Elektromobily jsou nejvhodnější pro majitele rodinných domů

Dle statistik AURES Holdings mohou zájemci na českém trhu měsíčně vybírat z nabídky až 350 elektromobilů z druhé ruky s cenou nejčastěji okolo 780 000 korun.

Elektromobilita je tématem, který řeší v podstatě už skoro každá automobilka. Elektromobily se vyplatí především lidem, kteří mají velký nájezd kilometrů během roku. Z jakého důvodu? Cena elektromobilu je cca 2x vyšší než pořizovací cena auta se spalovacím motorem ve stejné třídě. Předtím, než výrazně zasáhnete do vašeho rozpočtu, je potřeba důkladně zvážit všechna pro a proti. 

I přes skutečnost, že ceny elektřiny lámou v současnosti cenové rekordy, nákup elektromobilu není aktuálně nevýhodným krokem. Zejména pro majitele rodinných domů, kteří disponují fotovoltaickými panely s baterií. Cena elektřiny je pro takové domácnosti výrazně nižší, využívají vlastní výrobu energie. „Domácnosti, respektive rodinné domy, které nabíjí elektromobil, mohou mít speciální produkty u dodavatelů a distribuční tarif, kde mohou ušetřit,“ uvádí Jan Béreš, energetický analytik Ušetřeno.cz  

SOUVISEJÍCÍ: Nákup ojetého elektromobilu: na co si dát pozor

V České republice je v současnosti v nabídce měsíčně až 350 ojetých elektromobilů, přičemž mediánová cena činí 780 000 korun (srpen 2022). Průměrný mediánový věk těchto vozů je 2,5 roku. Celkem za prvních osm měsíců bylo inzerováno již 2 652 elektromobilů s průměrným nájezdem 24 tisíc kilometrů.

„Meziročně se nabídka celého trhu rozšířila za prvních osm měsíců zatím o 18,3 %. Elektromobily nejsou stále cenově dostupné široké veřejnosti a střední hodnota ceny meziročně vzrostla o 50 %. Nicméně i v segmentu elektromobilů začíná cena mírně klesat a lze očekávat, že tento trend bude stejně pozitivní jako u zbytku trhu. Vysoká počáteční investice je navíc vykoupena následným levným provozem, a to i přes fakt, že ceny elektřiny jsou aktuálně vysoko,“ říká Petr Vaněček, provozní ředitel skupiny AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna. Průměrná spotřeba elektromobilu je 17-22 kWh na sto kilometrů. 

zdroj: tisková zpráva

25 Comments on “Elektromobily jsou nejvhodnější pro majitele rodinných domů”

  1. To je zase rádoby zelený blábol někoho, kdo nic takového nemá a jen teoretizuje.

    Kromě pár vyjímek jsou lidé přes den většinou v práci a vrací se odpoledne, nebo k večeru.
    Takže soláry kromě víkendů jsou pro nabíjení el. auta většinou pasé.
    Počítal jsem to, a vůbec nemá smysl nabíjet elektromobil z baterie v domě. Pokud započítám opotřebení vlastní solární elektrárny, tak se dostanu na cenu zhruba stejnou jako zaplatím v nízkém tarifu.
    Takže je lepší pokrýt večerní spotřebu domu během VT a el. auto si nabít přes noc, když bude NT.
    A to ani nemluvím o tom, že bych musel vlastnit tak velký akumulátor, do které by se vešlo to množštví energie pro dobytí auta.
    Takže tak 20 až 80kWh. Tj. jen cena aku od 150 tis do 500 tis.

      1. Až bude chtít funkci virtuální baterky využívat více lidí, tak se narazí na určité limity.
        A stačí pochopit význam slova virtuální. Ta energie v noci se musí někde vzít. A hádejte, kde se veme? Ze solárů těžko.
        A taky nelze přenášet něco co se možná vyplatí méně než 1% jako technické řešení pro masy.

        Já proti tomu nic nemám. Sám to mám nějak v plánu, až se bude blížit důchodový věk. Úsporný barák, na něm soláry a před domem auto na baterky.

    1. Ale jo, já jsem pracující, když přijedu v 16hod domu a svítí, tak i teď ještě stihnu do Tesly dostat 8-10kWh, tj 60-70km. Dneska teda ne, to budu rád za 5kWh za celý den.
      Mám FVE necelý měsíc v provozu, za mě pecka, nečekal jsem, že to bude tak dobře fungovat. Dneska je to za celou dobu první den, kdy se baterka (10kWh) nedokáže nabít (celý den prší), ale třeba včera se sluníčko taky v podstatě vůbec neukázalo a baterka odpoledne 100% (vyrobeno celkem 15,5kWh)

    2. To je zas blabol od pana chytreho, ktery vsemu ruzumi a vsechno si spocita… bezny produkt vetsiny obchodniku je, ze pretoky do site si muzete zdarma vybrat… auto tak nemusite nabijet jen z baterky, ale ze vseho co vyrobite, vcetne toho, co se vyrobi kdyz jste v praci… staci problematiku chapat, pripadne se poradit a nezacinat „to je zase zeleny blabol…“

  2. …ja jazdím starou elektrickou PEUGEOT 106 …dovezená z francie vo veľmi pjeknom stave …predělal som ju na LiFePO4 články …tiež to živý solární elektrárna na baráku (ideálny stav, pre každého, kto sa rozhoduje pre EV) …na nakupování a na jízdu po okolí bohatě postačuje… ;oD …budúci rok by sme chceli pořídit niečo modernejšie a večšie …s dojazdom aspoň 400-500km a s podporou rychlodobíjení… uvidí sa čo bude v ponuke a za akú cenu… volkswagen slibuje budúci rok vypustit na trh id-buzz s večším akumulátorom… to by som bral… …no, uvidí sa budúci rok ;oD

    1. Za me je Elektrina porad jeste levna. S energiemi je potreba setrit a postupne prejit na obnovitelne zdroje. Uz je to nastartovane a nic s tim neudelate. Cesko klasicky zaplace nad vydelkem protoze se zarputile nechce menit.
      Prechod na obnovitelne zdroje stejne tak jako povolenky je krok spravnym smerem.

      Popření a izolace, hněv, smlouvání, deprese a konečné přijetí.
      Jak Vas tak pozoruji jste prosel pres prvni dve stadia k smlouvani.

      Podte do toho…

      1. „Ať je strategie jakkoli krásná, občas je dobré se podívat na výsledky.“ Winston Churchill

        Když se podíváme na výsledky implementace obnovitelných zdrojů a povolenek, co od roku 2015 vidíme? Extrémní růst cen energií, ztráta konkurenceschopnosti evropského průmyslu, 2 miliony Čechů v chudobě a k tomu bonus v podobě vysokého růstu emisí.

        P*srali jste to, soudruzi. Jako vždy.

  3. Křečovitá snaha AAA Auto zbavit se třistapadesáti neprodejných elektrických ležáků.

    „Vysoká počáteční investice je navíc vykoupena následným levným provozem, a to i přes fakt, že ceny elektřiny jsou aktuálně vysoko,“ říká Petr Vaněček, provozní ředitel skupiny AURES Holdings“

    Možná by se myslitel Vaněček mohl tuto geniální myšlenku více rozvést.

    1. AURES Holdings
      je v reále podvodník orientovaný na „pôžičky“.
      je to niečo viac ao rok, čo som sa pýtal na BEV. žiadna odpoveď, v okamihu keď som zašktol úver, zvonil telefón.
      nedokázali odpovedať na základné otázky o aute….
      tak som našiel že majú „ombudsmana“ a to sa začali žeraviť dráty. tí z kanceláriue ochota sama, tí v obchode SRALI ako na placatý kameň. stav batérie, hoci so im dal video návod nedali, ombudsman neombudsman.

Napsat komentář