Elektromobily a hybridy budou v Česku mít vlastní registrační značky a dálnice zdarma

Jan Horčík - 08 Říjen 2018

O speciální registrační značky začínající písmeny EL si budou moct zažádat majitelé elektromobilů, hybridů či vodíkových aut.elektromobil Hyundai Ioniq Electric

V letošním roce se v Česku zatím do konce září prodalo 469 elektromobilů. Proti minulému roku je to nárůst víc než o polovinu.
foto: Hyundai

Díky nedávno schválené novele silničního zákona budou moct čeští majitelé elektromobilů, hybridů, plug-in hybridů a potažmo i vodíkových aut zažádat o speciální registrační značku. Uvažovalo se, že bude zelená, nakonec ale skončilo jen u klasické bílé a začínající písmeny "EL".

Vydání značky by mělo být zdarma. Žádat o ně bude možné od dubna příštího roku. Podle ministerstva dopravy se v budoucnu počítá s tím, že elektromobilistům budou odpuštěny dálniční poplatky a dostanou možnost využívat vyhrazené pruhy.

Ministerstvo by tím nejspíš alespoň částečně chtělo vykompenzovat chybějící finanční podporu nákupu elektrických aut pro jednotlivce. O té se v Česku už řadu let polemizuje, zatímco ve většině evropských zemí lze získat dotaci kolem až 5000 eur. Včetně například Slovenska (oprava: dotace zde skončily k 1.7.2018), Rumunska a dalších zemí.

iRozhlas.cz, MD
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To nebude značka na přání, ale normální RZ jako je na modedy, traktory atd.

Na přání má 8 znaků normální 7 takže nezamenovat.

Nejspis nikdo takovou znacku s EL na zacatku jeste nema a uz ani nejde poridit. Bude to bloknute only for EV.

Obrázek uživatele Jolinar

ja teda znam jednoho cloveka co ma znacku na prani s EL :-)

Minimalne tu jezdi jedna Tesla s RZ ELONMUSK. Motivaci si dat na znacku zrovna tohle radsi komentovat nebudu, ale EV to je...

Stejne mi prijde, ze vyznam tehle operace je pro "vizualni" kontrolu clovekem. Automatizovane systemy stejne nejspis budou tak jako tak volat do registru vozidel, pochybuju, ze budou do kamer doprogramovavat "if RZ.startsWith("EL") then ignore;" :)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Kazda RZ musi obsahovat minimalne jednu cislici. Nejspis to bude cislice 0 a ne pismeno O. EL(nula)NMUSK.

Pak by stacilo prilepit nalepku EL na auto a kamera by to vyhodnotila jako EV.

Obrázek uživatele M.Krupka

Elegantní řešení.

https://youtu.be/bNtOqKEoHyk

Používá Mossad, CIA, FBI a jiné.

Ve správním řízení pak hrozí sankce 5.000 – 10.000. Za spáchání tohoto přestupku se udělí i zákaz činnosti (řízení motorových vozidel), konkrétně na 6 měs. - 1 rok.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Seš si na 100% jistej, že nikdo dosud nepořídil RZ s EL na začátku...?...?

Predpokladam ze to pred rozhodnutim proverili. Nedelam si iluze nad statni spravou, ale nejspis si to nechali overit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Leodendula: předpokládáš špatně. Bylo již přiděleno ELD0RAD0 na auto se spalovacím motorem. A autor toho zákona byl upozorněn - reagoval však velice arogantně a zcela zamítavě. Je to poslanec za ANO, cílen změny zákona nebyl jakýkoli ekologický záměr, ale úplně něco jiného...

Tak at si ten ELDORAD0 tu znacku hlida. Kdyz mu ji nekdo cajzne, nahradni nedostane a musi zazadat o novou. Nejspis se tomu tak stane pred 1.4.2019. Ten poslanec za Ano to jen tak nenecha...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

rozdíl bude ten že zatímco klasické RZ mají 3 znaky pak nálepky (TK) a další 4 znaky (na přání 5) tak EV by měli mít znaky EL pak nálepky a 5 čísel...
např. EL 00123 a po vydání 100.000 RZ se bude pokračovat jako u motorek to znamená EL A0123... značky na přání asi nebudou možné...nebo budou volitelné jenom ty znaky za nálepkami

Aha, takže zadarmo a ve vyhrazených pruzích budou jezdit i pošuci, co na to mají, aby si koupili svojí značku?

