Elektromobily a hybridy budou v Česku mít vlastní registrační značky a dálnice zdarma

Jan Horčík - 08 Říjen 2018

O speciální registrační značky začínající písmeny EL si budou moct zažádat majitelé elektromobilů, hybridů či vodíkových aut.elektromobil Hyundai Ioniq Electric

V letošním roce se v Česku zatím do konce září prodalo 469 elektromobilů. Proti minulému roku je to nárůst víc než o polovinu.
foto: Hyundai

Díky nedávno schválené novele silničního zákona budou moct čeští majitelé elektromobilů, hybridů, plug-in hybridů a potažmo i vodíkových aut zažádat o speciální registrační značku. Uvažovalo se, že bude zelená, nakonec ale skončilo jen u klasické bílé a začínající písmeny "EL".

Vydání značky by mělo být zdarma. Žádat o ně bude možné od dubna příštího roku. Podle ministerstva dopravy se v budoucnu počítá s tím, že elektromobilistům budou odpuštěny dálniční poplatky a dostanou možnost využívat vyhrazené pruhy.

Ministerstvo by tím nejspíš alespoň částečně chtělo vykompenzovat chybějící finanční podporu nákupu elektrických aut pro jednotlivce. O té se v Česku už řadu let polemizuje, zatímco ve většině evropských zemí lze získat dotaci kolem až 5000 eur. Včetně například Slovenska (oprava: dotace zde skončily k 1.7.2018), Rumunska a dalších zemí.

iRozhlas.cz, MD
Zpět na HybridPřidat komentář

Dálnice zdarma nebudou, ani dotace pro soukromé osoby. Minimálně do té doby, než se přidají výrobci elektromobilů s druhou polovinou dotace, viz Německo, 2tis Eur výrobce, 2tis Eur stát.Zatím tu dohodu blokují výrobci.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na úvodním obrázku krásná Hyundai Ioniq :) Ano ceny elektrovozů jsou ještě poměrně drahé, ale s přibývajícími elektroautami ta cena bude pozvolna klesat. Já si ještě nějaký ten rok počkám a pak pudu do Kony nebo Ioniqa.

Obrázek uživatele Radovan

Nečekejte a jděte do ojetého Iona nebo Fiatu 500e. Tím si to čekání na pokles cen velkých vozů zpříjemníte. A možná zjistíte, že ani ten velký na těch pár dlouhých cest ročně nepotřebujete.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele ePavel

Skoda ze to nebude ta zelena znacka. Vozy s EL na zacatku tu bezne jezdi treba Polaci.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele ePavel

Skoda ze to nebude ta zelena znacka. Vozy s EL na zacatku tu bezne jezdi treba Polaci.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Nevím, ale článek je evidentně zavádějící.
Říká, že elektromobily budou mít svoji značku a tak si někteří domýšlí, že
- každý elektromobil ji bude mít
- že na základě toho se bude řešit parkování zdarma, mýtné atd.

Nic takového snad ale v článku není. To je jen spekulace a přesně z reakcí je vidět, že by to bylo i těžko vymahatelné. Podle mě to bude jen označení, které nedává smysl a někdo si ho prosadil kvůli něčemu.
Jen mě nenapadá kvůli čemu :-).

Jinak všichni kteří tady diskutují o cenách.
Tak mám jednu vlastní zkušenost. Máme dvě auta jako rodina klasicky jedno větší a jedno menší. Menší auto nám dosloužilo a místo něj jsme koupili sice nové ale stejně velké auto a stálo 200 000 tisíc a žere kolem 6 litrů na 100. To je pěkné ale furt je to hodně. Za stejnou cenu bychom měli 5 let starý c-zero. Díky kterému bychom šetřili ihned na palivu. Bohužel nabídka přišla o pár měsíců později než jsme ho koupili.

Takže ano nový ev se nevyplatí, ale již 5 let starý je ekonomicky výhodný. A ihned říkám. 5 let starý c-zero bude stále dost kvalitní na to, aby vydržel dalších 10 let. Takže řeči typu, že to není nové a tomu nevydrží baterie atd. jsou mimo mísu.
A hlavně i starý c-zero je lepší vozítko do města než jakýkoli podobný spalovák. To co máme za 200 hadrů je fakt hrůza, třese se to, motor hučí jak porouchaná cirkulárka, atd. A to je to nové. C-zero, je tiché, má elektrické ovládání a další vymožnosti, které kraksny za 200 000 nikdy mít nebudou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Díky za komentář od člověka který jedná rozumně. Politování za časový posun poptávky oproti nabídce.

Obrázek uživatele ozana

To musí být pořádný hypercar za 200 milionů ;-)))

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Dik, chybicka se vloudila :-)
Bohužel už mi to nejde opravit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Off: Právě jsem nakoupil akcie Tesly po 250 USD za kus...

A teď se můžeš modlit ;-)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Proč modlit? Někdo hraje na automatech, někdo investuje do akcií Tesly. To druhé je smysluplnější.

No přece aby to nekleslo po 250 $ logicky ;)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

youtube.com/watch?v=6y_mSngtSQs

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bitcoin za 10000 USD taky vypadal ještě nedávno jako dobrá koupě.

A to bylo kdy?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Koncem roku 2017

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Byl na 20 000usd,ale to ho clovek nesmi kupovat na vrcholu.Ale kdyz stal napr. 200usd.

A to poznáš jak že je zrovna na vrcholu? Možna tak druhej den když to sletí dolů ale to už je pozdě :)))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dow klesne o více než 120 bodů protože obavy z nárůstu sazeb na Wall Street přetrvávají

marketwatch.com/story/dow-drops-more-than-120-points-at-the-open-as-fears-about-surging-rates-on-wall-street-persist-2018-10-08

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja nevim proc ma porad nekdo problemy s Toyotou a hybridem .... z vlastni zkusenosti musim rict sama +. Ono staci umet pocitat, nove auto kupuju co 5let a uz jsem si ten pruzkum trhnu nejednou delal. A tak by me zajimalo jake auto (stejna velikost a vybava a spotreba) koupite za cenu nove Toyoty Auris TS ve vybave Exucutive???
Jen pro info cena za kterou jsem Toyota Auris TS hybrid Exucutive+barva bila perlet byla 554tis vc DPH
Jizda 90 mesto 10 mimo
mesto jedime za 4,2l/100
dalnice 130 na tempomat 5,0l/100,-
najeto 31000,- za 1,5 roku
servisni naklady po 15000km 2400,-
servisni naklady po 30000km 4300,-
Tak jsem zvedav na vase reakce

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kupuješ-li každých 5 let nové auto, jsou náklady na palivo zanedbatelná položka v celkových nákladech (amortizace, úroky, pojištění).
Pokud tě auto stojí třeba 6kč/km, je irelevantní počítat, jestli tě palivo na kilometr vyjde na 2kč nebo korunu pade.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja ani mnoho dalsich lidi si uz smradlavy vergl nekoupi (aspon ne dobrovolne). Strohe, ale pravdive. Ono si to staci spocitat - kazdy mame asi jiny pripad uziti, ze.

Najeto 25tis km za 4,1 mesic presne.
servisni naklady po 15tis - 0,-
servisni naklady po 25tis - 0,-
predpokladane servisni naklady po 30tis - 0,-
predpokladane servisni naklady po 60tis - 0,-
predpokladane servisni naklady po 80tis - 0,-

cena paliva 0,- (v cene vozu)

(co jsem tim chtel rici? Asi stejne NIC jako Vy).
Tak jsem zvedav na Vasi reakci.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

cena paliva v ceně vozu, hodně zavádějící tvrzení pro toto srovnání nákladů. Ona Vám Tesla platí nabíjení doma před domem, nebo všechny veřejné nabíjecí místa máte zdarma ?. Kolik je v ČR těch SC nabíječek kde to má Tesla zdarma ? Vůbec bych moc netahal ekonomiku provozu do srovnání hybridu s EV, pro většinu bude hybrid na provoz ( pořízení, amortizace a tankování ) levnější. Jelikož když srovnáme pořizovací náklady ve stejné třídě na EV a hybrid tak tam bude rozdíl klidně 400 - 500 tis, to se v nižší ceně paliva u EV skoro nikomu nevyplatí. Pro mne to sice není o porovnávání cen a pro koupi EV mám zcela jiné důvody, ale ekonomičnost EV oproti hybridům není opravdu argument.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zase reakce na něco jiného než sem se ptal :D
Moje otázka byla jestli je možné koupit za podobně peníze nové, stejne velké a vybavené a uposrne auto! A čekal jsem argumenty ale zatím nepadl ani jeden...

Takže argumenty žádné... jen nesmysl podle kterého mate areálů s cenou minimálně 2mega a když bych to rozpocital jako někdo dole a počítal s najezdem jako u mne tak to mate za 10kc/km kdyby byla cena auta 2mega a po 5 letech zustatkova cena 1mega a žádných dalších nákladech a to se opravdu vyplatí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Toyota je ok. ALe z meho pohledu ne kazdy chce mit pod haubnou takovou zdechlinu. Toyota neumi nabidnout v Cechach normalni motor-).Staci se podivat jake zoufale motory davaji do Landcruisera.177kobyl. Zaspali trochu dobu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo to je vec zvyku na to co ma auto delat kdyz chce clovek akcelerovat... vsichni co uz naky cas jezdime a byli jsme zvykl na manualni razeni a podrazovani a dale nastup turbo motoru kde to cloveka zatlaci do sedacky atd to tady hold neni a subjektne se zda ze to auto nejede to slycham porad ale clovek nesmi dat na tento dojem a musi i koukat na tachometr.
To je ma zkusenost a takrka vsech co to meli moznost ridit.... a je pravda ze to auto cloveka hodne vyklidni :DDD a zacne jezdit plynule a vklidu

Obrázek uživatele M.Krupka

Až si vyzkoušíte elektrické auto, bude Vám ta Toyota připadat hlučná, líná .... a strašná.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No jo, ale toyotu koupim za pul mega, nejlevnejsi za me teoreticky pouzitelna (ale vyrazne mensi nez auris) hyundai kona stoji 1 100 000....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No jo, ale CRT televize je taky mnohem levnější a použitelná Dávají tam úplně stejné televizní pořady. Dnes CRT televizi lidé prodávají za 100Kč, leckdy ji dávají za odvoz.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kupovat elektromobil v dnesni dobe je ekonomicky nesmysl.Zatim jsou tyto auta draha, az cena klesne o cca 30% dolu, tak proc ne.

Obrázek uživatele Radovan

V dubnu 2017 jsme zakoupili nový elektrický Peugeot Ion za 439 tisíc Kč s DPH. Kdybychom 67 tisíc km, které dnes máme najety, ujeli naším bývalým benzínovým Citroenem Berlingo s průměrnou spotřebou 8 L/100 km, tak při ceně 1 litru +-30,- Kč by jen palivo stálo 160.800,- Kč. My jsme ale zaplatili jen 6.915,10 Kč, 23x méně……
V květnu 2016 jsme si proto koupili další Peugeot Ion, manželce. 3 roky jetý, 14 tis. km za 280 tis. Kč (včetně sady zimních pneu a nezávislého topení Webasto). Dnes má najeto dalších 25 tis. km. Úspora jen na palivu je 60.000,- Kč. Celkem oba 220.800,- Kč. Spalováky jsme postupně prodali za 80 a 50 tisíc. Tím jsme na 350.800,- a nákup druhého elektromobilu se nám už provozem a prodejem spalováků nejen zaplatil, ale ještě jsme v plusu 70 tisíc Kč. Už jezdíme jen elektricky…..

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To vám Lojza nespolkne :-) On baští jenom ropu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jo usetril pekne,koupi si malou jebku za 439litru, kterou ve spalovaku muze koupit do 200tkc a jeste se chlubi jak usetril.
Samej inzenyr tady boha jeho. Pri najetych 180 000km hrubym odhadem se dejme tomu srovna nakupni cena +servis aut a pohonne hmoty u obou aut.A to pocitam ze elektrinu bude pan mit zadarmo o cemz pochybuji. Ale hlavne usetri-) . Po 200t km auto bude na pokraji smrti.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nerozčiluj se, bo ti praskne žilka. Ať si každý koupí, na co má a co se mu líbí.

Obrázek uživatele Radovan

Lojza ještě nepřišel na to, že to není jenom o přímých penězích, ale taky o tichu, čistém vzduchu, zážitku z jízdy a nulových vibracích. Takže já budu mít podle něj drahou jebku, dokonce dvakrát, co se ovšem už jedna zcela zaplatila, kdežto Lojza si pořídí pořádný traktor. Myšleno dýzlák s obsahem jako kráva, co když to vosolí, tak kravál přes 5 ulic a dým jak z lokomotivy. Každej jsme nějakej....

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jo nejvice to osolim az budete stat za mnou, to budu mit nejvetsi radost-) Ted vazne mit zazitek z jizdu v aute o velikosti nakupni tasky za mego. To je krasny zazitek.sednete si nekdy treba do Lexuse,Audi,Mercedesa vyssich rad at muzete mluvit o zazitku z jizdu.Az vas nekdo nedejboze trefi ve 100km rychlosti jako me v teto kraksne za mego, tak uz si tady povidat nebudeme.Nic zleho vam samozrejme nepreji.

Lojzo lojzoty si fakt vocas- me to auto jak ty rikas vyssi tridy za 2,5 mio stoji v garazi a div se jezdim uz 3 tydny radsi tou nakupni taskou - ale to ty pochopit nemuzes jelikoz si v ni nejel nikdy vid :-):-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

si s ni klidne jezdi. Jen tady netvrd, jak je to EKONOMICKY vyhodne jezdit EV, o tom byla puvodni debata. To samozrejme neni pravda. Ekonomicky vyhodne jezdit na EV je, pokud nepocitas vstupni naklad na auto. Vy vsichni pocitate kolik usterite na palivo,ale jaksi kupni cena EV vas nezajima. O zivotnim prostredi atd. nebyla rec.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Lojzíku ty jsi ekonom jak poleno, měl by sis jaksi uvědomit, že drtivá většina českých majitelů EV aut jsou velmi movití ekologicky smýšlející lidé a oni mají moc dobře spočítané jak je ekonomicky výhodné jezdit EV, a ty tvoje argumenty, že si můžou koupit citigo a budou jezdit levněji jsou jak z mateřské školky, je otázka jestli ty osobně taky dostaneš rozum ale vzhledem k tomu že nabízíš svezení zdarma v AUDI Q7 tak o tom silně pochybuji :-))))))
ale třeba se někdo chytne, pro lidi typu Michelin, Spetak, Martin i3 a mnoho dalších bude svezení v dieslovém AUDI Q7 a Lojzíkem za volantem určitě neodolatelným zážitkem, něco jako Ježížek pro malé děti :-))))))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je mu uplne jedno kdo co je.Ja jsem reagoval na tvrzeni ze ev auto se ekonomicky vyplati.Ja tvrdim ze se vyplati pri najezdu cca 180000km a vice.vse ostatni neres o tom byla puvodni diskuze.Diskuze se stocila kvuli zelenym hlavam jinam.Protoze nemaji argument na toto tvrzeni vyvratit.Tak vymysli nesmysly jako Mr Svarc co pise podobne voloviny navratnost ev vozu do 2 let.Chapu bere drogy.Tak ho omlouvam

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Lujzu nepřesvědčíte. On si koupí elektrovehikl jedině tehdy, když mu EU zakáže, s tou jeho dymovnicí, výjezd z garáže :)
Na některý bude platit jedině to.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jo,jo libi se mi jak mensina by rada diktovala podminky vetsine.
To je co z vas cisi. Proto ta zelena chatra u nas je nevolitelna zaplatpanbuh.

Obrázek uživatele Radovan

Dneska jsem to zažil nejméně 5x, že na ulici jezdilo auto, co nemohlo díky kouřivosti projít STK jinak, než brutálním úplatkem. Paradoxně ale jezdit o víkendu znamená potkat takových kraksen řádově více. Lexus, Audi ani Mercedes na Teslu nemá. Osobně vyzkoušeno. Mně nikdo netrefí, k tomu mám elektromobil, abych krizovce ujel. Kdysi jsem brzdil a uhýbal, dnes se prosmýknu. To by musel být snad jedině čelní střet a nemohlo by být kam uhnout. Jinak Ion má 4 hvězdičky z 5, co se bezpečnosti týče a 6 airbagů. i3 je na tom ještě lépe. Jak z hlediska ochrany, tak rychlosti a zrychlení.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano to souhlasim :)
mam prikleple i dotace na nakup EV mel jsem zapujceny na vikend:
Nissan Leaf ten novej model svezeni ok nabijeni problem! dojezd no snad s tou veci baterkou cena 990tis
Nissan EV200 no to snad ani nebudu psat dojezd zadny a cena 960tis
Hyundai ioniq velice prekvapil nabijeni ok dojezd horsi jak nissan cena 890tis
cekal jsem na Konu zatim se nepodarilo domluvit zapujcku ale cena 1 090 000 a to je 2x tolik co za spalovak !!! a to uz je trochu mimo nehlede na to, za kolik se to bude po 5 letech prodavat coz je velke neznama

Tesla 3 nikdo nevi kdy ....

a pristi rok v unoru nastane otazka co tedy koupit ??? dalsi auto bude mit 5 let

V novém LEAFU jsem nejezdil - v čem je lepší než IONIQ?

Jinak pěkné srovnání. V zásadě je to tak jak píšete. I kdyby člověk chtěl elektrické auto, tak nové s rozumným dojezdem ještě není. To přijde až s nástupem Tesla 3 a to si ještě počkáme.

Když se pohybujete v řádech kolem 1 mil kč, tak bych se podíval i po Volkswagen e-golf a nebo BMW i3. Všechny by měli s větší baterií ujet dostatečný počet km.

Jen nerozumím vaší poznámce u několika auta, že je problém s nabíjením. Co tím přesně máte na mysli?

Nevím jak se budou elektriky prodávat po 5 letech, ale v současnosti platí, že elektrické auto po 5 letech má mnohem vyšší cenu než podobný spalovák.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla 3 za mega nebude to je jen zbožné praní můj odhad je ze u nás bude za cca 1,3 a víš pokud to teda Tesla ustoji a dostane se i na Evropu. Mám kolem sebe par lidi co mají složenou záloha na 3 a už to čekání vzdali a ani se jim nediviĺm a koupili co je na trhu. Pokud to s Teslou půjde ke dnů což bych nerad a musel by do ni někdo vstoupit tak jen doufám ze to nebude vw ...

To je k tomu golfu... auto od vw opravdu už ne
Bmw i3 je proste malé auto proti srovnavane Toyotě Auris TS

A je to o tom operačním raidusu hybrida člověk nemusí přemýšlet nad tím kudy a kdy a kam pojede, proste potřebuje a hned.
Nabíjení Leafu, když sem to měl na vikend a jezdili sme po republice a při 3 rychlonabjeni se čas protáhl tak to ve mne nebudi moc přesvědčeni ze když někam na čas pojedu tak nebudu muset vyjizdet o 5 hodin dřív abych dojel na čas a to i kdyby to mělo být jednou ročně. Proste to člověka otravuje myslet na takové věci když člověk musí denně řešit spousty důležitých věci a ještě k tomu řešit tohle a za ty peníze ....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tady ti zelene hlavy budou tvrdit, jak se ekonomicky vyplaci tyto EV auta oproti spalovaku, ktery stoji pulku a stejne je nepresvedcis. Hazeni hrachu na zed-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mě ušetří jen 150000kč ročně. Nechápu jak jsem si mohl ten elektrickej vergl koupit. Takovou pitomost už bych znovu určitě neudělal. No bohužel udělal jsem to nyní znovu, koupil jsem ho manželce ta ušetří jen 80000kč ročně. Jsem prostě pitomec nepoučitelnej.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A cena a typ auta, at je rovnice kompletni?at se mohu dal bavit k tematu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jo a jeste napis co sis koupil,at se pobavim.Nakupni tasku za mego.Bavim se o autech ne priblizovadlech.Kdyz nerozumis autum,kup si kolobezku.

Obrázek uživatele Radovan

Pokud považujete elektromobily za mega, tedy milion, za nákupní tašku, tak asi jezdíte kamionem. Ano, BMW i3 stojí tyhle peníze, ale tam platíte za BMW. eGolf je pouze předražený. Ostatní Ioniq, Soul, Leaf, Kona .... rozhodně nejsou nákupní tašky. To je až snad nesmyslně drahý Zoe a o něco levnější eUP.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takze ti prijde kdyz i3 bmw stoji v lepsi vybave shodne napr. bmw 5 s motorem 184bobyl benzin jako stejne kvalitni "jezdeni".Kona,Soul apod jsou predrazene popelnice, jejich spalovaky stoji o cca 70% dle vybavy mene. Tudiz zadne takove EV auto se v soucasne z ekonomickeho hlediska nevyplati. Pokud tady nekdo pise, ze ano tak by mel navstivit Bohnice a vzit si par leku.EV se vyplati,ale az pri statisicovych najezdech. Tam se tepve srovna vstupni investice do obou aut a zacne logicky prevazovat vyhoda Ev auta, pokud mu ovsem za ty ujete km neklesne kapacita baterie ci rovnou neklekne.Vyrobci EV aut moc dobre vi, proc nedavaji zaruku na baterie napr, na 400 000km.-)Nejsou idioti.Az ceny EV aut klesnou na normalni uroven, rad si EV auto sam koupim.Zatim je to blbost.

Obrázek uživatele Radovan

Chcete malosériově vyráběný vůz s novým pohonem, budete si muset připlatit. o tom to je.

Kia Soul začíná spalovací na 394.980,- Kč, Soul EV elektrický na 869.980,- Kč. Takže už startovací cena není Vašich o 70% méně, ale o zhruba polovinu. A to ještě u spalovací verze dává Kia automatickou slevu 20.000,- Kč, aby spalovák lidem vnutila. Což jsou pro elektro více než 3 roky vlastnictví čipu ČEZu. Rozdíl je tedy 475.000,- Kč. A to jsme nezapočítali fakt, že EV je v plné výbavě, kdy vybavenější verze SPORT, opět s automatickou slevou 20 tisíc, začíná na 574.980,- Kč. Zde už je rozdíl jen 295.000,- Kč. Dvoubarevný design, který má elektro automaticky, přijde na +17 tisíc. Takže 591.980,- Kč a rozdíl jen 278 tisíc, před automatickou slevou jen 258 tisíc. Jinými slovy srovnatelný spalovák stojí o třetinu méně, ne o 70%.
Pokud pomineme benefity ticha, čistého vzduchu, nulových vibrací a elektrické jízdy vůbec, pak při úspoře jen na palivu se ceny vyrovnají při 123 tis. km, pro průměrného občana s 20 tis. km ročně po 6 letech. Jinými slovy pořád platí, že pokud se Vám u EV podaří srazit pořizovací cenu, pak se jeho nákup vrací na úsporách daleko dříve. A samozřejmě s větším nájezdem taky. A o baterii se nebojte, Kia dává záruku 7 let.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

On tady pan Lojza taky trochu nechápe že třeba u mě to bylo taky o tom že mě EV zajímají a i3 nejvíc.
A radši si koupím fakt i3 než BMW 5 .

Jojo 200tis ročne za naftu oproti 15tis za elektřinu - to se nevyplatí určitě :-):-):-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hm dle nicku mas I3 tedy mestske prditko za mego.Podobnou sragoru na dehet ci benal koupis za 400litru. A ted hlavne, ze usetris.Boha jeho jeden vetsi osel nez druhy.

Tady je vidět zase cechacek kterej o tom ví hovno a ani v tom neseděl ani nejel.
Osel jseš tady jedině ty , neznáš souvislosti atd, ono totiž všichi si nechtěj a ani nemůžou kupovat sragory v benálu za 300 tis víš , argument že jsem si mohl koupi Fabku je směšnej. Já tady pouze srovnávám náklady který jsem doted měl a kterým budu mít teď.Lojzo

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Samozrejme srovnavej naklady,ale potom nemotej jablka s hruskama.Ja o fabce nic nepsal. Za 400litru muzes koupit i jine spalovaci auto.
Tak mi napis, jak si usetril 200litru rocne kdyz mas v zakladu i3 za mego, ja si koupim za 400litru golfa.Co zere 5liru nafty.
Navic sam sebe popiras nize v textu, ale to necham byt.
Nebudu se bavit o tom, ze mi daji ve VW slevu 15% na potkani a ze napr. i ten Golg je o tridu vetsi auto. Nez splatis elektrinou ten rozdil mezi 2 auty,tak se ti tve auto rozpadne nebo baterky pujdou do haje.Normalni ekonomicky uvazujici clovek toto chape, zelena hlava ne.Ta budou porad mlit svou.

Obrázek uživatele M.Krupka

Golf za 400litrů co jezdí za 5litrů nafty nebude novým vozem. Rozhodně nebude podobně tichým a vykonným vozem.
Pokud porovnavat i3 tak s Golfem GTI nebo GTE. Pak už budete na podobném výkonu a hodně podobné ceně. Prvních 100tis.km a je finanční rozdíl v neprospěch Golfu.
Takhle by se dala porovnat Dacie za 200tis. vs tvůj Golf za 400. Dacie v benzínu bude mít o jeden litr vyšší spotřebu a tu nikdy v rozdílné ceně vozu neprojedeš.
No a pak si vyber:-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

dobre ted to bude golf za 400litru co jezdi za 5litru benzinu 110koni.Zrychleni je o cca 3 sekundy horsi za tuto cenu. Je usmevne ze pisete o vykonnem vozu,ale rychlost mate omezenou na 160km/h.To mi moc sportovni neni.To jsem jezdil kdysi jeste s favoritem koupenym v mototechne,asi tak k vasemu vykonu nebo spise max. rychlosti.Nemluvim o tom, ze kdyz jdete kupovat VW dostanete slevu 15% kdekoliv na pockani a to se rici asi o i3 neda.

To fakt nema cenu vysvetlovat - proste jsem mel nejakej vozovej park a nebavilo me platit 200 tis rocne za phm staci? Nemotej sem ze si muzu koupit golfa - to bych mohl napsat ze si muzu koupit davcii .
A minochodem- bez si sednout do I3 a zjistit ze golf fakt neni vetsi a taky ze to nejede vubec :-) :-) :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tedy se ti nechtelo platit 200t rocne za PHM,tak si vysolil za nakupni tasku rovnou milion.Dekuji za vysvetleni. Uz chapu ekonomiku a vyhodnost provozu EV.Z vas maji prodejci aut radost, jen tak dale,kvuli takovym jako vy, snad casem EV auta pujdou s cenou dolu.
Samozrejme golf je vetsi,jak rozvorem i delkou vozu.To same vnitrek vozu vepredu i vzadu je golf vetsi. Timto s vami koncim. Vest hovor s demagogem je ztrata casu.Toto jsou jednoduse overitelna fakta.
Ano golf za 400t nejede, oproti i3. Ale golf ma neco jako gti,ktere jede trochu jinak. A porad je o 300-400litru levnejsi nez vase I3-)

Nekvetsi problem asi bude ze sem vysolil ten milion vid - i kdyz aby se ti lepe spalo tak to bylo jen 850tis.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jo to bude ten problem boha jeho.Mam BMW 740d x drive nebo Q7 mohu ti svest jestli chces.Audi stala 1 766 000 po 19% sleve jen pro info.Pindiky jsme si pomerili,tak vem si prasek a sup do postele.

To ty si psal že sem si musel koupit tašku za milion a mě fakt nezajímá čím jezdíš a fakt v audi svézt nechci - já radši GLE coupe co mě stojí v garáží lojzíku - ale ted opravdu jen stojí protože na ježdění mám tu nákupní tašku ale jednou k tomu třeba taky dospěješ.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Lojzík si dá i klidně noční závod z Prahy do Plzně :-)))))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Psal jste , ze vam zavidim jezdeni v aute za milion. Kdyz budu chtit, tak si takovych nakupnich tasek do tydne koupim 5,ale to bych musel asi fetovat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Lojzíku proč bys musel fetovat? ono stačí když začneš vyťukávat písmenka na klávesnici :-))))) to tě prozradí dokonale a jsi nahý jak batole (včetně toho rozumu)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo za to ty si uplnej Enstein.Vem si prasek a bez si lehnout.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jakym EV najedes pres 100 000 rocne? A kolik let v tom zaprahu vydrzi?

Trochu nerozumím asi - tohle je moje uspora při nájezdu cca 50 tis ročně které najedu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jezdil jste za 12 l/100 km nafty ? Čím jste jezdil ? Porsche Cayenne, Ford Transit ? Není moc "běžných aut" kde při 50 000 km ročně (což asi nebude jenom po městě) spotřebují palivo za 200 000 Kč.

MB GLE coupe + bmw 335i cabrio - staci?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to je dobré...
Ty náklady na palivo byste ušetřil, i kdybyste si místo i3 koupil řekněme Citigo, resp. to ušetření paliva a nákladů celkem nejde plně na vrub toho EV, ale proto, že jste prostě dvě auta (poměrně velká a žravá) vyměnil za jednu nákupní tašku v elektrice. To se nezlobte, ale to není fér srovnání. resp. ve vašem případě jste ušetřil, ale určitě to není vhodný příklad.

Taky bych ušetřil, kdybych svoje a manželky auto vyměnil za jedno EV. Akorát když jsem pryč, manželka by neměla čím jezdit a já bych na služebku namísto 5-6 hodin jel půl dne :-)

Pane bože další chytrolín, já tady opakuju že sem nechtěl a ani nemohl kupovat Citigo rozumíte tomu nebo ne? Nevím proč bych si kupoval citigo a nevím proč ho s ním srovnáváte,jel jste někdy v i3 ? Asi ne, je v ní víc místa než v mé bývalé 335i cabrio ale to fakt nemá cenu vysvětlovat někomu kdo to nechápe .
A nákupní taška v elektrice to slyším všude od ropáků ale já s ní odvezu 2 dospělí a 2 děti stejně pohodlně jako v nějakým supu nebo v čem a ještě skoro zadara a s hubou od ucha k uchu. A nemám jen EV ale stále mám GLe coupe které stojí v garáži - třeba se bude hodit 2x 3x do roka a nebo ho prodám.
Já jsem pouze napsal že ušetřím prostě tyhle phm za rok už je to jasné?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já rozumím, jenom říkám, že to není úplně typické nahradit dvě poměrně velká a rozdílná auta jedním menším autem a vydávat to za modelový příklad.

Že ušetříte náklady na PHM je úplně jasné, ale jak jsem napsal není to jenom přechodem na EV, je to přechodem ze dvou velkých aut na jedno menší auto, to je to gro.

A pravdu mají i ti lidi předtím, že ne každý si může koupit malé EV auto za mega a tedy radši dá přednost rodinnému auto za půl mega a ekonomicky to vyjde lépe.

Já EV fandím, jen prostě ještě nejsou pro každého.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Asi neviete citat s porozumenim. Marek pisal, ze GLE ma stale v garazi. Takze vymenil len jedno auto.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No to ano, ale ho nepoužívá. Takže ušetří na PHM, ale zase musí platit povinné ručení a ztrácí na hodnotě.

Obrázek uživatele Radovan

A nepoužívá ho zcela logicky, protože z druhé elektrického auta v rodině se díky užitku a levnému provozu stalo rázem první auto v rodině. Jak je tomu ostatně vždy. A taky se obratem zjistilo, kdy vlastně nestačí všemi vzývaný dojezd, 2x-3x do roka. Ale to nemá cenu vysvětlovat, to se musí zažít.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je hezké,
Ale pravdu mají i ti co říkají, že EV rozhodně není pro každého.
Já jezdím do práce 3x týdně 80km tam a 80km zpět (vždy je asi 60km dálnice). Plus ježdění po nákupech a podobně mi dá v součtu cca 200km. K tomu 2x rocně dovolená v zahraničí (lyže / moře) a víkendy po Cechách (kola).
Momentálně to jezdíme Toyotou Corolla, která si bere dlouhodobě 6,3 l / 100km. Stála mne nová 440,000.
Nabídněte mi EV, které tohle uspokojí nebude stát mega, vejdeme se v pohodě celá rodina a nebudu se muset stresovat jestli dojedu, nebo ne?

Obrázek uživatele Radovan

Takže to máme v 1 dni přes 160 km, je tedy nutné auto, co bez nabíjení (ale to se dá řešit určitě i v práci) dojede 200 km a více. Nissan Leaf 2.generace, Hyundai Ioniq, Kona atd.. Víkendy a moře neřeším, v místě je vždy zásuvka (pokud není veřejná, stačí se domluvit a příště už veřejná je) a po cestě rychlonabíječky. Čili stres není a rodina se vejde v pohodě.
Spotřeba průměrná Corolly, když budeme počítat jen 30,- Kč za litr, což už je dávno více, znamená 189,- Kč na 100 km jen za palivo. Takže týdně, pokud děláte práci 3 dny a je to po 200 km, 1.134,- Kč, ročně 52 týdnů (a dovolenou v práci nepočítám, protože zase na ni jedete autem) je to jen na palivu zaokrouhleno 59 tisíc. Nutný servis (olej, filtry a další) bude každý rok, najezdíte ročně přes 30 tisíc. Počítejme třeba 11 a jsme na 70 tisících ročně. Auto stálo nové 440, po 5 letech provozu je to už celkový náklad minimálně 790 tisíc a máte skoro neprodejnou spalovací plečku se 155 tisíci km nájezdu. Jak daleko je do pořizovací ceny okolo 800 tisíc, kde se pohybují výše uvedené vozy? Už moc ne, že?

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To sou pekne pocty ale hodilo by se napsat kolik bude stat nabijeni u rychlonabijecek a doma, porad tady pocitate benzin atd ale i to EV bude stat normalniho cloveka za nabijeni penize tak jako bude stat servis atd....
Tak pekne pro srovnani rozepiste kolik normalni clovek utrati za 155tis km jak pisete pokud bude dobijet 30% doma 30%rychlonabijeni 30% nelkde kde neni ryhlonabijeni ale musi se presto platit??

Obrázek uživatele Radovan

Nabíjení pomalé venku je zdarma. Obchody, práce, nákupní centra, radnice, restaurace.......
Nabíjení pomalé doma je zdarma. Díky tarifu D27d Elektromobilita, který dostanete když vlastníte nebo prokážete používání BEV, platíme za elektřinu stejně nebo méně, než když jsme žádné BEV neměli. Protože 1/3 dne máte celý dům za polovic. Ten tarif dostanete i na firmu, ale tady jen na konkrétní nabíjecí zásuvku......
Pokud jezdíte dále, máte buď BEV s delším dojezdem, abyste mohl nabíjet pomalu zdarma, nebo rovnou Teslu a máte doživotně supernabíjení na Superchargers zdarma (rychlonabíječka má 50 kW výkon, SC 125 kW). Nebo máte rychlonabíjení dnes za paušál +-500,- Kč měsíčně bez ohledu na odebrané množství u ČEZu, případně od 0,- do 10,- Kč/1 kWh u jiných sítí a soukromníků. Za skoro 5 let jsem u 2 BEV utratil zhruba 6 tisíc na 92 tis. ujetých km.
Ano, existují ještě jiné placené možnosti, ale je konkurence a tak je nevyužívám.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No pokud budete spolehat na zdrama v obchodech a aut na Ev bude vic tak to uz nebude zadarmo a neni to vsude ani ted zadarmo.. A ani doma to neni zadarmo sice mate specialni tarif ale zadarmo to proste neni to jsou normalni kecy
A pokud budete pouzivat verejne stanice tak kdyz se podivat na svuj ucet na evmapy.cz tak razem zjistite ze kdyz nabijite na rychlonabijeckach tak vas stoji ted sem vytahl ten posledni vypis:
CHAdeMO 44kW - 7.33 CZK / min (FCP sleva 40 %) - 13.670 kWh - 136.64 CZK
coz neni malo a pokud clovek nebude EV otrokem a nebude porad resit kde nabijet a jestli tam bude volno atd tak ty vase pocti nejsou proste v poradku ....

jelikoz jsem uz mel 3 x na prodlouzeny vikend EV v zapujcce tak muzu rict ze to co pisete tak proste neni

a abych koupil Teslu za cenu RD abych mel lepsi pocit tak na to nemam a to se rozhodne nemam spatne ba naopak a auto za rozumne penize jste zadne nenapsal a opravdu auta typu Peugeot lon bych se ja bal nazvat autem stejne jako C-zero. V aute sem sedel a i se kratce projel a neco tak oskliveho a z meho pohledu i ne moc bezpecneho pro posadku proste ne.

Muj dotaz znel srovnatelene auto s Toyota Auris TS hybrid za cenu 550tis s DPH v plne vybave se spotrebou atd proste srovnatelne ale zadna odpoved nebyla k tematu a tudiz bez argumentu proc je Toyota tak spatna ze lezi tolika lidem v zaludku ?? Ikdyz je to z me zkusenosti perfektni bezpecne a spolehlive auto a jeji hybrid system odzkouseny po celem svete s najezdy 1mil km a nizkymi naklady na servis

a dle spritmoniter.de na nasem Aurisu vychazi naklady na 31tis km:
31202km - 41873 to jest = 1,342kc/km pri cene auta 550tis a kdy se po 5 letech dnes Auris prodava za cca300tis dle inetrnetu tak jsou naklady
predpokladany najezd
100tis naklady na phm 134200,-
servis
garancni prohlidky cca 25000,- (pocitano 15/30/45/60/75/90 tis km)

550 000,-
+134 200,- PHM
+25 000,- Servis
731 700,-
-350 000,- zustatek po 5 letech (momentalne nejlevejsi na netu je kratky Auris za 329 a ne full byvave a druhej v rade uz je za 400tis)
381 700,- naklady za 5 let a 100tis km

Tak a ted treba Nissan Leaf cena v roce 2013 byla za vybavu Tecnu
900 000,-
+ 20 000 dobijeni cca
+ 12 000 servis (to sem jenom tak strelil ale prohlidka nebude min nez 2tis za jednu prohlidku)
932 000,-
- 350 000,- (momentalne nejlevejsi na netu je za 288 a ne full vybave a druhej v rade uz je za 400tis)
582 000,- naklady za 5 let a 100tis km

Tak kde je ta uspora ????
Kdyz naklady za Auris TS Hybrid budou za 5 let 382tis a za Leaf a to uz neresim ze to neni kombik jsou 582tis ..........

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Základ je ten, že každý může využívat auto různým způsobem. Každý má jiné potřeby a musí zvážit co mu vyhovuje. Já mám v rodině už pouze elektrická vozidla a naprostá spokojenost. Manželka vyměnila před 4 roky Yarise(super auto) za Citroen C-Zero(už nechce nic jiného). Ročně najede 20.000 km, což znamená proti Yarisu úsporu cca 30.000,-Kč/ročně(pouze na palivu). V tuto chvíly nejsou rozhodně srovnatelná nová elauta s běžnými vozy. Co se týče ekonomické výhodnosti. Ale jsem přesvědčen, že by vyšla zcela jiná ekonomická výhodnost při srovnání koupě 2-3 letých aut. Toyota Auris nákupka 350.000, Nissan Leaf Tekna(s podstatně menším nájezdem km než Auris) nákupka 470.000,-Kč. Pár korun se ušetří i v servisu. U Yarise mi měnily brzdy po 3-4 letech(cena kolem 20-25.000,-Kč) apod. Nehledě na nejnižší povinné ručení, nebo nepotřebnosti platit při TK emise.

Promin te ale jak uz jsem tu psal tak jiz nejaky cas kupuju pouze nove a v plne vybave takze se nezlobte ale to je rada k nicemu

Nechci resit jestli baterie EV atd kdo a jak se k autu choval....
dnesni spotrebni doba se uz davno tyka i automobilu uz to neni vyrobek na 20 let a to co najely bez problemu a s rozumnym servisem auta vyrobena pred 20 lety si muzeme dnes nechat jenom zdat

Obrázek uživatele Radovan

Čím více je EV v zahraničí, tím více je tam možností pomalého nabíjení zdarma, je to stejný standard jako parkovné zdarma.
Veřejné stanice používám jen minimálně. Protože jsem si koupil auto na své denní potřeby. Už i do Olomouce jezdím z Ostravy 100 km vlakem a na Rekole (příp.MHD), je to rychlejší a pohodlnější a mohu odpočívat nebo pracovat.
Půjčení na prodloužený víkend, kdy se snažíte s BEV najet co se dá a jezdíte dlouhé štreky, není běžné používání BEV. Běžné je mých +-30 km denně, občas 100, výjimečně více. Podobně to má manželka.
Teslu taky nemám a dokonce je pro mé většinové jízdy po městě nevhodná, což Vám potvrdí letitý majitel. Ve městě raději používá elektrický Smart ED nebo elektrokolo.
Cenu neřeším, kdo si kupuje dnes auta přes milion, může si koupit místo báva nebo medvěda Teslu.
Je mi jedno, že se Vám trojčata nelíbí, je to stejně malé auto do města jako kterékoliv jiné (Fiesta, Corsa, Punto atd.). Ale bezpečnější. Viz testy plus živost, rychlost, jednostupňový automat a nízké těžiště rozložené 50:50 mezi nápravy plus hromada asistentů k tomu ve standardu. A to se bavíme o vývojově 12 let starém voze.
Toyota Auris TS hybrid? Psal jste Corolla, ne? Takže další výpočty jsou mimo.
Leaf v roce 2013 byla novinka, pak stál velmi dlouho 715, ne 900. Takže srovnávání taky mimo.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Jsem to porad ja jen uz jsem se registroval :D

A pokud ctete poradne tak jsem psal ze uvazuju o nove Toyote Corolle combi 2.0HSD a ta jeste neni na trhu a neni znam jeste ani cenik snad brzo bude
takze me vypocti jsou stale vporadku :)

Obrázek uživatele Radovan

Tak to je fajn, páč Anonymů je tu jak much :-)

Hmm, v tom já už se nevyznám, spalováky pro mne skončily. Jak zpívá Suvereno: Dajme mu sbohom, je to zastaralý pohon. Dosť bolo tej špiny, hluku a smradu. Je čas, aby odišiel... https://www.youtube.com/watch?v=5GaCuYo46tI

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vy opravdu chcete srovnavat Fiesta, Corsa, Punto s C-zero ??? to jako fakt ?
a dle ceniku 2013 Nissan Leaf Tecna stala a i dnes stoji pres 900 000,- a cena zacinala na 750 000,- staci hledat na inetrnetu a cenik noveho Nissan Leaf vam rad poslu s individualni cenou tak i na Hyundai Ioniq a i po vsech moznych slevach

Za ty roky co uz auta kupuju vzdy beru nove a maximalni vybavu kdyby nekdo chtel argumentovat tim ze si muzu koupit levnejsi a jete atd tak ne nevyplati se to

Moje nabidky na vozy EV
Nissan Leaf Tekna 40kw
cena 1 071 190,- po sleve 929 900,-
Nissan E-NV200 van Tekna
cena 981 918,- po sleve 887 400,-
Hyundai IONIQ EV Ultimate
cena 1 012 679,- po sleve 911 679,-

Obrázek uživatele Radovan

C-zero je lepší než Fiesta, Corsa, Punto, Up a další malé spalováky. Malý zvenčí, velký uvnitř. Už jen rozvor má 250 cm, prkaticky stejný jako oktávka, což je daleko větší auto. A celý prostor věnuje posádce a náklad. Baterky jsou v podlaze, čumák nemá a motor s měničem na zadní nápravě. Není to sice úplný skateboard jako podvozek Tesly, ale hodně se mu blíží.
Já kupoval nejdříve ojeté, pak nové, teď většinou výstavní nebo předváděčky. Ceny jsou příjemné, záruky plné a jsem první majitel.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nic takoveho neni na trhu.Nabidnou vam zdejsi umelci Niro za mego a budou vam tvrdit,jak usetrite oproti stavajicicmu stavu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Uz tyden hledam nove auto za Peugeot Expert Tepee v lednu ma 5 let a jde. Co se da dnes koupit Nissan Ev-200 co nikam nedojede ale stoji stejne jako ten Expert ale nikam nedojede... Nic proti Kia Niro ale vydel nekdo ten kufr ??? tam proste neni zadnej. To uz do toho Aurisu jsem po sklopeni zadnich sedacek bez problemu nalozil 8 fotovoltaickych panelu o rozmeru 1,6mx1m

Obrázek uživatele Radovan

Nový Nissan eNV200 se 40 kWh baterií. Nebo si dovezte zvenku Renault Kangoo ZE, klidně v prodloužené verzi.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mel jste moznost vyzkouset Nissan eNV200?? se starou baterii jsem nenajel vic jako 140km a to jsem jezdil na podzim takze netopil a neklimoval kolik myslite ze to najede se 40Kw ?? tak rekl bych 200 a to maximalne a to je proste malo...
Dnes najedu v prumeru dene cca 80-150km tim Peguotem jen po meste nedejboze ze musim 1x az 2x tyden dal coz jsem pres tech 200km
Cenik Renualt Kango ZE Maxi2 coz je v podstate Dacia Docker (bohuzel hlavne interier)
cena
Kango ZE 1 092 630,- s DPH
Kango 498 250,- s DPH
Docker 300 000,- s DPH

Pokud by jste chtel namitat ze je to ridicem tak z Aurisu uz jsem tak vycepovanej co se tyce jizdy z jezdim economicky

Jen pro zasmani po koupe Aurisu a jezdeni snim spadla dlouhodoba prumerna spotreba na 4,5let starem Peugeotu Expert o 1litr dolu :D a stavajici najezd je 150tis

Techniku mam rad a jakoukoliv a jsem fanda do modernich technoligii a i me to zivi ale vse musi mit smysl a musi byt cena vyvazena funkcnosti a prakticnosti

Obrázek uživatele Radovan

Ano, měl. Dokonce jsem s ním jel trasu Praha - Ostrava a zpět. Bylo to jediné auto, kde jsem řešil nouzově ve 3 hodiny v noci nabíjení z továrny v rámci noční směny prodloužovačkou z jediné 230V 16A zásuvky, co měli v šatně u kávovaru. Jinak samé 63A. Protože kopce Vysočiny byly nad jeho síly a 24 kWh baterka je v tom autě bez rychlonabíječek malá. A ty tehdy byly v Pardubicích (nabito na 80%) a v Brně. S dojezdem 17 km jsem zbylých 34 přes 2 kopce prostě riskovat nemohl.
Po městě v pohodě a s rychlonabíječkami v cíli nebo po cestě taky - viz rozvozy firmy Sampro. Kdysi dával 16 litrů měsíčně za leasing a 4-6 za naftu a další tisíce několikrát ročně za servis. Dnes dává jen ten leasing a 500 za čip ČEZu.
Zkuste zjistit kam jezdíte a zda pro Vás není použitelný model kolegy stavaře, který prostě nabíjí na stavbách RD z antoníčků. Než vyloží materiál, probere s chlapy co a jak, tak 6,6 kW palubní nabíječka dodá za hodinku čtvrtinu baterky. Kdysi vyjížděl ráno s plnou baterkou, dnes to neřeší, obvykle dojíždí skoro plný domů. A ty cesty nad 200 km jsou opět o průběžném nabíjení nebo rychlonabíječkách po trase.
Ta cena nového ZE mne nepřekvapuje, je to holt malovýroba. Ovšem podíval bych se po ojetinách.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Tak a to jsou presne ty problemy co neminim resit ... a nevim na kolika stavbach jste byl ale pohybuju se tam dnes a dene a ze by se dalo zaparkovat u antonicku to opravdu ne leda ze by to auto SUV aby tam v tom bordelu dojelo a za druhe aby tam auto neprislo k urazu pri vecnem vykladani a prevazeni materialu no hold je to proste stavba

a ktem ojetinam uz se vyjadrovat nebudu

Obrázek uživatele Radovan

Problém byl v roce 2015. Dnes jsme zcela jinde. Psal jste že rozvážíte FV panely, tak to už musí být ta stavba hodně hotová, ne tankodrom. Rozvody jsou na stavbách obvykle hned na kraji, hned ty první pro Unimo buňky. U těch rodinných domků hned pod sloupem, co je na hranici pozemku. Auto je spotřební věc, při práci k úrazu vždycky nějak přijde.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Nepsal jsem ze rozvazim ale ze jsem vezl sobe FV panely na svuj dum protoze jsem rozsiroval FV a ja resim vystavbu FTTH a FTTB opticke site tudiz se pohybuju na stavbach od prvniho kopnuti az po dokoncovaci prace a jelikoz musim jednat jak s investotry a tak stavbyvedoucima tak vim ze by si jim tento postup nezamlouval a ani mne kdybych byl na jejich miste by se me tato praxe nelibila a urcite chapete proc

Obrázek uživatele Radovan

Všechno je o domluvě. Jen to musíte zkusit a být první. Moje první otázka když jedu ke klientovi je - kde máte na parkovišti nabíjení pro elektromobily, ať u Vás nebloudím?

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Tohle oravdu neni reseni to se na me nezlobte

Obrázek uživatele Radovan

Nezlobím. Já to tak dělám a funguje to. Minimálně jako osvěta. Leckdy se v areálu najdou desítky zásuvek.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No na to se dá reagovat i výpočtem.

roční nájezd máte 20000km, takže za 5 let je to 100 000 km
prodej po 5ti letech je za 250 000
spotřeba bude cca 4.5l/100, to jest 4500l za 5 let takze asi tak 135 000
ostatní náklady za 100 000 km budou cca 40000

Takže: 554 000 - 250 000 + 135 000 + 40 000 => 4.79kč/km

Takže gratuluji, je to pod 5kč :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No muj dotaz znel trochu jinak ale na to sem odpoved nedostal

tak az vas nake to auto napadne tak to spocitej te i na neho a uvidme ka jakou castku se dopracujeme
(ve firme mame Octavky-CNG a fabie, I30 combi, superby a dacie, no a o cenach servisu a nakladech na provoz se snad nebudu ani rozepisovat

cena auta 554tis s DPH jsem platce takze 458tis. bez nehlede na to ze auto odepisu cele ve firme + zadna silnicni dan

naklady na servis za tech 5let cca 18tis s DPH + 15tis s DPH -2x sada pneu (+ 1x letni sada a 1x zimni sada)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja uvazuji o koupe Volvo V90,avsak ne tady v CR.Ale ve Svedsku. Cena je 800t vc DPH v zakladu.Pocitam ze prodejce da take nakou slevu poskytne. Cenikovka je o 250t vyssi nez vase,ale auto o dva rady nekde jinde. Pro zajimavost tady stoji to same auto v zakladu 1 289 000,-Kc.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja zvazuju a cekam na ceny nove Toyoty Corolli v combiku a novym 2.0 HSD mozna nova Ravka. Kvalita za rozumnou cenu nevydelavam penize proto abych je vyhazoval z okna to je radeji procestuju

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a jeste by mne zajimala co je to za vybavu za vasi cenu ja sem vzdy bral tu nejvyssi a to je dalsi vec co se me libi na pristupu Toyoty maji prehledne ceniky a 3 typy vybav plus max jeste jednu akcni a v te nejvyssi je vse krom blbosti jako panoramaticka strecha + priplatek barva.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ok az se vam to opravdu podari za podminek co pisete tak beru 2 :) ale ja jsem realista

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Proti spotřebě ceně, kvalitě nic.

Ale toytotí system HSD má šílenej projev v případě , že po ní chcete nějaký výkon.

Vezl jsem se CHR jak byl den akcí. Cena 530 Kč OK.

Ale jak se stím jelo na dálnici do kopce , plný plyn jen hučí dělá kravál a nejede . Felicia 1,3 je oproti tomu "formule"
a nedá se s tím nic dělat , nedá se tomu říct přeřaď už konečně. Jen uprat plyn a to zas nejede.

Mám NIRO je sice dražší ,ale když se na to šlápně tak podřadí a jede rozhodně nehučí tak monotóně a to je jen 1,6 oproti 1,8

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jak jsem uz psal je to hodne subjetivni dojem to ze nezrychluje dle meho nazoru. Rodice maji predposledni Ravku 2.0 benzin s CVT a i ta jezdi svizne jen to tam ty kvalty nekope jako dvouspojka atd

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Chová se to jako skútr. Potřebujete výkon, motor se vytočí do otáček kde má výkon. Nepotřebujete výkon, otáčky se sníží.

Nechce mě se hledat a počítat kolik točí na dálnici Felície 1,3, ale Fábie HTP na pětku točí cca 4200ot/min (což je paradoxně stejně jako točila škoda 100 na 4ku). Ono v podstatě jakýkoliv běžný atmosférický motor bude točit na dálnici cca 3500-4500 ot/min a HDS má prostě atmosférický motor.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Presne tak je v podstate variator jednosu receno... odzkousenej bezporuchovej coz se o dsg atd prevodovkach rict neda

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Davam jednu OT otázku - dnes jsem jel se svým elektromobilem na STK a řekli mi, že ji nemohou udělat. Protože žádný z techniků nemá kvalifikaci. Přitom před 2 roky to šlo.
Jsem ze Svitav. Nevíte, kde v okolí udělají něco tak strašně složitého, jako je běžná STK?
Zítra budu telefonovat široko daleko, protože teď už mi STK prošla. Ani by mne nenapadlo, že neuspěju na jakékoliv stanici STK.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co máte za elektromobil? Je to normálně tovární výroba originál, nebo přestavba?

Protože podle mě na systému pohonu nezáleží to by se mohli vymluvit že nejsou plynaři, vodíkáří a budoucnu atomový inženýři.

Hlavně aby ten co bude mít tu padesátku po Vás nechtěl revizi a změření izolačního odporu? Jo a pokud máte ve firmě, tak každoroční revizi nabíjecích kabelů pozor na to :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mám úplně normální iON. Koupil jsem si ho už na jaře 2014, podobně jako pan Burkovič. Už mám najeto skoro 70 tis km, první STK jsem dělal v r.2016, udělal mi to kamarád servisák. Ale teď jsem si řekl, vždyť auto je to bezporuchové, klidně to zvládnu sám. No a pak přijedu a oni mi řeknou, že mi STK neudělají :( A prý ani v okolí neznají nikoho, kdo by mi STK na elektromobil udělal. Že od 1.10. pro ně platí nějaké mnohem přísnější podmínky.
Jasně, mohl bych dojet s autem do autorizovaného servisu, ať mi zařídí někde STK, ale proč bych si proboha nemohl s normálním homologovaným autem nemohl zajet na STK v místě bydliště?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak v tom případě to je hustý, myslel jsem že máte nějakou starou vykopávku. Zkuste obvolat více STK , možná se opravdu od 1.10. něco změnilo měnil se zákon o silničním provozu a opravdu to mají nějaké přísnější a třeba se ta Vaše stanice nestihla připravit.

Pokud nepochodíte dejte vědet mám jednu STk kam jsem dodával pokladnu a mohu se jich zeptat. Jina mě na Mievu čeká první technická v dubnu, tak uvidím.

Pokud mají problém s elektřinou, tak to bude na 100% platit i na hybridy, možná se nově bude kontrolovat pohledově izolace atd. a no to asi bude muset mít technik minimálně školení. Pokud nebude pravovat pod napětím a nic opravovat tak je 50 tka asi zbytečná. Na řízení toho auta a drobné opravy na cestě ji také "zatím" nepotřebujete. Ale člověk nikdy není.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a pan Burkovič dela STK kde? Tak to zavezte tam, kde nemaji s EV problem

Obrázek uživatele Radovan

Jestli oni si z Vás nevystřelili a teď se dobře baví. Protože mít licenci na STK od státu znamená dělat ji na všechny typy vozidel. A plyn by taky odmítli, že nikdo z nich není plynař?
Takže bych na ni prostě trval, jinak mohou taky dopodnikat. STK není žádná zákaznická věc, je to státem regulovaná povinnost a oni jsou v tomto případě jen prodloužená ruka státu díky licenci (podobně jako pojišťovny s povinným ručením nebo soukromí exekutoři). Takže jako s každým jiným úředníkem - nekecej a makej, platím tě. A když nechceš či nemůže, jak tvrdíš, tak dolož na stůl příslušným paragrafem. Nemáš? Tak nekecej a makej, platím tě.
Pan Burkovič jezdí normálně do STK Ostrava-Třebovice u Tesca. Poprvé chtěli emise, než zjistili v TP, že jde o elektromobil. Pak se na to přišli podívat všichni chlapi, vzali si letáčky a dostali přednášku o BEV zdarma. Pak už to brali jako normál. Možná je to i tím, že v Ostravě se elektromobily běžně prodávají v několika autosalonech a třeba Peugeot Auto Tichý je tam vozí na STK taky už dlouho.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Jen se vymlouvají, žádnou další kvalifikaci nepotřebují.
Vyfotí, zkontrolují VIN, počitadlo tachometru, pak zkontrolují vůle, na dalším stanovišti brzdy, a na dalším světla. Jako u běžného fosilu. Je divné, že před 2 roky by to šlo a teď ne :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Uz jsem prisel na to, v cem je hacek. Na STK mi rekli, ze pry musi technik na mit zkousku a kvalifikaci dle vyhlasky c.50/1978. Jinak se nemohou podepsat pod protokol.
Fak nechapu. Je to Kocourkov

Obrázek uživatele ozana

Nesmysl, jsou to idioti.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Mě na STK Ministerstva Vnitra (!) řekli že auto/díly nedokáží dohledat v databázi a museli by mě poslat na dodatečné testy na Dekru.

Na Dekře zase že každé STK má plný přístup do databáze Dekry a Leaf tam je...

Tak jsem zachoval klid a zvolil znovu TUV (konkurence Dekry).

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 7k km

Byl jsem také na první STK po 4 letech s MiEVem a paní mi nechtěla přijmout bez papíru od emisí a několikrát mi to zopakovala...
Tak jsem si říkal, že asi musím opravdu přinést papír, že plním emise a doufal jsem, že nebudu muset na emisích platit...
Co myslíte jak to dopadlo - prošel jsem bez emisí a závada z STK jsou silně vyrezlé brzdové kotouče...

Obrázek uživatele Jolinar

tak o tom slysim poprve...
az budete telefonovat do ostatnich STK tak hlavne nezminujte ze mate elektro, jeste by se mohli leknout a polozit vam to :-D

OT
video v délce 17:47
KONA ELEKTRO 420km OHNE LADEN
To vypadá na docela slušný dojezd.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Spalovací motor produkuje 30% zbytečného tepla ;)

Je to poslední zvonění, varovali klimatologové před oteplováním

novinky.cz/zahranicni/svet/485468-je-to-posledni-zvoneni-varovali-klimatologove-pred-oteplovanim.html

Má někdo porovnání kolik energie se musí obětovat kompletní výrobě autopopelnice (tavením, soustružení komplet )versus elektromobil??

A kolik tepla vyprodukuje autopopelnice za životnost??

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tady nejdo o teplo jako takové, to by jste si tou Vaší logikou ani nemohl doma topit. A co slunce zavřeme ho !!

Tady jde o Co2 jako skleníkový plyn co spalovací motory produkují spálením jakéhokoliv paliva hořením.

Kde jste vzal 30%? Pokud vím tak účinnost spalovacího motoru je kolem 30% tudíž v teplo se vám promění kolem 70%.

Opravdu zde platí to že zhruba 70% paliva u spalovaků jde pryč. To si lidi nedokážou představit. Ale argument je ten, že si v zimě zadarmo zatopím :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A nie je náhodou fakt, že aj tých 30% sa nakoniec premení na teplo? Aj 100kWh energie v tesle sa tiež premení na teplo, takže ako písal UDA. Vôbec nejde o to teplo ale o CO2 a ostatné sra... ktoré produkujú spalovacie motory.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Při účinnosti spalovače 30% jde cca 70% na teplo, a z těch 30% se ta energie přemění na pohybovou - kinetickou energii a část na ztráty třením.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A ta kineticka energia zostane nezmenená. Nie je to náhodou tak, že aj ta sa zmení na teplo nakoniec? Jedine potencialová energia, ako napísal Jimmy, môže zostať v nezmenenom stave, ak bude auto stále v rovnakej výške.
Fakt je ten, že každá energia sa nakoniec zmení na teplo, len niektorá hneď a niektorá o niečo neskôr.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V konečném důsledku se téměř všechna energie promění v teplo. Jen když vyjedete např. na kopec, tak se část energie promění v potenciální energii.

Ale ano, ale tady se bavíme o autu a jde nám přece o to, abychom auto rozjeli. Tj zajímá nás kolik energie se přemění na kynetickou pohybovou energii. A spalovací motor ji přemění jen kolem 30%. Zbytek se promění na teplo ihned. samozřejmě co se děje s kynetickou nergií dál je jiná otázka.
Elektrický motor má účinnost kolem 90% tj. jen asi 10% se ihned změní na teplo. To je hlavní rozdíl, mezi spalováky a elektriky a to je důvod proč se elektrika prosadí i kdyby neměla žádnou podporu.
Podporu od státu má proto, že ji chtějí prosadit rychle, za každou cenu. Což je špatně.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Naprosto bez potíží uvedu NMC bateriový modul do stavu, kdy při instalované kapacitě 7kW bude mít při nabíjení i vybíjení ztráty přes 3 kW - a je dost expertů, kteří by takové řešení rádi pustili do provozu, protože je z jejich pohledu "ekonomické"

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zpráva vysílá politikům jasný signál: jednejte teď, neboť už je skoro pozdě.

Obrázek uživatele Pepa

Dotace na EV bude,až Škoda a Volkswagen budou mít na trhu svoje stroje.

---

Pepa

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Trochu bych se bál těch Hybridů. Jejich ekologičnost dost záleží na konkrétním modelu a způsobu jízdy. Některá hybridní SUV mají větší spotřebu a emise, než menší spalováky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ty hybridy musí mít emise do 50g Co2 na jeden Km. Což splní jen něteré ty nejúspornější Plug-in hybridy.

Hybridní Prius má kolem 80 Gr. a to je brán jako nej eko v této oblasti.

Způsob jízdy to máte pravdu to je jiná (resp. způsob užívání)
ale nikdo si přece nekoupí PHEV za Mil.+ aby pak jezdil na benzín, jen kvůli dálniční známce.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kvůli dálniční známce asi ne. Ale parkovací zóny i vyhrazené pruhy můžou být lákavější. Když si někdo pořídí třeba Passata GTE, přepne na sportovní režim a nebude dobíjet ze zásuvky, kritéria splní, ale příliš ekologický to nebude. Když by to byl nakrásně služebák, tak ho ani příliš netankuje tankování. Dobíjení ze zásuvky doma mu asi účetní neproplatí. Uznávám, je to jen teoretický koncept a snad se tak nikdo chovat nebude, ale ruku do ohně bych za to nedal...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

I kdyby se tak choval tak emisí vznike polovina oproti čistému benzínu,naftě protože to je stále hybrid bere pulku.

Pravda mohlo by emisí vzniknout jen 20% když by se choval zodpovědně a pravidelně nabíjel. Protože se tváříme všichni tady, že elektřina emise nedělá.

Obrázek uživatele M.Krupka

Minulý týden jsem se s podobným názorem setkal u jednoho podnikatele. Nabíjení plug in hybrida doma nedá do nákladů, tak si koupil klasiku benzín. Benzín dá do nákladů celý. Ani nevím, jak se počítá u pluh in hybridních aut silniční daň, zda tam je nějaká uleva.
Jinak máš pravdu. V Praze firma ušetří u Passata GTE za parkování, ale emise tam zůstanou dál.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To samé platí pro soukromé auto, které bude používáno na služební cesty. Přesně na ten Passat GTE 1.4 TSI plug-in jsem koukal. Na dlouhé cesty by se mi líbil a pak do práce a z práce a kolem baráku by to jelo na elektriku. Jenomže když s ním pojedu do cíle po dálnici 500 km, tak spotřebu to bude mít klasickou benzinovou kolem 7-8 litrů nebo tak. Přitom v techničáku má určitě nějaký nesmysl jako např. 3/100 a podobně. A to taky zaměstnavatel proplatí :-( To pak člověk jde a za stejnou cenu koupí radši Volvo S90 diesel.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nechci vyznít jako odpůrce hybridů. Jen by mi přišlo fér elektromobili přeci jen zvýhodnit více. Ono když si podnikatelé koupí plug-iny, tak budu jedině rád a rád si je koupím za pár let ojeté na ježdění po městě čistě na elektřinu. i

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Silniční dan neplatí hybrid ani obyčejný , natož plug-in.

neplatí je auta CNG, LPG,Elektro , vodík, E85

dáse říct že silničná dań platí jen auta čistě na naftu a benzín

?

Jakou hodnotu má NIRO PHEV?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

29

kia.com/content/dam/kwcms/kme/cz/cs/assets/contents/utility/brochure/specsheet/11_niro_de_phev_technicke_informace.pdf

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

RZ jsou na přání už nějakou dobu. Co to je tedy za nesmysl? Když budu mít na bavoráku ELDORADO, kdo ohlídá, zda používám ten vyhrazený pruh oprávněně...?

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineBUS2BUSAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol