takového. Česká vláda tím, zatím alespoň slovně, vstupuje do 21. století.
Elektromobily parazitují na silniční síti kterou
Elektromobily parazitují na silniční síti kterou prostřednictvím spotřebních daní platí provozovatelé spalováků už roky. Tak nebudou platit ani za dálnice, žádná velká změna to už nebude
A mě zase nebaví jezdit za starejma čudícíma TDIčkama.
A mě zase nebaví jezdit za starejma čudícíma TDIčkama. Kéž by stát ještě výrazněji podpořil elektro auta a došlápl si na dodržování emisních limitů. Ale to by jsme nemuseli žít v kocourkově kde každej závidí každýmu. Až bych z toho bl…..
To není o závisti, ale o tom, že ty peníze se budou muset
To není o závisti, ale o tom, že ty peníze se budou muset někde vzít a nebude kde.
Ušetří se za léčbu rakoviny.
Ušetří se za léčbu rakoviny.
Myslíš, že stát dává na léčbu rakoviny podobnou
Myslíš, že stát dává na léčbu rakoviny podobnou částku jako vybere na spotřební dani z phm?
Zřejmě ne ale tuná psali např. za rok 2015 7,5 tisíc
Zřejmě ne ale tuná psali např. za rok 2015 7,5 tisíc mrtvých (17k nemocných) jen na nemoci dýchacích cest (27k rakovina celkem).
To mi i tak přijde hodně když uvážíme náklady na léčení.
„Každý rok pečují lékaři o bezmála 300 tisíc klientů VZP, kteří si před tím od nich vyslechli některou z onkologických diagnóz. Péče o tyto pacienty vyjde ročně na skoro 13 miliard korun.“
A kolik z toho je bezprostředně způsobeno provozem aut? A
A kolik z toho je bezprostředně způsobeno provozem aut? A o kolik se to sníží při nahrazení ev?
Ví bůh, a neočekávám že někdy v dohledné budoucnosti
Ví bůh, a neočekávám že někdy v dohledné budoucnosti bude taková statistika známa.
Ale abych se držel tématu vlákna – co kdybychom se na to podívali z hlediska prevence. U kuřáků se peníze na prevenci údajně vyplatí (ať si o tom myslí každý své). Tak proč by se němělo začít s prevencí i u dalších zdrojů ?
Určitě většina rakovin pochází z provozu aut. Je vidět,
Určitě většina rakovin pochází z provozu aut. Je vidět, že prodlužování věku dožití přímo souvisí se snižováním emisí aut – za posledních 20 let se průměrný věk dožití zvýšil o asi 8 let.
Tak až se u nás zakážou všechna auta, tak dojde ke skokovému navýšení průměrného věku dožití asi až o 30 let – na 110 let u žen a až na 100 let u mužů. Už se těším, jak se s manželkou dožijeme tak vysokého věku (a snad i většího, protože ty hodnoty věku dožití jsou průměrné, a slabší jedinci tak půjdou do země dřív).
Nebude se muset 6 miliardama oddlužovat ČEPRO 😛
Nebude se muset 6 miliardama oddlužovat ČEPRO 😛
Jen rakoviny? Ty naivko! To je celej komplex nemocí a hlavně
Jen rakoviny? Ty naivko! To je celej komplex nemocí a hlavně ti nenarození a ti co předčasně umřou vydělaj státu vo to míň peněz.
Máte pravdu, dálniční známka zdarma by žádná moc
Máte pravdu, dálniční známka zdarma by žádná moc velká podpora nebyla. Kdo nemá 1500Kč na dálniční známku, tak pravděpodobně nemá ani na elektromobil. Navíc ne každý elektromobil jezdí po dálnici.
Ovšem jak už jste už nepřímo naznačil, cesta pro podporu elektromobility by tu byla – zvýšení spotřební daně na klasické PHM, vybranou částku oddělit od ostatních příjmů státního rozpočtu a účelově ji směrovat na podporu elektromobility. A bylo by vymalováno. Zavést registrační poplatek, na to žádná vláda ani partaj koule nemá, tak aspoň toto. Nemuselo by to být najednou, stačilo by v několika vlnách. Ale vykládejte to politikům, když do jednoho jezdí ve spalovácích. A český politik, jedno jestli celostátní, nebo regionální, nebo komunální, pokud mu nehoří koudel u zádele, nebo z toho nemá nějaký vývar sám pro sebe, tak tou zádelí nehne, i kdyby čert na koze jezdil. Proto to u nás vypadá tak, jak to vypadá. Český tunel bez světla na konci. Stačí se podívat na nějaké záběry ze Sněmovny a teče mi voda ze zubů.
Takových memorand a prohlášení už bylo hodně. Ale kde
Takových memorand a prohlášení už bylo hodně. Ale kde nic tu nic. Nejlepší je, že se opět potvrdilo, že až Škoda(VW) bude chtít tak to teprve začne. Škoda chce začít v roce 2019 s elektromobily a ejhle vláda začne nejvíce podporovat v tom samém roce. To je ale náhoda. Nejlepší je, že až tehdy všichni objeví elektromobil a škodovka(VW) budou za objevitele a inovátory. Už jsem se setkal s názorem laika jak ta škodovka začne elektromobilní revoluci.
navíc všechny návrhy jsou jen na míru pro korporátní
navíc všechny návrhy jsou jen na míru pro korporátní fašisty, aby oni ušetřili, na lidi naprosto kašlou, neplatit za dálnice je směšné, vtip
Hm, tohle dle meho nazoru uz neni ani vtipny a ani
Hm, tohle dle meho nazoru uz neni ani vtipny a ani originalni… :((((
Zdarma a ještě jim vyhradit pruh :))))
Zdarma a ještě jim vyhradit pruh :))))
A na nabíječkách blowjob zdarma!
A na nabíječkách blowjob zdarma!
Trpíš nedostatkem? 😀
Trpíš nedostatkem? 😀
Ne, proto taky nepotřebuju EV.
Ne, proto taky nepotřebuju EV.
něčeho není nikdy dost 😉
něčeho není nikdy dost 😉
Zaujal mě odstaveček
„Podle dokumentu se jako
Zaujal mě odstaveček
„Podle dokumentu se jako nejúčinnější jeví přímá podpora nákupu (např. odpočtem DPH). Snížit nebo odpustit DPH na elektromobily je však obtížné.“
Je v dokumentu ona „obtížnost“ nějak blíže komentována? Mohla by toto redakce zjistit?
nekde jsem slysel, ze nam EU nedovoli udelat 0% DPH na
nekde jsem slysel, ze nam EU nedovoli udelat 0% DPH na konkretni typ zbozi. Nevim co je na tom pravdy…
V Norsku se Tesly odjakživa prodavaji bez DPH. Ovšem ted si
V Norsku se Tesly odjakživa prodavaji bez DPH. Ovšem ted si uvedomuji,ze nejsou cleny EU, sic..
jsou prostě svobodným národem, což my nejsme:
„Již
jsou prostě svobodným národem, což my nejsme:
„Již delší dobu varujeme, že EU je ve skutečnosti především nástrojem globalistů k nastolení jejich NWO pod maskou Agendy 2030 » A ty tzv. eurodotace jsou ve skutečnosti pokusem podplatit lidičky, kteří se nezajímají o souvislosti. Podplatit k tomu aby podporovali činnost EU…“
goo.gl/ZXYscu
Tak ono i kdyby se EV přeřadily ze sazby 21% do sazby 5%,
Tak ono i kdyby se EV přeřadily ze sazby 21% do sazby 5%, byla by to slušná podpora…
Já bych spíš tušil, že pro podporu EV jsou ministerstva dopravy a životního prostředí, ale nikoliv financí. Tj. možno uplatnit pouze záležitosti v gesci prvních dvou jmenovaných…?
Uz to tady zase zavani nejakym tazeni proti EU. Podpora
Uz to tady zase zavani nejakym tazeni proti EU. Podpora elektromobility je v kazde zemi EU mozna. Je to videt v nekolika statech EU. Ale zrovna genialni Cesi si vzali DPH jako nastroj podpory a kdyz to nejspis normy EU nedovoli, tak je EU spatna. Proc v Cesku se musi vzdy vsechno delat jinak nez ve zbytku sveta. Tam vsechno funguje, jen tady se vse komplikuje. Nejspis se vzdy hleda nejaka cesta jak nekoho podvest a vydelat na necem balik. Viz dotace na kotle ve Stredoceskem kraji. A kdyz ten podvod vyjde na povrch, tak ne ze se podvodnici zavrou, ne, to se vyresi tim, ze se navysi dotace i pro ty, kteri prisli podvodem zkratka a tak aby se jim zavrely usta, tak se to nejak zalatuje. A podvodne ziskane dotace pro vyvolene jsou zachranene. Vivat Cesko.
Už po přečtení prvních dvou vět jsem něco chtěl napsat
Už po přečtení prvních dvou vět jsem něco chtěl napsat ale pak jsem četl dál a myslím že postačí už jen :
Sounds about right.
No, tomu jsem se taky zasmál, na idnesu. Zvlášť jak 90%
No, tomu jsem se taky zasmál, na idnesu. Zvlášť jak 90% lidi si tam myslí, že v elektromobilech jezdí jen samí podnikatele :). Tak jo, ti si auto koupí do firmy a DPH si nechají odečíst, jako na všechno, a to je přece také podpora, ne? 🙂
off
Trošku té elektrické brutality
off
Trošku té elektrické brutality 😀
https://www.youtube.com/watch?v=8roFY_3GHiQ
Jedna moje známá něla drzejší holčičku. Ta za
Jedna moje známá něla drzejší holčičku. Ta za podobných okolností vyjadřovala svoje rozpoložení slovy: BLIK, CVAK, PŘÍJEM… Později to i zkracovala: Nóóó BLIK!
KONECNE SuC V PRAZE !! Dnes jsem se byl podivat ve Vestci.
KONECNE SuC V PRAZE !! Dnes jsem se byl podivat ve Vestci. Parkovisti před Motelem, na kterem se tvrde pracuje, vevodi 6 skeletu (zatím ?) Tesla SuC. Zda se, ze otevreni je ted uz jen otázka casu.
Super. Sice nemám el. auto ani Teslu, ale mám radost.
Super. Sice nemám el. auto ani Teslu, ale mám radost.
Že by Češi nevymysleli, jak zadarmo nabíjet že
Že by Češi nevymysleli, jak zadarmo nabíjet že superchargeru?
Volva to dokážou.
Volva to dokážou.
Asi tak, jako v soucasnosti s podomácku vyrobenyma redukcema
Asi tak, jako v soucasnosti s podomácku vyrobenyma redukcema CHAdeMO, které nici rychlonabijecky ?
Možná asi stejně jako profesionálně vyrobené redukce
Možná asi stejně jako profesionálně vyrobené redukce Tesla 😉
Dovolte mi o tom silne zapochybovat. Po pouziti jedne domacky
Dovolte mi o tom silne zapochybovat. Po pouziti jedne domacky vyrobene CHAdeMO redukce rychlonabijecka na Cernem moste okamzite vypadla. Sam jsme byl toho svědkem, jako další cekajici v poradi pro rychlonabijeni. Volal jsem hned na PRE, spravili další den. Sam jsem uz pouzil original od Tesly asi 100x, samozrejme, ze bez problemu
Chyba se může stát na všech stranách. Kabely se u nás
Chyba se může stát na všech stranách. Kabely se u nás vyrábí profesionálně, dělat si redukci doma je už docela odvaz.
http://www.hybrid.cz/cez-varuje-ridici-vozu-tesla-nepouzivejte-vadne-adaptery
Jsem si jistý, že to nevymyslí nikdo, jak nabíjet ze
Jsem si jistý, že to nevymyslí nikdo, jak nabíjet ze Superchargeru. A zadarmo už vůbec ne.
Mimochodem originální Tesláckou standardní třífázovou dobíječkou, která je součástí každé Tesly nejde dobít žádné jiné auto, než Tesla. Má to sice konektor Mennekes 2, takže to klidně pasuje do BMW i3, ale dobíječka to pozná a ani se nezapne.
Dneska ráno jsem koukal a už tam mají připraveno na 8
Dneska ráno jsem koukal a už tam mají připraveno na 8 stojanů. Řekl bych že jich určitě bude více. Tipnul bych tak 12
SŮŮŮPRRRR !! dodej FOTO redakci už at to lítá
SŮŮŮPRRRR !! dodej FOTO redakci už at to lítá 😉
hybrid.cz/prvni-cesky-tesla-supercharger-uz-se-stavi-v-praze-na-videnske
supercharge.info/
supercharge.info/
Jel jsem taky dnes okolo, je tam postaveno 8 skeletů a 2
Jel jsem taky dnes okolo, je tam postaveno 8 skeletů a 2 ještě asi přibudou. Je to do Lka – 6stojanu + 4 stojany (jestli jsem se nepřekoukl). Dokončují už zámkovou dlažbu.
Jedno foto z dneška zde :
https://www.zonerama.com/hafino/Album/3562297
Jinak přesná poloha, pro ty co nevědí je zde :
https://mapy.cz/s/1X9Ct
Dnes vecer jsem prochazel celou stavbu.Bude jich tam 12.
Dnes vecer jsem prochazel celou stavbu.Bude jich tam 12.
1000x ABB TERRA CHADEMO/CCS do konce 2017 jinak je
1000x ABB TERRA CHADEMO/CCS do konce 2017 jinak je sračkovláda za kašpary ;))))
a KOMUNISTY v žáří na ně!! :)))
a KOMUNISTY v žáří na ně!! :)))
Memorandum o budoucnosti automobilového průmyslu ČR??
Memorandum o budoucnosti automobilového průmyslu ČR?? :)))))) řadu opatření na podporu elektromobility :)))) dobrej ftip týdle vlády, to sou keci by z toho jeden dízlblet …
ŘEKNĚME si to narovinu soudruzi, vazal ŠÁDE je v RICIVOLE :))))))))
ps: koukám že mr.Hořčík nám neregistrovaným vkládání zpestřil 😉
100%centní daň na každou dízlpopelnici!! ;)))
100%centní daň na každou dízlpopelnici!! ;)))
Tak snad to stihnou, než bude dostupná konfigurace na M3 pro
Tak snad to stihnou, než bude dostupná konfigurace na M3 pro Evropu, to by bylo fajn..
Dobry vtip
Dobry vtip