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tam bude jeste navic nejaky odlisovaci prvek, zelena SPZ nebo tak, aby to ty kamery jasne pobraly.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pravděpodobně to nebude významný počet. 1? 2? víc asi ne. to je zanedbatelná chyba měření.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nechápu, proč ty dálnice a vyhrazené pruhy nedali do toho zákona rovnou ??? informace "v budoucnu" mi v ČR trochu zavání že NIKDY...moc dobře známé co všechno politici a úředníci naslibují a nesplní !!!

Repkova mafie s tim jeste nesouhlasi.

Proč se o to musí žádat? U stávajících motoristů to chápu ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dovoz DÍZLU z NDR/NSR 2019 pouze EURO5 DPF

auto.cz/nevyvazejte-stare-diesely-do-vychodni-evropy-varuje-nemce-eu-125070

auto.tn.nova.cz/clanek/novinky/eu-se-boji-zamiri-spinave-diesely-ve-velkem-na-vychod.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to je úplně jedno. Stejně to nefunguje. Blb soused si pozval do garáže známého a když ten zatůroval, tak máme černé záclony. Zakázat jakékoli osobní dýzly bez možnosti odvolání. Policie nefunguje a fungovat nebude, STK nefunguje a bude to čím tál horší. Jiné řešení s blbci kteří "pouze dělají svoji práci" není.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

v ČEZKÝ DÍŘE je státní podpora taková bída až to nabádá k emigraci :))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jak funguje povinné ručení pro elektromobily?

fdrive.cz/clanky/jak-funguje-povinne-ruceni-pro-elektromobily-2800

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud po mě chce nějaký srovnávač povinného ručení adresu či telefonní číslo, nikdy do toho nejdu. Nejsem zvědavý, aby mně pak neustále někdo vyvolával s "výhodnou " nabídkou. I vy, pane Anonymouši, jste zde anonymní.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to byla jen informace pro lidičky aby věděli že povinný na elektromobily je od 1000covky ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nj ale zas na havarijku se clovek prohne a to nasobne vic nez co usetri za povinne ruceni :-( ....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pod tu značku se vejde jen cca 300 000 aut, ne?
Takže to bude nejspíš k takovému roku 2025 vyčerpané.

Takže hlavní jádro toho zákona je podpora plug-in hybridů do roku 2025.

SPZ ma 7 znaku. 2 jsou EL, zbyva 5 znaku. G, O, Q a W jsou vylouceny. Zbyva 22 + 10 cislic 0-9. 32 znaku. 32 na 5 da 33 milionu kombinaci. Nebo pocitam blbe?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo počítáte dobře.
Když teda povolili dozadu i písmena a celkově změnili formát.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

RZ má 7 nebo 8 znaků.
SPZ 6 nebo 7 znaků.
A celé tohle opatření je nesmyslné, vymyslel jej diletant, viz výše.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

proč zrovna 300.000 ks ?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Otazky:
1. Parkovanie majú eauta v čr tiež zadarmo na platených parkoviskách a v parkovacích domoch?

2. Platia diaľnice zadarmo aj pre cudzincov s eautom?

3. Keď už onedlho budú všetky nové autá len hybrid a ev, znamená to že všetky tieto platené veci budú platiť len chudobnejsi automobilisti so starsimi ice a tým sa ešte aj zdvihnú tieto poplatky aby mal kto dotovať úľavy pre ev?

Odpovedi:
1. NE
2. NE (pouze s českou EL)
3. ANO (alespoň jedna uspokojivá odpověď ANO)

Obrázek uživatele M.Krupka

S bodem číslo 2. nesouhlasím. Zákon musí platit pro všechny tedy i pro cizince. Jak to bude policie a celníci řešit ještě není známo, ale předpokládám, že do té doby bude existovat jen virtuální dálniční známka, kterou budeme registrovat a platit dle emisí. Takže přijede-li cizinec na území ČR a bude-li chtít použít dálnici, bude muset zajít někam na poštu, nebo na čerpací stanici, kde si poplatky za dálnici zaplatí dle toho jak má staré auto, jaké má emise a zda jezdí na benzín, naftu, nebo elektřinu. U elektřiny to bude mít za 0Kč. Podobně se to připravuje tuším v Německu. Z rovněž jim neprošlo, ze budou dálniční poplatky platit jen cizinci.
Vycházím z mého předpokladu. Jaká bude realita dnes těžko říci.

Ty odlišné SPZky jsou hlavně proto, aby bylo na první pohled poznat EV. Takže pokud nebudete mít značku s EL, tak nemůžete chtít využívat výhody EV a tedy budete muset koupit dálniční známku. Takto to chápu.
Jak to bude s cizinci mi není jasné, napsal jsem všechny odpovědi 3 odpovědi ve srandě :)
Jinak známky se časem používat nebudou. Za nedlouho budou v ČR zpoplatněny některé silnice 1.tříd a již to nebude přes mýtné brány (Kapš končí), ale přes satelity.
V Německu by od 2019 měli platit všichni za dálnice a místním to pak budou vracet ze silniční daně, kterou tam platí všichni (to přijde časem i k nám...). Cizincům ale dle emisí nic Nemci nevrátí... Takže proč by u nás měli jezdit zadara, když u nich budete platit?

Obrázek uživatele M.Krupka

Srandu jsem pochopil. Jen jste kolegu zřejmě ze Slovenska uvedl v omyl, který by nás vracel někam na úroveň rozvojové země.
Pokud bude u nás zákon, že EV má dálnice zdarma, bude to platit pro všechny, tj.i pro cizince. Cizinec bude muset doložit, že se jedná o EV. Jak to doloží v tuto chvílí můžeme jen spekulovat. Možná dle kopie velkého TP. Možná bude stačit malý TP. Nedoloží-li to, zaplatí jako všichni ostatní.

Uvedu příklad ze Slovenska, kde důchodci mají vlaky zdarma. Pokud tam přijede důchodce z ČR nebo z Polska a doloží, že je důchodce (věk) má rovněž vlak zdarma.
Německo má dálnice zdarma a nemůže zavést poplatky jen pro cizince. To jim EU nedovolila. Buď pro všechny, nebo pro nikoho.
U nás má svoje vlastní zákony jen Praha a ČEZ. Jsou stát ve státě a dělají si zákony a normy podle sebe. Bohužel jim tyto speciality nikdo zatím nenapadl u soudu.
Zákon na území státu musí platit pro všechny stejně bez ohledu na národnost, nebo státní příslušnost.
Žádný občan EU nesmí být v Unii diskriminován z důvodu své státní příslušnosti.

Takových problematických věcí je více i jinde:

http://ec.europa.eu/solvit/problems-solved/discrimination/index_cs.htm

O.K. vysvětleno.
Jen bych doplnil, že zákon může jasně stanovil, že poplatků jsou zproštěny vozy s SPZ začínající na EL... a je jasno kdo to splní takže když pojedu se starou SPZ, stejně tak jako cizinec, tak musím platit poplatek. Je to jednoduché a nejde o diskriminaci - je to pobídka pro rozvoj elekrtomobility konkrétně v ČR.

Obrázek uživatele M.Krupka

To by teoreticky šlo, ale.... Dnes vydají takovouhle značku hybridním i EV vozům a zpět vracet značku dost dobře není možné. Co když značky EL na úřadech nebudou mít? Dají jinou? Takhle se zákony většinou nepíší. Specifikaci dělají na motor,výkon,váhu, ... atd. To co nelze průběžně měnit nebo zaměňovat. Zákony nepíšou na barvu, velikost a značku auta.
Už jen ten hloupý požadavek Prahy na levné parkování u hybridního vozu na tlačítko EV. Dnes některé hybridní auto toto tlačítko nemá, tak je výrobce začne do aut montovat? Stejné auto vyrobeno bez tlačítka nebude moci levně parkovat a o půl roku později vyrobené auto s tlačítkem bude? Co když si tam to tlačítko dodatečně domontují v autosalonu, aby se jejich auta líp prodavala? Dnes máme takových aut relativně málo a představa, že takovou normu zavedou za několik let, kdy majitelé zjistí, že výměnou registrační značky ušetří za dálniční poplatek a stát bude muset vydat nové značky a přeregistrovat třeba půl milionu aut je děsivá. Špatně napsáná norma, zákon.

Pravdou je, že po těchto volbách a výsledcích bych se nedivil vůbec ničemu.

Asi nemá cenu hodnotit naše zákony.
Jde o to, aby kontrolující orgán (třeba dálniční policie s dalekohledy, nebo z kamer mýtných bran bylo jasné - NEVIDÍM NA AUTĚ DÁLNIČNÍ ZNÁMU, ALE MÁ TO SPZ "EL.....", TAK JE VŠE V POŘÁDKU.
Prahu nehodnotím, to je věcí každého města jak si to udělá.

Obrázek uživatele M.Krupka

Tahle je asi jen dočasné. V brzké době nebude potřeba koukat někam dalekohledem. Systém kamer na bránách to bude hlídat sám podle RZ. Samolepka na okně je téměř minulostí. Spíš to vidím jako snadnější rozlišení pro městskou policii malých měst,kde si zavedou zóny parkování a vjezdu nizkoemisních aut. S přibývajícími EV a hybridy bude těm starým autům vjezd do měst zakázán. Píšu o budoucnosti 20-30let, kdy budou osobní auta na naftu vzácností asi jako je dnes vzácnost potkat na ulici koně s valníkem.

uspokojivá, nicméně takzvaně "všechno špatně" :-D

typické SNAFU

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nikoli vše správně. Za mne je tlak na čisté ŽP a klid správný a žádoucí. Pravda pubertální dívky budou mít další problém nalézt toho správného alfa samce, co dokáže vytvořit kravál v celém údolí. (aby z něj vyzískala to správné bezohledné ve společnosti vítězící DNA).

Tak to jsme se asi nepochopili, reagoval jsem na ty tři body a odpovědi na ně.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V ČR platí naštěstí zatím jen levnější parkování v Praze.

Ale s tou značkou to vypadá, že od roku 2020 hrozí masově schvalování záplavy i imbecilních delší dobu neudržitelných zvýhodnění.

OT
Nová nabíječka pro elektromobily je 10× menší a efektivnější.

orig. angl. článek

Obrázek uživatele Anonym123

keď som včera ten článok otváral, myslel som si, že nabíjačka bude fakt účinná a efektívna. lenže ak (aj v originále) na ňu pripájajú leaf-a, je to stále iba o max šesť percentách straty. prvý krát ho nabijú rýchlo, druhýkrát o tretinu pomalšie a tretíkrát ako z 230V 10A zásuvky.

Pane Anonym123,
co mají schopnosti nabíječky společného s fatální neschopností konkrétního typu e-auta?

Obrázek uživatele Anonym123

ak dali ilustračnú fotografiu akú dali, potom vyvolávajú dojem že ONI vyriešili PROBLÉM. tá fotografia a text je v originál článku, nie je to nedopatrenie, ani stratenie sa v prepise.

Pane Anonym123,
pokud mne oči nemýlí, tak celý článek je o vlastnostech nabíječky.
O Leafu (přestože je na fotce) tam není jediná zmínka.
Asi tam připojili auto, které zrovna měli po ruce, bez nějakých postranních úmyslů. Víte snad z vlastní zkušenosti z našeho tisku, jak moc odpovídající jsou ilustrační fotografie.
Tuto nemilou vlastnost Leafu (přehřívání) není schopna ovlivnit žádná nabíječka jakékoliv konstrukce. Jde o zmetek už z výroby vozu.

Obrázek uživatele Anonym123

nehnevajte sa, vskutku je to na úrovni šmejdov - ak chceli ilustrovať, mali priložiť graf, nie automobil známy svojou vlastnosťou.
rovnako by som spamoval, ak by dali foto F500e, ktorý DC nabíjanie nemá ... :-(

Není tam náhodou stanoven emisní limit? Aby bylo jasno.

Měl jsem za to že je to o "čudlíku" a že "limit" je sice lepší filtr, nicméně se podle něj u nás nejede ?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je tam limit.
...Týká se to mimo jiné také hybridních vozidel, jejichž hodnota emisí CO2 je nižší než 50g/km...

Tedy spotřeba pod 2,1 l/100km. Klasický Prius nebo Auris to tedy nesplní.

Takže někteří majitelé KIA NIRO jásali předčasně :(
Měli si koupit Outlandera, ten to splňuje :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

NIRO PHEV má 29 G co2 na km, takže splní levou zadní. Hybrid bez nabíjení asi žádný co je na trhu. Outanader splní,ale jen o prsa ..

Ovšem nevím jestli si takovu značku dát dobrovolně na auto na dálnici v německu ve sportovním módu proháním oktávky TDI v kopcích se značkou EL by to bylo hustý ...

Předčasně tady jásal Vašek_ION, která ale "pouze" hybrida s CO2 ke 100g.
Nový Outlander splní více než o prsa:) má 41gCO2

Jen si tu značku dejte a prohánějte - dobře jim tak :))

Nebo Audi ... ta to splňuje taky ... jako :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pekny pocin, chvalim. Ale tuto EL znacku by som povolil iba cistym elektromobilom. Hybridom nie, to su v podstate rovnake spalovace ako obycajne diesle/benziny, akurat maju o trochu nizsie emisie/spotrebu. Mozno este plug-in hybridy by sa mohli povolit, tie dokazu 40-50km jazdit iba na elektrinu, pokial ich majitel poctivo nabija.

Inak v clanku je chyba, na Slovensku uz dotacie 5000 EUR nefunguju od 1.7.2018. Prave v case, ked sa konecne na trhu objavuju seriozne elektromobily s poriadnym dojazdom a slusnou cenou (e-Niro, Kona, na buduci rok Nissan Leaf 60kWh, Kia Soul 64kWh), tak dotacie skoncili a zatial sa neplanuju nove, co povazujem za fail. Takisto aj to, ze na Teslu sa dotacie nikdy nevztahovali, co je nepochopitelne, ked vo vsetkych ostatnych krajinach sa na ne dotacie dali uplatnit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přesně, hybridy jsou jen předraženosti pro blbečky, co teď třeba s Toytou Prius musí snad všichni do servisu kvůli nalezenému závažnému riziku :)

Kdo chce kam, pomožme mu tam, dobře jim tak, těm složitým a nesmyslným "hybridům" :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Proc predrazenosti? Osobne planuju nakup priusi v hybridu - cena odpovida konkurecnim autum v nafte, jako bonus ma toyota "automat". Spotreba velmi dobra (srovnatelna s naftakem). Pohonny system velmi "blbuvzdory" a dle zkusenosti prakticky nerozbitny (tj nebudu se bat ze manzelka oddela spojku nebo prevodovku). Auto tiche, na pohodovou jizdu idealni (na druhou stranu pro ostrejsi jizdu je ten hybrid blby svym projevem, ale ostrou jizdu neprovozuju...).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

omyl, horší jak nafťák, a to ještě s polovičným výkonem a lehčí konstrukcí a menším prostorem. Můžu ujet až 1400 km na jednu nádrž, což se už také stalo 2x na dovolené, navíc 180 koní, o nákladech na servis ani nemluvě ;)

však říkám, opravdu auto ne pro chytré lidi:
"Toyota svolává do servisů přes milion hybridů. Hrozí zkrat a požár!"

Užij si to směšné vozítko :)

To musíte mít hodně načipované...
Níže jste uváděl 1.8 a 81kW...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

lžeš, toto jsem nikde nuváděl, obě čísla jsou vylhaná, Láďo, tobě se se tu nemůže věřit :)
Kdyžtak dej odkaz, díky :)

Stačilo popojet několik příspěvků níže...
http://www.hybrid.cz/elektromobily-hybridy-budou-v-cesku-mit-vlastni-registracni-znacky-dalnice-zdarma#comment-157407
...ale vidím tam Anonima a přišlo mi to ze stejného soudku...

jenjo, veřejně se Vám omlouvám.

Přesto se zeptám ať je jasno - jakou motorizaci máte?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

prosím o odpověď včem je dražší servis hybridů od Toyoty oproti nafťákům ?, svolávací akce mají všichni a zatím nikomu nic nehořelo. Navíc všichni na servis nemusí, netýká se to všech hybridů Toyota. Dojezd jestli 900 km nebo 1400 je fakt podstatné vzlášť v dnešní síti čerp. stanic a neznám nikoho normálního kdo by nechtěl po ujetí 300 - 400 km zastavit a dát si pauzu. Nejlepší když zde moralizuje a pomlouvá hybrid ten kdo si vozí zadek v naftě :-).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Další, co nechápe současný svět, citace: "A proč myslíte, že jsou dnes auta tak levná?" Po roce 2000. "Protože pak to zpět a ještě více získáme na servisech."

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a co tato Vaše věta má společného s náklady na servis např. současná Toyota Auris TS HSD a Skoda Octavia 2,0 TDI, ptal jsem se na to přoč je hybrid podle Vás dražší a ne na názor, že auta vyrobená po roce 2000 jsou méně kvalitní :-). Opravdu já zde neporovnám a nehodlám porodnávat 20 let staré auto s aktuální produkcí. Já svět docela chápu a žiji přítomností, což jak vidím se o Vašem myšlení říci nedá, buď se utápíte v tom, že je skvělé mít 20 let starý diesel nebo "slintat" na novou Teslou co v ČR nikdo neviděl.

Obrázek uživatele Anonym123

neviem čísla, ale zo skúsenosti priložím vtip o škodovke - oprava 101Kčs - 1Kčs za otočenie čudlíkom, 100 Kčs vedieť ktorým. sumy z roku 1975.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Až na to, že starší auta mají opravy méně časté oproti novým, předraženým parodiím, tedy na servisech krom Tesly dnes na nich nikdo nikdy neušetří. Nová auta jsou obecně šmejdi. Je tu ještě spousta lidí, co neznají svět, asi jim bude kolem 14 let :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hele, vybal na rovinu, že se jedná pouze o AUTA od VW, žejo? Netýká se to starých Italů, Francouzů a Fordu, přece, nebo jo?
:-D

Staré auta stojí méně často v servisech? Jo, to můžeš vyprávět u vás doma, jak jsou všichni lidi blbí a kupujou nová auta a stojí v servisech, namísto, aby si koupili kvalitní starší produkci a vesele jezdili
:-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

:-D
Jj, koupím si na popojíždění do města nafťák, protože nechci, aby mě jakýsi anonym označil pojmem blbeček? Já budu raději čadit pod okny svým hybridem od Toyoty - smradu ze spálené nafty mám dost od souseda.
:-D

A hybrida od Toyoty si za ušetřené peníze užívám už teď, nemusím vyřizovat půjčku na Teslu M3...
A ty si teď jdi užívat svou Teslu 3, ty letadlo!
:-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

chápu, že neumíš počítat a nechápeš, že jen do města musí být vždy nové auto. Do města by si ti chytřejší koupili kvalitní ojetinu na plyn, ale dát min. 2x tolik za nový hybrid, to může opravdu jen bl...., tedy ty. Kdo ušetří víc, ten kdo zaplatí víc dle tvé logiky kvůli podřadnému autu jen do města? :-D

máš "úžasný" mozek :)

Obrázek uživatele spetak

Nešetři Blbečky !!!!

---

Už jen EV, najeto 125 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

:-D
Máš smůlu, že já už jsem si ojetinama prošel a vidím je okolo sebe, v jakém jsou stavu, pokud jezdí. Vím, jak se s takovýma ojetinama jezdí
:-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

blbeček tu říká, že uvádím, že nafťák je do města :-D

Víš, ti s normální inteligencí a vyšší si koupí třeba ojetinu na plyn za zlomek ceny (cca do 300 tis. Kč). Ti blbečci si koupí do města hybrid za milión ? :-D

Krásně jsi ukázal svou inteligenci :)

Obrázek uživatele spetak

Ááááá a opět je tu jenjovo kastování homo sapiens. Jsi vážně nadčlověk. Už o tom nikdo nepochybuje !!!

---

Už jen EV, najeto 125 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A necouvej...
Tvrdil jsi, že blbečci kupují Tojotu a ty, letadlo, raději místo toho kupuješ TM3. Tak tady necouvej a neobhajuj naftu na dálnice. Vysvětluj, že si mají všichni kupovat Teslu namísto hybridů.
:-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Řekl jsi všechny hybridy, milé letadlo, neomezil jsi svůj výplod na dálniční hybridy :-D
Já jsem si užil plynového hybrida ažaž - 20 letý starý pekáč za 35.000. Teď mám Toyotu pro blbečky za 280 tisíc. :-) A raději si připlatím za legální možnost parkovat i v krytých garážích bez buzerace, novější elektroinstalaci a bezproblémovost chodu - ne teoretickou bezproblémovost plynu. V praxi jsem si ověřil, jak je to s dostupností schopných servisů LPG. Teď si teprve užívám mobility - já blbeček nejezdím poservisech :-)

Který hybrid pro blbečky od Tojoty stojí milión, ty letadlo?
:-D

Nepoužíval bych tak silné pojmenování. Možná zde mají většinu. :)

Obrázek uživatele spetak

To půjde těžko. Nevšiml sis ještě, že “blbeček” je jenjovo nejoblíbenější slovo?
Má lidi dost přesně rozdělený. Na blbečky a sebe.

---

Už jen EV, najeto 125 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale vždyť těch blbečků je strašně málo, naštěstí. Ti chytřejší už teď hromadně kupují Tesly M3. Nevím, proč říkáš "má je rozdělený, jako že mám více kategorií. O tom nic nevím, asi máš problémy s matikou či s psaným textem :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To by mě zajímalo kolik je v ČR aktuálně majitelů Tesly M3. ;-) A nemusí být chytřejší, můžou být klidně úplně blbý.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ti blbí (navíc neumí gramtiku) ještě ani neví, že M3 se v ČR neprodává, ale už nyní mají rezervace, tedy nákup bude jistý, což zasahuje prodeje i ostatních automobilek :)

Ti hloupější si navíc myslí, že si lidé kupují auta každý rok, tedy na M3 nemá smysl čekat pár měsíců :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zbytečně odsuzujete hybridy. Jezdím s toyotou auris a po 150tis. km jsem s autem velice spokojený - náklady pouze na pravidelný servis, auto bez problémů, spotřeba 5-6 litrů dlouhodobě. Neřeším palivo v zimě, automat neškube a pořizovací cena i s maximální výbavou (bezklíčové startování, parkovací asistent, led světla, automatická dálková světla a stěrače, brzdový asistent) hluboko pod úrovní škody octavia.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já mám nehybrida, tedy klasický spalovač a spotřebu mám taky mezi 5-6 litry /100 km dlouhodobě. Tak k čemu hybrid ?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Rozhodně souhlasím s pánem ze slovenska. Hybridy nemají nárok na extra SPZ. Jinak pro Vaši informaci mám Kiu Soul EV a škodu octavia tdi a mám u ní dlouhodobou spotřebu 4,9 l. Soula používám na jízdy po republice a škodu na cestování po evropě.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jaky motor mate v te oktavce? Spotreba je vypoctena nebo odectena z palubniho pocitace? dekuji za info

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

mám 1,9 tdi 81 kW

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo, ale sehnat tuto motorizací je nadlidský úkol. Na trhu není žádný pěkný kus a novější už jezdí za těch 5-6 jako hybrid. Taky mám mimo LPG Octavii 1.9 66kw, dlouhodobá spotřeba je 4,6l/100, ale další bude určitě buďto hybrid nebo elektrika. LPG Máme do města a diesel na delší trasy a dovolenou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

rok výroby ?

Obrázek uživatele Jan Horčík

Díky, doplnili jsme.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Vasek e-UP

ja jsem spokojen kdyz to bude i pro Niro, diky Czesko,;)

.

Niro má spůlu... ;)
Nesplňuje limit.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil